Hemimammas kamp – Det räcker inte med gubbens infrakt och min egen operation? – nu vill Förnedringskassan bjuda upp till dans…

AFTON!! Efter natt kommer gryning??

Mitt senaste inlägg handlade om hur jag i ångest fick se min make bli skjutsad till Danderyd med tecken på infarkt. =0(

(ångest sade Bergman, vi måste ha mera ångest??)

Nu är situationen under ”kontroll” med mediciner och han ska genomgå en myokardiscint för att mer exakt bestämma vad som var felet och hur det ska avhjälpas… Och dessutom så nu när chocken lättat och vi börjat se bakåt så har vi kommit fram till att varningstecken fanns där ganska länge… men ingen väntar sig en hjärtinfarkt vid 40 års ålder, så vi lade inte ihop ett och ett…  Men nu vet vi och ”Forwarned is forarmed”  Man anar en lättnad psykiskt och känslomässigt..

Nu kommer gryning igen =0)

Icke!!

(ångest sade Bergman, vi måste ha mera ångest!!)

Nästa pärs blir att förbereda mig för min egen operation och rädslan för att maken ska få återfall i samband med den.

Som grädde på moset?

(ångest sade Bergman, vi måste ha mera ångest!!)

Nu vill förnedringskassan bjuda upp till dans…  IGEN!!?? (för några månader sedan berättade jag om att de bestämt sig för att jag inte skulle ha rätt till SGI eftersom jag haft vårdnadsbidrag, vilket var ett misstag från deras sida, vilket reddes ut efter några veckor tråcklande fram och tillbaka)

”Du får det här brevet därför att du har ansökt om sjukpenning för perioden 7-10 juni. Försäkringskassan utreder vilken inkomst din ersättning ska grundas på. Den inkomsten kallas sjukpenninggrundande inkomst.”

(senast jag var sjuk då jag egentligen skulle opererats, men jag dagen före, befann mig på ett tåg hem, med hög feber, på väg hem från en bloggare som jag hjälpt rädda bloggen och var tvungen att ställa in sagda operation)

Sedan kommer en rad sifferuppgifter och frågor som jag alltså bara för ett par månader sedan, redan förklarat och fått korrigerade, via ett ANTAL samtal till olika instanser inom försäkringskasse-hierarkin.

Som jag alltså ÅTERIGEN måste börja tjafsa om, med hot om indragen sjukkassa alternativt föräldrapenning…

Räcker det inte med att jag ska leva med min egen operation och makens framtid?? Ska jag behöva upprepa denna dans med förnedringskassan varenda gång jag avbryter min föräldrapenning med att vara sjuk???

(ångest sade Bergman, vi måste ha mera ångest)

Fuck Bergman och Fuck Förnedringskassan!!

Och FUCK HJÄRTINFARKTER och alla dess släktingar!!

Mina tankar vänder åter till min egen mest inspirerande hjälte:

”You don’t win fights with muscle – You win fights with heart”

ADRIAN BALBOA

”It ain’t how hard you hit – It’s how hard you can GET HIT – and keep moving forward” ROCKY BALBOA

I ain’t going down… I didn’t hear the bell =0)  Hemimamma =0)

I            (SVT.se)

NATT   (SvD)

ÄR       (AB)

HELA     (DN)

VÄRLDEN  (EX)

VAKEN…  (TV 4)

Sover du?             Inte jag i alla fall          =0(

(ångest sade Bergman, vi måste ha mera ångest!!)

Inte ångest nog? Läs Islandsmammas inlägg

Fortfarande inte nog? Läs Ghostopinions inlägg

43 thoughts on “Hemimammas kamp – Det räcker inte med gubbens infrakt och min egen operation? – nu vill Förnedringskassan bjuda upp till dans…

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Nu börjar det….

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag ska vara glad att jag kan få min operation NU… snart har ingen av oss råd och då är det bara de som är starkast och friskast som kommer att kunna försörja sig… så länge som kapitalet och bankerna bestämmer reglerna…

      Så SGI eller inte så kommer operationen göra att jag kommer kunna ta ett av de jobb som vi alla kommer att få slåss om…

      ”Taking care of number one” brukar vara ett amerikanskt mantra…

      Är det rimligt eller väntar revolutionen och tyglad finansmarknad på oss?

  2. skvitt skriver:

    Eftersom jag inte vet vad SGI är så sökte jag på nätet.
    Klicka på min länk här så ser du vad jag fick fram. Du får gärna uppdatera ditt inlägg om du vill och lägga in min bild.
    http://skvitts.wordpress.com/2011/08/08/forsakringskassa-va-e-de/

    Nu ska jag fortsätta läsa ditt inlägg där jag slutade.

    Kram!
    /Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Har sett… Jag har uppdaterat mitt inlägg flera gånger med nyare info på alla plan… så jag hoppas att du kollar lite då och då…

      Hemikram ♥

  3. Grevinnan Blåst skriver:

    Jag ska läsa ditt inlägg när jag kommer hem från jobbet. Men ser redan här att nu får det vara nog med elände för ER del! Ni har fått mer av vad man orkar bära!

    StyrkeRozieKramar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      ”Murphy’s lag” grinar mig upp i… och inte blir man gladare av att se hur finanskaruseller fortsätter att snurra och man drar upp farten ÄNNU MER i USA

      Tack Rozie för dina styrkekramar ♥ They’ll be needed in the days to come =0(

      ”Bevare oss väl”

      Mina vemodigaste hemikramar ♥

  4. suttecity skriver:

    Ja du, ju mer man har över sig desto ”bättre” när man skall bråka med kassan. Har följt min systers kamp under första delen av halvåret men hon fick sina pengar till slut men det var tack vare ihärdig kamp, vridande och vändande och till slut ”rätt” lokal läkare som tidigare varit konsulterande läkare till kassan och vars ord vägde tungt i sammanhanget. Blir så less på dem. Visst behöver de säkert kolla för det fuskas men de slinker ju ofta igenom och de som verkligen behöver men kanske inte har all ork att kämpa går miste om ersättning de har rätt till. Nej nu börjar jag hetsa upp mig känner jag 🙂

    Skönt att höra att maken är stabil, som sagt det är inte vad man väntar sig och signaler och efterklok kan man alltid vara men det har ju hänt så nu får ni ha det som utgångspunkt.

    Kramiz!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, nu vet vi ju och nu så spenderar jag mycket tid med att läsa in mig på hjärtat och hjärtsjukdomar – Ingen läkare ska ge mig information utan att jag ska förstå vad han pratar om…

      Just nu försöker jag att luska ut vad som är bästa diet möjlig i förhållande till hans hälsoproblem, för att förebygga nya attacker…

      Jag blir så less på att de inte har koll på vad den ena handen gör på kassan??

      Massor av Hemikramar ♥

  5. skvitt skriver:

    ”… eller väntar revolutionen och tyglad finansmarknad på oss?”
    Hur menar du?

    När det blivit revolution finns ingen finansmarknad! Finns den kvar så har det inte förekommit någon revolution!

    Det kan ju ha hänt något ganska revolutionerande, men ingen klassrevolution. Det revolutionerande som i så fal har skett är ju bara någon ganska stor förändring inom rådande samhällssystem.

    Kram!
    /Skvitt

  6. mariadesuede skriver:

    Vad finns det att säga egentligen? Jag finner inga ord för denna idioti!

    Nu har det börjat här ocksà, fast det finns mànga orsaker bakom försämringarna. Men denna privatisering är av ondo, fast jag är för en blandekonomi. Bàde privata och statliga sektorer behövs!

    Jag börjar fundera pà om det inte behövs berättas om en svensk herres liv som var pà Omaha beach i Normandie, jag fastnar jämt pà dagen D och har fàtt prata med ett ögonvittne, en svensk som stred med Amerikanerna. Jag kan inte berätta om var jag träffade honom, sekretess, men jag kan berätta hans historia i romanform. Fiktiva personligheter baserade pà verkliga händelser.

    Titta in pà Parisiska.

    Det pratas svenska pà fransk TV, om Kiruna och Narvik, Järnvägslinjen.

    Örnkramar 🙂

  7. mogi skriver:

    Ja, denna kassa.. kassa… De kan verkligen krångla till det för folk. Appropå den kassa kassan så påminde du mig om att försöka få handikappersättning för döva dottern. Sist vi sökte vårdbidrag fick vi avslag (trots att vi fått det alla år tidigare och efter överklagan/vinst hos länsrätten för några år sedan). Drog saken vidare till förvaltningsrätten eller vad det hette, men ännu inte fått domen därifrån… (Antar de har många överklaganden att jobba med..).

    Nåväl har nu laddat hem formulär för handikappersättning… såg att handläggningstiden var 3 månader och hon blir ju 19 i januari så det blir bra timing 😉

    Hoppas det löser sig för dig, och att de inser att ni redan rett ut saken eller fattade jag fel?..

    Varma gosekramar från Mogi

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag fick tag i en vettig människa idag och jag hoppas att saken är utagerad nu… =0(

      Men jag räknar inte med nåt… det visar sig om några veckor

      Jag håller tummarna att allt ordnar sig med HKERS ♥

      Massor av Hemikramar ♥

  8. Förnedringskassan = ÅNGEST i varje kontakt !!!!! Känner igen så mycket och nej tack orkar inte läsa de andras inlägg just nu.
    Puss på dig vännen, du är en strong tjej !!!!!

    BS Åtminstone du och jag, eller hur ????
    Visst ska man ta folk som de är , men min gräns går vid svek eller elakheter, eller ???? Tycker du det är för mycket begärt ??? Tänker inte ta skit, det har jag inte gjort mig skyldig till !!!

    Kvalisort ska det helst vara på det mesta i livet.

    Kramar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag känner samma sak och drar mig för att ringa eftersom de ska krångla varje gång…

      Ja, nog kan du räkna med mig… Känner jag personen som svikit dig eller?? *ler osäkert* jag har vissa misstankar…

      Skit ska man varken ta eller ge, tycker jag!!

      Kvalisort!! allt annat går bort! =0)

      Hemikramar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Du är den raraste raring jag känner ♥ Tack för att du försöker att muntra upp mig, det behövs verkligen efter allt elände, igår därtill även Lars Ohly’s chockerande avgång =0(

      Massor av hemikramar ♥

  9. Mavera skriver:

    FK har en vidrig och omänsklig inställning. Jag har ett konkret exempel, då en person, som har har gått igenom en hjärtoperation, vad tvungen att jobba 10 dagar efter operationen! Och detta bara ett fall av många, många andra.
    Fan ta de, både regeringen och FK tillsammans, och det menar jag av hela mitt hjärta!

    • HEMIMAMMA skriver:

      =0(

      Vi får se vad framtiden har i beredskap åt maken… men vare sig för försäkringskassan eller läkarna blir det en enkel seglats för jag kommer att vara den pådrivande…
      så ingen kan slå krokben för maken utan att jag protesterar eller stoppar dem…

      Hemikramar ♥

  10. kao skriver:

    Du och din familj har verkligen fått utstå mycket under kort tid.

    (Vi är just nu inne i en sån period själva, då allt kör ihop sej). Är glad att jag snackade till mej förtidpensionen, som jag verkligen behövde / behöver, i oktober 2008 innan allt skit drog igång med Förnedringskassan och terrorn av sjukskrivna.

    Så jag fattar precis vad du går igenom och skickar styrkekramar.

  11. svorskan skriver:

    Jag skrev just ett långt svar här som inte blev något med…
    orkar inte skriva allt igen, förlåt.
    Önskar dej godare dagar och mer nattsömn!
    Kraaaaaaaaaaamar och allt gott till dej!!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag förstår så väl att du inte orkar… det har hänt mig med ett flertal gånger… =0( Ingen fara ♥

      Jag önskar dig också goda dagar och tillfredsställande sömn =0)

      Massor av Hemikramar får du också ♥

  12. mariadesuede skriver:

    Jag hoppas det löser sig för er.

    Vad tycker du om mina planer att skriva en historosk roman? Med alla vittnesmàl jag har fràn andra världskriget sà, fast det finns redan mànga böcker om det.

    Örnkramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      ”Det löser sig sade han som sket i badkaret” på något sätt någon gång så blir det ordning igen…

      Jag gillar dina planer skarpt och jag älskar historia och vi kan inte få för många vittnesmål, så kör på säger jag!

      Hemikramar ♥

      • mariadesuede skriver:

        Jag skriver ner mina notiser pà Parisiska för freden, har lagt in nàgra videor om Dagen D pà mina tvà artiklar om den 6 juni 1944.

        örnkramar

      • HEMIMAMMA skriver:

        Det är bra det! Det är viktigt att hålla historien levande tycker jag! Så att folk lär sig av den… =0)

        Massor av hemikramar ♥

  13. skvitt skriver:

    ”HEMIMAMMAS ANDRA SIDOR OCH BLOGGAR”
    Därunder kommer dina bloggar i en lista, men den är inte komplett. Mycket som fattas.Bara en liten påminnelse!

    Jag vet du ska in nu för OP, men du hinner nog uppdatera den delen innan, eller?

    Lycka till med OP i alla fall!
    Kram!
    /Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Vad är det som fattas?? Du får gärna påminna mig om vilka sidor jag inte lagt in…

      Men visst ska jag komplettera när jag orkar ♥

      Hemikramar min gode vän som håller reda på mig!! =0) ♥

  14. kramgoaullis skriver:

    Åh Hemi…Läser ditt inlägg om maken och ryser…Du vet ju att min syster fick en massiv hjärtinfarkt och dog ….

    Jag känner din gastkramande skräck och ångest som du måste ha haft när din far körde iväg. med din make till sjukhuset..Och önskar att jag varit hos dig och kunnat stöttat dig i din rädsla..

    Skönt att läsa att det gick såpass bra och att han nu kommer att få hjälp för att inte något värre ska hända..

    Men jag förstår att det känns tufft nu med husbyggandet och din analkande operation.

    Jag är med dig i tankarna Hemi och jag hoppas att det ska ordna sig på något finurligt vis och att din operation ska gå planenligt och att du läker fort och bra!

    Hoppas nu att din man tar detta på allvar och gör som läkaren säger så kommer det säkert att bli riktigt bra..

    *varma innerliga kramar*

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, jag kommer ihåg det du fått utstå =0( och nu har vi något gemensamt på sätt och vis…

      Jag tackar dig för att du stöttar mig och jag blir glad att se livstecken från dig! ♥
      Jag ser nu att du börjat blogga igen, så glad jag blir!! =0)

      Massor av hemikramar ♥

  15. tantmajsan skriver:

    Nä men Hemi då, vilket elände, håller mina tummar hårt att gubben din snart kommer på fötter igen. Men man ska ta hand om sig i tid, något som är oerhört svårt i dessa tider, samhället kräver mer av oss än vi förmår ge.
    Jag oroar mig ofta för min man, han måste vara frisk för att vårt liv ska hålla. Och FK har jag haft mer kontakt med än jag önskat under mina mer än 20 sjuka år. Fast jag råkade faktiskt på en mycket bra person sist, hon t om hjälpte mig.

    Kramar om dig

    • HEMIMAMMA skriver:

      jag oroar mig på samma sätt som du och tanken på att jag ensam med fem barn och ett oavslutat husbygge,
      skulle fått klarar mig utan min bättre halva och därigenom utan mig själv är övermäktig och släpper fram en ångest som är sprungen ur själens djupaste källare..

      Så nu vill jag försöka att tänka på något annat och så tar vi och bestämmer att ALLT kommer att gå bra och ingenting mer ont kan hända eller hur?

      Tänk vilken lyx? En försäkringskassetjänsteman som gör sitt jobb??

      Massor av hemikramar till dig också kära Majsan ♥

  16. tantmajsan skriver:

    Nej, inget mer hemskt ska hända Hemi, det har vi bestämt här och nu.

    Önskar dig allt gott, mycket positiv energi din väg.

    kram

  17. kickie skriver:

    Var rädd om dig vännen. Ett litet tips bara: Vet att detta är lätt o säga men inte alltid så lätt att genomföra, försök att inte oroa dig, för det gör mer skada än nytta. Det där om badkaret du skrev om var kul.

    Var det inte lite väntat att L. Ohly skulle avgå? När ska Reinfeldt o hans hejdukar avgå?

    Var rädd om dig o om dina nära o kära, håller alla fingrar o tår för att allt ska ordna sig på bästa sätt.

    De goaste kramizar!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Badkaret?? Vill du berätta vad du menar för jag har fruktansvärt dåligt närminne??

      Ja, många vill ha hans avgång, men jag hoppades att han skulle stanna. Allra helst som han fick väldigt bra kritik i Almedalen…

      Reinfeldt kommer aldrig att avgå. Vi måste sparka ut dem.

      Tack för allt ditt stöd och dina goda tankar ♥

      Hemikramizar ♥

  18. Daniel Gilfry skriver:

    Ett gott råd till alla sjuka i Reinfeldts Apartheid-Sverige;
    HÅLL KÄFT OCH DÖ!

    Heil Reinfeldt!
    Daniel Gilfry, partiledare C.A.M.P. – Sveriges Befrielseparti

  19. HEMIMAMMA skriver:

    ja usch och idag vet vi ju att det var klockrena signaler på Kronisk Borrelia som jag idag vet spelar upp med min makes hälsa – och att den då passerade den s.k. ”Hjärt-hjärnbarriären”

    Hade vi ju ingen aning om då och det var ju lika så gott det, eftersom tvärtemot vad rådande läkare anser i Sverige idag, så kan det vara dödligt eller invalidiserande när Borrelian når hjärnan…

    😦

Kommentera

