Hemimammas kamp – Brott mot mänskligheten = ”En underbar tanke” CENSUR?? Man får INTE kritisera Kungahuset verkar det som…

GOD AFTON!! Idag är jag förbannad!

(Varning!! mycket argt och cyniskt inlägg, och jag vill betona att jag är HELT emot Nazismen och Kungahusen och dömer ut dem båda, som varande antidemokratiska och mitt inläggs ton är medvetet tillskruvat för att verkligen få folk att fatta poängerna och skall inte på något sätt tolkas som jag sanktionerar vare sig ABB’s terrordåd mot Socialdemokratin eller brotten mot mänskligheten som vare sig han, monarkin eller nazismen eventuellt gjort sig skyldiga till. För att döma och kritisera det jag skriver ska man ha läst mina länkars innehåll, där mina påståenden och slutsatser är VÄL underbyggda. De finns överallt i texten och syns som en i form av en hand, när du för markören över aktuell länk)

Alla högerextremistiskt historiskt belastade partier i hela norden tvår sina händer från sin handgångne man…

Både den ena,

och den andre

Om finast tänkbara folk tror på idéerna, varför ska inte en ung, stilig, blond, blåögd norrman få göra det?

Men det fina folket ärar vi??

VILKET JÄVLA HYCKLERI OCH DUBBELMORAL!!??

”Brott mot mänskligheten”

ANDERS BEHRING BREIVIK

liksom en gång även

KARL EDVARD: MORFAR till Kungen även ”Hitlers Prins”

”En UNDERBAR TANKE”  (Morfar om nazismen)

Jag vill påminna om var dessa tankar och idéer härstammar ifrån och gör det dels med hjälp av Maj Wechselmans knivskarpa film som visar det arv som dagens nynazistiska missledda ungdomar hämtar sina inspirationer ifrån:

http://www.abfplay.se/#fMB7w9VBnnM-g9_CqxF0VA

och dels med en ypperlig dokumentär i 3 delar om den engelske prinsen som blev Hitlers tyske reklampelare  från brittiska BBC, vår Konungs morfar, dömd för brott mot mänskligheten, ivrigt försvarad av Konungens mor, Prinsessan Sibylla

Uppdatering 29 juli 14:30

!!!!CENSUR !!!!! MAN FÅR INTE KRITISERA KUNGAHUSET

Nedan klipp, alla tre delarna är nu borttagna från Youtube!!! VARFÖR??

Sidan fanns där men det var bara svart där klippet skulle spelats och det gick inte att starta det…

youtube=http://www.youtube.com/watch?v=agbK0dEQyDg

VEM STYR ÖVER YOU-TUBE??

UPPDATERING 30 juli 01:15 … Nu är de tillbaka på sin sida på You- tube…

Detta blir konstigare och konstigare….

Men det är skillnad på Kungahus(no) och Kungahus (sv),

Det Norska som kämpar MOT nazismen med alla medel och det svenska som kämpar FÖR Nazismen med alla medel?? Konung Gustav V hotade att abdikera om inte 2 miljoner tyska soldater fick passera genom Sverige till Norge och Finland… (bara ETT exempel bland otaliga)

Jag är djupt tagen av det ansvar som påläggs mig om det tyska kravet avvisas. Ansvaret för katastrofen som kommer att drabba folket och landet är i sanning så allvarligt att jag bävar för att ta det. Det vilar på regeringen att fatta beslutet, men min ståndpunkt är klar.

För min del kan jag inte acceptera det tyska kravet. Det skulle strida emot allt jag har uppfattat som min plikt som kung av Norge sedan jag kom till detta land för närmare trettiofem år sedan.”
 HAAKON VII 10 april 1940

De norska folket är med all rätt stolta över sitt kungahus…

(och även dess regeringschef: Kan någon se

Fredrik Reinfeldt (wolodarskis krönika)

föra sig med den värdigheten och medmänskligheten som Jens Stoltenberg gjorde??)

Men vad har vi? En kåt dumskalle med kaffeflickor till Kung och en fåfäng till intet omdanad och plastikopererad Drottning?

Där båda förnekar Nazismens alltför påtagliga historiska närvaro i respektive familj???

Det kan man också konstatera om man studerar de historiska annalerna lite…

Bekämpa kulturrasismen och Nazismen –

för ingendera är död, utan de frodas fortfarande i skymundan i både slott och koja!!

En gång skulle Norge vara stolta för att de tillhörde oss…

Idag vore jag stoltare svensk om vi tillhörde Norge!!

GOD AFTON!!

Annonser

62 thoughts on “Hemimammas kamp – Brott mot mänskligheten = ”En underbar tanke” CENSUR?? Man får INTE kritisera Kungahuset verkar det som…

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Här har vi ett exempel som gör att man drömmer mardrömmar på nätterna:

    http://www.dan-eriksson.com/2011/07/nationalismen-star-stadigt-nar-det-blaser-kallt/

  2. MICAELA skriver:

    Bra inlägg på jämförelsen av de olika kungahusen. Mer fördjupat, men kortfattat, blir det nog inte.

    Har saknar er alla jättemycket och är glad att jag funnit de flesta av er igen 😀

    Kramar massor ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag tackar dig för berömmet och gläds ödmjukt åt att jag lyckades i mitt uppsåt!

      Jag är jätteglad att du klarade dig över och att det är så många som faktiskt klarat det!!

      Jag är också tacksam att jag kunnat hjälpa några tillrätta och att rädda bloggar som annars skulle gått under ve och fasa!!

      Hemikramar massor!! ♥

      • MICAELA skriver:

        Du, det är inget att tacka för 🙂

        Ja, jag med! Det tog ett tag för mej, att komma in i det igen också. Men nu så, back on track!

        Bäst är du, så otroligt hjälpsam!

        Massa Mikkiskramar till Hemi ❤

      • HEMIMAMMA skriver:

        Tackar ödmjukt för erkänslan ♥ Jag vet att jag försöker och gör så gott jag kan för som många jag orkar!!

        Mikkiskramarna har redan gett mig extra kraft en tung dag =0)

        Massor av Hemikramar tillbaka ♥

  3. Instämmer helt i det du skriver!
    Dessutom borde monarkin ha skrotats för länge sedan.
    Vi lever ju i ett modernt samhälle.

    Tummen upp för ett bra inlägg!
    Kramar!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej Libra! Jag anser inte vare sig Nationalsocialismen eller monarkin vara demokratiska modeller värda att värna.

      De 60 miljoner av 120 miljoner av skattebetalarnas pengar som går till Kungen direkt i form av apanage
      (vi bortser från de andra 60 milj som går till vården, och öppethållandet av Statens slott) kan vi ge till de cancersjuka som blev körda på porten av sjukförsäkringssystemet…

      Eller cancersjuka barn och arbetslösa ungdomar??

      Tack för tummen =0)

      Hemikramar ♥

  4. Från vår blogg skriver:

    Jag är lika förbannad som du.
    Tack för ett välskrivet och upplysande inlägg.
    Man är fortfarande knäsvag.
    Om vi kunde få vara lika stolta och starka som norrmän, men det får vi inte?
    Vi ska visst aldrig få en statsminister som inte gömmer sig när han som mest behövs.

    Många svenskar känner samma sak som norrmännen och de norrmän liksom jag som bor här och också behöver känna stödet från Sveriges statsapparat, hoppas jag känner svenskarnas stöd ändå. För stödet finns där utan att regeringen finns eller syns.
    / Urban

  5. Bra tjej !!! jag gillart !!!! Så skönt när nån annan blir förbannad av rätt anledning !

    Puss i pannan ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      *LER GENERAT*

      Ja, jag stryker inte på foten när det gäller!! Även om jag försöker att hålla humöret någorlunda under kontroll =0)

      Puss på nosen ♥

      Hemikramar ♥

  6. tant grå skriver:

    jag önskar att jag kunde formulera ett inlägg med inhehåll som visar på hur jag tänker och känner. Men det går inte för jag kan inte.
    När jag läser och hör norrmäns reaktion, tex stoltenberg och lippestad, så tycker jag de är så kloka och stora i sina hjärtan.
    Jag får nöja mig med att läsa och hålla med.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, kunde jag så skulle jag emigrera till Norge just nu, för trots eländet, så tror de och verkar de för de idéer som jag vill leva efter…

      Värdighet är inte bara en läpparnas bekännelse för deras Statsminister Stoltenberg ♥

      Hemikramar ♥

  7. Andromeda skriver:

    Såg nyss ett inslag på Aktuellt som handlade om att ABB har lyckats få precis den spridning av sitt sk manifest som han ville. Dessutom finns det en hel del människor som anser att han har helt rätt även om de inte tycker att det han gjort är rätt…
    Jag tycker allt är så oändligt skrämmande…
    Kram

  8. Mavera skriver:

    Mycket bra inlägg, Hemimamma! Jag instämmer med varje ord!
    Det är mycket tråkigt, men tyvärr sant, att Sverige har alltid haft mycket nära band till nazisterna. Norge däremot tvärtom.
    Kram:)

  9. kickie skriver:

    Hejsan!

    Jag såg på Hundra svenska år om de kungliga. Det som Gustav V yttrade är högst osmakligt o det finns även andra sammanhang där våra regenter haft naziströre på ett el annat sätt. Ta nuvarande kungens far o Silvias far som ex. Nu undrar jag om nuvarande kungafam ska fortsätta o lida för det som andra ställt till för längesen? Jag är mer royalistisk men det får stå för mig. Jag gillar också norska kungahuset o det danska o andra. Fick jag bestämma så kunde gärna Victoria få ta över tronen inom en snar framtid.

    Jag tror inte det blir billigare med president o tänk om det blir ngn vi inte vill ha, som gossen Fredrik el någon annan tok. Dem summorna som skänks till Kungahuset rör sig om en el ett par hamburgare per pers o år om jag inte fattat fullständigt galet. Nu måste jag erkänna att jag inte kollat allt du skrivit. Dags o inta sängläge snart. Hoppas du inte blir besviken över mitt svar o tack för titten inne hos mig.

    Många goa varma kramizar o hälsa fam så gott!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Först och främst: JAG BLIR INTE BESVIKEN AV DITT SVAR ♥ Jag VILL ha debatten och höra argumenten.

      Jag är fullt medveten om att kungahuset (i alla fall Victoria) röner respekt och är omtyckta i stora delar av vårt samhälle. Även jag finner personen Victoria Bernadotte förtjusande och varm.
      Det finns naturligtvis både ont och gott i dem, liksom alla andra människor. Men grundproblemet kvarstår

      och det är frågan om det finna människor som av lag och rätt är eller borde vara högre stående eller mer värda än andra?? och de är därtill FÖDDA???
      Själva grundtanken med monarkin att en av GUD smord människa och ställföreträdare, skall sitta till doms över oss? som inte förtjänat sin position genom hårt arbete och kan avsättas av samma som satte dit henom 😉 om h*n inte sköter sina uppgifter tillfredsställande??

      Ur ett ekonomiskt perspektiv har rojalisterna rätt. det ÄR billig reklam för vårt rike (i alla fall om han inte görs känd för sin kaffe-flicke -smak) Men det är inte pengarna det handlar om utan demokratiprincipen.

      Kungahuset är en symbol för det konstanta och oföränderliga som borgerliga, konservativa (rika lågadliga, bevarande av det som varit) behöver för att känna att något slags tyglar eller harnesk, lagts på arbetarklassen som tjänar som chaufför och styrmedels, som tjänar för att usurpera våra hästkrafter till deras förtjänst och löning. Tryggheten som sade dem att

      ”Allt är väl du är trygg att tjäna dina pengar och ingen får stjäla dem ostraffat”

      ”Vi råder så att människan tjänar sin GUD”

      Och om Monarkin och Kungen inte får göra de saker han var satt till att göra, varför skulle vi betala och ha honom kvar då?

      Jag låter hellre en annan göra reklam för Sverige med lönen på 60 miljoner om året, som inte skämmer ut oss med sina kaffeflickor och dylika barnsliga tilltag.

      När det gäller Nazistsamröre för kungaparet räcker det med att gå till mig själv för att inse att mina föräldrar påverkat mig vare sig jag vill det eller inte och jag vill påstå därför att det inte är orimligt att Gustav Adolf och Sibylla i allra högsta grad förde sitt arv vidare till Kungen, liksom Walther och Alice påverkade Silvia på samma sätt.

      Det finns många vinklar i denna problematik, men det viktigaste i en demokrati är att vi kan och tillåts diskutera det. Det fanns INTE på V-gurra’s agenda, det är ett som är säkert.

      Hemikramaizar käraste Kickie!! ♥

      • Johnny skriver:

        Du skrev: ” ”För att döma och kritisera det jag skriver ska man ha läst mina länkars innehåll, där mina påståenden och slutsatser är VÄL underbyggda.” Nu har jag alltså läst på.
        Noggrant!
        Innan jag skriver vidare vill jag nämna hur jag ser på värderingsfrågorna. När du skriver om detta, liksom när jag skriver utifrån Bibeln har vi i grunden samma problem. Dvs. hur verifierar vi vårt ”statement”? Dels har jag fördelen av att klart ha uttalat att detta skriver jag eftersom Bibeln står för detta, så gäller det (för mig) inom ramen för hur Bibeln ska ses och tolkas. (Om du vill, kan du få en resummé av mig)
        Därför kan jag också kritisera församlingarna eftersom de inte håller sig inom de ramarna.
        Jag försöker skilja mellan det andliga (övernaturliga) och det som bara kan ses utifrån våra jordiska (värdsliga) tolkningar. Till det senare hör det vi kallar vetenskap. Det betyder inte att någondera tolkningsmodell är fel (eller rätt), men det är som om vi väljer olika glasögon när vi tittar på de olika sakerna. De går bara till mycket, mycket liten del att blanda samman. Så verifikatet av våra utsagor måste värderas ur olika referenser beroende på vilka ”glasögon” vi har valt. När jag skriver i bloggen försöker jag att renodla det jag skriver så att det går att verifiera utifrån min valda tolkningsmall. Liksom när jag berättar om ”under” jag varit med om, måste det kunna verifieras av människor som utgår från våra vetenskapliga referenser och med ”oväld”. (Utan egen, personligt tyckande.) Om jag skriver om helande, vilket jag varit med om många gånger, och använder Ulf Ekman som referens blir jag dissad hur rätt han än kan ha! Därför väljer jag hellre en läkare.
        När jag försöker värdera mina referenser måste jag värdera hur neutrala de kan vara. Om jag missar där tappar jag min trovärdighet om jag inte själv kan bevisa det jag säger.
        Skälet till att jag inte har så lätt för at ta dina referenser beror just på dessa brister. KOM IHÅG, dina utsagor är skapade av dina värderingar, och inte blir som mer valida hur många referenser du än använder som jag vet delar dina värderingar. Några exempel ur ditt blogginlägg:
        1. Du hänvisar till Martin Peterson och en artikel i SvD. Detta är en docent i filosofi (och när man gör en närmare titt gäller det moralfilosofi) S-märkt Det han publicerat är starkt ifrågasatt på vetenskapliga grunder. Du kan ju kika på hans publikationer: http://www.martinpeterson.org/publications.html Jag har gått igenom ca 60% av dem och det mest substansiella jag kan finna finns under p.56 som snarast är ett försvar mot en ideologiskt kritiserad hållning som kallas ”antipartier”. HKär förespråkar han en modell där de övriga partierna ska rösta mot (i det här fallet) SD för att neutralisera dem. Men vart tar då demokratin vägen? Några vetenskapliga belägg anger han inte!
        2. Så Maj Wechelmann. Hon har varit i blåsväder förr. Men du skriver: Jag vill påminna om var dessa tankar och idéer härstammar ifrån och gör det dels med hjälp av Maj Wechselmans knivskarpa film som visar det arv som dagens nynazistiska missledda ungdomar hämtar sina inspirationer ifrån: Men tankarna är nästan från 70 år tillbaks. De ideologiska kopplingarna till dags dato är synnerligen svaga. Däremot finns det mer tydliga politiska kopplingar som sökt sig in i dagens ideologier. Dåvarande bondeförbundet (Centern) hade mycket tydliga kopplingar till nazismen. (jfr. Skånecenterns ställningstagande till invandringen. Socialdemokratin stödde länge den sk. rasrenligheten. Läs och begrunda: http://sv.wikipedia.org/wiki/Rashygien_i_Sverige
        3. Där nämns makarna Myrdahl. I en doktorsavhandlihng från Karlstads univeristet finns detta:
        ”3,6. Paret Myrdal
        Det var inte bara inom den Svenska regeringen som man förordnade en utrensning av ”oönskade individer”. Författarparet Gunnar och Alva Myrdal arbetade hårt för att få igenom 1935 år lag. De skrev böcker om samhällets utslagna och ansågs vara befolkningsexperter. Deras böcker hade en stor betydelse när det gällde den allmänna diskussionen. Så här resonerar paret i boken:
        ”Problemet gäller, som här flera gånger framhävts, alla de icke fullt toppvärdiga individer, som under moderna förhållanden har svårt att klara sin existens, denna tiondel eller rentav femtedel av befolkningen, som riskerar att gå under i den hårda konkurrenskampen. Vid behandlingen av detta större problem ha vi att minnas, vad redan tidigare starkt understrukits, nämligen att den tekniska utvecklingen och den därmed likriktade samhälleliga organisationen oavbrutet tenderar att stegra intelligens- och karaktärskraven.” (10)
        De ansåg att minst en tiondel av befolkningen hotades av utslagning på grund av en ärftligt betingad underlägsenhet. Detta skulle leda till ett kaos i samhället om det inte förebyggdes. Ofta var Gunnar Myrdal föreläsare på olika möten, här är ett citat från 1935: ”Vad gäller kvalitetsfrågans arvsbiologiska sida finns det i själva verket fullständig enighet om nyttan av arvshygieniska åtgärder … För min del är jag t.ex. beredd att godtaga en betydligt hårdare steriliseringslagstiftning och är även beredd att understödja alla förnuftigt upplagda förslag av positiv eugenisk art.” (Dvs. rasbiologiska tvångsåtgärder) (11)
        4. 8Författarparet Myrdal var djupt engagerade i dessa frågor. De anlitade ofta av den Svenska regeringen som sakkunniga i befolkningsproblem. I sin bok ”Kris i befolkningsfrågan” rekommenderar och förordar de att ett ganska skoningslöst steriliseringsförfarande används. Man kan också vid behov använda sig av våld vilket skall syfta till en utsovring av höggradigt livsodugliga individer. De menade att man måste tillämpa så stäng lagstiftning som möjligt för att svensk ekonomi skulle gynnas genom att antalet ”intelligentdefekta” hemmen minskades. ”
        ALLTSÅ BLIR JU MIN FRÅGA:
        Hur stor roll spelade Kungahuset – egentligen?
        Vad har påverkat vad?
        Jag går vidare:
        Var någonstans kan vi koppla ett samband mellan SD och Norge? Under VV2 var det två helt skilda världar. Sverige arbetade för liv och pina för att inte hamna i strid. Vi var försvarslösa. Det fanns inget att sätt mot kraven. Läs följande om Gustav V…. http://sv.wikipedia.org/wiki/Gustaf_V
        Det stämmer kanske inte med Wechselmanns presentation, men detta är då de historiska fakta jag känner till.
        Nazistkopplingarna finns, men vad påverkar vad?
        Så har vi problemet med Sommerlath! Gör hans nazistiska kopplingar hans dotter automatiskt till nazist? Eller kungen… är hans gamla kopplingar detsamma som att han känner sig befryndad med detta?
        För mig är det som att säga att Ohly bär Stalins beteende vidare…. JAG tror det då inte. Människor och olika rörelser förändras beroende på hur omgivningen förändras.
        Om jag får skriva vad jag tror, så är det du skriver genererat av ideologisk övertygelse men saknar egentligen många reella pusselbitar.
        Jag får slita hela tiden för att inte låta min tro ge en bristande verklighetsuppfattning. Detsamma tror jag gäller för din ideologi!

      • HEMIMAMMA skriver:

        Käraste vän Johnny! Tack för din kommentar och det förtjänar ett fullödigt svar och det ska du få så småningom men inte idag. Idag är min själ och hjärta uppfylld av Emma och jag släpper kommentarerna ett tag, för att kunna fokusera på ett inlägg om hennes dödsdag, jag hoppas att du har förståelse. Du ställer adekvata frågor och jag ska göra mitt bästa att förklara och svara när jag känner mig redo att ta itu med vanliga världen igen…

        Hemikramar ♥

      • kickie skriver:

        Oj! Det var mkt o smälta på en gång. Ditt ordförråd är bättre än mitt. I o för sig skulle en del av pengarna som går till Kungahuset kunna spenderas på annat sätt. Men om vi skulle ha republik kostar det också, men monarkin behöver förnyas. Det finns för mkt gammalt o förlegat där. Om vi nu går till Stadsministern o andra toppar inom politiken o andra med feta löner som vi är med o betalar, så kan en del av dem också gå till bättre behövande.

        Har inte läst, ”Den ofrivillige monarken” o tänker inte göra det heller. En massa påståenden, men finns det eg några konkreta bevis för att det är sant? Dem här skriverierna har väll o göra med innan han träffade Silvia, eller? Om han nu varit otrogen o kanske hon också så anser jag det vara en privatsak.

        Ha de bra o hälsa fam så mkt.

        Många varma kramizar!

      • HEMIMAMMA skriver:

        Ja, så kan det vara… =0) Visst kostar republik också, men jag anser att vi kan ha en representativ regering och vårt statsöverhuvud regeringschefen. Att jag inte är rojalist, betyder inte automatiskt att jag är republikan, verkligen inte.. jag är demokrat och vill ha MER folkmakt inte mindre… Och jag anser liksom du att statstjänstemännen kan ta en lönesänkning.

        Jag började läsa boken, men jag har tappat bort den så jag har inte läst färdigt den… men jag behöver inte det för att veta att den är sann. En kvinna i min omedelbara närhet har nämligen berättat om detta för mig redan i början av 90 talet och en annan under 2000 talet och detaljerna de givit mig går inte att missta… =0) och det handlar om otrohet under Kungens äktenskap, inte tiden FÖRE Silvia.

        Att Kungen fraterniserat med kvinnor av tvivelaktig karaktär och på ett moraliskt förkastligt sätt, vare sig det varit ”stjärnor” eller callgirls har kanske inte så stor laglig effekt, om dock respektmässigt, men att han umgåtts med kriminella är HELT förkastligt och dessutom korkat och på den tiden som detta skedde, är jag ganska övertygad om att Yokso (Dragan Yoksovic) skyddade hans majestät eftersom han var serbisk rojalist och Mille publicerade inte bilderna DÅ av rädsla för HONOM inte kungen… Yokso är död sedan länge och nu vågar Mille spela ut sin hand…

        Så den delen av denna smaskiga och osmakliga affär är verkligen inte en privatsak utan handlar om rikets säkerhet på allra högsta nivå!

        Hemikramar ♥

  10. arrami54 skriver:

    Bra! Ett retoriskt vredesutbrott jag läste med ett gillande leende!
    Kram.

  11. skvitt skriver:

    Helt suveränt skrivet!
    Du får fem stjärnor av en möjlig!
    Kram!
    /Skvitt

  12. […] vore också synnerligen dumt av mig att inte tipsa om detta! Och lika dumt att inte tipsa om denna […]

  13. Pinglan skriver:

    Bra och informativt rutet, starka Hemimamma!

    Min parentes i debatten:
    Jag tycker det är lite komiskt mitt i all fruktansvärd tragik att Breivik indirekt lyckades värva fler medlemmar till socialdemokratiska ungdomspartier. Hörde det på Ekot igår. Där sket det sig för honom.

    Ha det fortsatt gott i sommar!

    • HEMIMAMMA skriver:

      *Inget ont…*

      Det sade jag redan för några dagar sedan, att om han lyckats med något, så är det att verkligen SÄKRA återväxten till partiet i BÅDA länderna =0)

      Tack för ditt beröm Pinglan, det betyder något väldigt speciellt för mig att du säger det ♥

      Massor av varma Hemikramar ♥

  14. Grevinnan Blåst skriver:

    Jag instämmer i ditt välformulerade och mycket informativa inlägg, och ger det eftertänksamt en tumme. Har ingenting att tillägga, orden tryter helt enkelt…Det som hänt gör mig knäsvag och nedstämd

    Ledsen RozieKram ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, det finns inte mycket att le åt i denna dagar och det tycks bli mindre för var dag som går… =0(

      Just idag så är det en både verklig och känslomässig berg och dalbana för Hemimamma 28 Juli, vilket jag tror du vet….

      Inlägg kommer om dagens ”begivenheter”

      Hemikramar ♥

  15. pluppa skriver:

    Mycket bra min kära Hemi!
    Orkar inte skriva nåt utförligare än så 😉

    För övrigt kramar jag om dig,mycket och lääänge.
    Är med dig i tanke vännen.
    Vet att det är en jobbig dag,men hon ler mot dig och
    finns alltid med dig!

    Pluppis

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej Älskade Trollmor Pluppa!!

      Jag är tacksam för de gåvor livet gett mig och du är en av de bästa!

      Konstigt nog så blev det en bra dag och nästa inlägg ska handla om hur och varför jag lyckades för första gången sedan hon dog,
      kunna göra det till en dag för hela familjen som hedrade och ärade hennes minne och vad kärleken till varandra inom en familj innebär,
      vad det kostar och vad det ger i belöningar till våra hjärtan och själar…

      Jag kramar dig hårt och länge tillbaka och drömmer om att kunna hälsa på dig igen, eller ännu hellre se dig hälsa på oss!!

      Hemikramar ♥ x 11

  16. skvitt skriver:

    Anders Behring Breivik påstår att han haft vänner i gängvärlden.
    De har svarat med att sätta ett pris på hans huvud.
    Redan i fängelset kan Breivik få det svårt. Interner på fängelset Ila säger att de ska ta honom så fort de får chansen.
    Den terrormisstänkte 32-åringen skriver i sitt manifest att han i sin ungdom haft kopplingar till B-gjengen i Norges undre värld. Detta dementeras dock kraftfullt av det kriminella gänget som nu satt ett pris på hans huvud.
    Lynchstämning
    – Vi vill inte bli associerade med en sån ”low life” och vi ska ta honom när vi får möjligheten. För att han missbrukat vårt namn och för det han gjort, säger centrala källor i gänget till VG.
    För tidningen berättar källorna att Breivik får svårt att överleva fängelset. Och lynchstämningen har nått internerna på Ila, dit han fördes i tisdags kväll.
    – Folk kommer att ta honom om de får chansen. Det råder det inget tvivel om, det har diskuterats, säger morddömde Tor Erik Larsen, 45, till VG.
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/terrordadetinorge/article13387315.ab

    Även grovt kriminella har reagerat. Och dit ABB kommer sitter de som knappast har mera att förlora, så ett litet mord extra gör varken till eller ifrån.

    Kram!
    /Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag har förstått detta för länge sedan kan jag säga… Jag känner till koderna i den kriminella världen och de är ofta brutala men kan förstås ur ett mänskligt och humant perspektiv.

      Den som gör kvinnor illa är oftast illa sedd men den som gör barn illa är dödsdömd, utan diskussion.
      Så har det alltid varit och så kommer det att förbli så länge som mäns hjärtan i huvudsak slår för kvinnor och barn…

      Tack för informationen kära Mäster!!

      Hemikramar ♥

  17. mogi skriver:

    Naturligtvis kopierar jag in det du bad mig om…

    HEMIMAMMA

    Mycket bra inlägg och jag hoppas att du inte känner att jag på något sätt skrivit på det negativa sätt om kungahuset som du beskriver, när jag i mitt senaste inlägg försöker påminna om vart idéerna härstammar ifrån?

    Jag försöker hålla mig till fakta och så objektiv jag kan, men fortfarande kritisera det odemokratiska i monarkin…

    Hemikramar ♥

    juli 28, 2011 kl. 02:59

    Svara

    mogi

    Frågan är egentligen inte vad jag känner utan vad de som när sig på andras uttalanden i frågor som de har som ideologi tänker. Och hur de agerar..
    Själv kan jag förstå delar av dina tankar även om jag inte tänker dem själv. Hade tänkt kommentera hos dig, men i med den svarta texten på svart (kör här med redigeraläge i dashbord så jag ser vad jag skriver) så kände jag att det blev för osäkert med vad som kom ut i tryck så att säga.

    Inte för att inleda någon debatt i ämnet, men jag tänker tillstå (vilket jag tidigare även skrivit) att jag är rojalist. Dels för att den kungliga delen i historien (so-läraren i mig ) alltid fashinerat mig, liksom alla historiska personer i stort. De modernare monarkerna kanske har en del skamfläckar, liksom många av oss andra. Men jag tycker ändå att kungahuset repressentaterar Sverige på ett fint sätt och med ett schema som jag inte skulle orka med om vi bytte för en dag ens.
    Dels också för att jag inte har en tilltro till att presidenter alla gånger gör så mycket bättre ifrån sig. Även de har sina skamfläckar. Dessutom tror inte jag att en president med omval nu och då, skulle bli så mycket mer ekonomiskt än de summor kungahuset genererar. Slotten, herresäten och presidentbostaden måste ändå underhållas och säkerligen anpassas till varje ny president.

    Slutligen är min åsikt i att tronen ärvs, att det ..är inte värre än att äldste sonen ärver sommarstugan eller bilen i en del familjer. Visserligen är det då ingen maktsymbol, men kungen har ju inte heller makt numera. För mig är kungahuset något unikt, som bara finns i några få länder, en tradition…
    Att sedan förfäder gjort saker som inte varit accepterade ska inte belasta den efterkommande lika lite som jag vill bli belastad med de eventuella synder mina förfäder begått…

    Men ditt inlägg var som vanligt välskrivet och du har klara angivelser till källor. Att du debatterar för det du tror på är precis som det ska vara. Frågan är dock det jag skrev inledningsvis. Vad dina läsare tolkar in. Förvirrade personer kan få för sig att det är okej att angripa kungen och statsministern….

    Varma kramar från Mogi

    P.S Du får inte ta svaret som att mitt inlägg var direkt riktat mot ditt inlägg, utan det är många som uttryckt hat både mot muslimer, attentatsmannen, politiker, kungahus och andra. Det var HATET jag vill nedgradera en smula…

    juli 28, 2011 kl. 08:52

    Svara

    HEMIMAMMA

    Mycket bra kommentar med goda argument till din tankes fördel och jag hoppas verkligen inte att någon får för sig att Kungen ska angripas fysiskt utifrån mitt inlägg…

    Jag vill att han ska avsättas, men med livet och en pension i behåll.

    Tack för den och jag ser gärna att du kopierar in den vid mitt inlägg, för den har förnuftets röst, så som du alltid har och jag tror att andra kan tänka som du och jag kan förstå både dina argument och känslor…

    Jag vill gärna att det ska framgå att jag välkomnar andra åsikter och att man inte måste hålla med mig för att få svara eller argumentera, bara man är respektfull i sin ton och eller kritik…

    För jag tror faktiskt att båda sidor har lika goda skäl och argument och att det i grunden handlar om en tro, känsla eller övertygelse i den enskilde…

    Hemikramar ♥

    juli 29, 2011 kl. 00:22

    P.S hoppas det funkade…. kram från mogi

  18. mogi skriver:

    Hoppsan, det kom visst med en del annat än det tänkta…
    Man ska inte göra sådant här yrvaken *sorry*
    Du får redigera om du vill..

    Varma kramar från Mogi

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag tycker det är bra och kommer bara att ändra ytterst lite, men det viktiga är att jag länkar hit så folk kan se originalkommentarerna om de vill!!

      Tack så mycket för att du biföll min begäran ♥

      Hemikramar ♥

  19. mariadesuede skriver:

    Fram för en rikskansler dà… Det är väl en bra kompromiss? 😉

    Du vet att jag inte bryr mig om monarkin i modern tappning, anser att den har spelat ut sin roll eftersom kungen inte har nàgot inflytande längre, förutom representativ. Den fràgan tràkar ut mig.

    Mina tankar om ABB och terrorism finner du pà Finns mitt Sverige kvar? Obs: Bloggar med mobilen, sà endast text.

    Örnkramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      *Skrattar* Fast det värsta är att bland de unga idag, så ökar tanken på ett tydligt ledarskap och diktatur…

      Jag ska titta över till dig och se vad du skriver =0) Det är troligen både eftertänksamt och bra.

      Hemikramar ♥

  20. suttecity skriver:

    Du kan du tjejen 🙂

    Kramiz

  21. kao skriver:

    Pappa och mamma berättade mycket om kriget, politikernas feghet i Sverige,som släppte genom tyskarna per tåg så de kunde inta Norge. De berättade om kungahusen såsom du beskriver dem så jäkla bra här och nickar instämmande och igenkännande.
    ———
    Inför Emmas dag vill jag överräcka den här fina dikten jag hittade i DN häromdan:
    ”Mamma, när du känner en kärleksfull vind,
    är det jag som smeker din tårfyllda kind.
    När du känner saknad och sorg i ditt bröst,
    är det jag som finns bredvid dej och ger dej

    tröst”.” ()Niclas

    Kramar
    Kao

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack KAO för att du vidimerar det jag skriver på ett så självklart sätt och bevisar att det inte är onormalt att inneha den kunskapen eller förstå värdet av den.
      För de upplysta på den tiden hade kännedom och var medvetet kritiska… Annars hade Torekovs-uppgörelsen aldrig hänt och dagens kung hade fortfarande haft konstitutionell makt…

      Tack för den fina dikten, jag ska spara den och värdera den resten av mitt liv… ♥

      ”Mamma, när du känner en kärleksfull vind,
      är det jag som smeker din tårfyllda kind.
      När du känner saknad och sorg i ditt bröst,
      är det jag som finns bredvid dej och ger dej tröst”

      Varma Hemikramar ♥

  22. MICAELA skriver:

    Klänningen kanske du hittar på deras hemsida, på rean 😀

    Du, jag vet inte hur man gör flaggor, för jag gjorde det inte själv…

    Men han sökte på widgets (translator) och tog den som var bäst. Installerade och så la de sej någonstans… förlåt gums, men jag har ingen aning 😦

    Kramar ♥

  23. Crille skriver:

    HEMIMAMMA, du verkar inte vara i balans rent psykiskt… Sök hjälp innan du skadar folk som Anders i Oslo.

    /Sverigedemokrat

    • HEMIMAMMA skriver:

      *LER och skakar på huvudet*

      Någon som söker uppmärksamhet och vill finna den på min sida?

      Varför skapar du dig inte egen drivkraft i stället för att försöka rida på min motors kraft?

      Din nolla!!

  24. BS Orättvist är ordet, sa Bull !

    Jajamen, absolut sängvägran, hahaha !

    Kramar ♥

  25. BS Visst har det tagit på must och energi, läser om det och har det i tankarna hela tiden, du har ju dessutom Emma med. Hoppas det lättar för dig snart vännen !

    Massa kramar ♥ ♥ ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag tänker också på det hela tiden och det tar kraft, så jag har inte orkat skriva någonting på flera dagar nu…

      Nu har hennes dödsdag passerat och då brukar det lätta lite efter ett tag och detta års dag, blev väldigt annorlunda och
      när jag orkar så kommer mitt nästa inlägg handla om vad jag gjorde för att förändra den energin som dagen innefattar
      och försöka omvandla det till en positiv känsla för min familj…

      Varma Hemikramar ♥

  26. Anonym skriver:

    Ska göra vad jag kan 🙂 wordpress antar jag att du har? Kramar massor ❤

  27. MICAELA skriver:

    Jag kläckte precis en kommentar utan att säga att det var jag 😉 jag ska göra vad jag kan. Du har wordpress? 🙂 kraaam ❤

    • HEMIMAMMA skriver:

      Skönt att du såg det, annars hade jag blivit förvirrad… Ja, jag har wordpress

      Jag tackar dig för din hjälp och vilja och har full förståelse om du inte lyckas!!

      Massor av Hemikramar ♥

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s