HEMIMAMMA går hädan – Men återuppstår, halleluja!

HEMIMAMMA går hädan – Men återuppstår, halleluja! (Inlägg Aftonbladet)

angel_loves.pngHejdå Aftonbladet.jpgGOD AFTON…. Så många gånger jag skrivit den ingressen…
Detta är sista inlägget…
Nu är det alltså dags att säga farväl och tacka för mig och den här tiden som varit… vilket för många av oss också innebär tack och adjö AFTONBLADET…
Alla bloggar bortflyttade och snack och fotoalbum är städade…
Bloggen går under…

GhostyWelcomeBack.gif

726-Little_Fire.gifmen jag återuppstår förstås på andra ställen… =0)

aa42ba09cf46ab17.jpg

MINA NYA BLOGGAR:

Hemimammas Hetsiga Humör & HEMIMAMMA ihopsnickrade

https://hemimammashetsiga.wordpress.com/

5254-cemetery.cemetery.gifHEMIMAMMAS PROSA & POESI

http://hemimammasskrivelser.wordpress.com/

HEMIMAMMA – ”The Musical”

http://hemimammasmusik.wordpress.com/

HEMIMAMMAS HEM

http://hemimammashem.wordpress.com/

4617-Ghost_Around_Fire.ghost around fire.gifHEMIMAMMAS MAT OCH TÅRTKONST

http://hemimammasmat.wordpress.com/

HEMIMAMMAS LIVSLÅNGA LÄRANDE

http://hemimammassvarar.wordpress.com/

HEMIMAMMA PÅ BLOGSPOT

http://hemimammas.blogspot.com/

1886-Grim_Reaper_240x320.grim reaper 240x320.gifHEMIMAMMA på METRO

http://metrobloggen.se/hemimamma/

MITTIMATEN

http://mittimaten2.wordpress.com/

SOLIDARITETSTANKEN

http://solidaritetstanken.wordpress.com/

Spöken.jpg

VI SES DÄR!!
MvH HEMIMAMMA ♥ och Tripp, då, 2005, 8 år, Halloweenutspökade =0)
Och kom ihåg… JAG SER ER =0)
Min sista HEMIHEROros går till alla de bloggare som på alla möjliga och omöjliga vis har berikat mitt liv de senaste 1½ året

2a03c278cd3d2b91e50a0c809d05fe5c.jpg

GOD AFTON & Ta hand om er i bloggosfären!

Ps. Mitt senaste inlägg på Hemimammas musik, om den förestående sommarfesten Ds.

Det senaste inlägget på Hemimammas Hem, som är en hälsning från FIFFY till oss alla som kämpat på olika sätt

38 thoughts on “HEMIMAMMA går hädan – Men återuppstår, halleluja!

  1. alvfe skriver:

    Tack Hemi ..jag råkade vakna tidigt den här sommarmorgonen och fic syn på ditt inlägg !!
    Så det tröstar mej att dyka in i din blogg ..att du visar din sorg ,ilska mmm ..och så dina Fantastiska bildillustrationer 😉 var hittar du dem ?
    Vilket draklass du drar ,tror jag ,då du delar med dej av ditt mod till oss andra som kan vackla och trilla ner i uppgivenhetens gropar ,,vid såna här motgångar ..som ex.v blogg flyttandet innebär ❤

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag svarade inne på Aftonbladet först, och undrade om du behöver hjälp, men nu ser jag ju att du har fixat flytten…
      Men om du behöver hjälp m,ed detaljer, så hör av dig =0)

      Tack rara Älva ♥ Jag hittar alla illustrationer på nätet fast vid helt andra tillfällen… om jag ser en bild jag gillar så sparar jag den till ett lämpligt tillfälle.

      Du har rätt, jag känner en stor sorg över att mitt ”34:an” ska rivas framför allt utan att jag förstår varför egentligen…
      men jag är samtidigt övertygad om att detta kan bli hur bra som helst givet lite tid…

      Hemikramar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag har nu begärt tillgång till din blogg eftersom den är sekretessmarkerad…

      Jag hoppas att du vill ge mig det.??

      Hemikramar ♥

  2. […] Alldeles färskt och upplysande! Klicka här! […]

  3. skvitt skriver:

    Ursäkta att jag stal en animation för dig!
    Men syftet var ju ädelt, eller vad tycker du själv?
    Se min senaste!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det var helt okej… när det är en bild som är copy på eller är ”min” och inte hittegods från nätet, så säger jag till =0)

      Jag tycker du är rar ♥

      Hemikramar ♥

  4. Grevinnan Blåst skriver:

    OJ! 10 bloggar! Det var värst! 😉
    Jag har 3 stycken och tycker nästan att det är för mycket. Men hör och häpna! Trots detta funderar jag på att låta ”Tummelunsen” vakna till liv igen…så att det blir 4 bloggar…

    RozieKramar till dig ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, fast två är ju bloggsamarbeten =0) De andra är ”behovsbloggar” så när jag behöver skriva om ett ämne så har
      jag kanalerna tillgängliga. Men jag kommer att vara aktivast på vanliga Hemimamma och prosa och musikbloggen.
      Nu under sommaren vill jag ha det lite lättsammare, efter denna ganska intensiva avslutning på Aftonbladet…

      Jag är inte förvånad, jag vet ju själv hur beroende framkallande det är…

      Kan jag få länkarna till dina övriga bloggar för jag har bara Grevinnan och Rozie’s corner??

      Hemikramar ♥

  5. Inger skriver:

    Jag har också städat där borta nu.

  6. Anna skriver:

    Nä men usch det var en läskig rubrik! Och bild!!!
    Men är glad över budskapet om återuppståndelsen. Halleluja som sagt! Kaam

    • HEMIMAMMA skriver:

      ;-D Jag kommer att spöka på Aftonbladet för all framtid…

      Men nu är Hemi återuppstånden och vi får väl sen om jag lyckas åstadkomma några mirakler??

      Hemikramar i massor ♥

  7. pluppa skriver:

    Det går ju knappt läsa den blå texten…………..
    Är du en häxa eller 😉

    Hur gör man nu då?
    Bara att radera AB-Bloggen eller???

    • HEMIMAMMA skriver:

      Klart jag är en häxa =0)

      Det är bara att trycka på den röda knappen =0(

      Jag tycker att min stil är väldigt vacker, så du får ta det lilla lugna men läsa vidare…

      Hemikramar kära Trollmor ♥

  8. Tant Otto skriver:

    Hua va du skrämde mig först…
    Men så läste jag och förstod va du menade..ja nu är väl ändå alla flyttade som vill det…
    men jag kan inte ta bort bilderna på snack och jag har anmält AB för att de låst mitt album på snack. Har säven krivit på supporten och inte fått svar… De går inte att ta bort och jag vill inte ha dem kvar…jag morrar.
    Du är så flitig med allt du tar dig för Hemi…och ditt engagemang är värt en hedersmedalj..det får du av mig en stor fin medalj där det står Världens bästa Hemi på.

    Du är det så att min hänvisade länk går till min gamla blogg? Tant Marit påstår det men hur är det möjligt då klimakterietanten gått i graven?

    Stor varm semester kram från Otto

    Ps jag är på språng redan min första semeater dag åh jag ska till tandläkaren.Ds

    • HEMIMAMMA skriver:

      På vilket sätt har du anmält AB? Jag kunde ta bort mina bilder, så ring mig i morgon när du har tid, så ska vi se om vi inte kan klura ut vad som blivit galet??

      Jag blir alldeles rörd av dina fina ord och jag kan försäkra att den medaljen hänger i mitt hjärtas ödmjukaste nisch. Tack så hjärtligt ♥

      Marit har nog fel, för din länk hänvisar till din WordPress-blogg. I alla fall som JAG kan se…

      Jag hoppas att det gick bra hos tandläkaren??

      Hemikramar kära Kommissarie Otto!! ♥

  9. sjokvist skriver:

    BS Jaa, jag har läst hur du hade det i Midsommar, men det finns inget som hindrar att man kan fira lite efteråt istället.

    Jotack, förlossningen gick bra, skönt att det är klart nu.

    Kramar ♥

  10. Pinglan skriver:

    Hej Hemimamma!

    Vad bra att du länkar till dina andra bloggar.

    Önskar dig en skön sommar.

    Bamsekram!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hejsan TingelingPinglan!!

      Allt för att underlätta för mina läsare =0)

      Jag önskar dig en fantastisk och musikalisk sommar!!

      Massor av Hemikramar ♥

  11. sjokvist skriver:

    BS Det gick jättebra, sen avnavling blev det med. Jättebra personal var där också.

    Kramar

  12. Grevinnan Blåst skriver:

    Tja, här kommer länken till den 3:e bloggen.
    Det är Bröderna Bus & Busans egen blogg. 😀
    http://roziecatz.blogspot.com/

    Soliga Rozie-sommar-kramar tillbaka ♥

  13. sjokvist skriver:

    BS Pust, skönt att allt är klart nu.

    NI ska få se bilder av mormors hjärtegryn så snart det går.

    Massa kramar

  14. sjokvist skriver:

    BS Vad menar du ??? Ta det lugnt med den lilla ???

    Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag menar gör inte en massa andra saker eller stressa över bloggen eller andra ”måsten” utan släpp allt och bara njut =0)

      Nyfödd-tiden går över så snabbt =0(

      *avis*

      Hemikramar ♥

  15. svorskan skriver:

    Det känns konstigt, men, jag bestämde mig för att försöka släppa det, så fort jag gick över. Dubbelbloggade inte, utan bara bytte. Fast, jag är ju ingen Hemi. 🙂
    Vad grymma ni ser ut, du och Tripp!
    Kramelikramar och allt gott till dej!!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag vet fler som dubbelbloggade då och då, tex Anna en trevlig tjej =0) I mitt fall var det separationsångest som gjorde det…
      Jag kunde inte bara släppa och dessutom var jag tvungen att vara där hela tiden eftersom jag har så många bloggar…

      jag tycker vi var asgrymma på den tiden… Hihi!! Vi brukade spöka ut oss allihopa ibland och ha spökfest, fast det inte var Halloween också =0)

      Hemikramar och allt det bästa till dig!! ♥

  16. blomrabatten skriver:

    tack för kommentarer hemimamma. De värmer. Nu har jag hittat dej och många av mina vänner från AB. Jag är inte så bevandrad i datakonsten men nu kan jag söka gamla vänner via dig och det var tackvare ditt inlägg som min dotter sen hittade till mej på wordpress, jag hade givit henne fel adress.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nu känner jag att detta är en bra dag =0)

      Hör av dig om det är något du behöver hjälp med =0)

      och jag blir jätteglad att din dotter blev hjälpt av mig =0) fel adresser har vi nog alla råkat ge ut, någon gång =0(

      Hemikramar ♥

  17. sjokvist skriver:

    Nej, tydligen inte, allt skit verkar ska hitåt. Ni ska inte oroa er för nåt.

    Dags att plocka fram stridisen i mig, kanske behöver ha en kategori med ”Mormor ryter ifrån ”.

    Tack så hjärtligt, jag jobbar på det !

    Kramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Klart man oroar sig när något nytt dyker upp som man inte förstår?? Jag hoppas att du får svar på vad det är som händer och det fortare än kvickt!!

      Klart en cool kategori kan det bli tycker jag!!

      Jag håller tummar och tår att det går blixtsnabbt!!

      Hemikramar ♥

  18. Grevinnan Blåst skriver:

    BS:
    Vad omtänksamma de är din make och hans föräldrar. Riktigt rörande.
    Visst är det en stor förlust. Det känns som ”en mäktig själ” just övergivit gården. Svårt att förklara, men du förstår vad jag menar – det vet jag. Men nu ser det ut som om jag får något tillbaka i form av en ”naturens gåva”. Jag vill se det så, för det förgyller tillvaron att tänka i dessa banor.
    ”Salikons rosor”… Mmmm jag älskar rosor! Måste googla på namnet så jag får se hur de ser ut. 😀
    RozieKramar tillbaka, go´aste Hemimamma ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Astrid lindgren har skrivit en saga ”Allra käraste syster” som handlar om den lilla flickan Barbro som fantiserar om sin ”tvillingsyster” Ylva-Li, som försvann när hon var liten…
      Hon bor i underjorden och vägen dit, går via den lilla ingången bakom den vita rosenbusken Salikon, och dit klättrar Barbro när hon vill se sin allrakäraste syster…

      Sagan fascinerade mig som barn… och det dröjde ända tills straxt efter Emmas död tills jag återsåg den… illustrerad av Hans Arnolds suggestiva teckningar

      Jag tror att du förstår varför det är en vit rosenbuske planterad på Emmas grav… och varför maken tänker på den detaljen… ♥ och visst förstår jag… jag tror också på en berså ♥

      Hemikramar ♥

Kommentera

