Hemimammas tankar – Finns svaren därute? Vaka över min son… en mors bön =0(

MORGON… Jag har fått kommentarer inne på Hemi WP  som svar på mitt inlägg om att någon kapat mitt namn och skickar hatmail till folk, som lyder som följer:

”Läskigt sånt här. Ingen aning hur man kan få reda på vem?
Fortsätter det så polisanmäl, det skulle jag ha gjort.
Samtidigt håller jag med Libra, att de som följer dig förstår att det inte är dina mail.
Trevlig Måndag, hur trevlig en så´n nu kan vara :)
Kram”

”Förstår att du blir illa berörd och arg när andra beter sig som svin i ditt namn.
Men alla som följer din blogg måste ju förstå att det inte är du.
Det är ju inte alls något man skulle sätta i samband med den Hemimammma jag följer på bloggen.
Kram!”

”Jag tror dig och beklagar att du råkat ut för sån där skit. Det tar ner humöret och det går åt en massa energi som kunde användas bättre.”

Ja, tex att hjälpa bloggare att flytta och fixa till sina bloggar =0(

Gud jag hoppas att ni alla har rätt, men jag är rädd att min bloggs statistik gått ner,
de senaste två månaderna och jag har inte förstått tidigare varför….

Jag hoppas att mitt rykte är så pass substantiellt att folk fattar att nåt är galet om de får hatmail från ”mig” Det kan ju ställa till med hur mycket skada som helst teoretiskt. Jag har märkt en ”drop” i läsare och kommentarer de sista månaderna, men jag har inte tidigare haft något att ta på men nu misstänker jag att denne Hemi 666 har ställt till med trassel under en längre tid än jag känt till…

Hur får man veta och hur botar man sådan skada??

Nej, det är verkligen ingen trevlig måndag….

Just denna måndag är extra orolig, eftersom min son ligger på operationsbordet… så i natt har jag inte sovit alls…

Men nuförtiden får bara EN förälder vara med vid operationer har ni hört något så galet??

Min son är 9 år och bor hälften av sin tid hos sin pappa, så då valde vi att pappa skulle vara med…
Eftersom jag har mina två små i mitt nya äktenskap… som inte är lätta att lämna.. men orolig ändå är jag och sonen ringde i morse för att berätta att han var på plats…

Så just nu är jag ganska upprörd… orolig, arg och förtvivlad…

Hemikramar ♥ och jag hoppas ni har en bra morgon…

29 thoughts on “Hemimammas tankar – Finns svaren därute? Vaka över min son… en mors bön =0(

  1. kramgoaullis skriver:

    Nämen…Jag har nu skummat igenom lite här hos dig Hemi..Och om jag förstått rätt så har något utgett sig för att vara du? Och dessutom skaffat sig en snarlik mailadress som din och utger sig även där för att vara du?
    Och har betett sig allmänt illa ”som dig”?

    Jag har bara ett råd…POLISANMÄL..

    Angående din son..Vad är det för operation han ska göra? Du behöver självklart inte berätta om du inte vill..Jag hoppas att det går bra oavsett vad det är för operation.

    Och det kanske blir bättre för dig Hemi,att det blev senare med din operation? Det känns nästan så.Det har varit mycket i ditt liv just nu..

    Jag sänder dig en massa styrka och omtanke Hemi..Och jag hoppas sannerligen att det löser sig med allt för dig och att du får stopp på den där personen som gör dig så ont..

    *massor av extragoa kramar*

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag har fått besked om att allt gick bra =0) Jag fick prata med en lite snurrig Trull på telefonen när han vaknat ur narkosen. ”Mamma jag har en konstig sak i armen och jag minns ingenting”

      Hans pappa försäkrade mig att allt hade gått som det ska.

      Winch har polisanmält saken idag. Vi får se vad som händer härnäst.

      Att operationen sköts på framtiden gör att jag kan bada med barnen i sommar och det ser jag positivt på. Så det blir vila och det är bättre att göra operationen när det inte är som varmast ur läkesynpunkt.

      Tack för alla dina styrkekramar, de sitter väldigt fint just nu… =0)

      Massor av hemikramar tillbaka ♥

  2. Mavera skriver:

    Dina trogna läsare kommer aldrig att tro eller tycka något dåligt om dig:) Var inte orolig. Å andra sida, kan jag förstå din oro angående en ond bloggtroll. Men vi som känner dig (även om bara via bloggen) kommer aldrig att bli lurade. Den låga statistiken kan helt enkelt bero på bloggflytten. Det har jag också märkt på min blogg.
    Kram!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, fast det började FÖRE flytten, så jag räknar inte med tiden efter beskedet utan före.

      Tack för att du visar ditt förtroende för mig, det betyder oerhört mycket just nu. Jag är mycket orolig.

      Tack för att du finns Mavera!! Jag vet inte vad jag skulle göra utan dig!!

      Massor av hålla av hemikramar ♥

  3. sjokvist skriver:

    Usch, vad läsligt ! Skulle känna som du om min adress blev kapad här också. Mig drabbade det på hotmail och hur jag ska få tillbaka adresser vete gudarna. Vad är det för idioter som bara är ute för att jävlas ???? Skrämmande !!!

    BS Nix, har inte tagit bilden på tranan själv. Ursäkta, men inte fattade jag att det var det du kommenterade, hahaha.

    Idag känns det mest som att det inte blir nån ordning på nåt. Ligger i Borås, fick inte till vätskebalansen hemma. Benjävlarna får jag dras med.

    ♥ Kramar

    • sjokvist skriver:

      Mäh, usch vad läsligt har jag skrivit, det ska vara läskigt !

      BS Tack Hemi raring !!!! ♥

      Kram

      PS Jag har kolla på WP och googlat, men det har du väl med och det enda jag fanns var någon som kallade sig Hemi666, nåt annat hittade inte jag.DS

    • HEMIMAMMA skriver:

      Min man är fotofantast och vi båda satt och beundrade bilden och han hade tusen frågor om hur du skulle tagit den =0) Så jag menade att jag först skulle fråga OM du tagit den =0)

      Jag hoppas att du snart får komma hem igen ♥

      Massor av hemikramar ♥

  4. Grevinnan Blåst skriver:

    Hoppas det lugnar ner sig. Hemskt att sådant här kan hända.
    Man borde väl kunna polisanmäla…

    RozieKramar till dig, go´a Hemmamma ♥

  5. HEMIMAMMA skriver:

    Jag hoppas att de som drabbats av ”MIG” träder fram och berättar, så jag kan be dem om ursäkt och jag hoppas att de ska våga tro på mig igen…

    jag kan inte förstå, Vad har jag gjort som gör att jag förtjänar detta???

    Varma tacksamma hemikramar ♥

  6. sirpamaarit skriver:

    Heej vännen! Jag blir så förbannad på den person/idiot som ställer till det så för dig=( Att människan orkar hålla på?? Finns det inget viktigare att pyssla med här livet? sjukt!
    Men bra att det är polisanmält..hoppas att det kan hjälpa.
    Skönt att det gick bra för din son oxå=)

    Bamsestöttarkramar från Sirpa!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag är ganska ledsen och arg jag med…. =0( DU har inte fått konstiga mail eller brev på snack??

      Tack för stöttning Sirpa!! Skönt att veta att några vet att lita på vad som är sant och rätt!!

      Massor av hemikramar ♥

      • sirpamaarit skriver:

        Nej,har inte fått något konstigt..och även om det hade hänt så hade jag nog dragit öronen åt mig och verkligen kollat med dig..för skulle nog förstå att det måste vara något skumt på gång,för varför skulle du som alltid bara varit snäll,omtänksam och stöttande plötslig bli otrevlig..haha..näpp,det skulle jag aldrig tro på! Så det så!

        Nattakramisar!!

      • HEMIMAMMA skriver:

        …. tacksamhet bortom ord…

        Hemikram kära vän!! ♥

  7. kickie skriver:

    Hejsan vännen!

    Kikar in lite här på nattkvisten. Det är elaka o sjuka människor som håller på så här. Jag har som väl är aldrig råkat ut för det men jag lämnar bara ut mina mailadr till dem jag känner väldigt väl. Känner visserligen inte dig privat, men av dina fina o tänkvärda inlägg att döma, framstår du för mig som en allt igenom god människa som gör ditt bästa för andra. Va skönt att det gick bra för sonalyckan o hans operation. Hoppas det kommer gå bra för dig me.

    Var rädd om dig o hälsa så gott.

    Massor me goa varma kramizar!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag är mycket tacksam att det gick bra för Trull. Det är inte lätt att spela oberörd för en nio-åring när man vet hur mycket som kan gå fel innan…

      Tack för alla dina fina ord, jag blir alldeles generad. =0) Men du har rätt i att jag försöker göra mitt bästa för andra…

      Massor av lättade hemikramar ♥

  8. skvitt skriver:

    Hej Hemi!

    Jag vill bara uppmärksamma dig på ett syftningsfel du har gjort:
    ”MORGON… Jag har fått kommentarer inne på Hemi WP som svar på mitt inlägg om att någon kapat mitt namn och skickar hatmail till folk, som lyder som följer:

    ”Läskigt sånt här. Ingen aning hur man kan få reda på vem?
    Fortsätter det så polisanmäl, det skulle jag ha gjort.
    Samtidigt håller jag med Libra, att de som följer dig förstår att det inte är dina mail.”

    Det är väl inte hatmailet som uttrycker detta:
    MORGON… Jag har fått kommentarer inne på Hemi WP som svar på mitt inlägg om att någon kapat mitt namn och skickar hatmail till folk, som lyder som följer:

    ”Läskigt sånt här. Ingen aning hur man kan få reda på vem?
    Fortsätter det så polisanmäl, det skulle jag ha gjort.
    Samtidigt håller jag med Libra, att de som följer dig förstår att det inte är dina mail.”

    Kram!
    /Skvitt

  9. skvitt skriver:

    Jag tror de flesta är vakna för hur man kan luras på nätet.
    Man kan skriva en blogg i någon annans namn t. ex. Jag tror det var Carl Bildt som råkade ut för det.

    Om folk bara är medvetna om sådana saker så är de vaksamma och tror inte på vad som helst!
    Kram!
    /Skvitt

  10. arrami54 skriver:

    …håller tummarna och hoppas allt är väl med din son! Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      ALLT GICK BRA!! =0)

      En snurrig son på uppvaket ringde mamma och konstaterade att det satt en konstig sak i armen… =0)

      Han hed varit jättemodig och kom inte ihåg något..

      Hemikramar och tack för din omtanke! ♥

  11. mariadesuede skriver:

    Skulle nàgon utge sig för att vara dig och kommentera hos mig sà skulle jag märka det, ty jag känner igen ditt sätt att skriva..

    Jag âr glad att operationen gick bra, ge honom en kram.

    Örnkramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Maria för att du finns och att du litar på mig!

      Jag ska hälsa honom så gott och kramar honom för kung och fosterland när han kommer hem =0)

      Massor av hemikramar flyger till Paris ♥

  12. Vally skriver:

    Viktigast att det gick bra för din lille gosse och att han tydligen inte hade lidit.
    Det sataniska tilltaget som drabbat dig beror på avund.
    Tänk bara att kunna göra sådana tårtor. Man blir ju grön.
    Kram gumman och bada och njut av all dina fina.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, konstigt är det. … *skakar på huvudet*

      Kan inte vem det än är lägga energin på att skaffa sig ett eget liv i stället??

      Tack och lov så gick allt bra för Trull och det är som du säger det viktigaste!

      Tack för din komplimang! och jag FÅR bada!! Inget ont…

      Hemikramar ♥

  13. Pinglan skriver:

    Vilket fint typsnitt du har på texten!

    Vad är det för idiot som skickat hatmail till andra i ditt namn??? Så ska man ju inte göra. Det är ju både fult, elakt och fel. Hoppas det ordnar sig till det bästa för dig!

    Din sons operation kommer säkert att gå jättebra.

    Önskar dig en skön onsdag!

    Bamsekram.

  14. HEMIMAMMA skriver:

    Tack TingelingPinglan!! Man kan få det om man köper ”Custom Design”

    Det gick jättebra. Han var en modig förstagångare. Modigare än vad jag hade varit *hua*

    Jag hoppas verkligen att jag kan begränsa skadorna nu….

    Hemikramar goa rara ♥

  15. pluppa skriver:

    Skickar styrkekrammar i efterhand!!!

Kommentera

