Hemimammas sorg – Mamma, du fattas mig….

Sirpa käraste vännen… Jag följer dig denna natt…

En mamma är oersättlig och ingen vill mista sin mamma…

”Om du kom tillbaka till mig”

För jag förstår så väl hur du känner…

I humbly appraise my mother’s worth,
It began with pain to give me birth,
Which triggered off a love so strong,
Blossoming into a life-long bond.

When needed, she was always there,
Someone I realized would always care.
And the older I got the more I knew,
A mother’s love sincere and true.

Now as I watch my mother age in years,
I’m happy to help and ease her fears.
Privileged now to play my part,
As she did for me from the very start

(Anonymous)

Forever My Mother

Beauty and Grace,
through her expressions of faith.

Comfort and tears,
she helps calm my fears.

Love and Life,
she’s always my guide.

There’ll never be another,
she’s forever my Mother.

by Shelly Middleton
10 thoughts on “Hemimammas sorg – Mamma, du fattas mig….

  1. pluppa skriver:

    Snällt och fint av dig Hemi!
    Svårt detta!

    Kramar/Trollmor

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej trollmor!! Vilken förunderlig tröst att se dig just i natt…

      Ja, aldrig i livet har vi mer komplicerade känslor än gällande våra mödrar…

      och ibland inser man det inte förrän de är borta, att vi älskade dem?

      Hemikramar till oss mödrarlösa… ♥ x 11

  2. skvitt skriver:

    Sorg och saknad är unikt personligt samtidigt som det är universellt och allmänmänskligt.
    Deltagande!
    /Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, kära Skvitt… Det spelar ju egentligen ingen roll VEM man sörjer… Alla sörjer vi någon…

      Men för mig så blev sorgen efter mamma väldigt omvälvande. Så många förlorade chanser.

      Hemikramar ♥

  3. mariadesuede skriver:

    Det var fint gjort av dig, jag älskar ju min mamma, men vi är sà olika man kan vara och prata med henne när man inte delar samma intressen är lite svàrt, fast det behövs egentligen inte sà mànga ord för att förstà att vi älskar varandra…

    Jag har bearbetat ”Finns mitt Sverige kvar ?”, en annan huvudbild, med en ny text och har kommit pà hur jag gjorde länkarna, det var i menyn och inte i länkarna….

    Örnkramar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, jag vet hur menyerna påverkar hela sidan. Jag ska komma över och beskåda ditt verk.

      Tack för dina fina ord och jag kan känna som du. Jag och mamma hade en hel del gemensamt men det visade sig inte förrän hon var död. =0(

      Hemikramar ♥

  4. kao skriver:

    Kao was here

    • HEMIMAMMA skriver:

      Skönt att allting har ordnat sig nu… Nu lyckades jag fixa vad som trasslade med din blogg och nu verkar du kunna kommentera i alla fall…

      Hemikramar ♥

  5. Mavera skriver:

    Det finns ingen annan närmare en människa i hela världen än ens mor.
    Kram.

Kommentera

