Hemimammas tankar – Skenheliga Aftonbladet och barnfattigdomen

Inlägget rebloggar

Finns det fattiga barn i Sverige?
Enligt Rädda Barnen lever 220 000 barn i fattiga hem. Det är mer än vart tionde barn. Det här handla…  Läs mer Skrivet av Kristina Edblom på bloggen Barnfattigbloggen

 angel_loves.pngGOD AFTON!! Nu ser jag rött. Marknadsanpassade Aftonbladet med 50 miljoner i förlust vid årsbokslutet som därför lägger mer bloggen, lägger upp ett skenheligt ansikte att bry sig om de svaga och fattiga i detta fall BARNEN…

Rykten gör gällande att spelbolagsreklamens vara eller inte vara, har med saken att göra och jag hörde det direkt ur hästen Jan Helins mun på tv några veckor innan beskeden som skakade hela bloggen (dock drog jag inte slutsatsen DÅ att det skulle ha samband.)

Han lovade då att om inte Aftonbladet får ha spelbolagens reklam, så skulle Aftonbladet flytta utomlands. Det är kanske förberedelse vi ser?

Han menade att Tidningar borde få ha samma reklam som TV.

Det är ju DÄR pengarna, rimligen 50 miljoner kronor som familjen Schiebstedt säkerligen behöver så väl, finns och bör hämtas.

SPRIT SEX OCH SPEL

SSS

Men för att dölja att man slickar fållen på Mammons mantel så gömmer man sig bakom fattigdomen.

Skenhelighet.

Deras artikel:

Skenheliga aftonbladet.jpg

MITT NÅGOT SARKASTISKA SVAR:

barnfattigdom...jpg

Barnfattigdom i dubbel bemärkelse alltså

Och Aftonbladets ”FYRA ESS” i spelet??

SSSS  ♦ ♣ ♥ ♠

Skenhelighet, spel, sex och sprit…

Allting går att sälja med mördande reklam!

Men fattiga barn är en myt?

Läs själv och bilda din egen uppfattning.

GOD AFTON (BLADET)

Nyckelord:   barnfattigdom   skenhelighet aftonbladetblogg

16 thoughts on “Hemimammas tankar – Skenheliga Aftonbladet och barnfattigdomen

  1. tantmajsan skriver:

    Aftonbladet har verkligen inte visat sin bästa sida, och jag personligen ratar dem totalt, kommer inte läsa ett ord som skrivs i den tidningen något mer.
    Barnfattigdomen kommer sprida sig, lätt uträknat när så många vuxna far illa och inte har råd med utgifter.
    Nä, allt kan säljas med mördande reklam, pengar styr, och vi små ska vara tysta, skit helt enkelt.

    varma kramen

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag bojkottar dem också framöver. Jag kan möjligen ta fram en artikel för att dra dem i smutsen =0)

      Visst kommer barnfattigdomen öka i takt med att den relativa ”vuxna” fattigdomen ökar.

      Mammon är den enda levande Guden i våra dagar.

      Varmaste hemikramar ♥

  2. sarahmara skriver:

    Vill komma in och ge dig världens största
    kramiz vännen ❤

  3. Urban & Karin skriver:

    Bra Re-bloggat, önskar att fler förstod vilka fasor vi kommer att stå och står inför redan nu. Allt bara ökar i tempo. Visst, företagen är de som tjänar mest i hela världen just nu i Sverige. Men också de som har det sämst, de har det snart sämst i hela världen i vårt fantastiska Sverige!
    Kramar 🙂

  4. Anna skriver:

    Kära Hemi, nu tänker jag kritisera dig igen! : )
    Det är så här att jag tror du är något viktigt på spåren här, och att du har något viktigt att säga. Men det är för svårt för mig som läsare att förstå exakt vad det är du skriver om. Det som kanske känns som övertydlighet för dig är inte alls så för den ”gemene” läsaren som kanske inte alls är insatt i problematiken.
    Från och med andra stycket hänger jag inte med och förstår liksom inte riktigt vad det hela handlar om.
    Jag må vara dum i huvudet med betänk att det är många andra läsare också! Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det är lugnt. Du är inte dum i huvudet. Bara i brist av bakgrundsinformation. Du har inte hört ryktena om spelbolagen begär att få sälja reklam hos Aftonbladet?

      Jag är ledsen men du får i detalj peka ut vad det är du vill att jag verifierar…För det är ett flertal saker som har diskuterats på bloggen senaste tiden… och jag är osäker på vilket jag menar…

      OK?? Hem ikramar ♥

  5. Anna skriver:

    Ja det är helt enkelt så att jag inte hade bakgrundsinformationen så jag förstod inte vad inlägget handlade om helt enkelt, även om jag försökte läsa flera gånger! Alltså vad barnfattigdom hade med spelbolag att göra, och var bloggen kom in bilden… Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jo bloggen försvinner för att man bryr sig om pengar. Men samtidigt vill man dölja att man bara bryr sig om pengar, alltså skriver man om ett ämne som handlar om empati på högsta nivå. Dessutom skapar man den bloggen EFTER att vi andra får fara åt helvete. Jan Helin sade i TV att om inte Aftonbladet får ha mer spelbolagsreklam, så skulle AB flytta. Troligen sade man nej samma dag som cookieslagen kom och AB kan inte flytta till andra länder så länge som VI vanliga har våra konton kvar. Det är också anledningen att proffsbloggarna blir kvar. de innehåller reklam och får flytta med eftersom de är AB’s egendom.

      Det är dubbelmoralen. Spelbolagen lockar människor att spela bort sina liv och barnen betalar priset.

      Är du med mig nu?

      Hemikramar ♥

  6. Mavera skriver:

    Jag är också besviken på AB och har inte lust att läsa deras smörja längre. Barnfattigdom är ett allvarligt problem som är förorsakat av vuxna, först och främst regeringen. Barn blir inte fattiga av sig själva utan när vuxna far illa, far illa även barnen. Det är i högsta grad regeringens ansvar att människor i dagens Sverige hamnar i fattigdom.
    Kram!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag kan bara hålla med och instämma. =0)

      Jag har fått ”second your motion” av två andra bloggare, så nu frågar jag dig officiellt:

      Vill du vara med i Solidaritetstanken?

      Hemikramar ♥

  7. Anna skriver:

    Ja är med dig nu!
    Men vad konstigt att mina kommentarer hamnade i fel ordning..?
    Kram

Kommentera

