Hemimammas kamp – LÄR KÄNNA ER BLOGGSURFARE!! och den inbyggda statistiken…

GOD AFTON!! Mera bilder på hur ni får kolla på varandra och alla andra som bloggar på WP

hur vi jobbar mot varandra 5.jpg

Bloggsurfaren, din bästa kompis med en massa coola funktioner. Till att börja med syns de vänner du har på din blogroll, direkt…

taggsurfaren.jpg

”Taggsurfaren” som visar upp bloggar som taggat sina inlägg med taggar du namgett och gillat i detta exempel hittar du AftonbladetBlogg

readomatic.jpg

”READOMATIC” Verktyget där du kan ställa in VILKA bloggar du vill följa i detta ögonblick fanns GLORIA där..

och till sist STATISTIKEN något som LindaLou frågade efter häromdagen:

statistik.jpg

och där finns alla möjliga bra funktioner…

SÅ DET FINNS GOTT HOPP ATT DET KAN FUNGERA LIKA BRA DÄR SOM HÄR.

Fråga mer om ni vill veta mer annars en bra instruktionsvideo här.

http://learn.wordpress.com/get-started/

eller utbildningsvideor HÄR:

http://wordpress.tv/category/how-to/

LYCKA TILL OCH VI SES PÅ:

https://hemimammashetsiga.wordpress.com/

ELLER

http://hemimammas.blogspot.com/

GOD AFTON!!

15 thoughts on “Hemimammas kamp – LÄR KÄNNA ER BLOGGSURFARE!! och den inbyggda statistiken…

  1. skvitt skriver:

    Tack så mycket. Jag ska kolla in det!
    Kram!
    /Skvitt

  2. HEMIMAMMA skriver:

    Titta lite noggrannare där LindaLou så tror jag i alla fall att den inbyggda statistiken är lika bra som Google analytics…Annars kan ni som vet hur man lägger in den förklara det här gärna…Hemikramar

  3. tantmajsan skriver:

    Nu måste jag vara lite förvirrad, men när jag skulle gå till dig så hade sidan upphört, är detta en ny adress, eller ?
    Har inte orkat satt mig in i allt här på WP, men jag har i alla fall redan insett att det finns många fördelar, och jättebra att du informerar, det behövs kan jag lova, ler stort.

    varma kramen

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja var tvungen att ta bort min ”första” hemimamma, eftersom jag fick så många tekniska problem med den, så denna sida är min huvudsida nu…

      Jag informerar vartefter jag lär mig själv eller ser att folk undrar.

      Hemikramar ♥

  4. HEMIMAMMA skriver:

    knuffar

  5. HEMIMAMMA skriver:

    EN SIDA DÄR DU KAN LADDA NER PROGRAM SOM GÖR ATT DU KAN SPARA NER HELA DIN BLOGG/WEBSIDA PÅ DIN EGEN DATORHttrack. http://www.httrack.com/page/2/en/index.html

  6. Norrskenet skriver:

    Ja vid tillfälle ska jag titta lite närmare på det du tipsar om…Jag börjar inse att det här med data nog är för ungdomar under sextio…he,he…Ha det bäst!Norrskenet

    • HEMIMAMMA skriver:

      INTE ALLS!! =0) Du grejar detta galant om du bara lugnt och metodiskt tittar på bilderna och prövar dig fram!!!Hemikramar ♥

  7. http://adamoeva.wordpress.com/ skriver:

    lifeiscrystalclear.wordpress.com

  8. Tant Otto skriver:

    Tack snälla hemi ..jag är som ett stort frågetecken då det gäller teknik…har man steg för steg att följa så ska nog till o med en som jag kunna få till det…
    Kraaaam

    • HEMIMAMMA skriver:

      Din kommentar hade gömt sig bland skräpposten hur det nu gått till… därav att det dröjt innan jag svarat…

      Jag är glad att kunna hjälpa till och tveka inte att fråga en annan gång!!

      Hemikramar ♥

  9. Lustgården skriver:

    Hur fasen orkar du lägga ner alt detta krut på att utforma bloggen/Bloggarna och samtidigt hålla dom vid liv?
    Har du inget eget liv vid sidan om?
    /Adam
    http://adamoeva.wordpress.com

    • HEMIMAMMA skriver:

      Var det en ärlig fråga eller en förolämpning? Det var definitivt svårt att urskilja skillnaden. Inte en ton av beundran eller respekt i din fråga. (som jag uppfattar vill säga)

      Jag har ett liv med en make och fem barn och två svärföräldrar och en pappa och en ohängd bror med familj till att börja med. Dessutom har jag en mängd vänner som jag hjälper och stöttar på olika sätt. Därtill läser jag goda böcker (senast den om Kungen, kan ifrågasättas om den är god dock) och prenumererar på ett antal historietidningar. Jag tittar i snitt på tre timmar nyhetssändningar och dokumentärer varje dag (oftast samtidigt som jag skriver)

      Dessutom lagar jag hemlagad RIKTIG mat till min familj varje dag, som ofta innefattar vällagad husmanskost, tex svensk slottsstek. Ibland får min make och jag till det i sängkammaren också trots att jag lider av svåra smärtor orsakade av Endometrios/adenomyom och då ofta av att jag lockar honom med diverse sexuella tricks som skulle göra dig avundsjuk. Du har sett typexempel på Aftonbladet.

      Mina barn är högpresterande i skolan i den grad så att läraren skämtar med mig inför ” kvartsamtalet” dvs, jag behöver inte komma dit för både han och jag vet att mina barn skulle ha toppbetyg om de delades ut i den åldern. Jag vet precis vilken kille min mellandotter ( de andra döttrarnas med) gillar och varför och jag vet exakt vad mina söner drömmer om att bli när de blir stora. Jag bytte ut min makes ”Gör det själv” tidningsprenumeration igår mot en ”Digital fotografi” utan att tillfråga honom. Han blev glad.

      Dagens händelse hade jag väntat på i 22 år. Jag åt nämligen choklad-mjukglass för första gången sedan det blev förbjudet i Sverige när jag var 20.

      Så insinuera du att jag inte har något liv. De som känner mig vet att jag är effektivare än en tryckpress som har fått nys om vem Silvias älskare är… och de vet att jag ÄLSKAR att skriva och att mina bloggar ger mig en annan dimension i livet. Men som ändå är jag och det är mitt moraliska och politiska patos. Bloggen ger mig den rösten jag velat ha i hela livet och ett uttryck jag behöver för att vara hel som människa.

      Så det handlar inte om att orka. I mitt fall handlar det om hur jag skulle orka UTAN.

      Anledningen till att du behöver förolämpa mig är??

      Strunta i att svara, för det intresserar mig ändå inte i ditt fall.

Kommentera

