HEMIMAMMAS TANKAR – Om att flyga fritt i djungeln därute… =0)

GOD AFTON!!

Nu börjar jag bli varm i kläderna och nu släpper jag lös min humor… =0) För alla som behöver koppla av en stund i filandet och svärandet över WordPress…

Själv känner jag att WORDPRESS känns mer och mer magiskt för varje funktion jag lär känna…

OM ETT ÅR, I TAKT MED ATT VI ALLA FÅR GREPP OM DETTA,  KOMMER VI ALLA UNDRA VAD HADE VI PÅ AFTONBLADET BLOGG ATT GÖRA…

HEMI AB FINNS ETT INLÄGG OM HUR VI FÅR KONTAKTEN OCH KOLLEN PÅ VARANDRA ATT FUNKA… LÄS DÄR. (död länk)

NU TILL NÖJEN:

En liten pojke frågar sin far:
– Far, jag ska skriva en uppsats i skolan, får jag ställa dig en fråga?
– Självklart min son, fråga på!
– Vad är politik, far?
– Tja…. i politiken finns det 5 folkgrupper:
1) befolkningen
2) regeringen
3) den ekonomiska makten
4) arbetarklassen
5) landets framtid

– Jag förstår inte far… kan du förklara det för mig?
– Ok, jag använder vårt hem som exempel. Jag tjänar pengarna till det här gemensamma hushållet, alltså är jag den ekonomiska makten. Din mor administrerar och använder pengarna, hon är alltså regeringen. Vi ser efter dina behov, du är alltså befolkningen. Din lillebror är landets framtid, och hans barnflicka är arbetarklassen, förstår du det, min son?
– Mer eller mindre…

Om natten vaknade den lille pojken av att lillebrodern grät. Pojken gick upp för att se vad det var som var fel, och han upptäckte att lillebror hade bajs i blöjan. Han gick in till föräldrarnas sovrum där modern sov tungt. Så han gick till barnflickans rum, men genom nyckelhålet såg han fadern igång med att klä av barnflickan. Eftersom de inte reagerade på att han knackade på dörren, gick han tillbaka till rummet och sov vidare.

Nästa morgon sa pojken till fadern:
– Nu tror jag att jag förstår vad politik är!
– Strålande, min son! Försök att förklara det för mig med dina egna ord.
– Jag tror att det är såhär: Medan den ekonomiska makten knullar arbetarklassen, snarkar och sover regeringen, befolkningen blir fullständigt ignorerad, och landets framtid står i skit upp till halsen!

GOD AFTON OCH FLYG FÖRSIKTIGT I BLOGGOSFÄREN!! ♥ HEMIKRAM

20 thoughts on “HEMIMAMMAS TANKAR – Om att flyga fritt i djungeln därute… =0)

  1. Urban skriver:

    Haha, var det vänster eller höger tumme 🙂
    Äntligen är du tillbaka, hur går det med överföringen då?
    Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Som du ser nu så har Hemimammas hetsiga humör parat sig med den ”gamla” Hemimamma och ut kom denna blogg… =0)

      Jag har fört över nästan alla filer, men håller på att lägga in alla förlorade klipp manuellt…
      YouTube och liknande försvinner vid exporten Du får gärna medverka till att varna andra bloggare om det…

      Nu har jag startat om SOLIDARITETSTANKEN dessuotom och jag är tacksam om du hjälper mig sprida det vidare också…

      http://solidaritetstanken.wordpress.com/

      Hemikramar ♥

  2. Urban skriver:

    Ok Hemimamma 🙂
    I gadgeten till höger lägger jag in hela adressen till kommentarer och i spalten till vänster adressen med rrs flödet för inlägg. Så att till höger blir adressen för dig
    http://hemimmashetsiga.wordpress.com/comments/feed/
    och till höger bara
    https://hemimammashetsiga.wordpress.com/feed/
    Ser du skillnaden?
    Hela adresserna ska in på respektive plats.
    Kram

  3. sjokvist skriver:

    Förstår att många börjar trivas nu, känner mig som en negpåse som försvunnit ut i intet.

    Gott att du finns här och styr upp när man inte fattar !

    Kramar

  4. sarahmara skriver:

    Hahaha… Du HAR humor *erkänner motvilligt* 😛

    Härligt med ett nytt inlägg!
    kramizar<3

  5. sjokvist skriver:

    BS Känner mig lyckligt lottad som får vara med. Haahaha, så kan man också se det, trodde mina egna var de förlossningar jag fick vara med på också.

    Ang. bloggen lider av beslutsångest när det gäller sidan och vet inte hur jag vill ha den. Verkar som jag fick med mig allt hit i flytten.

    Kramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Du hade kanske inte med dig en massa Youtubeklipp?? De försvinner nämligen i flytten och man måste lägga in dem igen…
      Vad tycker du är problemet med bloggen?

      Hemikramar ♥

  6. Libra skriver:

    Det var morgonens första riktigt goda skratt!
    Tack för det!

    Ha en bra (och rolig) dag!
    Kram =)

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag kände att jag behövde lätta upp tillvaron lite efter att i flera dygn oupphörligt slitit med att rädda min bloggar…

      Jag hoppas att du också får en riktigt rolig dag!!

      Hemikramar ♥

  7. starkskör skriver:

    Hahahahahahhaha 😀

    Ja, det var skönt med lite humoristiskt avbrott i WP- pillandet 😉

    Kram!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Eller hur?? *ler snett* Jag har slitit i över en vecka dygnet runt för att rädda allt och återställa det till sin ursprungliga version som möjligt… 😉

      Hemikramar ♥

  8. Mavera skriver:

    Så känner jag också. Det var nog det plötsliga beskedet från AB och känslan av bli utslängd, som var jobbigt, samt hela den här övergångsprocessen – från blogg till blogg. Jag börjar känna mig mera ”hemma” nu.
    Kram!

  9. skvitt skriver:

    Helt godkänt. Hinner inte skriva så mycket just nu. Risk att batteriet tar slut. Har hämtat min laptop från service och laddsladden är till en annan. Samma dimension, men lite för kort stickpropp så det går inte att få nätström med den sladden.
    Fan att sådant ska skilja!

    När jag kommer hem till mitt provisoriska ställe hoppas jag få Internetkontakt. Det brukar fungera bra, men i dag var det omöjligt. Blir så förbannad att vissa förorter missköts så.

    Hemma hos mig själv är det ju helt OK och där har jag fast Internet-anslutning, men det mobila funkar också utmärkt.

    Alltså, så här är det. Hemma håller hantverkarna på så jag har flytt fältet.
    Där jag då bor istället är ett invandrartätt område med uteslutande arbetarklass. Då är det tydligen inte så noga med täckningen!

    Fan för diskriminering!

    Kram!
    /Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag räknar inte med att det blir ordning på torpet på några veckor…

      Vi vet var vi har varandra det ‘r det viktiga…

      Hemikramar ♥

  10. HEMIMAMMA skriver:

    Lite humor att le åt igen känner jag…

Kommentera

