Hemimammas hetsiga humör – "Fear works" Gud finns inte – eller jo, fast han heter Alan Shore =0)

Lightning_Iconwhite.PNG

Aj fan det slog mig att… I morgon är sista avsnittet av min favoritserie ”BOSTON LEGAL” och jag måste skiljas från Alan Shore… =0( och alla hans aforismer och analogier och metaforer och hans brutala och blixtsnabba flod av sanningar om både juridiken och världen…

”FEAR WORKS” är ett av hans citat… om hur världen fungerar…

Jag ser denna nyhet på Aftonbladet med detta klipp och det visar vad vi tänker, Alan och jag =0)

http://www.aftonbladet.se/svn/tv/flash/AbPlayer.swf?clipsrc=http://www.aftonbladet.se/resource/webbtv/article/12390709/player&autoStart=false&playerMode=portal&flash_id=player-12390709-1-58366&sound=80&debugging=true&version=19&embeded=true

och Stephen Hawkins anser detsamma fast i ett annat ämne:

”Himlen finns inte”

”Jag ser på hjärnan som en dator. Den lägger av när komponenterna slutar fungera. Det finns ingen himmel eller liv efter detta. Det är sagor gjorda för människor som är rädda för mörkret”

Originalintervjun i The Guardian

Fast om man ska jämföra människan med en dator… när man kopplar in strömmen eller byter ut komponeneterna, så funkar det ju igen och man kan komma åt informationen… så jag finner nog jämförelsen ganska så illasittande… allra helst från jordens intelligentaste man.. även om slutsatsen kanske är korrekt att Gud inte finns?

Vilket osökt för mig tillbaka till min älskling =0)

”Om Gud inte finns, så skulle vi vara tvugna att uppfinna honom”

Jag gillar uppfinningen Alan Shore bättre =0)

Jag kommer att sakna honom…

Jag är inte rädd, jag kan flyga”  =0)

HOPPLA, HOPPLA!!

9 thoughts on “Hemimammas hetsiga humör – "Fear works" Gud finns inte – eller jo, fast han heter Alan Shore =0)

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Jag hoppas att de börjar om visningen….

  2. mrsfinelady skriver:

    Sista avsnittet eller för säsongen för dom är ju underbara..

  3. Kao skriver:

    Stephen Hawkins ser hjärnan som en dator. Shore är bra i det han säger.Visst har krig så gott som alltid startat i någon religions namn i alla tider. Men Gud själv (som många väljer att tro på) har aldrig sanktionerat något krig. Det är manipulativa personer med en önskan att lägga så mycket mark och rikedom under sej, ta makten från andra och från folket – det är DE som startat krig. Vissa av dem , t.ex George Bush, går i kyrkan varje söndag. (Det har väl varenda president där gjort).Sen åkte han tillbaks hem och ringer ett samtal och bekräftar att NU får ni bomba ‘de jävlarna’.Jag är förvånad att främst ateister skyller på Gud, som de inte ens tror på, när det blir krig.Men jag har också svårt att förstå de religiösa samfund, i olika religioner, som samlas i grupper som inte visar något utåt. Varför kan man inte få ha en Fri Tro? Jag tror på En Högre Kraft utan genus, utan kropp som finns överallt. Både inom oss och i hela universum. Jag är övertygad om att du känt av den Kraften, men trott att det varit något annat. Har skrivit om detta för länge sen. Ska kanske göra det igen?Ha en underbar dag (här skiner solen). :-)Kaoskram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag tackar för en som alltid uttömmande och intressant kommentar. Jag håller med dig i mångt och mycket. Jag tror på någon slags kraft men jag vill inte kalla den för GUD och det närmaste en Gud jag kommer tror jag är Modersdyrkan, Moder jord… men den fungerar nog så som du beskriver…Jag har känt och jag känner nästan dagligen ”kraften”Ha en underbar natt =0)Hemikramar ♥

  4. Libra igen skriver:

    Alan Shore Rules!!! =)))

  5. skvitt skriver:

    Jag hade samma inställning som Hawkin innan min älskade flickvän gick bort. Men hon kan ju inte bara vara borta! Hon finns där! Där någonstans. Hennes själ måste leva och våra själar måste mötas. Därför vill jag också dö, så jag får träffa henne igen. Jag saknar varje dag och i varje stund henne!Tufft att vara efterlevande!Vill bara träffa henne igen!Vill korta av mitt eget liv för att se henne igen.Utan henne ett stort tomrum!Hon lever i mitt hjärta och hon lever någon stans i fjärrani en annan dimension och där,där ska vi träffas igen!Kram!/Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Så känner jag för mina barn… Men jag vill inte kalla kraften för GUD och jag vill framför allt inte tvinga mina idéer och tankar om andliga saker på någon annan så som de aktivt och organiserade troende ur alla riktningar gör…StyrkeHemikram ♥

Kommentera

