Hemimammas tankar – Kärlek – Tankar som helar själar och skratt som smittar "Listan"

angel_loves.png

49_large.gifGOD AFTON!! Ikväll/natt är jag inte ledsen längre och jag vill skriva om hur jag mår och vad jag tänker på… Självklart så glömmer jag inte det som är bra… och de saknade vännerna hörde av sig… och många människor både i bloggen och på FACEBOOK har peppat och stöttat, så nu är jag igenom det västa och börjar skåda ljuset i tunnneln igen och som alltid så mår jag bättre när alla mina barn är hemma igen och jag har fått ha en riktigt mysig helg med pappa hemma NYKTER och jag fick skämma bort honom…

Så nu har jag laddat lite krafter att ta tag i de andra bekymmren jag har med FK osv… men för att samla mig så väljer jag att göra det som en del i ”Listan”, så får vi se vad som lossnar… Men jag vill skriva om KÄRLEK både till de mina, men framförallt maken

Dag 01 – Presentera mig själv # Dag 02 – Min första kärlek  Dag 03 – Mina föräldrar # Dag 04 – Det här åt jag i dag  Dag 05 – Vad är kärlek?  Dag 06 – Min dag  Dag 07 # Min bästa vän # Dag 08 – Ett ögonblick  Dag 09 – Min tro # Dag 10 Det här hade jag på mig i dag  Dag 11 – Mina syskon  Dag 12 – I min handväska  Dag 13 – Den här veckan  Dag 14Vad hade jag på mig i dag? # Dag 15 – Mina drömmar # Dag 16 – Min första kyss  Dag 17 – Mitt favoritminne  Dag 18 – Min favoritfödelsedag # Dag 19 – Detta ångrar jag  Dag 20 – Den här månaden  Dag 21 – Ett annat ögonblick # Dag 22 – Det här upprör mig #Dag 23 – Det här får mig att må bättre  Dag 24 – Det här får mig att gråta #  Dag 25 – En första  Dag 26 – Mina rädslor Dag 27 – Min favoritplats  Dag 28 – Det här saknar jag  Dag 29 – Mina ambitioner  Dag 30 – Ett sista ögonblick

b9f4d417fd964dda529f0a054e03975a.pngEn särskild person inspirerade mig till detta, närmligen Rozie i detta inlägg., tack ♥

”A woman’s heart” vilket får mig att tänka på ”A man’s heart” och i detta fall MIN MAKE…

En särskild låt dyker upp i mina tankar: Texten är en av de vackraste texter som finns…


11_large.gif”När du kan se dina ofödda barn i hennes ögon”

När jag mötte min make var jag 37 år gammal, ensamstående med tre barn, från fyra år och uppåt och jag hade varit det i ett par år drygt…  och Jag hade vant mig vid tanken på att jag skulle vara ensam efter ett katastrofalt ”rebound” förhållande med en man som visade sig vara psykopat och som dessutom jobbade som fängelsevakt (obehaglig kombination, kan jag berätta) efter min skilsmässa från barnens pappa…

105_large.gifJag jobbade på ICA på helgerna när barnen var hos sin pappa och jag pluggade heltid och skulle bli lärare… och var mamma på vardagarna och jag hade en minst sagt aktiv fritid med vänner och sång och musik, då vi var några tjejer som turnerade runt på Kareoketävlingar och liknande… (var med i IDOL bla)

Jag var övertygad om att det var kört för min del. Men en dag så stod han där i kassan en dag i början av nov 2005 och det har jag skrivit ett inlägg om en gång:

SNABBKÖPSKASSÖRSKAN  (läs om ni är nyfikna)

grodprins.jpegNåväl… Jag ska aldrig gifta mig och jag ska inte ha några ungar” sade min nyfunna vän, när vi pratade i telefonen för första gången. Jag kontrade med att jag mycket väl kunde tänka mig fler barn och gifta mig igen. ”Nej, du… det är inte min grej”, svarade han då.. ”Vi får väl se hur det blir med det” svarade jag =0)

Tiden gick… Några mycket oskyldiga dater passerade och sedan fick jag slå på stortrumman för att få honom dit jag ville… allt väl som slutar väl säger man…

Till slut blev det dags för barnen att möta honom… Då hade en månad passerat… allt kändes bra och mötet inleddes med att barnen frågade ut honom om han var min nye ”kung” Det stämmer sade han.

Det tog inte lång stund innan mannen jag släpat hem, blev släpad runt på i lägenheten med ungar som inleddes i tron att män är klätterställningar och skratten klingade ur barnamun och en kär mamma betraktade det hela i bakgrunden… med skrattet bubblande i en lycklig mage…

Fnissande kilade barnen in på sitt rum och återvände en stund senare och kung.jpegde två större tjejerna knuffade lillebror framför sig Kom igen Trull” motade de honom…

”Böj dej ner” uppmanade de min något förbryllade pojkvän.. Vilket han gjorde. Då tog min son fram vad han hade bakom ryggen och placerade det på hans huvud. Min utvalde reste sig igen, med en särskild huvudbonad på den långa blonda lockiga kalufsen…

”Du är numera krönt till KUNG CXXXXXXR” sade tjejerna högtidligt. Stolt betraktade de guldkronan, som passade alldeles ypperligt… som de vanligen lekte med…

Bröllopet.JPGNej jag ska inte ha några ungar och jag ska inte gifta mig, Men skulle jag göra det så ska det vara ordentligt”

Två veckor efter han mötte barnen första gången så var det bestämt att vi skulle gifta oss och skaffa barn… och han säger att det är mina barns fel att han också fick barn till slut…

Han hade aldrig haft annat än blåställ, motorcykelställ och jeans på sig och räknade med att han inte skulle hitta några kläder…

Men han fann en frockcoat, och cowboyboots och väst komplett med rova, gjorde att han såg ut som en amerikansk ranchägare från -1800

Jag har aldrig sett en stiligare karl…

”Älskling, du kommer att vara jättevacker, men det är mig de kommer att titta på för ingen har någonsin sett mig i andra kläder än svarta jeans”

Han fick rätt tyvärr… =0)

Vi gifte oss på Rånäs Slott 21 juni 2006 och idag har vi två barn tillsammans förutom mina tre tidigare.

hearts[1].gifMen sanningen att säga, så såg jag mina ofödda barn i hans ögon också…

och så lika som de är sin far, så var det inte svårt…

Och hur tungt mitt liv än har varit och känns ibland…

Så har jag till slut fått den lön och lycka jag aldrig räknade med…

GOD AFTON!!

37 thoughts on “Hemimammas tankar – Kärlek – Tankar som helar själar och skratt som smittar "Listan"

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Tack all ni som stöttade och peppade och fanns där för mig!!Jag kom ur tunneln mycket snabbare tack vare er och att ni brydde er. ♥Massor av hemikramar till er alla!!!

  2. skvitt skriver:

    Du ska må bra – punkt och slut!Kram!/Skvitt

  3. barbis skriver:

    En underbar berättelse lilla Hemi, jag vet du förtjänar varenda minut av ditt nuvarande liv, jag är även glad att du kommit in i mitt….det är också ett bra liv, lite sorgkanter ibland ”but so wath”? En innerlig kram får du från / Barbara

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, sorgkanterna finns ju där i bakgrunden och visst får vi suga på ramarna och rörigt kan det vara emellanåt, men jag skulle inte vilja byta det mot alla pengar i världen…Jag är enormt tacksam för att fantastiska människor som jag lärt känna på bloggen och ni ger föda för fantasi och tankar varje dag… och det gör det värt det, även de dagar det går riktigt tungt.Och du Barbara känns som en själsfrände, för det är så mycket som är läskigt lika i våra liv… och jag är mycket glad att du finns!!Massor av innerliga hemikramar ♥

  4. Lindalou skriver:

    Vilken härlig historia och vad fina ni är! Livet är förunderligt ibland.Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack LindaLou, jag blir mycket glad för de orden =0)Ja, livet är förunderligt… Precis när jag gett upp om kärleken, så tog den mig med storm igen… och vände upp och ner på mitt inrutade och förutbestämda liv…Fast jag har fått ge upp tanken på att bli lärare. Jag pallar inte det trycket med småbarnen och att bli tvungen i princip att börja om… Jag skulle vara 50 innan jag är färdig och det har jag inte råd med längre…”Vad ska jag bliva när jag blir stur?”Hemikram ♥

  5. Yrr skriver:

    Vilken härlig bild och jättefina, bägge två! Kraaam!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack!! *rodnar* Tredje gången gillt så fick jag gifta mig på riktigt… med vit klänning och ett ”riktigt” bröllop, med bröllopsresa till Paris (förstås)… Ett verkligt minne för livet!!Hemikramar goa Annika ♥

  6. Mavera skriver:

    Oh, så fint! Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag tyckte nog att jag var vacker, särskilt i håret, men det var min make som väckte uppmärksamhet… =0)Hemikramar ♥

  7. Northern Light skriver:

    Ja vilket fynd…the king! Jag skickar lite healing till dig och familjen i form av norrsken och önskar lycka till…

    • HEMIMAMMA skriver:

      Healingen mottages med tacksamhet =0) Min CXXXXXXR KUNG är det bästa som hänt inte bara mig utan även min familj… och han kommer lika bra överens och ger mina barn sin tid och uppmärksamhet som våra gemensamma…Hemikramar ♥

  8. Maria de Suède skriver:

    Ett fint par och underbara barn har ni, jag har ju fàtt äran att träffa era barn… En stor kram till er allihopa!örnkramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Och du har mött min Kung =0) Och jag hoppas att du gillade honom också? Barnen pratar fortfarande om när vi stod på flygplatsen och vinkade av dig… =0)Vi ser allihopa fram emot att träffa dig i sommar igen och jag hoppas att du kommer att kunna stanna längre tid…Massor av hemikramar ♥

  9. Rozie skriver:

    Gulle dig ♥ Underbar berättelse, och så fina ni är tillsammans!Kramar massor / Rozie

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ditt inlägg fick mitt hjärta att byta fokus… =0) Att minnas lyckliga dagar hjälpte mig framåt och uppåt igen… Så jag är så glad att du hade gjort ett så positivt inlägg…Massor av Hemikramar ♥

  10. Rozie skriver:

    Och tumme!

  11. skvitt skriver:

    Uppenbarligen en viktig fråga och något som måste lyftas fram. Ser ut som att viss framgång skönjes vid horisonten.Kram!/Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nu förstår jag inte riktigt din kommentar… Jag misstänker att den egentligen hör ihop med inlägget på Hemimammas hetsiga… om sen avnavling eller hur? som jag länkar till ovan…Hemikramar ♥

  12. Arrami skriver:

    …en härlig historia och jag är glad att du ler igen! ;-)Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, nu mår jag bättre och ni har alla haft en stor del i det.Tack för att du är min vän ♥Hemikramar =0)

  13. HEMIMAMMA skriver:

    http://www.dn.se/sthlm/vildsvinen-sprider-sig-in-i-stadernaDen svenska vildsvinsstammen växer explosionsartat. Dagens stam på närmare 150.000 djur kan fördubblas på bara tre år, enligt forskarna. Nu hittar de tunga djuren in i städerna. – Det är stora djur och de kan bli oskygga. Därför ser vi ingen fördel med att de sprids i stadsmiljö, säger Göran Bergqvist, viltexpert på Svenska Jägareförbundet.I Stockholm har vildsvinen dykt upp i flera skogsområden, som Högdalen, Skarpnäck och Bromma.Förra året hittade man spår även i Mälarhöjden, Bredäng och Sätra.– Vi gör vad vi kan för att de inte ska sprida sig mer. Det är noll­vision som gäller i Stockholm, säger Tommy Tuvunger, viltvårdare i Stockholms stad.Djuren kan väga 200 kilo och för husägare kan de vålla stor skada. Vildsvinens förökningstakt syns tydligast i statistiken över trafikolyckor. År 2003 inträffade 755 olyckor i trafiken med vildsvin. Förra året var den siffran uppe i nästan 2.500 olyckor.– Det är som att köra in i en bergvägg. De är oerhört kompakta och maskinskadorna blir ofta väldigt omfattande, säger Göran Bergqvist.Ändå var det en viss nedgång jämfört med året innan, troligen en följd av att utvecklingen bromsats upp av de senaste två årens ovanligt hårda vintrar.Även jaktsiffror talar sitt tydliga språk.– Avskjutningskurvan går spikrakt uppåt, och det speglar vildsvinens populationsutveckling, säger Göran Bergqvist.Trots att jägarkåren sköt närmare 70.000 vildsvin förra säsongen, vilket var rekordmånga, är ännu mer jakt det enda som kan hindra utvecklingen.– Vi har svårt att hinna. De har så otroligt snabb förökningstakt, säger Göran Bergqvist.För jägare och markägare betyder vildsvin ofta ett välkommet tillskott på jaktbart vilt. Men för lantbrukare och enskilda husägare kan grisarna vålla stor skada. Det är i dag en källa till konflikter, och lantbruket kan förlora mycket pengar där vildsvinen härjar.Men enligt Gunnar Jansson, forskare vid Grimsö viltforskningsstation, hänger det också ihop med att de är en ny företeelse.– Vi har inte riktigt lärt oss att hantera den här situationen ännu. Det går till exempel inte att odla majs i närheten av vildsvin, säger Gunnar Jansson.Vildsvinen är nattaktiva och den mesta jakten sker genom att jägarna sitter vid ett matställe och väntar på att grisarna ska dyka upp.– Det är en ganska jobbig jakt. Där de nyligen etablerat sig tycker jägarna att det är spännande, men i Götaland vill inte ens jägarna ha fler vildsvin, säger Göran Bergqvist.Vildsvinen var tidigare utrotade i Sverige, men på 70-talet rymde några djur från ett hägn i Trosa och det är härifrån dagens vild­svinsstam härstammar. I dag finns vildsvin i hela södra Sverige ända upp till Dalälven.– De kommer att fylla upp hela södra Sverige, kanske även längs Norrlandskusten. Det är ingen tvekan om det, säger Göran Bergqvist.Annika Nilssonannika.nilsson@dn.se

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det är därför man ska ha en aktiv och stark vargstam… För att hålla efter dessa djur som är många gånger farligare än vargen och som dessutom är mer opålitliga och kan väga uppåt 200 kg…

  14. Kao skriver:

    Jag blir verkligen glad när jag läser det här och ser bröllopsfotot. Ni ser så fina ut. Hade föreställt mej att han skulle se annorlunda ut, men han är riktigt tilldragande. (Jag är förtjust i långhåriga karlar :-)Framförallt är jag så glad att du (ni) är lyckliga.Tack för en underbar story.Kaoskramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag har nog aldrig känt mig så vacker i hela mitt liv tidigare =0)Min kung har ett långt blont lockigt hår som han berättat att gamla damer frågade om de fick röra när han var yngre och det var ännu längre… och jag har förbjudit honom att klippa sig kort =0)Hur föreställde du dig att han skulle se ut?? Berätta *fniss*Ja, till slut kan jag säga att jag kan vila i kärlekslycka. Min man är trogen, hjälpsam, ekonomisk ansvarsfull, jämställd, kärleksfull, romantisk och har inga laster utan har full kontroll över sig själv och sitt liv… och han älskar barnen och har sitt barnasinne kvar och han kan få mig att skratta så jag grinar… och dessutom (bortom mina egna fördomar) så är han smartare än de flesta bildade, trots att han är ”arbetare” och inte läst många böcker i sitt liv… och han är de bästa partner jag haft i sällskapsspel typ TPSå han är verkligen min bättre hälft… =0)Det är första gången i mitt liv jag lyckats hitta någon som jag kan pricka av listan på och bara hitta bonusdrag på… till skillnad mot alla andra män jag mött och levt med…….äntligen…Hemikramar ♥

  15. Pluppa skriver:

    Glad att du mår lite bättre nu =)Tycker ni var stiliga bägge två………Man kan se kröningen framför sig ;-)Kram Hemi/Pluppis

    • HEMIMAMMA skriver:

      IDAG VANN JAG MOT FK. Jag kommer att få min SGI och kunna rädda min ekonomi.Så nu mår jag ännu bättre… =0) Vi ska fira på lördag, genom att gå på ”Pirates III”Kröningen är bara en av alla rörande historier om hur bra en styvbarnsrelation kan bli om man har fantasi och tolerans..Visst var vi vackra!! =0)Massor av Hemikramar till trollmor Pluppa ♥ x 11

  16. thinkaboutit skriver:

    Tack vännen, men pengar löser sig, på torsdag kommer aktivitetsersättningen in, så då får jag fylla skafferiet igen, och hoppas på att det inte blir några obehagliga överraskningar den här månaden som ställer till det. Men väldigt snäll tanke!Massa kramar till dig!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Skönt att det ordnar sig… men nu vet du att jag hade hjälpt dig på något sätt om det hade behövts…. Kan jag hjälpa försöker jag göra det, och så har jag gjort hela livet…Jag anser att det är så man ska göra i den värld JAG vill vara en del av…Massor av hemikramar och styrketankar!! ♥

  17. Pinglan skriver:

    Härligt att läsa om hur du och din make träffades och blev ett par. Jaaa, ett levande bevis på att kärlek finns! Är glad för din skull.Jag själv är glad igen efter att maken återkommit från från semester i fjärran land.Önskar dig en härlig onsdag och en fortsatt bra kärleksfull vecka!Varm kram!

  18. Maria de Suède skriver:

    Jag flyttade över Parisiska för freden till http://utlandssvenska.wordpress.com/ ( Finns mitt Sverige kvar med Rovdjurens Värld )http://parisiska.wordpress.com/ ( Parisiska för freden – örnens öga som blev : Parisiska för freden – historia ) Jag kommer att inrikta mig pà historia, särskilt fransk historia… örnkramar ♥

  19. trerk skriver:

    Tänk vad olika vi människor definierar lycka och rikedom. Du har funnit din lycka och din rikedom är dina barn och din man, för andra kan dessa saker vara vardag, för andra ouppnåeliga mål och för vissa höjden av vad livet kan erbjuda.Önskar Dig och din familj allt gott, för jag tror min tid som bloggare under nicket Trerk är över. Jag flyttar till annan portal och startat om från noll. Eventuellt startar jag inte alls, utan låter bloggandet ligga kvar som ett fint minne från en tid som varit mycket givande,samtidigt också omtumlande.

Kommentera

