Hemimammas hetsiga humör… Egoismen skall göras till lag…

Lightning_Iconwhite.PNG

Aj fan det slog mig att… läs rebloggen och förfäras över innebörden i innehållet…

som hon skriver:

”Nej, fel av mig. De väger in det, till deras fördel. Som jag sa i går; orkar jag ta hand om mina barn, så ska den orken i stället läggas på arbete.

Vet ni vad hon gjorde? 

Hon jämförde med att ha åldriga och/eller sjukliga föräldrar.

– Det är lika om man har gamla föräldrar. Man måste välja bort att lägga tid och kraft på att hjälpa dem och i stället använda den förmågan till arbete.”

40802_423851012079_546817079_4739821_2182344_n.jpg

Jag håller med i hennes slutsats:

”Det är inte svenska folket som är sjukt, det är systemet.”

HOPPLA, HOPPLA!!

11 thoughts on “Hemimammas hetsiga humör… Egoismen skall göras till lag…

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Vi går från själviska till egoistiska…

  2. skvitt skriver:

    Suveränt inlägg!/Skvitt

  3. Pluppa skriver:

    FET tumme (om jag kunde ge nån,vilket inte funkar,vet inte vad jag kan ha gjort eller kommit åt =( )Kram/Pluppis

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för den Kära Pluppa!! Jag vet att du inte kan få till dem… så det gör ingenting, jag blir bara så glad att se dig!!Hemikramar kära Trollmor ♥ x 11

  4. Libra igen skriver:

    Tummen upp! Så bra inlägg!!!!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack så mycket Libra! Jag förstod i din blogg att du är ”nygammal”…Jag hoppas att vi ses igen =0)Hemikram

  5. MrAAA skriver:

    Ditt sista citat är sååå rätt!Tumme.Mvh…MrAAA

  6. Carina skriver:

    Här blev det tumme! Och jag hoppas innerligt att det löser sig!!!!!!!!Kramar och allt gott till dej!

Kommentera

