Hemimammas tankar – Månadens Hemihero… Lite sen igen, men jag är sjuk….

angel_loves.png

Inlägget rebloggar Terrorismen i nytt sken!
Den Gordiska knuten   Den Gordiska knuten, var enligt legenden en mycket invecklad repknut. Den förb…  Läs mer Skrivet av skvitt på bloggen Åhh!-sikt

GOD AFTON!! Jag är lite sent ute nu igen… Det har hunnit bli den 10 maj och jag ska idag utnämna månadens hemihero, fast jag alltså borde gjort den 9:e alltså redan igår… Men min ursäkt är att jag har varit sjuk och är fortfarande lite krasslig… men jag är äntligen på bättringsvägen, så har jag beslutat att gå in och uppfylla den uppgift jag ålagt mig själv ändå.

Den dagen, varje månad, då jag nominerar och prisar en särskilt utvald bloggare som föräras titeln MÅNADENS HEMIHERO... som alltså kämpar för det goda… eller mot det onda…

Jag vill alltså utnämna någon skribent, bloggare som jag anser vara förtjänt av ett extra hedersamt omnämnande, i något särskilt avseende…

Varför? Jo, för jag tror att vi är få som kämpar för att uppmärksamma allt galet, vi ser i världen, utan att vi får känna eller se att någon ser oss, eller att det vi skriver betyder något, för någon… och jag hoppas att mitt lilla pris ger extra kraft och en känsla av stöd, då det kan vara väldigt jobbigt att skriva om allt jobbigt, kanske dag ut och dag in…

Förra månadens ”Hemihero” blev ju  TRERK

”HAN ÄR INTE BEKVÄM, ELLER POLITISKT KORREKT OCH VÄGRAR BLUNDA. HAN ÄR EN TUNGVIKTARE SOM RESER SIG UPP IGEN OCH BEVISAR ATT MAN KAN LITA PÅ NÅGON IGEN”

Den bloggare jag tänker på idag, är själv en upplyftande bloggare som regelbundet delar ut sitt eget lilla pris(som jag har fått ska erkännas, men det är inte skälet till min nominering) och han skriver en blogg som verkligen brinner för att upplysa och att lära ut, liksom att rikta strålkastaren på oegentligheter på samhällsskroppens alla nivåer och delar… det är på tiden att någon uppmärksammar honom…

Han gör det tålmodigt och envist och begär inget för egen del (förutom att man länkar till hans blogg om man lånar en av hans bilder *ler* och JA krambilden nedan är lånad från hans ”prisinlägg”)

När jag startade SOLIDARITETSTANKEN var han en självklar skribent utifrån sin kompetens och intelligens

f0554a18d3791223.gifDEN BLOGGARE SOM JAG UTNÄMNER IDAG, SOM JAG VILL KALLA MÄSTER OCH SOM ALLTSÅ FÅR HEMIHEROROSEN ÄR:

SKVITT

För att han är en oupphörligt arbetande, positivistisk hoppfull medbloggare, som belyser,  upplyser och visar att solidariteten inte är ett ord utan ett beteende.

Det inlägget jag rebloggat, är den fösta delen där han i vanlig stil ger oss en fördjupad bild av ett komplicerat skeende… Men nedan bakom de fyra dörrarna, har jag länkat fyra inlägg som är (bara den senaste tiden) riktigt bra inlägg, som jag vet påverkat människor i hans omgivning och definitivt mina tankar…

ppppmmlllppp

Ett citat ur en av texterna:

”Solidaritet är det som i grund och botten håller samman samhället och har hållit det samman sedan urminnes tider. Utan soldaritet skulle vi aldrig ha skapat civilisationerna från början! Men någon Edens lustgård har det aldrig rört sig om sedan odlingen och jordbrukets uppfinnande, eftersom det då plötsligt fanns ett överskott att fördela, fördela orättvist, sälja, köpa, spekulera med och stjäla.(…) Solidaritet är vår skyldighet att visa även med kommande generationer. Vi får inte förstöra deras livsbetingelser och möjlighet att leva efter sina önskemål. Vi får inte inteckna framtiden, våra barns, barnbarns och deras efterkommandes!”

Skvitts weekly hug award.jpg

TACK MÄSTER SKVITT!!

Vi ses igen den 9/10 juni, för nästa utmärkelses utdelande. (förhoppningsvis, jag ska opereras den 7:e)

och vem vet? Det kanske blir DU? för jag ser er….

Våga Välja Välfärd & Våga Vara Vuxen

GOD AFTON!!

31 thoughts on “Hemimammas tankar – Månadens Hemihero… Lite sen igen, men jag är sjuk….

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Gratulerar Mäster Svitt!!

  2. Sirpa skriver:

    Förlåt mig..orkar inte läsa,men vill bara önska god natt till min söta vän!!Kramar om i massor!!Måste sova och samla kraft för morgondagen…

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag förstår att du behöver ladda batterierna… det låter som om du har mer än nog på din tallrik imorgon och jag håller alla tummar och tår att det går bra och allting ordnar sig till det bästa…Sov så gott du kan!Hemistyrkekramar!

  3. Rozie skriver:

    Tänker på dig extra mycket inför operationen – jag är med dig…Hoppas du kan känna det ♥Kramar om och förmedlar styrka till dig…BS:Hennes dikt är vacker och tack för att du gillar mina bilder.Är du vissen? Vet du – igår sa en arbetskamrat till mig (en ung tjej på 21 år):”Rozie! Du ser ut som en vissen sommardag!” Jag kunde inte låta bli att skratta, då hon ju alltid har svar på allting.Kram, min fina vissna vän från en annan vissen blomma ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag har en konstig förkylning med en lätt feber, med ont i kroppen och en inflammation i ögonen… ungefär som kraftig allergi, kan man kanske beskriva det…Jag är glad att du finns där och ju närmare op jag kommer desto mer nervös och orolig lär jag bli…Karin Boye är en av mina favoritdiktare och när jag var ung kunde jag recitera den dikten direkt ur hjärtat…Min make har börjat fotografera och det har ökat mitt eget intresse när han har berättat…Vi får vattna varandra, så vi piggar på oss alltså?Hemikramar goa Grevinnan!! ♥

  4. Pinglan skriver:

    Skönt att du är på bättringsvägen. Krya på dig!Önskar dig en skön tisdag. Ha det så got!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag önskar di också en trevlig vecka och må alla gudar låta dig vandra på hälsans stig!!Hemikramar ♥

  5. skvitt skriver:

    Skvitt bugar och bockar så att skallen dunkar hål i golvet (tangentbordet är redan krossat sedan tidigare hedrande uppmärksamhet!)!Kram!/Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      *LER MED HELA ANSIKTET*Du är värd alla hedersbetygelser möjliga!! så mycket sol och kunskap som du sprider i bloggen…Massor av Hemikramar ♥

  6. skvitt skriver:

    Lycka till med operationen!Kram igen!/Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag hoppas att det ska gå bra och att jag hinner gå ner lite i vikt innan dess…TIPS??Hemikramar ♥

  7. Carina skriver:

    Hoppas att du kryar på dig snart! Jag brukar rekommendera c-vitamin, protein och sömn när man inte mår bra. Varmt tack för alla gånger du varit inne hos mig och kommenterat. Du vet att min ork är liten, men, jag kommer emellanåt i a f. En stoooooooooooooooooooor varm kram på dej!Allt gott till dej också!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för tipsen Carina, jag ska testa!! allt som stärker….Jag springer runt och kollar upp er, när jag inte skriver något själv, för jag vill ju se tex dina fantastiska bilder!!Jag hoppas att du ska se min nya dikt och novellblogg… =0)http://blogg.aftonbladet.se/hemimammasskrivelser/2011/05/hemimammas-prosa-en-ny-blogg-ett-aventyr-i-frihet-och-fantasiAllt gott och massor av hemikramar ♥

  8. Pluppa skriver:

    Vad synd att du är sjuk =(Skvitt är verkligen bra!Hoppas du piggar på dig ordentligt så du ärriktigt piggelin inför operationen som jag ska tänka på diginnan-under och efter givetvis.Kramar från Trollmor

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag kommer att vara djävulskt nervös… Jag mår bättre idag än jag gjorde igår, men så har jag medicinerat vitlök också =0)Hemikramar ♥ x 11

  9. HEMIMAMMA skriver:

    Vill tipsa om min nya blogg, som handlar om dikter noveller och romaner, mina och andras…http://blogg.aftonbladet.se/hemimammasskrivelser/2011/05/hemimammas-prosa-en-ny-blogg-ett-aventyr-i-frihet-och-fantasiFör alla som älskar att läsa =0)

  10. Magister Stork skriver:

    Very good! ( gummisnodd )Ha det bäst…Magister Stork

  11. Magister Stork skriver:

    Klart slut…varulvstjut ( Någon av Suneböckerna tror jag – stor poesi som klippt och skuren för mig )Javisst ska jag titta till den!På tal om gummisnoddar. En bra gummisnodd karakteriseras av:Att den är hård ibland, lös ibland.Att den är stark och uthållig.Att den kan snärta till när det behövs!Att den är tänjbar och flexibel.Att den kan spänna sig till bristningsgränsen utan att brista.Att den sprätter tillbaka om det visar sig vara befogat.Att den har förmåga att hålla ihop saker och ting.Att den alltid ställer upp för att hjälpa och är stark och modig även när det blåser den värsta motvind.Jag vågar nog påstå att du är en gummisnodd av bästa kvalite’ Hemimamma! The Stork

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nu… tåras mina ögon…Jag vet inte vad jag ska säga…mer än….Tack från hela mitt gummisnoddshjärta ♥Massor av flexibla hemikramar *armarna slingrar sig flera varv om dig*

  12. thinkaboutit skriver:

    Hej vännenHar svarat på min blogg, men glömde klistra in det här, vill bara säga tack för att du bryr dig. Jag har mått så otroligt dåligt ett bra tag så har inte orkat skriva något, har loggat in några gånger men sen inte förmått mig skriva nåt. Det är tungt, och pollen gör det inte lättare :S Kram och tack för din omtanke!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Självklart hjärtat ♥ och känn inga krav… det är bara att man blir lite orolig när man inte hör av någon på ett tag förstår du?Massor av Hemikramar ♥

  13. Yrr skriver:

    Å han verkar vara en härlig en! Stor kram!

  14. Mavera skriver:

    Mäster Skvitt är onekligen värd utmärkelsen:)Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag blir glad att du också titulerar honom Mäster. Du och han är bland ett fåtal o bloggen som lär mig något nytt varje dag…Hemikramar ♥

  15. Pluppa skriver:

    Undrar för övrigt vilken provokatör vi har att göra med här,denna gång ;-)Vad tror du?Hoppas du mår åtminstone liiite bättre?Kram,din Trollmor

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag tror att det är en vanlig odramatisk pappskalle… =0) Helt utan validerad kritik och källhänvisningar vilket gör att det inte är något att bry sig om…Jag kommer att släppa ett inlägg snart som säger hur jag mår, tyvärr…. =0(Hemikramar kära Trollmor!! ♥

Kommentera

