Hemimammas kamp – Förtvivlan som kikar fram under egogödslet… De värdelösa dör…

angel_loves.png

NbH.jpg

 

 

 

Inlägget rebloggar

Jag – En totalt värdelös människa!
Ja, så är det….jag är en totalt värdelös människa! Släng den feta, gnälliga, arbetsskygga kärringe…  Läs mer Skrivet av Mörlin på bloggen Mimmi Mus Von Pip och Gnäll

AFTON!! Inte god… Läser inne hos Mörlin. Blir modfälld, förbannad och ledsen att människor ska behöva känna så här i vårt land. Hon pratar om att hon ska till tippen för att hon är värdelös… och ser till min glädje att många människor ställer sig upp och stöttar och peppar… och rebloggar…

Som visar den Solidaritet, som verkar så ovanlig idag….

Den förtvivlan som hon ger uttryck för finner man allt oftare i all fler sammanhang. Allt fler människor inte bara KÄNNER sig värdelösa, utan allt fler behandlas som om de är värdelösa.

Numera vare sig man är sjuk eller frisk, så är man valboskap och en källa att nyttjas och tappas…

I dagens AFTONBLADET läser jag om Anna 15 år, som DOG på sitt sommarjobb…

Mellan 2008 -2010 omkom tjugo ungdomar mellan 15 och 24 år på sina arbeten. Drygt 9 000 fick under samma period sådana skador att de var tvungna att sjukskriva sig.

”Unga löper statistiskt sett större risk än äldre att skada sig på jobbet, enligt Arbetsmiljöverket. Och verket bedömer den stora ungdomsarbetslösheten som en riskfaktor.

– Många unga är ivriga att vara till lags och visa att de vill jobba – framför allt som arbetsmarknaden ser ut just nu, när det är svårt att få jobb, säger arbetsmiljöinspektör Marianne von Döbeln.

Bland de omkomna och skadade finns många som just fått sitt första jobb.

– Då är de mer benägna att säga ja till arbetsuppgifter som de egentligen inte har tillräcklig kunskap för. Samtidigt har arbetsgivaren inte tänkt över vad personen kan göra och särskilt vad den absolut inte kan göra, säger Marianne von Döbeln.”

167547_1287700769005_1724762447_525882_5675333_n.jpg

 a3dbe663fed0af55.jpegDet säger en del om ett samhälle om inte ens unga och friska anses värda några satsningar. När unga hetsas som boskap till att ta risker och hållas okunniga om vilka rättigheter de har eller vilka skyldigheter arbetsgivaren har.

Men det är en del i att man undergräver Fackens makt över arbetsmarknaden…

Och propagandamaskinen som ska lura oss tillbaka ner i sömnen har startat sitt arbete

En fråga bara, till alla de som röstade på Alliansen och som stoppar huvudet i sanden gällande alla de som befinner sig i den djupa änden av bassängen och Moderaterna håller på att tömma badhusen på livvästar och simdynor…

Hur länge orkar du själv trampa vatten? Om det blir färre livvästar, så blir ni fler som ska slåss om dem…

Om de friska och unga och starka nyttjas och tillåts utnyttjas och kastas på sopberget, eller drunknar när de inte orkar kämpa längre i enlighet med denne Professors dogmer: 

 

http://svt.se/embededflash/1392775/play.swf

FK-Tack-regeringen.jpgÄR DU SÄKER PÅ ATT DU KAN RÄKNA MED ATT FINNA EN LIVVÄST OM DU RAMLAR I VATTNET??

ÄR DU SÄKER PÅ ATT DU RÄKNAS TILL DE VÄRDEFULLA?, som förtjänar att få mer i plånboken som Fredrik så vackert säger i klippet jag länkar till.

Av de pengar som Anders Borg tror är hans? (inlägg av Vilde som är ett öppet brev till honom)

Bild till höger från SKVITTS BLOGG

De sjuksköterskor Reinfeldt säger borde bli förnärmade av att de inte skulle få 1700 mer i plånboken…

Logiskt sett, ser inte de FÖRST av alla vad deras 1700 betyder i andra änden av poolen?

Tänkte inte på det Fredrik?

UPPDRAG GRANSKNING om FAS III

http://svtdebatt.se/2011/05/moderaterna-vi-haller-fast-vid-fas-3/

Tänker ni andra som läser på det???

GOD AFTON!!

49 thoughts on “Hemimammas kamp – Förtvivlan som kikar fram under egogödslet… De värdelösa dör…

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Litar du på att det finns livvästar till dig?

    • HEMIMAMMA skriver:

      Numera spelar det ingen roll om du är ung och frisk…

    • HEMIMAMMA skriver:

      Uppdatering: Länkar numera till skvitts blogg då jag fått reda på att han gjort den aktuella bilden, vilket jag inte visste för…

  2. Sonja 87 år skriver:

    Sonja 88 år 6 maj 2011 kl 4:13Verkar som att denna cyniska person vill gå tillbaka till det fattigsamhälle , som fanns i Malmö när jag var barn.När man sen , som 17 åring började arbeta fick man 50:- i månaden. Vi fick arbeta över utan ersättning. Jag cyklade 1 mil intill Malmö till min arbetsplats.Jag hoppas innerligt att vi slipper gå tillbaka till denna fattigdomstid. Då har ju hela välfärden raserats.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Visst är det så, och vi är på väg dit med stormsteg…Jag vet att vi är på väg, och de får släpa mig sparkandes och skrikande dit…Hemikram ♥

  3. LuddesMorsa skriver:

    HerreGud! Den där Marian Radetzki, Professor i nationalekonomi. Vilken människosyn? Respekt för andra människors lika värde? Han måste vara Anders Borgs personliga rådgivare.HAN kallar sig högutbildad eller? Nåt mer obildade uttalanden får man väl leta efter!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Han är sann och dessa uttalanden gjorde han 1997 och varningen fanns alltså för länge sedan och Radetzkidoktrinen är rådgivande till Alliansen. Han är även delvis skyldig till att världen blundar för PeakOil…Han formades i Hitler koncentrationsläger, men han var ett offer som blev en förövare…Hemikram ♥

  4. Silverstare skriver:

    Ja det är så eländigt men det verkar ju som de gynnande inte ser ännu! Majoriteten som röstar blått.Tumme!Kram från Silverstare

    • HEMIMAMMA skriver:

      Till slut finns det inga livvästar kvar mer än till de rikaste… då MÅSTE de reagera!Tack för tumme och stöd!Hemikramar ♥

  5. starkskör skriver:

    Det gör så ont i hjärtat att människor ska behöva känna så där! Att värdet man har i samhället bygger på den man kan prestera och inte att man är människa, kort och gott!De unga hamnar i arbetsgivarnas våld just genom att de inte har lätt att hävda sig, att protestera mot felaktigheter och eftersom de är många som slåss om jobben. Många arbetsgivare (inte alla!!) utnyttjar dem som billig arbetskraft de kan göra vad de vill med. Min dotter har haft otrolig tur!! Hon har inte blivit utnyttjad, hon får rätt lön och har under de två år hon har varit extraarbetare fått fyra löneförhöjningar. De utbildar henne ordentligt så att hon ska klara sina arbetsuppgifter väl. Och nu ska hon få tillsvidareanställning på platsen så fort hon har tagit studenten. Vårt samhäller blir alltmer elitiskt. ”Sparka på dem som redan ligger och se för i allsindar till att de inte kan resa sig igen!!!!” De som redan har får mer och de som nästan är utan ska bort. Man ser det där överallt. Även i skolorna. SJUKT!!!!!!!!BS:Yes, jag vill väldigt gärna ha länken ;o)Fredagskram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Är du inte närande så är du tärande och det spelar ingen roll om du jobbat i 30 år innan. Du är värdefull så länge som du arbetar…”Arbeit macht frei”Det gläder mig att det går bra för din dotter. Jag hoppas att det delvis beror på att du fostrat henne till att vara en ansvarstagande ungdom, med förstånd…Jag ska leta reda på länken till dig…Hemikramar ♥

  6. Mörlin skriver:

    Tack Hemi för din omtanke om mig! Det värmer! Just Solidaritet….precis som din dödsannons visar så är den död! Att slåss ensam mot väderkvarnarna som jag gör nu är nog det värsta….just ensamheten håller på att ta kål på mig….Än en gång TACK och KRAM!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Varsågod Mörlin =0) Det är självklart och om jag kan hjälpa dig på något sätt så säg till…Kan jag hjälpa dig, så du slipper slåss mot väderkvarnarna ensam, så vill jag det!Jag tänker inte tillåta att det tar kål på dig, vännen!Massor av stärkande Hemikramar ♥

  7. KramgoaUllis skriver:

    Det är så frustrerande att läsa om och om igen hur illa människor far av dessa sjukregler…Tumme!*goa kramar ifrån smygbloggande Ullis*

    • HEMIMAMMA skriver:

      Trevligt att se att vi lyckades övertala dig att komma tillbaka!!Många frågor om Varför? ställer du i ditt inlägg och samma frågor har jag också ställt då och då… och insett att det inte lönar sig, utan det bästa är att gå vidare och vara glad att man vet sanningen om vad vissa är beredda att göra… eller hur?Att jag ber om ursäkt när jag felat, tror jag att många vet nu. För fel kan alla göra… men att ta ansvar för dem, klara inte alla…Man blir så förbannad att folk inte verkar bry sig att så många människor far illa…Massor av välkommen tillbakahemikramar ♥

  8. barbis skriver:

    Tumme till dej, skriver senare, ska ju på loppis/ Kramar i massor/ Barbara

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för tummen!! Lycka till och hoppas att du gör fina fynd!! Själv älskar jag loppisar för man gör verkligen unika fynd =0) till en liten peng..Hemikramar ♥

  9. sarahmara skriver:

    Jag blir så illa berörd att allt gått s illa… Fy f-n. Usch. Men bra rebloggat.Sarahkramizar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag blir förbannad så jag kokar när jag hör Radetzki och inser att det blivit precis som han förutspådde/ville….Hemikramizar ♥

  10. http://adamoeva.wordpress.com/ skriver:

    Oj.Ja här var det strikta linjer.Kom in o slappna av kära bloggare./Eva

  11. Kao skriver:

    Tumme för bra inlägg.Frukatansvärt för de här ungdomarna. Mycket troligt de har jobbat vid maskiner de inte fått tillräcklig kunskap om och liknande. Klart är att de skulle haft en mentor på jobbet! Men det har man väl inte ”råd” med….(.En ung kille föll ner från hög höjd förra sommaren, vet jag. Säkerhetsanordningarna var under all kritik. Men vem stod för det? Företaget betalade väl en summa i böter. Men SEN då??? Vem betalar för en ung människas liv?)Det är överjävligt hur de mår som är i FAS 3, men jag förstår självklart varför. Men de måste stöttas till varje pris. Kliva bupp från en känsla av värdelöshet till ett jävlar anamma, så de kan förändra och påverka. Inte bli kvar i eländet. Då blir de ju bara sämre. Måste finnas ett sätt att komma runt att hamna där.En vuxen person, som jobbat 30-40 år av sitt liv ska inte behöva hamna i den sitsen för att ett företag sparar in på personal eller går i kk. Eller för att en person kanske skadat sej på jobbet och varit långtidssjukskriven. Det är ju horribelt! Sen de här outbildade coacherna som själva inte kan ett dugg. Som bara kostar en massa pengar. Alliansen har tydligen inte sett vad allt detta med RUT, ROT, FAS3 och andra ‘åtgärder’ EGENTLIGEN kostar samhället. Och vilka som får betala, det vet vi redan.Ser att du tagit med SATAN själv i en video och hoppas att så många som möjligt tittar på den. Ger sej tid att göra det, eftersom det är oerhört viktigt att se vilken idol inom nationalekonomi som alliansen egentligen har och vad de har för planer med de som redan har det sämst.Kaoskramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack som vanligt för en ypperlig kommentar. Det gläder mig att jag inte är ensam om att beskriva hur verkligheten ser ut EGENTLIGEN….och jag hoppas som du att man tittar på Radetzki… av samma skäl…Hemikramar ♥

  12. http://adamoeva.wordpress.com/ skriver:

    Kom in med nån så jag får skratta då hehe./Eva

  13. Kao skriver:

    Tror, som jag sagt förut, att vi kommer hamna på en botten först – en botten som gör oss rasande och då störtar vi regeringen med jättedemonstrationer. Det finns en gräns för vad folk står ut med. Skulle önska vi var som fransmännen, de kan det där med demonstrationer. Det sitter i blodet.När de själva märker att de blivit indoktrinerade av främlingsfientliga partier och inser vem som är den verkliga fienden så kommer de agera. Hela Euriopa kommer agera. Mot EU och mot deras oåtkomlighet.Till slut får arbetarklassen även här sympatier från medelklassen, för de kommer också råka illa ut. Då kommer det hända saker.Kaoskram igen 🙂

    • HEMIMAMMA skriver:

      Grekerna kan det där med demonstrationer också… fast de gick bet tror jag…Men jag håller med dig och hoppas att du får rätt, för våra barns skull…En dag måste revolutionen komma om inte politiken ändrar riktning snart… Hemikramar igen =0) ♥

  14. Pellefantia skriver:

    faan jag blir bara så djävla deppad….

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jo… liksom man blir hos dig =0)Same same but different typ…Allianstrams!Hemikram ♥

  15. Agnetha skriver:

    Alliansens Sverige gör mig deppad ! Det här kalla blå landet = kyla, är inte mitt. Deras blå logga måste betyda kyla, det finns inga alternativ.BS Bekvämt är ordet. Men jag önskar det fanns snygga för mig NU, det hade varit roligt.Aha, du sexar till dig framåt helgen kanske ???Kramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nej, det kalla blå landet är inte mitt heller… mitt var ett varmt rött…Ja, ibland så ”riggar” jag mig fortfarande =0)Hemikramar ♥

  16. Kao skriver:

    Nu ska inte – @ – Pellefantia vara deppig en längre stund, hoppas jag.Så åstadkommer vi ingen förändring.Kanske det är våra barn och barnbarn som kommer göra skillnaden? Förändringar till det bättre? Till solidaritet i.st.f egocentricitet i mellanmänskligheten? Förr eller senare brakar det loss, det vet vi av historien. Det går i vågor, som det mesta annat.Jag tror på framtiden. Det MÅSTE jag göra och det gör jag. Det gör du också, det tror jag.Kao

    • HEMIMAMMA skriver:

      Klart jag vill tro på framtiden och jag fostrar mina barn att vara rustade oavsett hur den kommer att se ut. De ska vara tuffa och duktiga nog att klara sig själva och vara empatiska nog att vilja hjälpas åt… Då har jag lyckats som förälder…Jag hoppas att Pelle ska känna att Juholt ger oss hopp om en bättre framtid.Hemikramar ♥

  17. Maria de Suède skriver:

    Jag tror att jag ska ansöka om franskt medborgarskap i àr… Men denna människosyn som sprider sig i världen màste bekämpas…Vàgar du gà ut i skogen Fontainebleau? Läs själv pà Parisiska…Örnkramar ☺

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag gillar din historia =0) Och jag vågar nog INTE gå ut i skogen där… HU!!Hemikram ♥

  18. mrsfinelady skriver:

    Bara de rika har livvästar i form av privata försäkringar som vi andra bara kan drömma om, dessa försäkringar är i form av deras underbara fallskärmar som regeringen ordnar med skattepengar osv….jag kommer ALDRIG lita på eller TRO på en politiker…..aldrig någonsin..

  19. trerk skriver:

    Tyvärr kommer vi att få se mer av detta tunnelseende, bara jag får mer i min börs. Och tyvärr kommer en stor del av dessa att drabbas av den obarmhärtiga samhällssyn som råder idag. Om inte personligen, så genom nån anhörig, god vän eller arbetskamrat. Att en förändring måste till, det är en sak som vi, som kommer ihåg ordet solidaritet med dom svaga och sjuka, måste kämpa vidare för. Den allmänlikgiltige röstberättigade svenske medborgaren ger tydligen blanka fan i välfärd och solidaritet, bara han/hon får en hundralapp mer av Reinfeldts och Borgs blodspengar!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ända tills de drabbas själv…. Se på Erik Videgård….FAST DÅ KAN DET VARA FÖRSENT!! Det borde de tänka på…omedelbar behovstillfreddtällelse är signifikant för en femåring…Hemikramar ♥

  20. Maria de Suède skriver:

    Du som gillar historia…Jag har börjat skriva om D’Artagnan…http://blogg.aftonbladet.se/histoire/2011/05/d-artagnan-charles-de-batz-1-2Örnkramar

  21. Tor-Leif Olsson skriver:

    Ja det är hemskt med fas tre.Det är hemskt med dagens sjukförsäkring .Det är hemskt att man efter mânga ârs arbeta slängs pâ soptippen.Det är hemskt att känna sig värdelöst.Det är hemskt att vara fattig.Det är hemskt att oavsätt vad läkare säger sâ âr man frisk efter 180 dagar. Och detta oavsätt vilken sjukdom,arbetsskada eller olycka man har râkad utför.Det är hemskt när man anser att försäkringskassan tjänstemän kan mer om sjukdom och kropsliga skador än läkare.Det är hemskt när det finns ungefär 400000 arbetslösa och utförsäkrade ska konkurrera om c:a 20000 jobbsom finns anmälda hosarbetsförmedlingen.Det blir inte bättre när det hela tiden blir fler som utfösäkras och ocksâ kunna konkurera om de jobb som finns.Alla dessa hemskheter har till största delen orsakats av den sittande regeringen.En annan hemskhet är attde flesta människor i Sverige som har röstat ,har valt denna regering.Jag tycker ocksâ att det är hemskt att 20 ? av de röstberättigade i Sverige struntade att rösta.

    • HEMIMAMMA skriver:

      *nickar instämmande* =0(Låt oss hoppas att folket vaknar upp till nästa val…Hemikramar ♥

  22. Rozie skriver:

    Herre gud! Den där Marian Radetzki tycks ha en skruv lös (fast i hans fall är det nog en hel kartong med lösa skruvar) som tror att han kan lösa de ekonomiska problemen genom att öka klyftan mellan fattiga och rika. Varför ska man straffas genom att få lönen halverad bara för att man är lågutbildad? Vad då kämpa? Inte fanken orkar man kämpa när man knappt har mat för dagen och ser sina barn svälta och skulderna stiger en över huvudet! Detta resulterar även i ohälsa. Med ett sådant samhälle som han vill skapa skulle självmordssiffrorna öka i takt med misären. Att sparka på dem som redan ligger är ingen lösning på problemen. Samhället idag är ett enda stort hån där de styrande endast har sin egen välfärd för sina ögon. Det är så man mår illa, rent ut sagt!RozieKramar och tumme ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för tummen Grevinnan och jag mår lika illa som du eftersom jag ser att mycket av det Radetzki pratar om redan genomförts… till mångas stora förfäran… =0(Hemikramar ♥

  23. Agnetha skriver:

    Tumme !BS Kalaset gick bra och var lagom långt, *pust*.Imorron blir det lugnt här.Kram kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för tummen!Bra att kalaset blev lyckat =0) lagom är vårt bästa ord.Jag har haft det ofrivilligt lugnt, då jag varit sjuk… =0(Hemikramar ♥

  24. Carina skriver:

    Känner väl igen tankarna om värdelöshet. Det är oerhört tungt att bära dem. jag gick hos kurator i ett halvår för att prata om de tankarna, det hjälpte, som tur är. Jag är oerhört orolig för vårt svenska samhälle. Litar inte på någon snart, och jag har varit alldeles för godtrogen, känner jag. Det värsta är nog ändå avsaknaden av mänsklighet. Den skapar mycket oro.Allt gott till dej med en go kram!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Så kloka tankar du ger uttryck för… Jag tror de flesta normala människor känt liknande känslor någon gång i sitt liv, liksom rädslan…men vi verkar tackla känslan helt olika beroende på våra erfarenheter och hur trygga vi är innerst inne…Allt det bästa till dig!!Hemikramar ♥

Kommentera

