Hemimammas sorger – "De tårar man sväljer är mycket bittrare än de man fäller."

Hemimammas sorger.jpg Dikt och visa till tröst och lisa om sorg och tårar för en vän…

Min vän lider… Min vän gråter…


minns vackra, smärtsamma tider och jag vet inte hur hjälpa att glädjas åter…

Men om jag ej kan hela och ge honom ro, så kan jag dela och visa tron som hos mig bo.

Min tro finns på vänners kärleksfulla ord, där respekten lever välmående på vår jord.

TÅRAR påverkar oss mer än vi tror och de är en smärtsam katharsis…

14ecd189ab5bcef4.jpgIf tears could build a stairway, and memories a lane.
(Om tårar kunde bygga en trappa, och minnen ett körfält.)

I would walk right up to Heaven and bring you back again.
(Jag skulle gå direkt fram till himlen och föra dig tillbaka igen.)

No farewell words were spoken, . No time to say ”Goodbye”.
(Inga ord till avsked blev uttalade, Ingen tid att säga ”Farväl”)

You were gone before I knew it, and only God knows why.
(Du var borta innan jag hann förestå det, och endast Gud allena vet varför.)

My heart still aches with sadness, and secret tears still flow.
(Mitt hjärta värker fortfarande av sorg, och hemliga tårar fortfarande flödar)

What it meant to love you – No one can ever know.
(Vad det innebar att älska dig – Kan ingen någonsin veta.)

But now I know you want me to mourn for you no more;
(Men nu vet jag att du begär att jag ej ska sörja dig mer)

To remember all the happy times life still has much in store.
(Att komma ihåg alla lyckliga tider, för livet har fortfarande mycket att ge)

Since you’ll never be forgotten, I pledge to you today~
(Eftersom du aldrig kommer att glömmas, Jag lovar dig dyrt idag ~)

A hollowed place within my heart is where you’ll always stay.
(En urgröpt plats i mitt hjärta är där du alltid kommer stanna.)

depression_by_optiknerve_gr_18897559_92770829.jpg

Som leendet bytes i skälvande tår, så växlar våra liv några jordiska år

Ibland lekte tanken i solljuset fri, ibland kommer nattsvarta skuggor förbi

Då slutar en saga då somnar en vind och allt blir så stilla som tårar emot kind…

 

Så… gråt, gråt, gråt

Med kärlek och respekt,

Din vän alltid, Hemimamma

9 thoughts on “Hemimammas sorger – "De tårar man sväljer är mycket bittrare än de man fäller."

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Jag släpper dig aldrig, Mäster ♥

  2. skvitt skriver:

    Fint!Kramar dig!/Skvitt

  3. HEMIMAMMA skriver:

    Familjepaus =0)

  4. Kjell-Åke Bjurkvist skriver:

    önska en så vacker bild av kvinnas tår saknar den bilden på mig själv.. Åh så vacker sång musik och tillförsikt mm..Jag ger er min dikt att vörda önskar så att lätta er börda.. låt oss ensamma bli ett ur tåren bli vi hörda.. ett blir två låt oss få gå och ge gåvan är kunskap för alla envar men helst oss ….Samlade tankar efter en ångestfylld natt på konferensen ”det stora sveket” April -90Tankar kommer tankar går usch dessa tankar vilken ångest jag fårJag känner för barnet där ingenting gäller av kriterier utredningarOch olika modellerTy: Det är barnet i mig som så innerligt gråter när han hör alla ordSom inget låterFråga mig aldrig varför gjorde jag så. Undra istället varför går jag ändåLåt mig få tala om allt det jag känner till er som vågar lyssna, ni blir mina vännerTankar kommer…Kan gå skratta kan le ändå.. GråtenTankar kommer tankar ångest bestå jag flyr.. jag gråter I mig barnet minnen svek rädd unge innerligt gråter.. jag gråterMånga ord tomma ord inga ord sorl brus ingenting låter.. jag gråterModeller utredningar kriterier babbel prat ingenting gäller.. jag gråterGår ändå jag går lyssna till mig vågar inte tala går gråter.. jag gråterVill tala vågar rädd måste tala mummel svammel tiger gråter.. jag gråterLåna mig ditt öra håll min hand, lyssna stanna jag gråter.. jag somnarTankar kommer ångest går sorgen gråten minnena bestå.. jag lever Kan gå kan le ändå…Av Kjell-Åke Bjurkvist 030520

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för din vackra gåva, Kjell-Åke! ♥Jag hoppas att Mäster läser och värms av din omsorg!Hemikramar ♥

  5. HEMIMAMMA skriver:

    Kära Mäster… =0(

Kommentera

