Hemimammas snabba slängar – Filippa kan INTE säga NEJ =0) *Fredrik gnuggar händerna*

Lightning_Iconwhite.PNG

Aj fan, det slog mig att… Jag såg det nya numret av ”Passion for Business” när jag var inne i stan häromdagen. jag reagerade på framsidan där Fru Filippa Reinfeldt bekänner:

”Jag är dålig på att säga nej, jag vet inte hur man blir bra på det”

Filippa kan inte säga nej.jpg

FilippaR.jpg

INTE NEJ.jpgModeraters idéer handlar om EGOISM, att DE ska tjäna på andras bekostnad och det kännetecknas tex av att man aldrig lär sig ordet ”NEJ” och som en typisk femåring handlar allt om vad DE ska ha, inte vad andra behöver. Kompromissa sina egna behov finns inte om det inte aktivt fostras fram. Så det man aldrig lärt sig, kan man inte praktisera. En femåring kan således inte lära andra barn vad den inte själv behärskar…

Så Filippa är TYPISK moderat, så klart!

Ett tips Filippa, hur man blir bra på att säga nej? Träna genom att göra det =0) FÖRSÖK i alla fall…

”Jag är inte rädd, jag kan säga nej”

Jag undrar var Fredrik tycker om det som är flintskallig på typiskt testosteronöverdoserat sätt? =0)

HOPPLA, HOPPLA!!

11 thoughts on “Hemimammas snabba slängar – Filippa kan INTE säga NEJ =0) *Fredrik gnuggar händerna*

  1. HEMIMAMMA skriver:

    140 000 kr i skattesänkning… det skulle inte jag heller säga nej till =0) Fast INTE på bekostnad av att sjuka slängs ut ur sjukförsäkringen, så som Moderater gjort.Det var vad Fredrik och Filippa tjänade på reformen…

  2. barbis skriver:

    Du får mej att skratta med dej, du träffar alltid mitt i prick, men du ska veta att ingen nu levande moderat lockar mej till det. Glada kramar och en tumme till dej. / Barbis

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Barbis =0) Jag vill roa och oroa, så det gläder mig att jag lyckas i det ena uppsåtet =0)Glada hemikramar tillbaka!! ♥

  3. Northern Light skriver:

    Är någon rik så sker det på någon annans bekostnad, vanligtvis den redan fattiges..

  4. Summasummarum skriver:

    Precis så är det! I varje givet ögonblick finns det en given summa pengar i världen och samhället. Har någon fått mer är det för att någon annan fått mindre…

  5. sarahmara skriver:

    Vad har hon att säga nej till?livet flyter på för henne:PKramizar

  6. HEMIMAMMA skriver:

    knuffar

Kommentera

