Hemimammas tickande tankar – Perelli kan skratta hon…

Lightning_Iconwhite.PNG

Aj fan det slog mig att… Solsidan är slut nu till min makes stora förtret. Men det finns Mickan’s i den verkliga världen också…

Charlotte Perelli tex. Se här:

JOn Wallner sjöng i Talang och det var det mäktigaste jag hört sedan Mäster Cee…

Han är en blandning av både Cornelis och Björn Afzelius och Micke Wiehe

och han är den första sångare där som verkligen fångar mig…

till skillnad mot Perelli…

Han sjunger om henne… =0)

”När Egots tid är förbi”

HON SKRATTAR ÅT ATT HAN SKA KÖPA NYA TÄNDER.

Är det någon annan än jag som tycker att hon är smaklös och respektlös?

HOPPLA, HOPPLA!!

11 thoughts on “Hemimammas tickande tankar – Perelli kan skratta hon…

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Livet är inte en räkmacka för alla…

  2. skvitt skriver:

    Vi får väl hoppas att det går bra för honom i livet. Tack för tipset, glad påsk och varm kram!/Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag skulle betala mycket för att se honom… och jag hoppas verkligen att det går bra för honom.Han är från Uppsala, så det är inte omöjligt att se honom framöver…Hemikramar ♥

  3. FGGGMF skriver:

    Nå, tacka vet jag räklandgångar 😉

  4. FGGGMF skriver:

    Hej igen.Nu har jag sett på videon.Jag vet inte om du tolkade videon, som fan läser bibeln?Du kanske ville göra en politisk/känslomässig markering eller så saknar du känsla för kommunikation(vilket jag inte tror ;).Visst skrattade Perelli över skämtet/allvaret att köpa tänder för eventuella vinstpengar, men det gjorde även Jon och majoriteten av publiken.Så jag hittar ingen smaklösthet eller respektlöshet i just den situationen.Det jag ser är ett stort hopp om framtiden utan några som helst fördömmanden.Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Fast Jon’s skratt var över hur genant hennes skratt var. Det såg jag i hans ansikte, liksom jag kan läsa det genom att jag gått i hans skor och vet hur han känner i den situationen, när han ställs mot en okunnig människas enfald. Perelli är en bortskämd jäntunge som inte behövt slita eller lida särskilt hårt i livet och hennes ytlighet sitter lackerad både på ansiktet och i hela hennes image…Så nog tolkar jag kroppsspråket och ansiktsyttrycken…men inte som djävulen tolkar Bibeln… utan som en medkännande människa som har alltför stor erfarenhet själv.OM hon varit klok hade hon hållit tand för tunga. Då hade inte han skrattat heller.Men visst är det en fråga för tolkning.Hemikram

  5. skvitt skriver:

    Vart har du tagit vägen? Åkt till Blåkulla, eller?Ja, alltså en häxa i nedsättande mening är du verkligen inte, men kloka gummor är ju vad häxorna faktiskt var, så du är nog på kloka gummors årsstämma!Men jag ska banne krama dig tillbaka hit om så det är det sista jag gör!/Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nu är jag tillbaka efter att ha firat min familjepåsk…Hemikramar från en verklig häxa =0) ♥

  6. Mavera skriver:

    Har tolkat precis som du. Killen Jon verkar vara så ÄKTA och hans sång går rakt in i hjärtat. Perelli däremot framstår som en kall plastig docka…Glad fortsättning på Påsken!Kram!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Du och jag brukar tänka förvillande lika Syster Yster =0)Jag önskar dig med en god fortsättning!!Hemikram ♥

Kommentera

