Hemimammas tankar – Älska mig mest, när jag förtjänar det minst, för då behöver jag det som bäst…

angel_loves.png

GOD AFTON!! Jag har ägnat en mindre bloggpaus åt en hel del självrannsakan…

och det slog mig att jag har fått ett ganska eldfängt humör med tiden under det året drygt, som gått sedan jag börjat blogga…

Jag tittade igenom gamla inlägg, för att se vart jag varit och återkoppla med den jag var när jag började… och jag rebloggar ett av de inlägg jag skrev då, när folk hade ifrågasatt vem jag var och hur jag hade fräckheten att ”tro mig vara någon”

Jag ser att en hel del ändrats sedan dess, men också att mina grundläggande värderingar finns kvar…

Kan det vara så att jag alltmer vågat visa mer av vem jag är på gott och ont? Att alla mina vänner på bloggen har gett mig styrkan att våga var mig själv?

pengar_80380751.jpgJag är passionerad och jag brinner för mina medmänniskor och hur de har det och jag har lagt ner åtskilliga timmar på att plädera för hög och låg att vi måste vara medmännskor före vi blir konsumenter…

Men samtidigt har baksidan av det myntet också fått tagit alltmer kraft och plats och det är jag har börjat försvara mig själv på samma sätt som jag velat försvara mina medpassagerare på Tellus…

Inte alltid klart och värdigt och ofta inte heller genomtänkt…

Mycket av det bottnar i mitt förflutna som mobbad och våldtagen och sexuellt kränkt människa. Inget som jag vågade berätta i början av min tid på bloggen… liksom en massa andra saker om mig, som påverkat vem jag är numera och varför…

Men allt stammar ur ett hjärta som känner… Som lider och medlider…

Men vissa bloggare har offentligt och andra i det tysta, visat mig det sannaste i denna mening:

”Älska mig mest, när jag förtjänar det minst, för då behöver jag det bäst”

Jag känner att jag vill ta detta tillfälle i akt, för att visa dessa omtänksamma personer, min aktning och respekt. Jag tänker inte namnge någon, för jag vill inte förringa vars och ens betydelse i den process som det kan vara att känna sig kränkt och ledsen och sedan att sakta med fina människors hjälp, ta sig upp över ytan igen.

Ni vet hur viktiga ni är och vilka ni är och jag är så rörd av era fina ord och ert stöd. Ni är fina människor (lika speciella allihopa) och min tacksamhet är större än jag förmår att sätta ord på…

60af728cba5260bc.jpeg

Jag har anklagats för många saker under det år jag bloggat, vissa rent förtal, andra bara löjliga fantasier, men EN sak vill jag Å DET BESTÄMDASTE förneka, och det är att jag skulle vara mera speciell än någon annan människa vare sig här på bloggen eller i det verkliga livet.

Jag anser att ALLA människor och allt liv har sitt speciella och unika värde.

Jag har levt ett hårt liv. De flesta av er anar inte, vilket hårt liv och vilken kamp för min tillvaro, jag fått utkämpa. Några av er har kommit mig närmre och vet verkligen hur jag är som människa, på gott och ont i verkligheten och vet vilka Jämmerdalar jag passerat genom livet och vad de gjorde med mig… Det mesta av vad jag har haft en gång i livet har jag förlorat, många gånger om, och det är med STOLTHET som jag idag kan säga:

Jag lever. Jag älskar. Jag kan förlåta. Jag kan tänka. Jag KAN ta hand om mina barn, själv. Jag kan skriva (idag, tack Emma♥) Jag kan lära mig, Jag VILL lära mig. Jag har vänner, Jag har tak över huvudet. Jag styr över min kropp själv. Jag har en make, som jag vill följa livet ut och jag har alldeles UNDERBARA ungar, som jag dör för utan att blinka. och jag har aptit och mat för dagen…

Jag knarkar inte. Jag super inte. Jag horar inte. Jag hatar inte. Jag dödar inte. Jag dömer inte….

INGET AV OVAN TAR JAG FÖR GIVET!!! Allt detta kan förändras… man kan aldrig veta, DET har jag verkligen lärt mig…

womaninred-01.jpg

I USA finns rättigheter som hålls heliga. ”The right to life, liberty, and the persuit of happiness”

Vi kanske inte har samma rättigheter i detta vårt ”demokratiska” land? Moder Svea kanske missunnar mig ”Rätten till liv, frihet och att söka sin lycka”. Den rätten ingår inte i Jantelagen, verkar det som… eller?

Jag har förtjänat min plats i samhället och jag tar mig rätten att begära de rättigheterna som är självskrivna i USA

Jag har rätt att leva. Jag har rätt att vara den jag är, så länge jag inte skadar någon annan. Jag har rätt att få försöka skapa min egen framgång och lycka. Den rätten har ALLA!!  Så ni som inte tål om det går bra för mig (det kan ju faktiskt gå käpprätt åt helvete också)

GÅ UT OCH SKAPA DIG DIN EGEN LYCKA!!

Arbetar ni lika hårt på det som jag gör så kommer ni också att lyckas!

elvis_tack.gif

Alla ni andra, som jag förfelat på något sätt… Jag hoppas att ni kan ta och respektera min blottade strupe och se mig för vad jag är och vad jag vill vara…

En människa… med fel och brister som alla andra….

och det är NI som har gett mig modet att vara den jag verkligen är…

SÅ SKYLL ER SJÄLVA =0)

Sug på den ni, som säger att Hemimamma är torr och humorlös…

I dagarna har jag återupptäckt en vän jag förlorade för en tid sedan pga ett misstag jag begick… och nu verkar det som om hon förlåtit mig… och hos en bloggare som kommit att beteckna klokhet och lugn fann jag denna bild, som hon generöst delade med sig till mig och som jag vill att andra ska finna samma balans som jag fann när jag läste den…

50de0ce5af974599.jpeg

För råden är lika tillämpliga på främlingar… som trots allt kan vara vänner vi inte mött än…

Pax Vobiscum!

GOD AFTON!!

75 thoughts on “Hemimammas tankar – Älska mig mest, när jag förtjänar det minst, för då behöver jag det som bäst…

  1. HEMIMAMMA skriver:

    ”Må den utan synd kasta första stenen”

  2. Britta skriver:

    Mycket fint och tänkvärt inlägg. Hoppas du får en fin dag!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej Britta! Tack så mycket för ditt besök. Idag är en orolig dag i mitt privata liv. En familjemedlem ska opereras och trots att det är ett ”enkelt” polikliniskt ingrepp, så är man ändå LITE orolig…Men jag känner ändå tillförsikt och framför allt glädje över att alla mina barn är hemma =0)Så det kommer nog att bli en bra dag =0)Hemikram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jaså Mäster Skvitt blev inspirerad?Dig älskar jag vare sig du förtjänar eller inte =0)Hemikramar ♥

  3. skvitt skriver:

    Tumme för det, men ta gärna bort upprepat ord:”GÅ UT OCH SKAPA ER ER EGEN LYCKA!!”Sagt i all välmening! Kika in på min sida och känn dig hedrad!Kram!/Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag ändrade det till DIG DIN EGEN… Tack för tummen och jag ska kika över till dig och se vad du hittat på!!Hemikramar ♥

  4. skvitt skriver:

    ”GÅ UT OCH SKAPA DIG DIN EGEN LYCKA!!”Det blev mycket bättre!Kram!/Skvitt

  5. Rozie skriver:

    Jag blev rörd… *Nu rinner tårarna*Kramar om innerligt och länge ♥Tack…

    • HEMIMAMMA skriver:

      Då är vi två människor som befinner oss i samma känsla…Kramar om dig med Hemistyrka och tackar Grevinnan Blåst för försynen att skriva så klokt.Det är en gåva från makterna…Tack för att du finns ♥

  6. Maj-san skriver:

    Du har så rätt, vi alla borde ge varandra rättigheten att existera som de individer vi är, men sticker man ut på något sätt, ja då är jante där direkt.Många pekar gärna finger utan att tänka på att en hand som pekar ett finger på någon annan, pekar med fler fingra tillbaka på den pekande. Jag försöker alltid tänka ”att de inte vet bättre”, men ibland är det svårt.varm kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det var en annorlunda tanke och du har ju rätt… =0) och visst är det svårt att ge kritik på ett konstruktivt sätt, eftersom det är väldigt personligt vad och hur man reagerar…Jante tycker jag inte om och jag avskaffar honom helst =0(Jag gläds med människor som upplever sig ha värde och något att ge… det finns så många som helst vill trycka ner folk, som är små i sig själva… som kanske skulle våga ta plats själva i stället om de var lite mer modiga eller mindre lata =0)Hemikramar ♥ och en glad Påsk!!

  7. helene ekman skriver:

    Jättebra och vackert skrivet, och med klös samtidigt..knuffar och puffar!kramizar Tant Helene

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack kära Tant Helene ♥Jag har saknat dig medan du hade dataproblem och är så glad att det ordnade sig till slut!Massor av Hemikramar ♥

  8. Peter Larsson skriver:

    Hej!Fortsätt köra hårt!Jag älskar din vilja och ditt starka engagemang!Man får alltid kritik. En del klagar och gnäller men gör inte så mycket själv. Lösningen är att ignorera dessa och köra på ÄNNU HÅRDARE!”Den yttersta tragedin är inte de onda människornas brutalitet utan de goda människornas tystnad” Martin Luther KingSå fortsätt att stå för dina åsikter och ta rejält med plats!Fortsätt vara en engagerad och tyckande människa!Ha det bra!Peter

    • HEMIMAMMA skriver:

      *ler generad men stolt*Jag kommer att fortsätta. Jag är för envis att sluta =0)och Trollen ska passa sig framöver.Ha en riktigt glad Påsk!Hemikramar ♥

  9. Erik skriver:

    Du då som hänger med gloria mundi häxjakt på lilla zoomo.Så mycket som hon ställt upp på dig./ Erik

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag hänger inte med på Gloria Mundis häxjakt av Zoomo och har aldrig gjort och kommer inte att göra… Zoomo är min vän och jag har försvarat henne ett flertal gånger liksom hon mig.Ett sådant påstående bör du nog underbygga med bevis.Var har du fått något dylikt ifrån?Från Gloria själv? Jag vet inte om man kan lita på vad hon säger om mig, allra helst inte efter att ha sett hennes kommentarer i detta inlägg:http://blogg.aftonbladet.se/dramasatir/2011/04/veckans-dramaqueen-ar-utseddMen hon är välkommen att förklara sig hon med…

  10. trerk skriver:

    Ord som stämmer till eftertanke och ord som berör. Ord kan såra mer en någon tror, men om orden är skrivna med eftertanke, kan dom ge oss alla tid att reflektera och begrunda. Tumme.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Exakt min mening och tanke bakom detta inlägg. Alla kan snubbla och fela, men om man lär sig något och minns vad som är viktigt, så har något värdefullt inträffat…Tack för tumme Tor-Erik =0)Massor av glad påskhemikramar ♥

  11. HEMIMAMMA skriver:

    Men ibland blir man trött på dem som VERKAR håna en fast man svarar trevligt och sansat.Någon som vet vem denna vänliga själ är?http://blogg.aftonbladet.se/vardsligt/2011/04/jag-visste-inte-att-jesus-var-jude#commentshttp://blogg.aftonbladet.se/vardsligt/2011/04/ett-sent-svar-till-hemimammaKan det vara en viss ökänd bloggare?

  12. Rozie skriver:

    God morgon, Hemimamma. Hoppas din påsk blir underbar.Soliga, svepande kram-vindar från Grevinnan Blåst

    • HEMIMAMMA skriver:

      God Dag Kära Grevinna! Min påsk kommer att bli bättre än jag någonsin föreställde mig.Min pappa (som jag inte sett sedan oktober förra året pga av hans alkoholism) berättade idag på telefonen, att han numera är under behandling på Rehab och att han kommer och hälsar på hela familjen i morgon och att han nu är beredd att försöka få ordning på sitt liv, så jag är överlyckligt hoppfull just nu =0)Så här lyser solen både i hjärtat och utanför dörren…Det kanske är lite Grevinna-magi som verkar även på den punkten i mitt liv??Jag hoppas att din Påsk kan bli lika lycklig som min verkar bli!! Massor av Hemikramar ♥

  13. KramgoaUllis skriver:

    Glad Påsk!Ha en riktigt fin påskhelg Hemi!*varma goa kramar*

    • HEMIMAMMA skriver:

      I kväll håller jag på att färdigställa en glassbomb till den trerättersmeny som blir påskmiddag för oss. Alla barnen ska till sin pappa på påskafton, så vi tar det en dag i förväg..Räkcocktail, Ugnsbakad lax med romsås och pressad potatisAlla svärföräldrar på plats, så det blir jättetrevligt.Hemikramar ♥

  14. Maria de Suède skriver:

    Ingen är perfekt! Jag vet att vi är alla olika med vàra fel och brister, goda & dàliga sidor, men det är ju det som gör oss till människor! Jag undrade vart du tog vägen, men ibland behöver man ta en paus… Glad pàsk! Örnkramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nu är jag tillbaka i en förhoppningsvis bättre version av mig själv, mer i balans…Vad heter Glad påsk på franska?Hemikramar ♥

  15. Agnetha skriver:

    Mycket text och tänkvärt ! Instämmer !BS Glad Påsk !!!Påskkramas

  16. Rozie skriver:

    Se där! *ler stort*Magin blir ”som ringar på vattnet” och sprider sig mer och mer…Så glad för din och din familjs skull. ♥ Massor av kramar tillbaka

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag tror det… det kanske är så att man skördar vad man sått och du hjälpte mig att byta utsäde =0)Jag hoppas att du får en riktigt glad och trevlig påsk du med!! =0)Hemikramar ♥

  17. Kristina skriver:

    Hejsan min vän!Kikar in lite här för o önska dig o fam en riktigt fin Påsk. Fin bild på dig.Tumme får du förstås.Många goa varma kramizar!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack så mycket Goa Kristina!!´Jag hoppas att du får en lugn och skön Påsk du med!!Hemikramar ♥

  18. Yrr skriver:

    Tar till mej detta, du är en vacker människa! Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      *Ler generad* Tack Goa Annika och jag hoppas att du får en riktigt fin påsk!!Massor av varma hemikramar ♥

  19. Anna skriver:

    Det du skriver i rubriken är något som prästen i ”min” kyrka, dvs i den jag växt upp då hela min familj arbetat som musiker där, brukar säga vid barndop. Till faddrarna men inte bara då, utan till alla som kommer i kontakt med den söta bebisen som så småningom ska bli en ”mindre söt” tonåring, som så småningom ska bli en vuxen med alla fel och brister vi alla har…Glad påsk till dig Hemimamma och all min respekt till dig när jag ser hur du hanterat de senaste dagarnas konflikter! Kram!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Anna och jag är glad att vi till slut hamnade på en positiv fot med varandra och vis av den erfarenheten har jag lärt mig att aldrig räkna bort någon innan jag lärt känna dem lite bättre.För du har remerkabla kvalitéer som jag sällan ser i människor (utom mig själv förstås *LER*)Jag har missat mycket av konflikten som du var inblandad i men utifrån det lilla jag sett kombinerat med kvalificerade gissningar, så skulle jag tro detsamma om dig =0)Så du har både min respekt och vänskap.Hemikramar ♥

  20. Pluppa skriver:

    Det var ett eftertänksamt,bra skrivet inlägg =)Alla behöver vi reflektara lite över oss själva ibland,det har jag själv pysslat med nuett längre tag. En nödvändighet för att komma vidare.Var inte rädd för det långsamma framåtskridandet,var bararädd för stillaståendet. Kinesiskt ordspråkHoppas din påsk blir underbar och att solen skiner på dig =)Stor kram Hemi…….från trollmor ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Du Pluppa är så klok, så man kan inte bli klokare =0)Roligt att se att du är tillbaka på bloggen. Jag har saknat dig.Min påsk kommer att bli minnesvärd på många sätt och jag är lite nervös…men det kommer nog att bli bra!Massor av hemikramar till älskade Trollmor!! ♥ x 11

  21. Michael Gajditza skriver:

    En riktigt Glad Påsk önskar jag o bloggen!! Ha det bra, kram Micke

  22. Kao skriver:

    Hej där.En fetis-tumme ska du givetvis ha för detta fina inlägg.Jag vet hur det är: Så fort man skriver om något man tycker är viktigt, eller när man skriver om något man lärt sej och vill delge andra : då blir man påhoppad.Precis som man blir om man gillar en person vissa andra inte gillar, att man försvarar en person. Eller något annat. Folk håller på in absurdum med sina övertalningsförsök att man ska tycka som de, och till slut blir man själv skurken.’Men jag citerar Jesus’ ord på korset: ”Förlåt dem, för de vet inte vad de gör”.Självklart ska vi vara schyssta mot varandra, men även kunna säga ifrån om vi blir påhoppade eller om våra vänner blir det : Att vi inte tycker likadant.Önskar dej en finfin påsk, men skriver igen under helgen.Kaoskram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Underbart att du är tillbaka med dina kloka kommentarer som verkligen kan lysa upp ens dag =0)Jag kan nog tänka som du gör och det konstiga är att trots att jag vet så väl att det är så och varför, så blir jag förvånad… men jag är glad att jag har mod och själ nog att följa min egen väg.Och så många gånger jag blivit prövad av livet så VET jag både vad jag klarar och var mina gränser går. Jag vet mitt pris och jag vet vad jag aldrig skulle sälja – MIN SJÄL…Men jag vet också att vara ödmjuk och inse att livet och dess prövningar är det svåraste som finns och man gör klokt i att fostra sina barn att möta det orädda och bestämda, med klara mål i sikte…Hemikramar i påsktider ♥

  23. Pluppa skriver:

    Jag tror det går bra med din påsk.Såg nånstans att din pappa kommer och du får ta vara på tillfället,även omdet brakar lite senare,men det är ju bättre att tro det bästa,eller hur =)Ska tänka på dig,jag lovar.Kram igen……………..

    • HEMIMAMMA skriver:

      Han var här och hela dagen och kvällen blev jättelyckad och rolig. Alla höll sams, maten blev perfekt och pappa var nykter och koherent. Barnen var glada och nästa helg kommer pappa tillbaka och har med sig alla födelsedagspresenter som han missat under det halvår som gått då tre av barnen fyllde år utan att han var med och firade…Men nu idag, så känner jag mig lite nere, så där som jag alltid gör första dagen när barnen åkt hem till sin pappa…Men i morgon kommer min bror och hans familj och äter lunch och de små barnen kan leka med hans dotter, så det blir trevligt och roligt…Jag tänker på dig gumman och jag är glad att dina ord hjälper mig att fokusera på vad som är viktigt i livet, för jag känner att du har rätt…Massor av hemikramar ♥ x 11

  24. Silverstare skriver:

    Det finns massor av gott gry i dig, Tösen!!! Och det borde du veta!Blir jätteledsen när jag läser om allt du gått igenom. Så rörd så jag gråter när jag ser dig med ditt barn. Men du är inte ensam. DU är inte ensam! Vi är många som tvingats vandra i det värsta!!!Varm Påskkram till Dej och Alla de Dina!!!SilverstareP.S. Glöm inte din kraft. Den är stor! D.S.

  25. starkskör skriver:

    Du ger färg åt tillvaron, utan tvekan, och har ett gott hjärta. Jag älskar färger så du är uppskattad hos mig :o)Många kramar till en ytterst färgstark Quinna!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Du finns i min regnbåge också =0) I krukan av guld finns du och alla mina vänner som stöttar och peppar och lyssnar!!Massor av färgstarka Hemikramar till min guldkompis =0) ♥

  26. Northern Light skriver:

    Att ställa sig på de utsattas sida är alltid rätt, men det betyder inte alltid att man tycker och tänker likadant som dem för det. Det är stödet som är det viktiga och viljan att kunna vara en del av ett sammanhang där man förhoppningsvis kan föra saker framåt utan att trampa på andra människor i onödan…och misslyckas man så har man i alla fall gjort ett tappert försök att hjälpa.När det gäller att kämpa för olika saker tror jag att man får sovra lite för att inte gå under. Långtifrån alla kamper är värda att ta. Ibland kan det vara skönt att bara tänka…jaha så tycker du, men så här tänker jag…och sedan släppa ämnet i stället för att försöka överbevisa motparten om att denne har eller tänker fel.Ibland kan det bli riktigt fel när någon missuppfattar saker och ting bland bloggares texter och kommentarer…sånt händer förstås…men då kan man väl snacka på snack och fråga…hur tänkte du nu? i stället för att bråka med varandra inför öppen ridå?De här raderna skrev jag spontant och de var inte riktat för eller emot någon och vem vet?…i morgon kanske jag tänker annorlunda när mitt undermedvetna gnuggat färdigt i sömnens dimmor, för mina tankar är aldrig huggna i sten utan förändras allt eftersom…och förhoppningsvis till det bättre. Sköt om er i påsk…N.L

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack N L för mycket kloka rader. Och visst ska vi hoppas att vi alla växer och utvecklas alltid?Man ska välja sina strider noggrant… men ibland känns det som man inte har något val…Inte om man ska kunna se sig själv i spegeln vid vissa tillfällen =0(Men nog känns det bäst när det är lugnt och trevligt i bloggen och man kan framföra sina synpunkter på ett värdigt sätt…Hemikram och en glad påsk till dig!!

  27. Kao skriver:

    Som du vet har det även hänt mej ruggiga saker i livet, men våra går givetvis inte jämföra.————————————————————–Jag har skrivit om bitterhet igår som en av de fällor jag inte fastnat i i livet. Thank’s Lord for that!Det finns också en låt ovanför den, som du älskar. Det är jag säker på ;-)Högst upp finns en snodd text från Bibeln om Kärlek.

  28. Sirpa skriver:

    Godnattkram!! Och puss på bägge kinderna=)

  29. Tant Otto skriver:

    Bra …mycket tänkvärt inlägg. Fick en gång för länge sedan en vepa med en liknande text på av min farmor som jag hade i köket då jag flyttade hemifrån…hur man skulle mixa ihop livet för att det skulle bli en bra blandning av både det ena och det andra. I dessa tider kanske det vore klokt av mig att hänga upp den igen…och ta en matsked av varje…Kram goa Hemimamma ❤

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det vore jätteklokt =0)När jag var nybliven vuxen, och hade flyttat hemifrån, så kunde jag brodera korsstygn och jag gjorde en bonad som det stod några kloka ord på:”Strö blott rosor för varandra – Törnen strö så många andra”Så nu strör jag rosor på din stig =0) Kliv försiktigt så du inte får törnen i fötterna =0)Massor av varma Hemikramar ♥

  30. Rozie skriver:

    Glad att pappas besök blev lyckat. Hoppas att fortsättningen för honom kommer att gå bra. Det är en tuff väg för honom att vandra, och för dig också – hans underbara dotter. Om ni stöttar varandra är ni tillsammans otroligt starka… Han behöver dig nu mer än någonsin – och du honom.Kram, du fina och god fortsättning på helgen / Grevinnan Blåst

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag hoppas att han ska skärpa sig. Tydligen var det jobbet som klev in och avgjorde… och nu är jag lite orolig hur det ska gå när han blir pensionär om två år… =0(Stöttar honom gör jag, men blir så frustrerad och ledsen de gånger som det inte verkar spela roll… Problemet har ju existerat ända sedan mamma dog… i tio år har jag tjatat och bråkat på honom och ifrågasatt om inte jag och barnen och nu min make också borde vara värda att vilja leva för??Men jag behöver honom och jag fruktar dagen han inte finns att rådfråga om allt annat i livet…Men det var en bra dag och han var nykter och vi får se om nästa helg blir lika lyckad?Jag hoppas verkligen…Tack för dina fina ord av stöd och pep goa Grevinnan ♥Massor av Hemikramar

  31. http://adamoeva.wordpress.com/ skriver:

    Så sanna ord.Jag/vi har läst även din blogg.Vi har följt bloggen innan vi öppnade vår egna.Har du varit med om nåt övernaturligt.Jag har ju läst att du förlorat mamma o barn.Jag känner mig ensam i det jag skrivit idag.Vill du dela med dig?./Eva

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag har varit med om mycket oförklarligt i enlighet med vetenskapliga kriterier. Jag vet inte hur jag ska benämna det, mer än att det finns saker som vi inte förstår och använder exemplet med magnetism som liknelse…Jag har skrivit om det och bästa exemplet är nog min novell ”Det lilla Rådjuret”http://blogg.aftonbladet.se/hemimamma/2010/02/det-lilla-radjuretHemikram

  32. http://adamoeva.wordpress.com/ skriver:

    Kan du skriva om något sånt hos oss?elr länka där?så fler kan få se?.Du vet mer än många./Eva

  33. Kristina skriver:

    Det är klart det finns goa o omtänksamma människor o dem måste vi va rädda om.Många goa varma kramizar!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej Kristina, du kommer in så perfekt just nu med dina snälla goa ord…För just nu så behöver jag dem verkligen… =0(Massor av Hemikramizar ♥

  34. kaoskatta skriver:

    Det är bara bra att vara kaxig med ett gott hjärta och ett gott hjärta har du. Kram till dig och stå på dig!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Katta ♥ Jag är glad att du är min vän och att du stöttar mig och att jag får ha förmånen att arbeta sida vid sida med dig!Massor av Hemikramar ♥

  35. HEMIMAMMA skriver:

    Knuffar fram ett viktigt inlägg för de som vill lära känna mig från Ab tiden…

  36. HEMIMAMMA skriver:

    Vill att Svante ska läsa…

Kommentera

