Hemimammas blixtrande bloggar – Magnus Ladulås "upplåst" =0)

Lightning_Iconwhite.PNG

Aj fan det slog mig att… Mitt främsta intresse är ju historia och framöver kommer jag att kunna gotta mig.. =0)

Man har lyft på locket till Magnus Ladulås kista i Riddarholmskyrkan (för övrigt den första kungen att begrava i det nya rikets huvudstads kyrka… Fars hans, Birgel Jarl och alla förfäder ligger begravda i Varnhems klosterkyrka, som var det fina på den tiden…

http://svt.se/embededflash/2394544/play.swf

Magnus Ladulås grav öppnad

Nu har forskarna dragit undan locken till Magnus Ladulås grav. SVT Vetenskap var med och beskådade kvarlevorna av den forne kungen och hans närmaste släktingar. Forskarna hoppas nu kunna få fler pusselbitar till historien om den gamla kungafamiljen.

läs mer i artikeln från SVT…

HOPPLA, HOPPLA!!

3 thoughts on “Hemimammas blixtrande bloggar – Magnus Ladulås "upplåst" =0)

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Jag räknar med att vetenskapsredaktionen återkommer med resultaten =0)

  2. sarahmara skriver:

    Låter spännande! Följer dig=)kramizar

Kommentera

