Hemimammas blixtrande bloggar – Ebony & Ivory Min dröm om pianot…

Lightning_Iconwhite.PNG

Aj fan det slog mig att… Anna skriver om en röd matta, men det jag såg på första bilden var ett PIANO!!!

Min högsta dröm som barn var att äga ett… min mormor var konsertpianist och ägde en Steinway som jag som sexåring satt vid timme efter timme och tog ut musik efter mitt perfekta gehör…

Tyvärr så fick mina föräldrar det.. tyvärr??

Jo de sålde det för att köpa en elorgel… =0(

INGET slår anslagskänslan i ett riktigt piano.

En av mina bästa vänner skänkte mig en pianola (ett piano med två oktaver mindre än ett vanligt piano)

och kring det så samlas hela familjen och spelar och sjunger….

Det står helt centralt i huset som är 45 kvadrat stort =0)

Min make handymannen Hemipappa har dessutom byggt en anordning som gör att det vid behov fungerar som bord…

Allt som oftast alltså =0)

Önskas bild? säg till så lägger jag in den…

HOPPLA, HOPPLA!!

9 thoughts on “Hemimammas blixtrande bloggar – Ebony & Ivory Min dröm om pianot…

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Drömmar kan gå i uppfyllelse till slut =0)

  2. Anna skriver:

    Jag håller med men det finns ruskigt bra digitala pianon (ej ”elpianon”) i dag, med samma anslagskänsla och klang som ett riktigt. Fast de kostar… Möbeln som sådan är dock förstås inte lika vacker. Vackrast är en flygel till utseendet tycker jag, det är världens vackraste instrument, även utseendemässigt. Min kusin som är pianist som är gift med en pianist har en som går att koppla så att den blir digital och bara hörs i hörlurar om man vill, trots att det alltså är ett riktigt instrument. Jag förstår inte hur det funkar men skulle gärna vilja ha en…fast då fick jag hiva ut sängen innan den fick plats. : ) Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Min mormors piano var ett aptungt piano och om jag minns rätt hade det kandelabrar på sidorna…Det var svart och blankt och ibland välsignades vi med att mormor satte sig ner och spelade…Jag ville inte träffa henne eller morfar… Jag ville träffa pianot =0)Jag drömmer om att en dag ha plats för ett riktigt piano med fulla oktaverna…Jag fick nog skicka både matbord och soffa =0)Hemikram ♥

  3. mrsfinelady skriver:

    ja jag harvade också på orgel fast ja skulle lära mig speöa piano hette de..tappade intresset för de blev ju aldrig samma sak att öva på orgel som på pianot i musikskolan..så för mig blev de sång istället…kramelikramNytt på min blogg med..

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag tappade bort mycket av mina kunskaper, eftersom mina föräldrar inte hade råd att ge mig lektioner så lärde jag mig aldrig noter… så den drömmen lever också egentligen…Jag var dit och lämnade ett spår =0)Hemikram ♥

  4. sarahmara skriver:

    Oj, vilket tjat om röda mattan, den har vi här när vi kliver in OCH blommig.P haha..kramizar

  5. skvitt skriver:

    Japp, en bild vill vi se!Kram!/Skvitt

Kommentera

