Hemimammas snabba slängar – "Thank you for the music" Hemimammas sångerier

Lightning_Iconwhite.PNG

images3.jpegAj fan det slog mig att… Jag saknar att vara ute och sjunga… det som var mitt största intresse innan jag träffade hemipappa… Dessutom var jag skapligt bra på det…

Det började ju redan som barn när mina föräldrar hade ett dansband och jag och brorsan doade…

Via olika körer så hamnade jag i kareokesvängen med diverse tävlingar högt och lågt…

Men när Loppan och Boppan kom, så tog tillfällena slut och deras behov fick styra livet…

Men oj vilka minnen jag har… =0)

Roligt som bara den… och när brorsan hälsar på så samlas hela familjen vid pianot och sjunger tillsammans… och barnen har musikaliteten i blodet dem med…

Det största kommer jag nog få skriva ett eget inlägg om så småningom… Det var att vinna kareoke sm 2004…

men här är tre länkar till några andra sångäventyr, bla IDOL 2005

http://blogg.aftonbladet.se/hemimamma/2010/03/idol-nagot-vackert-ska-komma-din-vag

http://blogg.aftonbladet.se/hemimamma/2010/06/hemimammas-tankar-den-stigande-solens-hus-2-sing-it-magistern-sing-it

http://blogg.aftonbladet.se/hemimamma/2010/06/hemimammas-tankar-min-resa-hemimammas-aventyr-2

HOPPLA, HOPPLA!!

16 thoughts on “Hemimammas snabba slängar – "Thank you for the music" Hemimammas sångerier

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Kanske dags att röra på stämbanden igen, nu när ungarna blir större?? =0)tar jag och maken en kryssning med Birka eller Cinderella, så lär Kareoken stå på menyn…

  2. KramgoaUllis skriver:

    Det vore roligt om du spelade in ett sångklipp så vi bloggare finge njuta av din röst Hemi.Hur går det med ickerökandet? Och har du hört nåt angående din operation?tack för tankar och stöd…*goa kramar*

    • HEMIMAMMA skriver:

      Mitt ickerökande är just det! =0)Jaga har ett filmklipp, men jag vet inte hur man gör för att få in det på Aftonbladet =0(Jag är uppsatt på listan och inväntar tid. Sköterskan sade att vårdgarantin gäller, så jag har ända upp till tre månaders väntan idag… och nu får jag börja tampas med min viktökning i stället =0( Risken är att de säger nej, för att jag har gått upp för mycket…Självklart stöttar jag! Jag minns hur rädd jag var och hur rädd jag troligen kommer att vara!Hemikramar ♥

  3. Pellefantia skriver:

    det gör inte ont då??? ja att det slår dig hela tiden???? :))))kunde inte låta bli…. du får gala där hemma…. annars blir du väl rostig?kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det är ju därför jag inleder med AJ FAN begriper du väl! =0)Jag galer när brorsan är här =0) Bara för en vecka sedan hade vi sångfest vid pianot…Kul att se dig Pelle!!Hemikramar i massor ♥

  4. barbis skriver:

    Vore kul om du lyckades med en liten sångsnutt här.Kramar från Barbis

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, om någon berättar och visar mig hur man gör så ska jag väl kunna ordna den saken =0)Hemikramar ♥

  5. Anna skriver:

    Jadå, nu funkade de!Vilket äventyr att vara med i Idol! Otroligt modigt! Och synd att jag inte såg det… Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag var särskilt inbjuden redan 2004 innan man fick klart för sig hur många sökanden det skulle bli och när jag fixad och sminkad skulle behöva stå i kö, för att man inte hade kommunicerat mellan crew och arrangörer vid münchenbryggeriet, (där tävlingen filmades första året) och det började ösregna och jag hade kläder i mocka på mig, så sket jag i det.Annars hade jag kunnat tävla med eller mot Darin själv… =0)En av de viktigaste tävlingarna jag var med i arrangerades av Gert Fylking och en norsk kändis som jag inte minns namnet på längre… Då lärde jag känna Özcan Yildic som introducerade mig till Kicki’s där jag hängde och sjöng med alla möjliga kända och okända förmågor…Men första gången jag såg en delfinal på tv så visste jag att Darin skulle hamna på topp tre…Året efter mig hamnade en av mina konkurrenter i topp hundra som jag… och en av killarna som kom till top tio första året åkte ut samtidigt med mig…oj jag har så mycket äventyr att berätta om sådant här… =0)Hemikramar ♥

  6. starkskör skriver:

    Håller med att det skulle vara jätteroligt att få höra dig sjunga :oDKram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag ska ha ett klipp någonstans från Birka Paradise… Jag måste bara luska ut hur jag ska kunna få in klippet här på Aftonbladet blogg…Hemikramar ♥

  7. Maria de Suède skriver:

    Ska vi sjunga den här sàngen om vänskap pà franska-engelska när jag kommer till Sverige?http://www.youtube.com/watch?v=3ksSv1Qr95wJag gillar den…Je te donne mon amitié ! Jag ger dig min vänskap! örnkramar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Detta klippet funkar inte i Sverige säger You-Tube! =0(Men titeln var bra! =0)Du har min vänskap med!Massor av Hemikramar ♥

  8. Maria de Suède skriver:

    Eller ”Cose della vita” kanske?http://www.youtube.com/watch?v=zZf_lo0Ux_8

Kommentera

