Hemimammas kamp – En tungviktare reser sig igen – KGV Månadens hemihero, lite sen, förlåt…

angel_loves.png

GOD AFTON!! Alldeles nyss, så såg jag intervjun av JUHOLT på AGENDA och jag kunde glädjas av att han gav fler nöjaktiga svar om viktiga frågor för Sverige framöver. Viktigast var förstås att STUPSTOCKEN ska bort… och att någon bortre parantes i A-Kassan ska inte finnas så länge man uppfyller kraven, dvs så länge man inte avstår olika insatser tex… att samhället har ett ansvar också, inte bara individen..

Men ett besked Juholt gav kommer att göra månadens Hemihero ledsen, likaväl som mig… =0(

Nämligen att han vill ha licensjakt på Varg! Och min Hero är lika mycket vargälskare som Vargen och jag…

Jag måste be om ursäkt. Jag utnämner alltid månadens hemihero den nionde i månaden… men det har varit helg och jag blev datumvill…

Den dagen, varje månad, då jag nominerar och prisar en särskilt utvald bloggare som föräras titeln MÅNADENS HEMIHERO... som alltså kämpar för det goda… eller mot det onda…

Jag vill alltså utnämna någon skribent, bloggare som jag anser vara förtjänt av ett extra hedersamt omnämnande, i något särskilt avseende…

Förra månaden blev det PELLEFANTIA

”För att hon är en typisk slitvarg, som trivs i bakgrunden och som helst jobbar på i tysthet…”

Den bloggare jag tänker på i natt skulle aldrig i all sin ödmjukhet vänta sig något pris, och det är heller inte egen personlig vinning som driver hans blogg eller slit, för sliter gör han… dag ut och dag in och han tar oupphörligt ställning i alla de frågor som vi helst vill blunda och som det är så bekvämt att lämna därhän eller hålla käft om…

Men månadens Hemihero är inte bekväm, eller politiskt korrekt och vägrar blunda. Han är en tungviktare som reser sig upp igen och som bevisar för ett våldtäktsoffer att finnar går att lita på… Att alla finnar inte är farliga.

Att fyllon och knarkare kan resa sig igen och kan slåss för andra. tex pedofilers offer…

För om jag skulle följa alla de fördomar som föddes den där majdagen 1986 när en full knarkande finne bestämde att han hade rätt att kränka min kropp… så skulle jag aldrig talat med en finne igen.

f0554a18d3791223.gifMen månadens hemihero som heter Tor-Erik, är alltså gammal missbrukare

DEN BLOGGARE JAG UTNÅMNER DENNA MÅNAD, SOM VINNER ”HEMIHEROROSEN”, ÄR SOM JAG TROR NI ALLA GISSAT:

TRERK 

”HAN ÄR INTE BEKVÄM, ELLER POLITISKT KORREKT OCH VÄGRAR BLUNDA. HAN ÄR EN TUNGVIKTARE SOM RESER SIG UPP IGEN OCH BEVISAR ATT MAN KAN LITA PÅ NÅGON IGEN”

Han visar samma idoga kampvilja i SOLIDARITETSTANKEN.  FAS III och utförsäkringarna har ett vaket öga på sig…

Bakom de fyra dörrarna, som vanligt fyra viktiga inlägg skrivna av TRERK

ppppmmlllppp




TACK FÖR ATT DU FINNS TRERK!!

KGV

GOD AFTON!!

37 thoughts on “Hemimammas kamp – En tungviktare reser sig igen – KGV Månadens hemihero, lite sen, förlåt…

  1. HEMIMAMMA skriver:

    GRATULERAR TOR-ERIK!!

  2. Arrami skriver:

    …ja, Juholt var bra i kvällens Agenda…men dummade sig i vargfrågan, vi skall INTE ha kvar licensjakten!…och Trerk skriver en bra blogg! ;-)Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      JAG skulle gärna vilja ha hans motivering och hur han tänker… Jag kanske ska ställa frågan på facebook… Hejsan Arrami, kul att se att jag har ditt sällskap efter att hållit mig från bloggen hela helgen…Hemikram ♥

  3. Mamriken skriver:

    Bra val! jag halkar ofta in på Trerks blogg och läser… den klistras omedelbart in bland favoriterna.

  4. Har ny blogg. skriver:

    GOD FÖRMIDDA TUMME DET ÄR NÅN SOM ANMÄLER MIN BLOGGA TRODDE FÖRST JA RADERAT FRRSTA SJÄLV.MEN SÅ VAR DET INTE NU ÄR DEN BORT TAGEN IGEN BLIR SKIT FÖRBANNAD FOLK BEHÖVDE INTE BESÖKE MIN BLOGGA ÖVERHUVE TAGET FAN INTE OM DOM INTE TYCKTE OM DEN EN KRAM TE DIG Zoomo

    • HEMIMAMMA skriver:

      Exakt. Man kan lämna de bloggar man inte tycker om ifred, det tycker jag med.Tack för tummen!Hemikramar ♥

  5. Har ny blogg. skriver:

    så MAN UNDRAR HURR SESSA MODERATORER FUNKAR ÄR INTE BARA JAG SOM SVÄR PÅ DEN HÄR BLOGGEN.Zoomo

  6. Har ny blogg. skriver:

    JA HADDE BÖRJAT FOTA & ALLT LAGT I BLOGGEN 😦 SEN ATT JA HOJTAR TILL VA SOM ÄR RÄTT FEL DET FÅR MAN GÖRA.VERSALER ÄR INTE FÖRBJUDET HELLER JA ÄR SKIT ARG BESVIKEN MED Zoomo HA EN BRA DAG DU NU I ALLA FALL.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det är bara att börja om Zoomo =0( Men jag förstår att du blir sur. Jag skulle bli vansinnig!Jag hoppas att du orkar ladda om nya krafter och kommer igen!Hemikramar ♥

  7. skvitt skriver:

    Du har verkligen gjort ett bra val! Det får du tumme för!Jag säger GRATTIS Trerk!/Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag hoppas att han ska bli glad för han är verkligen en kämpe som utbildar och fortbildar bloggen!Han är väl värd våra ovationer!Hemikram ♥

  8. trerk skriver:

    Oj, det var mycket beröm på en gång. Nästan mer än jag klarar av. Men jag bugar ödmjukast för utnämningen. Att jag så ihärdigt vägrar låta egoism och cynism styra i Sverige, hör ihop med min uppväxt/barndom. Om jag skulle berätta om hur det var så skulle de flesta tro att jag ljög. Men jag skall avslöja så mycket att jag mycket väl känner igen den fattige utförsäkrades liv. När skåpen gapar tomma, när man bara kan titta på dom livsviktiga frukterna i butikerna, när barnen vill ha lördagsgodis eller ett par nya jeans. Vi syskon fick läsk en gång per år, till midsommar.Egentligen är jag inte rätt person för Hemimammas pris. Hon har sin politiska ideologi fast förankrad, medan jag inte riktigt kan anamma dagens politiska partier, varken till höger eller vänster. Extremistpartier som Sd, Kpmlr och liknande finns inte på min lista över tänkbara ideologier. Jag tror på Juholt, som ett alternativ till den nedgångna socialdemokratin, men han har en del att bevisa. Men han skall ha en ärlig chans. Så åter till priset: Jag är hedrad och samtidigt rörd. Att få chansen att resa sig ur ett missbruk, att slippa leva i det träsk som ett missbruk innebär, det är det jag mest tacksam över här i livet. Det finns andra glädjeämnen, bland annat kommentarer på mina inlägg, både från motståndare och meningsfränder. Det bevisa att det jag skriver berör människor, på gott och ont.Tack Hemimamma.Och Tack alla andra för Er uppskattning.Tor-Erik

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nu får du inte protestera att mitt pris hör hemma i en särskild fålla politiskt sett, för det är fel.Mitt pris är för enskilda handlingar likaväl som ett långtida engagemang. Och det måste nödvändigtvis inte ens vara politiskt motiverat. Ont och gott finns i alla religioner och alla partiideologier också.Jag hade tex mycket väl kunnat belöna kyrksyster trots att jag inte delar varken religion eller politik med henne, utifrån att hennes eget personliga driv är det som kan respekteras inom kristen lära… barmhärtighet och mänsklighet.Du SKA vara hedrad och rörd över din egen medmänsklighet.Det du beskriver har betytt massor för mig personligen, allra helst att du skriver missbruksbloggen, för du gav mig mod att börja tala om min fars alkoholism.Men jag belönar dig för att du verkar för oss alla. Tex i att du anmälde pedofilen.Jag är hedrad att jag fått lära känna dig och fått tillåtelse att kalla mig din vän.Hemikramar ♥

  9. Agnetha skriver:

    Grattis till Trerk !BS Det är lätt att räkna ut anledningen till varför dom ändrar sig NU , men ändå väntar i det längsta med att låta det träda i kraft. Det var faan så bråttom att låta oss smaka på den beska medicinen.Tack så hjärtligt och Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, när man ska ta bort saker går det fort, men inte att återlämna…De stal människors värdighet… Frågan är om de alls kommer att lämna tillbaka den?Hemikramar ♥

  10. Carina skriver:

    Tycker att han är värdig hemihero. Har läst och tummat hos honom, m inte kommenterat. Tusen tack för kommentarer hos mej! De gjorde mig glad! Skrattade åt de sovande trollet…Kramar och allt gott till dej!

  11. trerk skriver:

    Det var nog mest en lam protest. Tro det eller ej, jag har svårt att bemöta beröm. Överlag har jag svårt att ta emot gåvor och presenter.Det som jag värdesätter högst, är rak och ärlig vänskap. Och du tillhör hör de fåtal som jag kommer att räkna in bland dom som jag kallar vänner, fast vi inte har haft personlig kontakt. Det som avgjorde var ditt ”samtal” med en bloggare sent en natt. Där visade du det bästa en människa kan äga: medmänsklighet, människokärlek och värme. Att du ibland kan, enligt min mening, använda allt för starka uttryck om vissa bloggare ibland, det kan jag leva med. Men då vet du nog redan att jag inte kommenterar i dom specifika fallen.Kram Tor-Erik

    • HEMIMAMMA skriver:

      Är vi inte massor av människor, som har svårt att ta emot beröm? och varför ska minus vara så mycket lättare att ta emot än plus?Vill vi som svenskar ha last på börda?Det viktigaste i världen för mig är trofasthet och tillit, i både kärlek, barnuppfostran och vänskap. Och tillit bygger man med ärlighet, och jag räknar dig på samma sätt och jag önskar verkligen att jag skulle få möjlighet att möta dig någon gång kanske?Jag minns vad du menar. Om en människa lider nöd på något sätt så kan jag inte vända ryggen och gå. Har aldrig kunnat och det har nog kostat mig ett och annat i det privata livet eftersom jag är likadan där…Men jag kan ju inte predika vad jag inte är beredd att leva efter, eller hur? =0)Din sista mening får du gärna utveckla, för jag är inte säker på om jag förstår den rätt och du ska veta att jag själv inte vill ha kappvändare utan jag föredrar vänner som törs säga ifrån och tar gärna emot vettigt framförd kritik, allra helst i respektfull ton, då det är det jag främst LÄR mig av i livet.För de är de vänner jag respekterar mest. De som vågar säga till när jag gör fel och behöver rätta mitt sätt… Så förklara gärna med ett exempel som gör att jag förstår??Massor av hemikramar ♥ och ärlig lycklig värme!

  12. Pinglan skriver:

    Gulligt att utnämna Hemihero sådär.Tack för kommentaren i min blogg.Ha en riktigt go´ helg.Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, jag tycker att det är viktigt att uppmärksamma människor som sliter =0)Jag blir jätteglad att du kikar in!!Ha en riktigt bra vecka och en glad påsk sedan!!Hemikram ♥

  13. trerk skriver:

    Det jag menar att vi skall försöka undvika att be andra dra åt helvete, kalla dom för olika saker, belägga dom med värderingar som dom inte har osv. Bloggen vinner inte nåt på detta, utan det tar bort värdefull energi och gör att bloggen känns obekväm. Men vi måste ha rätt att försvara oss mot spammare och anonyma som försöker nedvärdera våra åsikter.Jag väljer oftast att vara artig men bestämd. Men det är ingen garanti att jag kommer att vara så alla gånger. Jag är inte och kommer inte att bli den bästa av alla människor, men når jag en bit på vägen, så är jag mer än nöjd. Det är den berömda skålen som kan bli mer än överfull och då är det bättre att stänga ner webben ett tag. Hoppas jag bringade lite klarhet i dina frågor.Att vi skall träffas IRL är nog ganska osäkert. Jag är kanske lite ”konstig” men en del av mitt liv delar jag bara med en väldig liten krets. Så jag föredrar att vara en del av cybern. Men man vet aldrig vad morrondagen bär med sig.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, du bringar klarhet, tack Tor-Erik! och du har rätt, jag har reagerat väldigt starkt emellanåt, men jag har upplevt det som att jag försvarat mig och inte slagit första slaget, typ…Men i motsats till vad en del menar, så sätter jag mig inte på några höga hästar eller anser mig vara värd mer än andra, som en del tycks tro… däremot så kämpar jag med att få människor att ta sitt kollektiva ansvar för hur vårt land och vår värld ser ut på olika sätt…från början var jag också artig men bestämd… men tappade alltmer tålamodet…Men jag ska försöka skärpa mig.Jag är som du när det gäller mitt privata. Få människor kommer mig inpå livet och än färre litar jag på… Men du är ändå en person jag skulle vilja lära känna om jag kunde… Vem vet en dag kanske jag anordnar en sammankomst för alla i Solidaritetstanken? Men vet som sagt inte vad morgondagen för med sig… =0)Hemikram ♥

  14. Northern Light skriver:

    De som förordar solidaritet i stället för den egoism som präglar dagens samhälle förtjänar att uppmärksammas, ja ett bra val förstås.Det som är mest fantastiskt, är att de som är vana vid det lilla oftast är de generösaste människorna, som vi alla borde och kan lära mycket av.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, visst är det så. Är man fattig själv, så lär man sig att man är beroende av varandra och då är man oftast beredd att ta hand om varandra…Det var roligt att du godkänner mitt val =0)Hemikram ♥

  15. Pluppa skriver:

    Bra val Hemi =)Stor Trollmorskram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej Pluppis!! Vad glad jag blir att du kommer och hälsar på!! Ja, du gillar nog TRERK du med om jag känner dig rätt… =0)Hemikram ♥

  16. thinkaboutit skriver:

    BS:Ja, lite tröst iallafall, i vissa lägen, men andra känns det ändå bara skit. JAg vet inte vad jag tror, som jag skrev så är det svårt att sudda ut något som varit så självklart under uppväxten, men aktivt troende är jag rakt inte. Kusligt hur man kan veta innan, förstår inte hur det kan bli så.Kramar!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja… det finns mycket underligt i världen som kan vara svårt att förstå sig på…hemistyrkekramar ♥

  17. Har ny blogg. skriver:

    ha EN HAPPY DAG KRAM Zoomo

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag hoppas att du får en riktigt bra dag du med! Hur går det med lille Liam? Äter och sover han som han ska? Fungerar det att amma, eller ger du ersättning?Hemikramar ♥

  18. Maj-san skriver:

    Tycker det är jättebra att du uppmärksammar personer som pratar ärligt, önskar fler kunde vara sanna i sina liv, så Trerk är ett jättebra val.en stor kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Majsan och det du namnger är verkligen skälet att jag valde honom. Han är nog (bortsett från mig själv förstås *ler’) är nog en av de sannaste jag vet på bloggen…Massor av hemikramar!! ♥

  19. Har ny blogg. skriver:

    ALLT GÅR BARA BRA.AMMAR EN.PUMPAR UR OFTA FÖR ATT SLIPPA BRÖST ONT IGEN.TRODDE JAG SKULLE AVLIDA AV SMÄRTAN SKIT ONT FICK ANVÄNDA FET VADD I BEHÅN PLUS INLÄGG MEN NÄR JA PUMPAR UR SÅ SLIPPER JAG DET I BRÖNA 🙂 HAPPY KVÄLL MEGE KRAM Zoomo SÅ FRYSER JA BRÖST MJÖLKEN ÄR BRA NÄR MORFAR SKA VARA BARN VAKT 🙂 AMMAR SÅ LÄNGE DET FUNKAR.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Bra att allt funkar. Jag hoppas att du frågar mig om det blir något problem eller något du undrar över… det jag inte vet om hur man vårdar och fostrar barn är inte värt att veta =0)Hemikramar ♥

Kommentera

