Hemimammas tankar – Att lära för livet och kärleken… ♥*♥*♥*♥*♥*♥*♥*♥

angel_loves.png

GOD AFTON!!

Vem offrar du dig för? Vad finns i ditt hjärta?? Det var en fråga jag såg på bloggen en natt som bet sig kvar…

(♥♥♥♥♥♥♥ sju stycken är dem och det är mina barn, som jag hyllar!!)

plus ♥ för min make förstås

Här har jag en handfull sånger från en fantastisk singer/songwrighter som alla har en mycket speciell plats i mitt hjärta. De speglar alla mitt hjärta och vad som finns i det och vad jag offrar mig för, om så skulle krävas…

Han heter Richard Marx, och hans musik är evig!

Ye, Ye, Hör orden från Philosophie Hemimamma!!

Alla undrar, vad går livet ut på? Varför är det så svårt?? Trenne saker ska man lära sig i livet enligt Hemimamma. De sanningarna har tagit hela mitt liv, steg för steg under stor vedermöda att lära mig..

Jag döpte min minsta dotter till denna sång. Richard skrev den till sina söner. Texten handlar förstås om allt man som förälder försöker göra för att skydda och hjälpa sina barn. Den handlar om kärleken till alla mina barn som jag har kvar, och att inte ta tiden för given…

1* ”Angel’s Lullabye”  Änglars vaggvisa

 

Emmas himmel kanske blir min… Inom tio år ser jag henne igen om min mors öde blir mitt… Jag har spelat schack tillräckligt många gånger med liemannen för att inte inse att han väntar…

2* ”Until I find you again” Tills jag finner dig igen…

 

Kärleken och att våga överlämna sig i dess famn, är min första livssanning av tre. Då menar jag den osjälviska kärleken som icke söker sitt, den som höga visan talar om;

”Ha mig som en signetring vid ditt hjärta, som en signetring på din arm. Ty kärleken är stark som döden, dess längtan obetvinglig som dödsriket, dess glöd är som eldens glöd, en Herrens låga är den. De största vatten förmår ej utsläcka kärleken, strömmar kan inte dränka den. Om någon ville ge alla ägodelar i sitt hus för kärleken, så skulle han ändå bli försmådd.”

3* ”Surrender to me” (duett med Lara fabian.) Överlämna dig till mig…

 

Att ge sig åt kärleken IGEN efter att ha förlorat den, det är min livssanning två. Att våga lita på livet en gång till. Om och om igen, i en galen värld. när du förlorat föräldrar, barn, makar…

Att då börja om igen, det är mod.  Jag sjöng denna sång för min make, när jag visste mitt hjärtas val och när vi senare vigdes, så spelade en enkel gitarr den när vi gick från altaret…

”Du har tagit mitt hjärta, du min syster, min brud; du har tagit mitt hjärta med en enda blick, med en enda länk av kedjan kring din hals.” Känns det igen?? Arn Magnusson läser ur ”Höga Visan” i filmen…

4* ”Now and forever” Nu och för alltid…

 

Denna sång handlar om mig själv och min tredje och sista livssanning.   Att finna sitt öde och sig själv medan tid är…  Att släppa taget och att våga dö.  Att lita på att de dina klarar sig när du är borta och att du kommer att finnas i deras hjärtan…

De första sanningarna klarar jag utan problem. Men den här sista får jag kämpa lite med…

5* ”Ready to fly”  Redo att flyga…

 

Jag är Marxist, helt och fullt.  Richard Marx, Karl Marx och Groucho Marx, alla är mina hjältar!!

krw_funny_elephant_in_pajamas_groucho_marx_quote_mousepad-p144018025912370116trak_400.jpg

En Fräck Fredag, Lustig Lördag och en Skön Söndag önskar jag alla bloggisar!

I kärlekens namn!

GOD AFTON!!

46 thoughts on “Hemimammas tankar – Att lära för livet och kärleken… ♥*♥*♥*♥*♥*♥*♥*♥

  1. HEMIMAMMA skriver:

    ”LÄR FÖR KÄRLEKENS SKULL OCH ÄLSKA FÖR LÄRANDETS SKULL”Hemimamskt ordspråk

  2. tant helene skriver:

    Hihihi, jag gillar verkligen det du skriver Hemi! Fast jag har aldrig lyssnat på Richard Marx förut, så jag måste lyssna på sångerna en gång till efter jag dtuckit kaffe.. men du har såå rätt. ÄLSKA ÄR VIKTIGT!! DET VIKTIGASTE SOM FINNS.. och lära är NÄSTAN lika viktigt, i alla fall för mig.. e ju sååå vetgirig.. jag saknar kärleken, har ju inte haft någon gubbe på länge nu, och har aldrig haft några barn, men som tur är har jag ju mina ”stand-in- barn.. djuren.. vet inte vad jag skulle göra utan dom.. Du skriver om modet att bli kär igen.. jag försöker och försöker.. men även dom gånger jag hittat någon som Kanske skulle kunnat vara den ”rätta” har jag letat fel på honom tills allting varit helkört.. =( Däremot är jag inte rädd att dö! av den enkla anledning att jag är helt säker på att det INTE kommer bli värre där än här.. och jag har nog gjort det jag ska för att hamna i himlen.. slipper med andra ord en vända till, för jag tror detta livet är en form av helvete… det är ju bara att titta sig omkring, eländes elände elände, förlåt erlander… =)Ha en fin dag hemi!Tycker du e jätteduktig som fortfarande är rökfri! Jag har sökt doktor för en gastric bypass-operation.. har ju hjärtfel i släkten på pappas sida.. så att vara rund (läs fyrkantig) e ju inte sååå nyttigt för mig..KRAMELIKRAM ”Tant Helene”

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag hoppas att du får göra den operation du talar om så att du får må bra! Jag är fortfarande rökfri och numera uppsatt på operationslistan. =0)Jag tror också att det inte kan vara värre på andra sidan och jag lever mitt liv på ett sätt så att ingen GUD ska kunna döma mig.Det finns nog en och en annan karlslok, som inte passerat genom nålsögat… och jag hade faktiskt gett upp och accepterat mitt öde som ensamstående mamma… när jag mötte mitt verkliga öde.. och det var kanske det som var tricket? Att jag inte jagade det längre?Våra husdjur har viktiga roller att fylla och tyvärr är jag numera allergisk, så de är uteslutna i mitt liv… så jag fyllde det med barn i stället =0)Richard Marx är en fantastisk singer/songwriter…Hemikramar till goa Tant Helene ♥

  3. Har ny blogg. skriver:

    HAPPY HELG FET TUMME KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM Zoomo sen så SKA JA LÄSA I KAPP ALLA DINA BLOGGAR SEN 🙂 JAG ÄR UTE FAR SKÖLD PADDE LAND DET VAR INGE ELAKT MAN SKA INTE STRESSA TYP.

  4. Har ny blogg. skriver:

    SÅG EN NY BLOGGAS MED FATTA INGET TYP ?

  5. Maj-san skriver:

    Tycker också mycket om Richard Marx, en stämma som lenar hjärtat.Jag skulle lätt ge mitt liv för mina söners skull, älska både vågar och gör jag stort, och döden skrämmer mig inte lika som förr, man blir äldre och absolut en stor portion visare.stor varm kram

  6. Fiskartösas skriver:

    Du fråga i förra inlägget om jag lever ensam idag och svaret är nej har funnit kärleken igen men det har varit mycket emellan som inte går att skriva ner här för som du förstår har man varit ensam från och till i 23 år så är det måmga djupa dalar och höga berg däremellan …men du ha nu en skön fredag och fånga dagen och kram till dej ,,,,,,,,tack för alla fina inlägg som du delar med dej av som berör och ger eftertanke …kram / Fiskartösa ….fint ordspråk som jag tar med mej har själv en ordspråksbok som jag skriver upp alla bra ordspråk i som är en källa till mycket

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag förstår att det är en svår väg från kärlek till kärlek. Jag har tvingats vandra den vägen, även om det var skilsmässa som orsakade vägvalet i stället för döden…Jag är mycket glad att mina tankar kan inspirera tankar… =0)Alla mina barn kommer hem idag, så min helg kommer att bli underbar. Min yngsta son fyller tre år och vi ska ha kalas dessutom =0)Hemikramar ♥

  7. Yrr skriver:

    Äskade vän ha en ljuvlig helg,tack för att jag får läsa!! Kramen!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack kära Annika för att du VILL läsa =0)Jag hoppas att du får en riktigt bra helg själv i kärlekens tecken!Hemikramar ♥

  8. Maria de Suède skriver:

    Jag har inga barn, men en ”amore” finns det iaf… Men för familjen sà skulle jag offra mig, även för ”amore mio” trots vàra dispyter… Jag är ganska osjälvisk när det verkligen gäller…Örnkramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag tror dig. Jag har ju haft förmånen att få träffa dig i verkliga livet och du är verkligen en varm människa och osjälvisk upplevde jag också att du var… Amore har tur som har dig!!Hemikramar ♥

  9. Mavera skriver:

    Trevlig helg!Kram

  10. kaoskatta skriver:

    Fint du skriver och jag håller med dig att kärleken är viktigast . Kram

  11. Megapax skriver:

    Ja du skriver om det som värmer i allt som redan är kallt därute i världen,…man mår bra när man läser detta..så fint och vackert…var tvungen att vara ifrån ett tag och vara i den värld som man bara kan lukta på blommorna och allt är fred och fröjd! Och nu blev mitt hopp hjärtat varmt igen när man läser det du skrivit..skriv för jissenamn..du är född till det!MegahoppKramar till dig ! 😉

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nu blir jag både stolt och glad =0) Jag drömmer om det och jag skulle vilja leva det…Hemihoppkramar ♥ =0)

  12. Kristina skriver:

    Störst av allt är kärleken sägs det. För tänk så mkt enklare allt skulle va om alla kunde visa kärlek o åter kärlek till varandra. Bra videoklipp. Ja läste också om den unga mamman som så tragiskt gick bort i cancer. En go helg önskar ja dig o fam!Massor me goa varma kramizar!

  13. Mamriken skriver:

    Jättefint skrivet om kärleken… och om att våga igen!!!! kram å hoppas du har en kanonfin fortsättning på helgen du med!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för ditt beröm och jag är glad att du tycker om det jag skriver…Imorgon söndag blir det treårskalas =0) och en jättefin tårta står och väntar i kylen…Så jag hoppas att att allt blir lyckat =0)Hemikramar ♥

  14. Grinige gubbj*** skriver:

    Jo, Marx tycks vara ett gångbart namn.Kram!

  15. Har ny blogg. skriver:

    KOMMER HEM LOGGAR IN HELA BLOGG FAN BORTA ???? HUR GÖR MAN N U ???? HELA NYLLET FULLT MED REKLAM MED JA JA IN GLORIAS FINA HEDER TILL MIG MED HUMLAN I HELGEN NU NÄR JA LOGGAR IN ALLT BORTA 😦 DÖ LEDSEN Zoomo Ja har tur va SPARAT DEN FINA HEDERN PŨMAPP BÅDA TVÅ.HA EN HAPPY KVÄLL Zoomo MÅSTE JA BILDA EN NY BLOGG ?

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag har ingen aning om vad som kan ha hänt… ??? och jag vet faktiskt inte hur man löser det heller… =0( Men jag hoppas att det ordnar upp sig…Hemikramar till dig och lille Liam!! ♥

  16. Sirpa skriver:

    Sirpa vill bara krama om dig! Du är så underbar och medkänslig!TACK!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Och jag vill bara kramar om dig tillbaka för att DU är så medmänsklig och go!! och tack själv!Hemikram ♥

  17. Agnetha skriver:

    BS Gokväll Hemiluring !De behöver mycket mera än en ynka snigel, snarare prygel.Kram kram

  18. - Winch - skriver:

    Hemi, titta längs ner hos mig. kram

  19. Civilisten skriver:

    Jag smyger omkring å tummar å tummarkram

  20. NoNeedForAName skriver:

    Hemi, om du tittar på Winch´s sida och trycker på Arkiv så får du ju alla inlägg under som skrivits i april. I det första finns en fin header till dig.Kram.

  21. mrsfinelady skriver:

    Tycker så mycket om att läsa din blogg vännen…och ja jag har också de jag skulle offra mig för precis som du, barnen och maken först men även mina sanna vänner..systrar och bröder som jag ser det, kramelikram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej Gumman! Har ni kommit i ordning nu? Ja, sanna vänner ska man vara rädd om… Massor av glada hemikramar ♥

  22. mrsfinelady skriver:

    Börjar komma i ordning men de går sakta…fast nu kom äntligen datorn fram så jag tar mig tid idag…kramelikram

Kommentera

