Hemimammas tankar – Listan, Vad kläder vi oss i? Tro hopp och kärlek!

angel_loves.png
GOD AFTON!! Ikväll, får det bli listan igen… ”Det här hade jag på mig idag” och jag rebloggar mitt inlägg på ”Blixtbloggen” som handlade om att göra sig själv till pinuppa. =0)
Det handlade om hur Hemimamma har sett ut olika tider i mitt liv…
 Det är ganska festligt faktiskt =0)     för 20, 15 och 5 år sedan…
hemimamma sjunger.jpgblogg.jpgHemimamma old days.jpgblogg.jpgHemimamma clubbi´n.jpgblogg.jpg

(Listan så här långt: # är snabblänk till inlägget i fråga) Dag 01 – Presentera mig själv # Dag 02 – Min första kärlek  Dag 03 – Mina föräldrar # Dag 04 – Det här åt jag i dag  Dag 05 – Vad är kärlek?  Dag 06 – Min dag  Dag 07 – Min bästa vän # Dag 08 – Ett ögonblick  Dag 09 – Min tro # Dag 10 Det här hade jag på mig i dag  Dag 11 – Mina syskon  Dag 12 – I min handväska  Dag 13 – Den här veckan  Dag 14Vad hade jag på mig i dag? Dag 15 – Mina drömmar # Dag 16 – Min första kyss  Dag 17 – Mitt favoritminne  Dag 18 – Min favoritfödelsedag # Dag 19 – Detta ångrar jag  Dag 20 – Den här månaden  Dag 21 – Ett annat ögonblick # Dag 22 – Det här upprör mig #Dag 23 – Det här får mig att må bättre  Dag 24 – Det här får mig att gråta #  Dag 25 – En första  Dag 26 – Mina rädslor  Dag 27 – Min favoritplats  Dag 28 – Det här saknar jag  Dag 29 – Mina ambitioner  Dag 30 – Ett sista ögonblick

hemiplommon.jpglitenblogg.jpgPå bilden till höger har jag på mig en av mina favorittunikor och till den har jag byxor och kavaj i matchande plommonlila… Det är så jag ser ut numera, när jag (vilket jag är ytterst sällan) sminkad och fixad ger mig ut på galej i någon form… (annat var det när jag var ung)

Jag älskar starka färger och har som bilderna ovan demonsterar mycket rött och svart i min garderob. Även lila, mörkblått har jag och jag är mycket pragmatisk gällande mode…

Jag följer det INTE. Har aldrig gjort och kommer aldrig att göra.

Jag har alltid haft min egen stil och när jag köper ett plagg, så ska det vara ett som håller många år. Jag är inte road av att handla kläder, så jag betalar hellre lite mer för bra kvalitet… så jag slipper handla så ofta… =0)

Jag köper kläder som kläder min kropp, inte de som tror jag är en galge… och jag har alltid varit en kvinna ”med saft i köttet” och kurvig och yppig är adjektiv som kan förknippas med mitt utseende och min stil.

bakifrånblogg.jpg

Ingen kan ha missat att Socialdemokraterna har bytt partiledare i helgen.

Förhoppningsvis, så har ni inte heller missat ”Earth Hour” när vi släckte ner en timme över hela planeten.

Eftersom jag tror på Håkan Juholt och känner förtroende för honom, så infann sig en känsla av hopp i helgen… en känsla som kom att klä mitt hjärta... För första gången sedan Palme mördades för 25 år sedan, så känner jag hopp om framtiden…  och drömmar och tillförsikt smyger in…

Det är den viktigaste känsla som människan kan besitta. Viktigare än kärlek, eftersom hopp och trygghet är fundament för kärleken. Utan dem, så kan du inte känna kärleken… du har inte tid eller ro i kroppen att känna den.

Lust, begär, förälskelse kanske… men inte KÄRLEKEN.

Jag känner också TRO.

Tron att med Juholt kan ”strålande dagar framför oss”, faktiskt bli en verklighet…

Det betyder att jag kan våga dö. Utan ångest. Utan rädsla för att mina barns starkaste förkämpe och försvarare MÅSTE överleva och vara stark för att skydda dem i en allt brutalare och kallare värld. Om människovärdet återtar sin position, så kanske barnen får chansen till ett bättre liv, utan att JAG måste hjälpa dem dit..

Att få dö i frid är en ynnest, som få förstår hur viktigt det kan vara, för det vill vi inte tänka på.

”Människor idag vet alltings pris, men ingentings värde”

Eftersom Juholts utnämning blev en viktig vändpunkt för mig, så ville jag fira det med min familj. 25 års ångest, oro och förtvivlan kan utklinga… ”Jordens timme” blev i kombination med beskedet ett tillfälle till fest.

hemimedeltid.jpgJag iordningställde ”Sparrisälskling” och alla klädde vi oss i fina kläder.

”Mamma vad du är vacker” sade Boppan (tre år om en vecka) helt klart, medan han andäktigt smekte kjolen på min klänning…

”Vet du en sak… Du är världens finaste bebis” replikerade jag då… Svaret kom blixtsnabbt och illustrerade väl att han har tre storasystrar som är betydligt mer kläd och modemedvetna än jag är…

”Nej, jag har inte klätt på mig än”

DÄR KOMMER KÄRLEKEN IN I BILDEN =0)

Kärleken är min medeltidsklänning, ”Drottningklänningen” i svart sammet, som jag fick i gåva av min make på våran tremånadersdag. Jag bär den vid ytterst speciella tillfällen, bla på våran berömda sommarfest. Den kräver makens medverkan för att klä på sig… (Och jag vet ytterst raffinerade sätt att ta av densamma, vilket maken nog räknat med när han köpte den *LER*)

Stallis.JPGliten.jpgVi släckte hela huset och under ”Earth hour” så satt vi: Jag, maken, Boppan och Loppan och vid detta tillfälle faktiskt Tripp också… (min äldsta dotter, som kommer att krossa pojkarna som äldre.. Hon är förkrossande söt och smartare än vad som borde vara lovligt… tyvärr var hennes pappa sjuk, så hon fick stanna hemma under helgen) i ljusens sken och åt vår middag och när vi ätit färdigt, så medan maken brottades med de små, så plockades vårat finschack fram…

Vis av våran första match då Hemimamma slarvat och tvingades till ett ofrivilligt drottningoffer, så sade jag:

”Jadå Tripp, jag ska vakta min dam noga.”

Min dotter log stort. När partiet avslutades en ½ timme senare, så hade hon tagit min drottning igen… på samma ställe… på samma drag… suck… krigsdansen… ”Jag slog mamma IGEN!!!”

Men det var det värt. *ler* Jag är ingen curlingmamma.

Jag är en schackmamma =0)

GOD AFTON och skål för strålande dagar framför oss!!

59 thoughts on “Hemimammas tankar – Listan, Vad kläder vi oss i? Tro hopp och kärlek!

  1. HEMIMAMMA skriver:

    vad är kläder för dig?

  2. - Winch - skriver:

    Du är en vacker kvinna! Verkligen specielI.I all respekt =) / Winch

  3. - Winch - skriver:

    hmmmm tumme för det osså 😉

  4. Pluppa skriver:

    *LER STORT*Kram/Pluppis

  5. fiffy skriver:

    Hejsan Hemimamma! =)Jättetrevligt att se fler bilder av dig! Du ÄR Jättevacker!..låten ”Sexbomb” med Tom Jones tycker jag är passande! ;-)Apropå kläder, så erkänner jag – här och nu – att jag till viss del är, vad som kan betraktas som ett riktigt: ”klädfreak”!..=)..Jag har kläder och skor så till den grad att jag snart måste skaffa en egen lägenhet till dem..=))..OK..skämtar lite..men, faktum kvarstår..jag ÄLSKAR mode, fast det kanske inte alltid syns, eftersom att även jag har min egen stil..men iofs. ÄR just det högsta mode idag..att blanda olika stilar alltså..och i princip ALLT är nu OK i modeväg.Angående Juholt och hopp & tro och barnens framtid så; UTOMORDENTLIGT BRA skrivet!! Jag känner likadant!Ha en Jättebra dag! Kramar från fiffy!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Så rart du säger =0)Jag vet att kvinnor ”ska” vara klädintresserade och det är en brist jag har =0(men jag har alltid satsat på en stil som kanske ska kallas ”klassisk” för jag har inte haft råd, eller blivit fostrad till att följa modet…Fast jag tycker det är roligare med skor =0) Jag har några par som kan räknas som onödiga..Hopp och tro och kärlek… i den ordningen kommer dem tror jag…Ha en fantastisk dag du med!!Hemikramar ♥

  6. skvitt skriver:

    Jasså det var detta du höll på med när jag saknade dig!Ja, ja!/Skvitt

  7. Maj-san skriver:

    Jättefint Hemi. Själv har jag gått från kläd och modeintresserad till mjukisvarianten, men skointresset finns kvar, men jag har lovat mig att bara för att jag är sjuk behöver jag inte alltid klä mig därefter, ibland kan faktiskt sinnet må bra av lite färg på fransen och ett par snygga jeans.Schackmamma är inte dumt att vara, och för Juholt håller jag mina tummar, kan bli hur bra som helst.varma kramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag försöker lära dem att tänka strategiskt och jag har mina strategier i min fostran… =0)Har man bra strategier för olika händelser i sitt liv, så spar man energi.Hemikramar ♥

  8. Carina skriver:

    Klänningen e jättefin! Gillade verkligen citatet om värde och pris. Ja, ofta är det så. Jag gillar kläder, fast köper aldrig dyrt. Skor är det jag lägger pengar på. Känns viktigt att kunna ha bra på fötterna. Följer inte modet, utan klär mig i det som jag gillar. Fast ibland skulle jag önska att jag hade Susanna och Trinny som hjälpte mig att hitta de kläder som passar mig. Kraaaaaaaaaaaaaaaaaamar och allt gott till dej min vän!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack så mycket =0) De gånger jag behöver råd, så kan mina döttrar gladeligen ställa upp…Hemikramar och allt det bästa till dig ♥

  9. Mavera skriver:

    Jättefina bilder:)Apropå Håkan Juholt, så ska vi verkligen hoppas att det blir en vändning till det bättre.Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack *ler blygt* Jag kände att det var dags för ett positivt inlägg med lite glädje =0)Jag tror på Juholt’arn =0)Hemikramar ♥

  10. Islin skriver:

    Jag avskyr också att handla kläder, så där är vi lika.

  11. himlen är trasig skriver:

    Hälsade på en sväng och kollade läget.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Läget borde vara horisontellt känner jag… sov halvknackigt och vaknade tidigt… =0(Fast såna detaljer brukar inte du gå i gång på =0)Tack för lägesnoteringen – Kursen är stigande!Hemikram

  12. Islin skriver:

    Vet inte om vi har olika skäl till det. Jag tycker det är urtrist.När jag bodde på behandlingshemmet så hade vi titt som tätt något som kallades ”klädresor” som var obligatoooooooriska. Jag avskydde dem. Först skulle man åka bil till någon stad. Sedan gå och leta kläder i sex timmar och sedan åka hem. Verkligen urtrist. Personalen hävdade bestämt att det var terapi. Och att jag skulle lära mig att tycka om det.Jag handlar bara kläder om jag behöver någonting och inte för att förnya min garderob. Men det var tydligen en oförståerlig inställning. Nej, handla för handlandets skull tyckte de.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag förstår…Då har vi likartat skäl… Fast jag är så ointresserad rent allmänt också… Jag är ju bokmal och professor jag i stället och har oftast klätt mig praktiskt. Liksom du handlar jag bara när jag behöver något. Någon gång om året typ…Jag tycker nog att din och min inställning är den miljömässigt hållbara inställningen =0)Hur känner du för skor?Hemikram ♥

  13. Pinglan skriver:

    Vad gullig du är på fotona! En riktig kalaspingla!Hmmm, på internet finns recept på karelsk gryta. Varje familj har ju sitt eget individuella recept.Pinglans recept för en stor familj (det godaste receptet hade min mormor men hon teckande aldrig ner det vad jag vet). Min mamma har också ett gott recept.1 kg högrev (nötkött) gärna med ben1 kg fläskkarre gärna med ben – benen och märgen ger mycket smak några lagerblad2-4 köttbuljongtärningar beroende på köttkvalitetganska mycket saltvattenSätt på ugnen till 150 graderköttet skärs i stora tärningar – , lägges i ugnssäker gryta (behövs nog två grytor). nötköttet underst, fläskköttet överst. Lägg i lagerblad och buljongtärningar. Salta. Häll på vatten så att det täcker köttet. Hiva i in grytorna i ugnen.När det börjar bubbla i grytan, sänk temperaturen till 125 grader. Köttet får absolut inte stormkoka i ugnen, då blir det bara köttmos av allting. Det ska bara småputtra i ugnen i ca tre timmar. Du kan späda med vatten om vattnet dunstar bort alltför mycket i grytan. Man kan också smaka av saltet när köttet har puttrat nån timma.Köttet är klart när köttet lossar lätt från benen och faller isär.Serveras med kokt, kokt pressad potatis eller potatismos och skyn i grytan. Om man måste ha grönsaker till passar kokta haricorts verts, brysselkål till eller annan grönsak du gillar.Nu tog jag mycket plats i din goa´ blogg fast nu har du receptet iallafall (hmmm, tänk om du är vegetarian????) Hihi.Ja just det. Nu ska jag youtuba en önskelåt till dig.Ha en härlig fortsatt måndag!Kram!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Åh, tack för komplimangen *ler*Åh vilket enkelt och härligt recept =0)Brysselkålen blir mina och de andra får ta broccoli, för jag är ensam i familjen att ÄLSKA BKPinglan, du får ta hur mycket plats i min blogg du vill, hör du det!!!Nej jag är vanvördig köttätare =0)Jag ska genast smita in och lyssna på din låt =0)Massor av hemikramar och fortsatt bar vecka till dig ♥

  14. Islin skriver:

    Samma som med kläder. Ska vara billiga, bekväma och se okej ut. Har aldrig ägt något med hög klack och tror inte att jag kommer göra heller. Bokmal är jag med. Och böcker köper jag däremot alldeles för ofta. Iaf om man kollar till platsen i bokhyllan…

    • HEMIMAMMA skriver:

      Skor är nog min fåfänga brist. Allrahelst med höga klackar =0) och jag KAN springa på dem =0)Jag köper en del böcker och jag brukar råna vänners bokhyllor =0)Hemikram ♥

  15. tant helene skriver:

    Detta var ROLIGT!!gjorde en egen pinuppa, men hade varit ännu roligare om ”hon” haft samma ”icke-former som mig..e ju mer som ett äpple än en vidja.. men det kanske fanns såna oxå.. får kolla fler gånger..Juholt tycker jag oxå e HELT FANTASTISK! har fått t.o.m. mitt hopp om framtiden att våga sig fram igen!Och DET känns skönt, för jag tappade bort hoppet helt för ett tag sedan, och jag förstår vad du menar med att om man inget hopp har försvinner allt annat oxå! Fruktansvärd känsla!!NU ska jag återgå till att leka med dockor en stund! LER!!!Kramelikram Tant Helene

  16. skvitt skriver:

    Till Islin vill jag säga en del.”… behandlingshemmet … ‘klädresor’ … obligatoooooooriska. … Personalen … det var terapi.”Fast sanningen är denna: synnerligen sällan kan sådan personal någonting alls om terapi. Det är inte ens något som står på dagordningen att det ska ske därför att hemmen är privata och drivs i vinningssyfte, bekostade av socialtjänsterna. Och ändå är det inte hela sanningen – utbildningarna är helt enkelt inte konstruerade för det. Till det krävs påbyggnadskurser X flera. Få går dem, det tar tid och den som är ambitiös väljer inte privata behandlingshem. Ganska snabbt hamnar de på chefsstolar långt från klienterna!Om händelsevis någon driftig person anställs och har kunskap och erfarenhet av olika terapier, kommer den snabbt att inse att det är kunskaper som inte ska tillämpas i verksamheten. Det blir ren utmobbning av en sådan person. Skälet? Det ställer de andras inkompetens i dagern.Så illa ställt är det faktiskt. Det satsas ingenting på terapi! Därför synes uppgifterna meningslösa att arbeta med och man vet inte vad man ska göra, det har maningen aning om! Klienterna känns hopplösa och på rapporterna heter det att ”Kalle var besvärlig, Linda var kinkig och Rut – ja hon är ju som hon är!” Är det diagnoser, det? Är det problemformuleringar att arbeta utifrån? Är det information att föra vidare så att nästa arbetspass kan ta vid där de förra slutade? Självklart inte! Det är vilsen personals sätt att försöka ge något som liknar rapport om något alls över huvud taget – när ingenting egentligen har utförts av det som de är satta till och som kommuner betalar 3, 4. 5 tusen varje dygn för – per intagen! Det är en katastrof och det vet socialtjänsterna i varierande grad om, avhängigt deras egen reella kompetens och ambitionsnivå. Men efter att ha hittat en plats slår de sig till ro med att de har gjort sitt jobb – hittat en plats! De går hem på kvällen, fläker sig i TV-soffan och är nöjda med sig själva för vad de har gjort och åstadkommit under sin dag! Sanningen är – ingenting! Inget konstruktivt! De har skyfflat papper och individer, det är allt! Men det inser de inte!Kort sagt, det är pengarna i sjön. Och ingen förstår ens att ifrågasätta!Det enda som är positivt för klienterna, i bästa fall, är att de får miljöombyte. Det kan dock ordnas både smidigare, bättre och billigare. För att bryta personalens tristess hittar den på sådant som roar dem själva. I det här fallet var det tydligen shoping. De kallade det terapi, men var ju inget annat än kvasiverksamhet. Och hade ”terapin” lyckats hade alla blivit shopoholics. Var det meningen?Var det en terapi som tog avstamp i den enskildes problematik och svårigheter? Dum fråga! Ställde man sig någonsin frågan, i varje enskilt ”fall”: ”Vad har denna människa för behov? Vad har den för önskningar? Vad är det står i vägen för önskningarnas uppfyllande? Hur ska det undanröjas? Vilket hjälpbehov finns?” Nej! Inte en endaste gång har någon hört sådana frågor ställas, vare sig de intagna eller personalen!Finns det någon som kan dementera det, säg var det har skett!I bästa fall finns möjlighet till en psykologkontakt då och då. En psykolog som inte heller vet vad arbetet kräver.Pengar i sjön!Men broschyrerna ser fina ut och hemsidorna! Där säljer dessa behandlingshem in sig hos ”mecenaterna” som fixar fram pengarna och, tyvärr också ”broblembarnen”. Men de får ju ta det goda med det onda. Inga klienter, inga pengar – ”så tragiskt ser det ju ut”!I broschyrerna är det påkostade bilder tagna av inhyrda proffsfotografer, föreställande den omgivande miljön och de den trivsamma interiören. Synd bara att de inte samtidigt kan visa den meningslöst innehållslösa veksamheten! Men den presenteras i texten, floskler travade på varandra, mer förljugen än den värsta reklam som sett historiens ljus. Det går för sig därför att ingen kräver ”upp till bevis!” Vad bryr sig socialsekreteraren? Man ställer inte obekväma frågor om man ska kunna komma tillbaka och dumpa av fler! Skattebetalarna har ingen insyn och klientens klagomål är inte trovärdiga!Men det blänker vackert om glättat papper, med vars hjälp miljonerna lättare glider ned i fickan på de som äger hemmen!Tack, ”mamma” för att jag fick breda ut mig på dina ytor!Kram, bägge!/Skvitt

  17. skvitt skriver:

    Ja, ja, mamsen!Först då, den bilden på dig bakifrån. Jag riktigt hajade till! Det är så likt en jag känner. Blev tvungen att kolla två gånger!Jag gillar denna mening: ”Människor idag vet alltings pris, men ingentings värde”!Tyvärr kan jag inte prata kläder, bara ta av dem! Var och en är ju bra på sitt! ;-)Nej, jag är nog hopplös inför detta inlägg. Vad vill du jag ska säga?Ärsch, jag ger dig en kram!/Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag är också VÄLDIGT bra på att ta av mig kläder på ett utstuderat sätt… En förmåga jag haft stor nytta av som en modern Mata Hari =0)Du kan ju säga att mina metaforiska kläder i form av Tro, hopp och kärlek var vackra? =0)Hemikramar ♥

  18. Maria de Suède skriver:

    Alla äro vi olika, som tur är… Jag är làng, relativt stark ( Fast det handlar ändock mest om lyftteknik i arbetet. ), till vardags blir det enkla och tàliga kläder för arbetets skull, pà teaterscenen kan det bli allt fràn 1700-talets kläder till dagens kläder… Fast det var ganska kul att gà pà restaurang utklädd i en klädsel fràn slutet av 1700-talet… ”Marie-Antoinette”s hov… ;-)örnkramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag förstår det =0) Jag skulle själv gärna ha sådana kläder på mig. Jag tycker att klänningarna förr var mycket vackrare än vad modernare kläder är…Hemikramar ♥

  19. Magister Stork skriver:

    Jag håller också tummarna för att Juholt ska lyckas. Hittills har han sagt bra saker i alla fall. Nice out-fit, bra ide att klä upp sig till jordens timme. Viktigt att inte glömma Moder Jord när marknaden skenar som värst och egoismens sjuka förpestar vår planet. …för egen del lever jag i mjukisbyxornas värld fast ibland åker slipsen på i alla fall…och kostymen…Fram för ett tryggare Sverige…för alla!!!Storkis

    • HEMIMAMMA skriver:

      Vi får se hur han klarar tjänstemannafackens motstånd… och sin kulbos bedrägeri.Klänningen var en kärleksgåva och kärleken till min familj, Moder Jord och mänskligheten fick oss att fira en hoppets och glädjens afton…Jag tror att Magistern är synnerligen stilig i kostym och slips =0)Våga Välja Välfärd!!Hemikram ♥

  20. Ulrica-ö-mamman skriver:

    hej , du modiga och ärliga …..Jag gillar ditt inlägg och du är så bra på att få till dem , bilderna på dig är jättefina , du är verkligen ett naturbarn du !!!Men Juholt får du inte mig att ställa upp på , jag har inget emot karln , herreguud han är smålänning för tusan , kanon så långt , men jag ville haft en förändring på alla plan och allra helst sett att en stark kvinna klivit fram och gjort sossarna rättvisa , jag är säkert bara besviken och kommer förmodligen få äta upp ett och annat skrivet på min blogg , men jag är sån , jag skriver det jag tycker för stunden och ibland kanske man ska hålla handen för munnen , kramar till dig och din tro på rättvisa och enighet….

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej Ulrica, lika modiga och ärliga =0) Det är helt ok att inte gilla karl’n om man inte vill, för du talar väl inte illa om honom om jag minns rätt?? =0) och jag tänker inte försöka tvinga dig till det heller…Men jag kommer att fortsätta att skriva det jag ser här och än så länge så både hoppas jag och tror på honom…Visst kan jag förstå dem som vill ha en kvinna och varför, men det finns tungt vägande skäl att vilja ha en man också… Just därför kanske miljöpartiet har modellen?Tack för ditt fina beröm, det gör mig jätteglad =0)Hemikramar ♥

  21. - Winch - skriver:

    Titta in t mig;)

  22. skvitt skriver:

    Men snälla mamma, vissa saker faller utanför det i min värld fattbara. Som om det finns i ett parallellt universum utan kontakt med det jag själv befinner mig i. Ändå vet jag ju att andra kan nå det där andra och jag blir så omskakad var gång som denna insikt infinner sig. Vad är det andra upplever som inte jag?Faktiskt sant!Kram!/Skvitt

  23. HEMIMAMMA skriver:

    Zoomo, när jag försökte bringa ordning bland alla konstiga kommentarer, så försvann ALLA dina…Kan du lägga in din igen (fast 1 inte 22 *ler*)Hemikram ♥

  24. Har ny blogg. skriver:

    TEST HELA BLOGGEN ÄR GALEN I KVÄLL TEST JA SKREV COOLT SNYGGVE FET TUMME MEGE KRAM Zoomo

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, den här gången blev det bara fyra i stället för 22 =0)Men Skvitt fick femton… så det verkar gälla många idag…Hemikram ♥

  25. Har ny blogg. skriver:

    TEST HELA BLOGGEN ÄR GALEN I KVÄLL TEST JA SKREV COOLT SNYGGVE FET TUMME MEGE KRAM Zoomo

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag har sett dubletter och tripletter överallt… men du och Skvitt har rekordet =0)39 skummisar hade ni tillsammans Hemikramar ♥

  26. Islin skriver:

    Tack för din långa kommentar skvitt. Jag känner igen mig på så många sätt och den är sann på ännu fler sätt. Tyvärr. Islin

  27. starkskör skriver:

    Vad mysigt ni gjorde Earth Hour hos er!!! :o)Smart idé! Det ska jag ta fasta på nästa gång….Såååååå läckert med en sån där klänning!!! Jag älskar det! Har en syster som säljer liknande på Tradera, hon importerar. Ska försöka hitta hennes länk (alldeles för längesen jag var in där och kikade!) Återkommer med den, eller lägger ut den på min blogg sen :o)Kramar!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Den länken vill jag absolut se!! Och vi hade det jättetrevligt =0) Det blev en minnesvärd glad kväll…Hemikramar ♥

  28. sarahmara skriver:

    Wow, vilken pingla=). Modiga du som lägger ut bilderna!!!!kramizar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack =0) Jag har ju bilden på mitt ansikte sedan tidigare, så det kunde vara dags nu =0)Hemikramizar ♥

  29. superzeke skriver:

    Voow en sådan toppsnäcka på bilderna.Mitt eget förhållande till kläder är att jag vill trivas i dem. Rymliga avslappnande kläder.Det värsta jag vet är att köpa kläder så om jag hittar något så köper jag flera exemplar av samma sak så att det skall dröja så länge som möjligt innan jag behöver köpa något nytt. Vilket gör att det ser ut som om jag alltid har samma kläder på mig.Lägger aldrig märke till vad andra har för kläder på sig heller.Men innerst inne så skulle jag helst vilja vara klädd som i min photoshopade bild här…..http://img858.imageshack.us/img858/307/pimp.jpgnaturligtvis med en extralång limousin med en massa ”scandal-beauties” i baksätet i bakgrunden.Berlusconi kan slänga sig i väggenJanne

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för komplimangen Janne, vad glad jag blir!Jag är nog som du, jag med.. köper också flera stycken av ett plagg jag tycker om… och jag tänker sällan på vad folk har på sig heller =0)Jaså du smyger omkring och önskar att du vore hallick?? =0)Får jag var en av dina scandal beauties då?Kungen kan också slänga sig i väggen =0)Hemikramar ♥

  30. superzeke skriver:

    Javisst, du får absolut plats i bilen också.Men Kungen får inte åka med -:)HörsJanne

Kommentera

