Hemimammas hetsiga humör – Att återuppstå ur askan…

Lightning_Iconwhite.PNGAJ FAN, det slog mig att… Jag var nära att ge upp… Finns säkerligen ett flertal som hade njutit då?

Men det nöjet ska de inte få… Jag vänder i tankarna till en av mina favoritsymboler… FÅGEL FENIX…

Jag är som den, jag kan falla handlöst och nästan förgås, (jag har bytt spår oräkneliga gånger i livet) men jag reser mig alltid upp förr eller senare… oftast förr…

fenix.jpgFÅGEL FENIX, SKYDDSORGANISATION FÖR UTSATTA KVINNOR

”Fenix (av grekiskans phoinix, purpurfärgad), även Fågel Fenix, är en mytisk fågel med en rad legender från olika kulturer förknippade till sig och var en helig fågel hos forntidens egypter. Enligt andra sagor tillreder den till sig, när den kommer till hög ålder, ett näste ur vilket en ny fågel Fenix träder fram så snart den dött. Andra sagor berättar att Fenix bränner sig själv på ett bål för att ur dess aska uppstå i föryngrad gestalt. Den gällde därför såsom en sinnebild av odödligheten.”

http://sv.wikipedia.org/wiki/Jean_Grey

”The Phoenix Force är en kraft som bygger upp, förstör, dör och stiger ånyo ur askan. Många är de superskurkar som har gått under för den under årens lopp. Den är en referens till myten om Fågel Fenix, en magisk, gyllende fågel som eldade upp sig själv för att kunna kläckas på nytt ur sitt eget ägg.”

http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%A5gel_Fenix_%28Harry_Potter%29

phoenix-animated   .www.punjabx.com.gifFågel Fenix är ett fabeldjur som nämns i böckerna om Harry Potter. Har klarröda fjädrar över hela kroppen, med undantag av de gyllene stjärtfjädrarna och en orange näbb. Har storleken av en svan, vid fullvuxet tillstånd.

  • Läkande tårar
  • Magisk sång, som stärker goda och skrämmer illasinnade
  • Självantänder och återuppstår, när den nått en viss ålder
  • Kan svälja dödliga förbannelser (med återfödsel som enda effekt)
  • Kan bära tunga saker (T. ex. Ron och Ginny Weasley, Harry Potter och Gyllenroy Lockman samtidigt)
  • Kan försvinna och dyka upp någon annanstans

http://sv.wikipedia.org/wiki/Operation_Fenix

Operation Fenix, Phoenixprogrammet, eller Operation Phoenix, var en hemligstämplad kampanj under Vietnamkriget för att ”neutralisera” FNLs kadrer genom att demoralisera, tillfångata och döda misstänkta medlemmar i Sydvietnam. Tortyr användes rutinmässigt och även ett okänt antal civila blev offer för terrorn. Programmet innebar amerikanska krigsförbrytelser, där militärens politik var en ”lära om illdåd” med en strategi innebärande urskiljningslös användning av eldkraft och betoning av antalet döda (body count) som mått på framgång.

De vanliga reglerna för krigföring kunde ignoreras och militären uppmanades att ”döda allt som rör sig”

fenix_93301468.jpg

fireval.gif

HOPPLA, HOPPLA

14 thoughts on “Hemimammas hetsiga humör – Att återuppstå ur askan…

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Ingen tvingar mig av banan…

  2. magganorkide skriver:

    Klart som F-N att du ska fortsätta. Finns ingen anledning att lägga ner !!!!!Samhället har behov av människor som kämpar mot oegentligheter och för rättvisor.Ett citat från bibeln jag tycker är bra, trots min ringa tro. SKÖRDEN ÄR STOR, MEN ARBETARNA ÄRO FÅ.en kram till dig.

  3. HEMIMAMMA skriver:

    Svar till DragonFaye här eftersom Vargen stängde inlägget innan jag han svara:http://blogg.aftonbladet.se/launy1/2011/03/om-mobbning-och-bloggens-barn-och-mammor#commentsDet gick alltså inte att läsa innantill?”Att du ser annorlunda på saken kan jag inte annat än acceptera.” Det betyder att jag INTE är din fiende Faye. Det betyder bara det jag redan klart och tydligt sagt; Hädanefter får du ta dina strider själv. Jag kommer inte säga något elakt om dig, du behöver inte vara orolig. Jag brukar inte sälja ut vänner på något sätt. Men du kan aldrig mer räkna med mig på något sätt.Jag kommer att vara hövlig mot dig på bloggen och vi kan tom kommenterar hos varandra utan att du behöver frukta något (så länge vi är respektfulla mot varandra förstås)och det handlar inte om att du måste välja bort Trollan, utan det handlar om att stå för konsekvenser av sina handlingar och val.Alla gör olika val. Det är faktiskt inte märkvärdigare än så. Jag är fruktansvärt vänfast och den som vinner min vänskap och vårdar den får den för livet. Men den är inte ”Gratis” det är inget i livet.Mitt första och största pris är tillit och pålitlighet. Som det är NU, så känner jag mig för sårad och kränkt av alla hårda ord i inlägget. Men en dag om du visar dig vara pålitlig och ger tillbaka det du begär, då kanske du kan vinna tillbaka mig…Vargen lyckades, trots att han sårade mig medvetet, så då borde du kunna lyckas som faktiskt inte kunde förstå bättre eller orkade om jag ska lyssna på vad de andra i tråden, säger…Till skillnad mot andra som jag vet gjorde allt de kunde för att slita mig i stycken…Så Pax Vobiscum DargonFaye

  4. skvitt skriver:

    I dag är du eldfängd kan jag se på färgen på härpå!Om man säger!Kram!/Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nu jävlar är jag tillbaka! =0) Ingen petar mig av banan! Fågel Fenix har tjänat som symbol för mitt liv många gånger och ute och flugit har jag också varit, vilket jag berättar om på ditt ryska plan inlägg =0)HEMIKRAM ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag har flugit först en Cessna som barn och som ung vuxen ett experimentplan byggt på Helsingfors Flygtekniska universitet… Killen som byggde det provflög det till Stockholm på lördagen och gick på Disco och mötte mig Han var ruskigt snygg och sexig) och min egen Top Gun Pilot tog med mig upp och flög nästa dag efter en fantastiskt romantisk lunch i Gamla Stan. Sedan stod jag på Bromma flygplats och vinkade av min pilot när han flög hem till Finland igen på söndag kväll =0)Men gisses vilket minne jag har av flygturerna =0)

  5. Tigris skriver:

    Den ende som kan tvinga dig av banan, är du själv.

  6. Megapax skriver:

    Skönt att du står emot och upp för dig själv..och för många andra!!MegaKramar i massor!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag må bli nedslagen av livet… om och om igen, men om inte ens min dotters död fick mig att lägga mig på rygg och ge upp, då som amerikanerna säger:”You’ve got another thing coming”Jag kommer ALLTID igen, jag vet inget annat sätt att fungera…Massor av hemikramar ♥

  7. Pelle skriver:

    :))) Det behövs sådana som dig…. kram

Kommentera

