Hemimammas kamp -Barnaoffer & Tvångsskilsmässor Göran Hägglund, Mammons tillbedjare har talat!

angel_loves.pngGOD DAG!! Idag skriver jag på dagen igen…. Göran Hägglund, ger nya direktiv om vad som ska värnas…

Tobaksmissbruk ska värnas – som beskrivs i Ghostopinions blogg och Göran hoppas vinna röster igenom det. Ok? Vad säger traditionella kristna värderingar om det? Jag rebloggar TRERK som skriver om att gamla människor ska drivas isär för att få någonstans att bo… Vilket även Mäster Skvitt också skrivit (1) om och jag citerar Mäster Skvitt (2) om vad jag tycker om det:

”Men då ska ni veta, usla handläggare och beslutsfattare, att dessa människor byggde landet vars honung ni nu njuter av. Dessa människor är värda sin uppskattning och det är er förbannade moraliska plikt att hedra dem om ni själva ska hedras med att en dag få vila i vigd jord!”

Men Göran Hägglunds värsta synd har det talats tyst om ett tag, men det vill jag nu påminna er om… massivt faktainlägg… men det är viktigt, för det drabbar våra nyfödda varje dag…

HAN OFFRAR VÅRA SPÄDBARN TILL MAMMON

Göran Hägglund var en ivrig pådrivare för införandet av en nationell biobank  för stamceller från ”navelsträngsblod” (täcknamn för moderkaksblod , vilket i många fall utgör nära hälften av barnets totala blodvolym och innehåller agenter som är viktigt för immunförsvaret) eftersom han är emot forskning på foster och embryon, och förutsättningen för att navelsträngsblod ska kunna samlas in till stamcellsforskningen är att  barnen navlas av före första andetaget så att det värdefulla blodet stannar kvar i moderkakan (och barnet som det tillhör förlorar därmed sitt eget skydd mot sjukdomar…så att det kanske i framtiden kommer behöva behandlas med stamceller från navelsträngsblod….som ett annat stackars nyfött barn blir bestulet på) Det är alltså blodfyllda moderkakor stamcellsforskarna är ute efter, och inte några ynka droppar som finns kvar i en navelsträng. 

Den nationella Blodbanken öppnades av Sahlgrenska Univeritetssjukhuset 2006 på uppdrag av Regeringen. I uppdraget ingår att 50 procent av det insamlade blodet ska komma från invandrargrupper. (?) Målet är en bank med 5 000 blodenheter. I dag finns 1 400 blodenheter, från 1 400 barn.

Detta är ett faktum jag skrivit åtskilliga inlägg om, och vad saken egentligen handlar om är givetvis att man avnavlar barn för tidigt för att komma åt blodet, för i det, finns de värdefulla stamcellerna. (alltså celler som i kroppen förvandlar sig till vilka celler som helst, vilket alltså är medicinindustrins ovärderliga guldkalv) En blodfull moderkaka är värd 30 000 dollar i USA, hyckleriets och dubbelmoralens hemland, vilket bör vara en indikering på hur värdefullt våra barns blod är i vårt eget land?

Han stöder Andres Fasth (professor och överläkare Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus)och hjälpte till att möjliggöra BLODBANKEN dit barnens blod tas och i informationen till föräldrar sägs:

”Nej, det finns inga risker för ditt barn eller dig att donera blodet. Moderkakan och navelsträngen fyller ingen funktion för ditt barn eller dig efter att du har fött ditt barn utan moderkakan slängs i vanliga fall. Oavsett om Du väljer att donera moderkakan eller inte tas Du och Ditt barn omhand på samma sätt.”

DETTA  ÄR LÖGN

Riskerna som är förknippade med detta har jag skrivit om bla i DETTA INLÄGG och jag har alltså personlig erfarenhet av att det kan gå väldigt fel i samband med detta förfarande.

Det finns dessutom indikationer och kopplingar mellan tidig avnavling och SIDS (sudden infancy death) plötslig spädbarnsdöd. Vilket gör att risken finns att detta dessutom ligger bakom min andra dotters död, när hon var tre veckor gammal, vilket jag skrivit ett inlägg om HÄR

– Vid sen avnavling blir det mindre blod kvar. Det är en enkel sanning. Ibland så lite att det inte är lönt att frysa in blodet. Det måste finnas en viss mängd stamceller för att det ska vara användbart, säger professor Anders Fasth, ansvarig för blodbanken. Men det är ingen faktor som påverkar Sahlgrenskas linje att fortsätta strypa navelsträngen snabbt, menar man på SU. Navelsträngsblod räddar liv på cancerpatienter som behöver transplanterad benmärg.

Nya riktlinjer kring hur detta ska hanteras har kommit, men sjukhusen i Göteborg (där BLODBANKEN finns) vägrar att rätta sig i leden och socialminister Göran Hägglund, som är högst ansvarig, gör inget för att tvinga dem att foga sig..

http://svt.se/embededflash/2091870/play.swf

Göran Hägglunds kommentar till ovan klipp vore MYCKET intressant att höra…

Sedemera har fler artiklar i olika tidningar dykt upp som alla beskriver samma sak.

Att för tidig avnavling leder till järnbrist som kvarstår sex månader efter förlossningen.

Det är vad svenska läkare törs påstå. Alla andra skador, som dokumenterats i utländska studier i bla Danmark och USA och Canada vågar inte svenska läkare tillstå och man avvaktar den sk. Halmstadstudien innan man vill gå ut med vilka andra skador som kan drabba och som drabbar svenska spädbarn… (resultatet HÄR)

Jag vet ju att det är ett flertal, bla Hypoglykemi, som jag skrivit om i ett flertal av mina inlägg.

För att få bli blodgivare måste man vara 18 år och man får inte lämna mer än 10% av den totala blodmängden  per gång.  Barn får alltså inte donera.Och vid blodprovstagningpå barn anses i allmänhet att  man kan ta högst 2% av barnets blodmängd per dygn. MEN… när det gäller NYFÖDDA går det bra att ta nära 50% på ett enda bräde !!!

Göran Hägglund ”klipper navelsträngen” när han 8/11-07 inviger  nationella biobanken för stamceller på Sahlgrenska i Göteborg.

Hägglund förespråkar dessutom en lag om civilkurage som ska tvinga folk att ingripa, annars blir man straffad.

Så här sa han i en radiointervju 11 november 07:

”Jag tror att vi skulle kunna ha nytta av en sådan lagstiftning för att markera, att det är inte okej att titta bort, när någonting inträffar eller att man själv avstår ifrån att gripa in, om man faktiskt har möjlighet att göra det.”

Här är en artikel om patientsäkerhet han varit med att skriva och formulera och den kan kommenteras

Nu visar det sig alltså att han är direkt ansvarig för hur situationen ser ut i Sverige och att så många barn skadas allvarligt och alltså t.o.m DÖR pga. att han sitter i medicinföretagens knä och tillber mammon…Astras vinst ökade… Aktien stiger efter delårsrapporten och USA:s godkännande av Astras nya läkemedel mot blodpropp.

Någon som undrar hur man forskat fram de medicinerna?

Han kanske borde anmäla sig själv?

Offra alla barnen, låtom dem betala priset för vetenskapen!!! Göran ”Abraham” Hägglund offrar ”Isak” till sin Gud ”Vetenskapen”

GLÖMDE HAN FÖRSTA BUDORDET??? ”Du skall inga andra gudar hava jämte mig” Dubbelmoral har han i alla fall… Är det verkligen kristna värderingar han agerar utifrån, eller har han bytt Gud till Mammon??

HJÄLP MIG OCH A-LINDA ATT SPRIDA INFORMATIONEN OM SEN AVNAVLING.

SLUTA RÅNA SPÄDBARNEN PÅ DERAS BLOD – DE BEHÖVER DET SJÄLVA!!

DESSUTOM GILLAR HAN OCH FÖRSVARAR UTFÖRSÄKRINGARNA

GOD AFTON!!

104 thoughts on “Hemimammas kamp -Barnaoffer & Tvångsskilsmässor Göran Hägglund, Mammons tillbedjare har talat!

  1. HEMIMAMMA skriver:

    En mammons man…

    • HEMIMAMMA skriver:

      Detta fann jag hos en vänn i bloggen:En gåva….I år kommer nästan 100 000 kvinnor att bli mammor till handikappade barn. Har du aldrig undrat hur mammorna till handikappade barn blir utvalda?Jag ser på något vis gud sväva över jorden, väljer sina instrument med noggrannhet och medvetenhet.Medan han observerar ger han sina änglar instruktioner att skriva i en stor dagbok.Gud ger ängeln ett namn och ler ”Ge henne ett handikappat barn”.Ängeln blir nyfiken, ”Varför just henne Gud? Hon är så lycklig.””Precis”, ler Gud. ”Kan jag ge ett handikappat barn till en som inte kan skratta? Det vore grymt”.”Men har hon tålamod?” frågar ängeln.”Jag vill inte att hon ska ha för mycket tålamod för då skulle hon drunkna i en sjö av självömkan och vanmakt. När väl chocken och misstron lagt sej kommer hon ta itu med det. Jag har tittat på henne i dag. Hon har rätt känsla för sej själv och en självständighet som är ovanlig och som så väl behövs hos en mamma. Du förstår, barnet som jag ska ge henne lever i en egen värld. Hon måste hjälpa honom att leva i hennes värld och det kommer inte bli lätt”.”Men herre, jag tror inte ens hon tror på dej”.Gud ler. ”Det spelar ingen roll, det kan jag ordna. Hon är perfekt. Hon är tillräckligt självisk”.Ängeln flämtar, ”Självisk? Är det en dygd?”Gud nickar. ”Om hon inte kan skiljas från sitt barn ibland kommer hon inte överleva.”Ja. Här är en kvinna som kommer välsignas med ett barn som inte är perfekt. Hon vet inte om det än men hon ska avundas. Hon kommer aldrig att betrakta ett steg som vanligt. När hennes barn säger ”mamma” för första gången så har hon ett mirakel och hon kommer veta det. När hon beskriver ett träd eller en solnedgång för sitt blinda barn, kommer hon vara en av de få som någonsin får se mina verk.”Jag ska ge henne kraften att se det jag ser… okunskap, grymhet,fördommar och ge henne styrkan att stå över detta.Hon kommer aldrig vara ensam. Jag kommer vara vid hennes sida varje minut, varje dag hela hennes liv, lika säkert som att hon står här nu vid min sida.”Och hur blir det med en skyddsängel?” frågade ängeln.Gud ler. ”En spegel kommer vara tillräckligt.”Författare okänd

    • HEMIMAMMA skriver:

      Lider med syster framtiden över det fader förflutna blir piskad av moder nutid…Finns broder frihet att rädda oss?

  2. Arrami skriver:

    …jo, man förstår att Fan dog av tristess…vem kan tävla med Guds ”talesmän” i djävelskap? ;-)Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Detta måste stoppas och trots alla studier och nya direktiv fortsätter ett flertal sjukhus med detta skadliga förfarande… och Göran Hägglund, gör inget för att stoppa det…Hemikram ♥

  3. himlen är trasig skriver:

    Jag ger en knuff.

  4. trerk skriver:

    Jag tror Hägglund är bokstavstrogen kristen. Det som han kallar för extremister eller terrorister, om de gäller en annan religion, än kristendomen.Det jag tänker på är ju offerlamm och ”Åt den som har skall varda givet!”Kd bevisar ytterligare än gång att man inte några som helst sympatier med de svaga och försvarslösa i vårt samhälle.VVVKGV

    • HEMIMAMMA skriver:

      Gamla som unga… alla är pjäser i det spel som KD, Göran Hägglund och Alliansen behagar spela med oss alla och ”bondeoffer” är ju bara en väg att nå sitt mål, eller hur?Ja, kampen går vidare och vi måste våga vara vuxna och våga välja välfärd!hemikramar ♥

  5. Mamriken skriver:

    Var tvungen att läsa både två och tre gånger innan jag förstod att nää… det är inte jag som är analfabet det står faktiskt att man tar hälften av spädbarnets blod med risk att beröva barnet dess naturliga immunförsvar… för att ha en biobank med navelsträngsblod för kommande behov?!!!Ingen begåvad ansvarstagande vuxen kan fatta ett sådant beslut! helt sjukt! Må så vara att det är under ett kort ögonblick… det är ju för fasen livets viktigaste ögonblick som kan riskera att gå så fel i alla fall!!!!! Jag menar… man håller ju faktiskt andan och väntar på det första kraftfulla skriket! Huuu det här låter riktigt läskigt tycker jag!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Detta är läskigt och sant och JAG vet bättre än det flesta vad som kan hända…4 av mina 6 barn blev skadade och ett av dem DOG troligen till följd av försämrat immunförsvar orsakat av detta förfarande…Så jag slår på den stora trumman mellan jämna rum…Hemikram

  6. Magister Stork skriver:

    Ja precis, han pratar sig varm för kristna värderingar men gör själv något helt annat…hycklaren nummer ett! Göran Hägglund. Jag är inte så insatt, men att nära 50% blod försvinner låter sjukt mycket…Ja någon tjänar väl dessutom pengar på detta, man blir inte förvånad om jag säger så.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja och barn skadas medvetet med stort lidande och risker för både barn och föräldrar!Mammon finner alltid nya lärjungar! I dessa tider allra helst.Hemikramar ♥

  7. mrsfinelady skriver:

    Jisses…men men,så står det i den goda boken,att man kan inte både tjäna gud o mammon,och han Hägglund är inte troende mer än f-n läser bibeln..hade han varit det så hade han ej tillåtit detta..

  8. Pluppa skriver:

    Bra jobbat =))Söndagskraam/Pluppis

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja Göran kanske vill låtsas helga Gud på söndagen, men jag vill hellre helga barnen så jag jobbarHemikramar ♥ x 11

  9. Sirpa skriver:

    Jag blir så heligt förbannad på detta med att äldre inte får bo tillsammans på gamla dagar..det gör mig rosenrasande=( Par som varit gifta i typ 60 år ska sluta sina dagar separerade..det kallar jag för tortyr av gamla och svaga människor!! Hur kan det vara möjligt att det får gå till på det vistet???!Den där Hägglund är en jävla lögnare!*Sirpa riktigt arg minst sagt*Kramisar till dig!!

  10. Sirpa skriver:

    Tumme för hela inlägget så klart!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Sirpa! Jag vet att du känner till mitt hjärtas mening och stöder det jag försöker att göra, för alla spädbarns gagn och deras föräldrars trygghet…Jag hoppas att inga fler barn och mammor ska behöva gå igenom det lidande jag fick göra.Hemikramar ♥

  11. Krille skriver:

    Du kan det bättre. Bli politiker. Det är fritt fram.

  12. skvitt skriver:

    För tidig avnavling = fler sjukdomar och klirr i kassan för profitörer den dagen de anser tiden mogen att pådyvla oss all sjukvård i privat regi.Det kallas långsiktig strategi.Hej och hå, spara påom många år den sjukvård fårsom riktigt ären miljonärHalleluja ber vi saligt till mammon.Utveckla gärna dikten, den kunde varit bättre. Skriv om den så att den platsar och passar i det svenska kulturavet.Alltså, en dikttävling efterlyses ock jag tror Hemimamma gärna upplåter sitt kommentarsutrymme åt dikterna. Kom igen!/Skvitt

  13. Silverstare skriver:

    Det där med avnavling och blodbank låter som en skräckhistoria på film. Verkar bara inte klokt. Man ryser ju…Kramisar från Silverstare

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Silverstare för ditt stöd! Jag uppskattar det enormt! Det sorgliga trots att jag och andra jobbar så hårt att stoppa detta, är att sjukhusen inte bryr sig, av lathet för att förändra rutiner och av ekonomisk vinning…Mammons grepp om människorna och företagen är starkt! Allrahelst i dessa tider när Alliansen politik talar om för människorna att det ska vara på det sättet…Pengar för människoliv…Hemikramisar till min favoritpresident!

  14. skvitt skriver:

    ”Vid sen avnavling blir det mindre blod kvar.”Men vi vet att politiker har räknat fel förr. Deras mattekunskaper kan svikta rejält, som bekant. Så nu räknar de så här: 1 – ½ = 1½Är du fast i matematikens klisterframtiden finns som finansminister!Ännu en liten dikt av Skvitt/Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      *ler sorgset och minns min älskade döda dotter**Biter ihop och kämpar för alla andras lyckolotter*Tack för att du kämpar med mig vid min sida, du hedrar Emma ♥Hemikramar

  15. skvitt skriver:

    Tumme nummer två fick du av mig!/Skvitt

  16. sarahmara skriver:

    Tumme och ett jättebra inlägg. Ord och inga visor!!. Jag önskar jag hade orken att kämpa så som du bara!!! kramizar!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Sarahmara ♥ Det har varit tyst om detta för länge nu och när jag läste hans senaste utspel, så kunde jag inte hålla mig längre… då kände jag att fast det är väldigt jobbigt att skriva om detta och jag inte gärna vill tänka på vad som hände, så är det något med den karl’n, som får mig att se rött!!Så fruktansvärt arrogant och cyniskt han beter sig? Jag undrar vad Jesus skulle ha att säga honom om Jesu andra återkomst kunde ske?Ibland har jag själv inte orken heller, du om någon vet ju hur mycket jag sörjer det som hände?Ingen annan mamma ska behöva leva igenom det jag gjorde, bara för att medicinföretagen ska tjäna pengar och Göran Hägglund vägrar ta på sig glasögon som fungerar…Hemikramizar ♥ (och puzzizar)

  17. KramgoaUllis skriver:

    Självklart kommer jag in och stöttar…Först vill jag säga att om jag inte får bo med min älskade man när (och om) jag blir gammal…Ja då avslutar jag själv mitt liv….Sen detta med att beröva bebisar det viktiga navelsträngsblodet…HORRIBELT…*kramar goa Hemi♥* Och tumme såklart

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Ullis-gullis, för ditt stöd!Jag hoppas att om jag inte själv kan slåss för att jag ska få framleva mina sista år i värdighet, så hoppas jag att mina barn kan slåss för mig… men jag förstår hur du känner….HORRIBELT är bara förnamnet! Det är överlagt mord i sådana fall som min dotters!Tack för kramen Ullis, den behövs, för jag är väldigt upprörd just nu!! Vanligen ligger Emma någonstans i bakgrunden, men sådana här dagar tvingas hon fram i det kalla bistra ljuset igen… och jag påminns om i somras när allt detta kom till min kännedom… och den chocken det var att inse att detta jag trodde var något oförklarligt, var en kallt rationaliserad hantering av människoliv, där de allra svagaste i samhället, skall exploateras i Mammons namn… vidrigt och vedervärdigt är vad det är!!Mina varmaste hemikramar till dig goa Ullis och tack för att du finns! ♥

  18. Ulrica-ö-mamman skriver:

    Nu har jag läst detta 2 gånger , och jag blir väldigt upprörd . Är full av beundran för dig och dina kunskaper. Samtidigt blir jag väldigt ledsen , du måste vara tuff , jag skickar ett helt gäng med kramar till dig !!!( tack för tårt tipset) nu finns bild…( våga inte skratta högt) fniss !!!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Ö-mamman för ditt varma stöd och dina tröstande kramar ♥Jag kommer över till dig, jag har väntat på det hela helgen =0) och jag lovar att inte skratta, jag är stolt över dig att du är modig nog att försöka oavsett hur resultatet blir… Ingen kan kräva att ett första försök med en ny kunskap, ska vara perfekt eller hur? Mina första tårtor var inte heller perfekta… långt ifrån…Hemikramar ♥

  19. Kao skriver:

    Tack för citatet av Mäster Skvitt och det du skrev om G.H:s lögner.Jag har själv arbetat en hel sommar på förlossningen och moderkakan hamnar direkt i en frysbox. Den kastas inte, det är ren lögn.Sen vet ju du vad jag tycker om för tidig avnavling sen tidigare…..VIKTIGT INLÄGG!Kaoskram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Kao för ditt stöd och jag minns vad du berättade i somras, men det kanske du bör berätta i denna tråden med, då det är nya läsare, som inte såg det du berättade då??Hemikramar ♥

  20. KramgoaUllis skriver:

    *Jag kommer in och kramar om dig en stund till Hemi ♥♥♥♥♥♥♥*(Du ska få en tumme till sen med mobilen)

  21. KramgoaUllis skriver:

    Förresten…Är du lika rökfri än?*passar på att kramas ännu mer*

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, kan du tänka dig att jag klarar det än?? Jag är faktiskt överraskad av mig själv…(fast jag har börjat gå upp i vikt =0( vilket inte är så roligt)Jag kramar dig så hårt jag mäktar med med hoppande bröst och allt =0) ♥

  22. mrsfinelady skriver:

    KD består av fariseer som tänker på de sina först och främst och de har absolut inget med att vara kristen att göra…kristna skulle inte göra på detta viset…det är bedrövligt…kramelikram på dih som orkar blogga om tuffa o svåra saker

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag är helt överens med dig… ”falska profeter skall komma”http://sv.wikipedia.org/wiki/Falsk_profetMatteusevangeliet 7:15-23 är en del av Bergspredikan:” Akta er för de falska profeterna, som kommer till er förklädda till får men i sitt inre är rovlystna vargar. På deras frukt skall ni känna igen dem. Plockar man kanske druvor på törnen eller fikon på tistlar? Så bär varje gott träd bra frukt, men ett uselt träd bär dålig frukt. Ett gott träd kan inte bära dålig frukt, inte heller kan ett uselt träd bära bra frukt. Varje träd som inte bär bra frukt huggs ner och kastas i elden. På deras frukt skall ni alltså känna igen dem. Inte alla som säger ‘Herre, herre’ till mig skall komma in i himmelriket, utan bara de som gör min himmelske faders vilja. På den dagen skall många säga till mig: ‘Herre, herre, har vi inte profeterat i ditt namn och drivit ut demoner i ditt namn och gjort många underverk i ditt namn?’ Då skall jag säga dem som det är: ‘Jag känner er inte. Försvinn härifrån, ni ondskans hantlangare!’

    • HEMIMAMMA skriver:

      Se även Apostlagärningarna 13:6-12, Andra Petrusbrevet 2:1-3 och Första Johannesbrevet 4:1-3.En falsk profet förekommer även i Uppenbarelsebokens profetior om den kommande yttersta tiden, i bland annat Upp 13:11-18, 16:13. Denna falska profet är profetians ”andra odjur”, som ”får jorden och dess invånare att tillbe det första odjuret”, dvs Antikrist (Upp 13:12). Denna falska profet ska enligt Uppenbarelseboken komma att utföra mirakel och tvinga alla människor att ta odjurets märke (Upp. 13:16). Denna falska profet beskrivs som en del i den ”oheliga treenigheten” tillsammans med Satan och Antikrist.

  23. tant helene skriver:

    Jag blir såå jävla färbannad, men inte förvånad över Göran Hägglund och detta med sen eller tidig avnavling!Jag har börjat förstå HUR LITE vi den svenska befolkningen, även nyfödda betyder för såna som han och dom andra i regeringen!Dom har hamnat i någon form av maktcirkus, inkomstdito!fått storhetsvansinne och helt tappat verkligheten!!vet inte om du läst Micke skribents sida på fb om gluten?Även där är HELA SVERIGES BEFOLKNING utatt för ett medvetet förgiftnings-och skadegörande ämne! gluten dödar i långa loppet! alla!inte bara dom med intollerans som blir sjuka! NEJ ALLA BLIR SJUKA!! förr eller senare.. läkare, vetenskapen regering etc VET DETTA!! Men dom får ju sälja mediciner för sååå många sjukdomssymptom.. MILJARDBELOPP! så det SKITER DOM I!!Samma det med stamcellerna! MILJON ELLER MILJARDBELOPP!!tror dessutom inte det ska bli medicin till cancersjuka!utan jag fick en känsla av att djävlarna i regering etc är lika sjuka i huvudet som den galnaste professor i en bondfilm, som fått för sig att han ska ta över världen , fixa sig själv evigt liv , på alla andras bekostnad!!fast i detta fall alla bäbysars bekostnad.. och dom sjukas.och värre kommer det bli!!OM INGEN AVPOLLITERAR DOM FÖR GOTT!!nästan så jag önskar det! kramelikram gumman! skickar en JÄÄÄÄÄTTTE styrkekram till dig!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Har du länkar till detta om gluten, så de som vill veta mer kan söka vidare?Tack för ditt stöd Tant Helene, vi får inte sluta nämna saker vid deras rätta namn*satans mördare*Hemikram ❤

  24. Tant Otto skriver:

    Bra Hemi…lika angagerad som vanligt… tänk om jag hade haft en liten gnutta av din energi…min ork är liksom slut…TummeOttokram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Eftersom jag har en gnutta energi kvar, så använder jag den solidariskt för att de som inte har det, ska få det som rätteligen bör tillkomma dem, nämligen ett vettigt och värdigt samhälle, som låter de sjuka var ifred och ger de friska ork att jobba för alla.och insikten att det är som ett växelbruk… ena dagen arbetar JAG för DU är sjuk… och andra dagen byter vi… och cirkeln sluts…Tack för tummen Otto och säg vad jag kan göra för att hjälpa dig eller pigga upp dig?Hemikramar ♥

  25. tant helene skriver:

    Hej igen!ska försöka lägga in en länk till inläggen om gluten! han e mycket kunnig i detta ämne ,Micke!http://www.facebook.com/note.php?note_id=193304410687648&id=100002024715641.länken ovan får du/ni kopiera i adressfältet manuellt.. ni hamnar på Micke skribents sida! och där står en massa om gluten och alla sjukdomar. nedan ett utdrag av sjukdomara:Anemi (lågt blodvärde).JärnbristFolatbristZinkbristD-vitaminbristB12-bristB-vitaminer brister generelltC-vitaminbrist (skörbjugg)mm,mmDåliga Hb-värdenMuskuloskeletala problem (muskelkramper, led-och skelettsmärta).Alopecia samt Alopecia Areata (Skallighet eller fläckvis håravfall) Stickningar i benen, ofrivilliga muskelryckningar (som orsakas av nervskador och låga kalcium).Aftösa sår (sår i munnen).Missade menstruationer.Benskörhet, urkalkat skelett (Osteoporos) en sjukdom som försvagar ben och leder till frakturer. Detta beror på att personen har svårt att absorbera tillräckligt med kalcium och vitamin D.Osteomalaci -mjukt skelett pga brister på bla Zink och D-vitamin, Zink har en avgærande effekt i mineraliseringsprocessen.*Osteomalaci ar vuxenformen av Rakitis (Engelskasjukan). En utredning visar att dom barn som på 50-60-talet diagnostiserades för Engelskasjukan har alla idag Celiaki.Missfall eller infertilitet.Fosterskador, såsom neuralrörsdefekter (felaktig bildning i ryggraden) orsakas av dålig absorption av sådana näringsämnen som folsyra.Tillväxt problem hos vissa barn, eftersom de absorberar inte tillräckligt med näringsämnen.Cancer i tarmen (Lymfoma)Sköldkörtelsjukdom-(under, överfunktion samt cancer)LupusReumatoid artritDepressionADD symtomADHDDampTyp 1-diabetes (även typ 2 fall finns påvisade)Kroniskt trötthetssyndromKraftiga humörsvängningarFibromyalgiIBS (Irriterad orolig tjocktarm-skadad slemhinna)ChronsUlcerös ColitMagsår, magkatarr (även problem sura uppstötningar)Laktosintolerans (beror på skadad tunntarmsslemhinna)Flytningar (ibland sveda, klåda vid urinering, påverkad slemhinna)Analklåda (påverkad tarmslemhinna)Candida (svampöverväxt i den skadade tarmen, i munhålan och underlivet)Autism (Fall finns påvisade där en glutenfri kost lindrat tillståndet)Eksem (på kroppen och i hårbotten)PsoriasisPerifer neuropatiDermatitis herpetiformis (Hudceliaki- tarmens tillstånd återspeglas på huden)Bukspänning Buksmärta, steatorréBuk (uppblåsthet och smärta)Anemi – Folat-brist / järnbrist / PerniciösArtralgi eller artropatiArtritis – ReumatoidAstmatiska-Astmaliknande besvär-LuftvägsbesvärMigränCancer i orofarynx, matstrupe, och tunntarmLymfkörtelcancerStroke (i tidig ålder)Hjärtbesvär (dubbelslag, snabbpuls eller långsam hjärtfrekvens)Downs syndrom (konstaterat Glutenintolerans/Celiaki hos över 2/3 i en undersökning)Enteropati-associerade T-cellslymfomHypertransaminasemiaIgA-bristIgA-nefropatiNjursjukdomLeversjukdom (Autoimmuna)Låg benmassaMikroskopisk kolit / kollagen kolitNervsjukdom och celiakiÅterkommande aftös stomatitSjögrens syndrom (ett tillstånd där de körtlar som producerar tårar och saliv förstörs)Gravéssjukdom (hög ämnesomsättning) Sjukdomen kallas också Basedows sjukdom eller giftstruma.Ulcerös JejunoileitisGallblåsesjukdomarPulmonell hemosiderosÅterkommande PerikarditSarkoidosSchizofreniPsykiska problem (Depressioner, nedstämdhet, livsleda)Alzheimers (Demens)SklerodermiKongenital hjärtsjukdomCystisk FibrosDental-Emaljhypoplasi (Emaljskador)DyspepsiEpilepsiliknande anfall (med eller utan cerebral förkalkning)Förändringar i Hjärnan-vita LesionerBlodsjukdomar (bla leukemi)Cerebellär atrofiKroniskt trötthetssyndrom (myalgisk encefalomyelit eller ME, PVS, post viral trötthetssyndrom eller PVFS)Ömhet till höger om naveln (dunkömhet)Addisons sjukdom (ett tillstånd där de körtlar som producera kritiska hormoner är skadade)Kronisk diarréFörstoppning-TrögmageMuskelförtviningganska diger lista!!! och detta vet dom om!!! SKANDAL!!!!kram igen gumman!!

  26. Grinige gubbj*** skriver:

    Att hägglund är en svinpäls kommer knappast som en överraskning, den kristna högern måste ses som huvudfiende till mänskligheten i allmänhet och arbetarrörelsen i synnerhet. Positivt är att svenskar blir allt mindre religiösa så ”kådisarna” (KD) kommer få allt mindre makt sett över tid.Tumme.Kram!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för tumme och stöd Grinis, och jag hoppas verkligen att du får rätt, även med det nya som Björklund infört, med att den kristna religionen ska få överhöghet i skolan i jämförelse med andra religioner… (organiserad religion oavsett färg är vettlös och designad för att hålla folket fånget)Finns det kristen vänster idag? undrar bara… och vad säger de i så fall?Hemikramar ♥

  27. Kao skriver:

    Vilket menar du? (Ang.ditt svar på min kommentar här ovan)Kao

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jo du berättade i somras om vad som hände på avdelningen och detta vad man gjorde med moderkakorna, men jag minns inte exakt och vågar därför inte berätta det jag minns… vill inte fåp uppgifterna fel, men jag tror det handlade om att detta fortgått alltsedan du och jag var små, fast av andra orsaker…Är jag ute och cyklar nu?

  28. Kao skriver:

    ….jag har ju skrivit en hel del saker i avnavlingsfrågan och du får gärna citera mina kommentarer ;-)Kaoskram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag ska leta reda på några i så fall, för du har skrivit många vettiga kring detta ämne =0)Hemikramar ♥

  29. Kao skriver:

    Sen vi var små? Nej, det har jag nog inte skrivit, för det vet jag ingenting om. Kanske A-Linda som skrev det. Annars får du påminna mej.Jag känner bara till det som hände då i mitten av 80-talet (och tydligen på rutin framåt i tiden för stamcellsforskningen) . Samt att jag berättat de var på mej och skulle klippa navelsträngen när jag födde min dotter. Men jag bad dem i princip att dra åt helvete! Kanske jag hade en INSTINKT att de skulle låta mej vara ifred med barnet. Det tog i.a.f minst 10 minuter innan strängen klipptes. Och då var det min väninna som fick den äran. Inte förlossningspersonalen. Jag var benhård på den punkten, men var inte upplyst i frågan då, 1990 ;-)Kao

    • HEMIMAMMA skriver:

      Man ska lita på sina instinkter, det lärde jag mig också efter min första dotters katastrofala förlossning med epiduralbedövning, som var på väg att ta en ände med förskräckelse…alla förlossningar efter det gjorde jag UTAN bedövning… och då gick allt alltid mycket bättre!Visst kan det vara A-Linda, som skrivit också, hon är ju också en initierad part i detta…Hemikramar ♥

  30. Kao skriver:

    Som jag skrev tidigare i detta inlägg, så lades moderkakorna direkt i en frysbox – inne på förlossningsrummet, då när jag JOBBADE på förlossningen på 80-talet en sommar. När man däremot ligger och föder barn lägger man ju knappast märke till inredningen i rummet…eller hur?Men allt jag skrivit i frågan om avnavling står jag för till 100%.Kaoskram igen.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Varför lade man moderkakorna i frysboxen då? Då kände man väl inte till stamceller?Jag får nog börja leta bland kommentarerna…Hemikramar om och om igen hur många du vill =0)

  31. Kao skriver:

    Visst 17 kände man till det då! Jag visste i.a.f att det kunde vara av värde, (annars hade de ju dumpats på annat sätt) och att det gick vidare till ett laboratorium i huset…Det var vad jag visste DÅ, eftersom jag är konstant nyfiken och frågade.Men att de kastats efter mitten på 80-talet vet all förlossningspersponal är ren lögn.//Kao

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nej jag tror att det handlade om hemoglobulin på den tiden, dvs att göra andra blodprodukter…Nej, jag tror som du att folket på golvet vet att det är lögn.Hemikram ♥

  32. Kao skriver:

    Jag har SJÄLV lagt moderkakor i en frysbox, full med såna. Det fanns en box i vartenda förlossningsrum och jag var inte bara i ETT sånt rum.Den sommaren i mitten på 80-talet.Det är mycket som det forskas på men som inte kommer ut till oss förrän efter 10-20 år….om det nånsin kommer ut.Å andra sidan är det många både barn och vuxna som överlevt t.ex leukemi och andra sjukdomar tack vare stamcellsforskning. DET är ju bra. Men man får ju heller inte stjäla en nyfödds möjligheter till ett bra liv – att en ska leva på bekostnad av en annan.Låter lite som kinesisk tvångsdonationer av kriminellas njurar…..Kao( igen)

  33. A-Linda skriver:

    Så glad att du har tagit upp det här med avnavlingen igen! 🙂 Fet tumme och kram!!!Och om någon känner behov av att bli pådyvlad länkar så kommer jag här dragandes med Facebook-grupperna om avnavling som jag administrerar och mina trådar på Familjelivs forum Sen avnavling- Barnets födslorätthttp://www.facebook.com/group.php?gid=98718282961Leaving A Baby´s Umbilical Cord To Stop Pulsating (Delayed Cord Clamping) http://www.facebook.com/delayedcordclampingViktig info som MVC- och förlossningspersonal brukar hoppa överhttp://www.familjeliv.se/Forum-2-13/m51523086.htmlBor du i Göteborgsområdet och funderar på att donera ditt barns navelsträngsblod? Läs det här först!!! http://www.familjeliv.se/Forum-2-115/m49012210.html och missa inte det här föredraget av den amerikanske obstetrikern Nicholas Fogelson!Delayed Cord Clamping Grand Rounds (en särskilt bra kommentar där har David Hutchon skrivit, en av de läkare som jag mailväxlar med sedan snart 4 år om avnavlingsfrågor och som har lärt mig det mesta jag vet om det här) http://academicobgyn.com/2011/01/30/delayed-cord-clamping-grand-rounds/

    • HEMIMAMMA skriver:

      Som vanligt är jag dig stort tack skyldig! Din expertis och ditt engagemang är oöverträffat och en källa till stor trygghet. Det var ju du som lät mig förstå att detta sker och hur allt hänger samman.Nu var det dags att tala lite allvar igen…. tungt, men viktigt…Hemikramar till bästaste Urmodern! ♥

  34. Pluppa skriver:

    KNUFF!!!O Kram/Pluppis

  35. Civilisten skriver:

    Hägglund är en ful fisk, han skiter fullkomligt i människor och än mindre om barn. Detta bevisar han genom att bara lyssna på dem som förespråkar avnavling, det är pengarna som styr inte humanismen.Vi får inte glömma att den regering vi har styrs av ”storfinansen”, de vill ha valuta av sina hemliga partibidrag.Tumme!kämpa på!

  36. Civilisten skriver:

    Svar kolon: tar du bort mina kommentarer? nej, inte med vilje…men ibland bockar jag galet

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för att du stöttar mig och jag undrade om jag mindes fel eller hur det var, för en väntad kommentar jag trodde skulle vara släppt, fanns inte, så då blev jag orolig…Nog har vi alla bockat fel ibland och jag hoppas att du säger till om jag någon gång skulle vara särskilt frivol och kommentera olämpligt =0)Hemikram ♥

  37. Pinglan skriver:

    Hoppas du har haft en bra helg.Önskar dig en skön start på nya veckan!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag skall snart släppa en helgrapport på hemimammas hem… =0)Men den har varit underbar =0)Jag hoppas att din vecka blir riktigt trevlig! Hemikramar ♥

  38. frekar06 skriver:

    Det där med snuset var inget förvånande utspel. Det är dock märkligt kan jag tycka att vi ska exportera sån skit som snuset till andra länder. Anledningen till varför jag inte är förvånad är att det sitter flera högljudda EU-parlamentariker från Sverige i EU-Parlamentet som under år har krävt att svenska regeringen ska agera för att få bort förbudet mot snuset. Det är mot den bakgrunden som man ska se Hägglunds utspel tror jag. Frekar06

    • HEMIMAMMA skriver:

      Men att just han, sedlighetens och moralens försvarare uttalar sig positivt om förslavande och sjukdomsalstrande gifter?Ja, just det… jag glömde en kort stund det där med falska profeter…Hemikramar ♥

  39. Kjell-Åke Bjurkvist skriver:

    Åsså finns det idioter som röstat fram honom, varför då?Bra viktigt inlägg ..

  40. Mavera skriver:

    En tumme!Hägglund kämpar heller för snuset än för barn och gamla.Kram.

  41. Maria de Suède skriver:

    Men det vet du väl att de vuxnas intressen gàr före barnens… Men det borde vara självklart att barnens intressen gàr före de vuxnas!Örnkram

  42. Inger skriver:

    Bra att du orkar fortsätta kämpa för detta att barnen ska få behålla sitt blod.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag kunde inte stilla mig när han började bräka nu häromdagen =0(Det är rena galenskaper… och jag kan inte förstå att inte fler reagerar?Hemikramar till chefen =0)

  43. A-Linda skriver:

    Har Hägglunds kompis börjat krypa till korset tro? Inkomna förslag2011-01-26Teknik för avnavling av nyföda barn.Frågeställare:…Anders Fasth, professor, ÖL, projektledare Nationella navelsträngsblodbanken vid Sahlgrenska UniversitetssjukhusetOlof Mattson,områdeschef område 4, SU/Sahlgrenska sjukhuset.http://www.sahlgrenska.se/SU/Forskning/HTA-centrum/Hogerkolumn/Inkomna-forslag/Urmoderskramar till Hemimodern ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Kan du förklara denna kommentar jag hänger inte med och då gör nog inte andra det heller?Hemikramar till Urmodern! ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Inkomna förslag2011-01-26Teknik för avnavling av nyföda barn.”Två tekniker finns för avnavling av nyfödda barn. Tidig (=omedelbart efter att barnet är fött) och sent (ingen tydlig definition 1 min-3 min efter födelsen) Vid SU tillämpas tidig avnavling. Metoden har ifrågasatts internationellt och även nationellt. Tidig avnavling har i vissa studier visats ge järnbrist, men inte anemi, vid 3-4 månaders ålder. Finns sådana skillnader i hälsan för barnet att det motiverar SU att överge tidig avnavling?”Frågeställare:Anders Fasth, professor, ÖL, projektledare Nationella navelsträngsblodbanken vid Sahlgrenska UniversitetssjukhusetOlof Mattson,områdeschef område 4, SU/Sahlgrenska sjukhuset.

  44. HEMIMAMMA skriver:

    knuffar

  45. A-Linda skriver:

    Visst ja, länkarna är ju inte klickbara här i bloggkommentarerna. Jag borde naturligtvis kopierat in det som du nu kopierade. Anders Fasth är alltså Hägglunds kompis som syns till vänster på bilden där Hägglund ”klipper navelsträngen”. Sommaren 2007 mailade jag med denne okunnige barnläkare ( förutom chef för biobanken även överläkare på Drottning Silvias barnsjukhus) , som inte vet något om moderkakans och navelsträngen funktion efter födseln och som tror att Moder Natur har gjort en dundertabbe som läkare och barnmorskor måste rätta till. . Bla a så här skrev han:”Slutligen frågan om länkarna. De har jag inte följt upp helt enkelt för jag har inte haft tid. Det får bli en semestersyssla. Jag kan bara konstatera att Sverige har den lägsta spädbarnsdödligheten i världen, vilket naturligtvis inte utesluter att extra blod kan vara av värde. Men andra faktorer måste vara viktigare än den form av ”bloddoping” som detta på ett sätt är. Det extra blodet har ju funnits där för att cirkulera i enheten barn-placenta. Delen placenta försvinner vid födelsen och därmed är behovet av total cirkulerande blodvolym mindre. Och det där med framtida skydd mot cancer tvivlar jag på. Syretransporten kan faktiskt bli sämre om för många blodkroppar. Blodet blir då viskösare (”segare”), mer trögflytande och kan inte transporteras nog fort. Risken för blodproppar ökar. Det handlar givetvis om en balans – för mycket och för litet skämmer allt – och där skall det vara intressant att läsa vad länkarna säger ”Kopierat från mitt blogginlägg ”Hjälp, Moder Natur har gjort en dundertabbe – nyfödda blir dopade av sitt eget moderkaksblod!!!”http://blogg.aftonbladet.se/15613/2007/07/474792

    • HEMIMAMMA skriver:

      Vafalls? Är han helt imbecill? Han har inte läst det Beckah skrev om hur systemet funkar? =0)Jag måste in och läsa det inlägget…Hemikramar till Urmodern ♥

  46. A-Linda skriver:

    Ska in och redigera där nu så att det går lättare att läsa. . När jag skrev det inlägget var jag nybörjare här på bloggen och det blev fel med både färgerna och storleken på texten.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag har redan läst och kommenterat =0)Men all vår början bliver svår, men bättre går det år för år…Hemikram ♥

  47. jochanan skriver:

    Lika skrämmande varge gång, men inponerande av Göran Hägglund att lyckats med bedriften att bevisa sin falskhet genom att gå emot 8 av de tio budorden i ett utalande.1. Du ska inte ha andra gudar än mig= Han ser sig själv som gud2. Du ska inte göra någon avbild av mig och be till den.= Han marknadsför sitt parti3. Du ska inte missbruka Guds namn.= Han har ett parti som sägs vara kristet, och utalar sig genom partiet.4. Du ska hålla vilodagen (söndag) helig.5. Du ska hedra dina föräldrar.= Ja det är därför han vill dela dem på sin ålders höst, sedan de jobbat ett helt liv för han ska kunna leva gott själv.6. Du ska inte döda.= Hur många älldre dör i förtid av deppretion då de tvingas isär då de blir gammla?, och hur många barn dör genom att navelsträngen klipps för tidigt?..7. Du ska inte begå äktenskapsbrott.= nä inte själv kanske, men tvingar anndra genom att tvångs sepparera dem då de blir gammla,,(Kanske fel tolkning av mig)8. Du ska inte stjäla= Jaha Är det inte att stjäla då man tar de finaste åren av de älldre tillsammans, och ta blod från omyndiga barn som inte får bestämma själv?9. Du ska inte tala osanning om någon.= Kallar man sig kristen och har en tro och går emot grunreglerna för kristna, då talar man väll osanning, eller?10. Du ska inte begära någon annans hus, hustru eller ägodelar.= Pengar räknar jag till ägodelar, och de verkar han ha begär till, 1). Sälja anndras blod, 2). Gammla får inte bo ilag för de kostar för mycket……Tvi tvi.Vart nio…Förklaring de (=), äringen egen tolkning av budorden, utan en förklaring vad han går emot den kristna grundtron…Guds kramar…

  48. Yrr skriver:

    Tja vad ska man säga, du har så rätt du!Vidermössor är just inge annat än hemskmössor..nåt lokalt bonnaord tror jag 🙂 Kram på dig du stora debatissa!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för att du förklarade detta =0) Hellre fråga en gång och verka dum, än att låta bli och fortsätta vara det…Hemikramar till dig, du o stora dikterska! ♥

  49. Civilisten skriver:

    Nu är du uppe på top 6 på bloggsidan i Aftonbladet, kör hårt!Kul att tumma…..många gånger!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Vad? Ok, det låter ju superkul!!!Vad du menar i andra sentensen är för dig att veta och mig att finna ut =0) Hemikramar ♥ och tack, tror jag?

Kommentera

