Hemimammas tankar – En fräck fridag =0) HEMI FREDAGSFLIPPAR! Inte bara smart, jag är rolig också =0)

angel_loves.png

sparris.jpgGOD DAG!! Ja, nu har blixten slagit ner, när jag skriver mitt på dagen… Men det är fredag idag och emellanåt minns jag att man måste skaffa sig distans och ta saker lite lättare, annars… så nu tänker jag flippa ut i ett totalt oseriöst inlägg med skämt och frivoliteter…

Tänker på stackars Ullis, som hämtar sig efter sviterna av en sprucken blindtarm… stackars… och att jag varit rökfri i 19 dygn nu…

FAST VILL NI HA LITE ALLVAR SÅ KLICKA PÅ BILDERNA

imagesCAI1JPZC.jpgAlla har vi några udda eller ovanliga talanger. Min udda talang är att jag kan svälja sparris…Hela. Vita sparrisar. Jag öppnar munnen, lutar huvudet bakåt, håller sparrisen ovan munnen och släpper…Som en säl öppnar jag svalget och slukar den hel… Min man brukar titta konstigt på mig när jag gör så….Jag undrar varför??

Vem är denna kufiska mamma som lyder under nicket Hemimamma???

avocado1.jpgJO, jag är en avocado…

Nu har kärringen fått frispel, tänker ni då… På ytan är jag skrovlig, ful som fan och intet till aptit lockande… Man gillar mig INTE eller mycket, det är jag van vid, frispråkig som jag är.. Men under ytan är jag mjuk som smör, och det vet de vänner jag släpper ditin…

Jag värnar dem och hjälper dem. Det vet fler av er i bloggen som i hemlighet fått utstå min hjälp =0)

Men ve den vän som sviker eller bedrar…

Han åker på pumpen, för då har jag min kärna längst in. Den som ALLTID tar mig vidare. Den snackar mig ur pistolhot och drar in mig från den höga balkongen. Den kan inte knäckas, det vet de som försökt…

Jag är en frukt som är nyttig, full av livgivande essentiella fettsyror och antioxidanter, bra för hud och hår…

Jag är en avokado, smaklig måltid!!

picture-2.png

186.jpg

Vilken kille, va??? Fast jag har en bättre version själv…HEJ ÄLSKLING!! Jodå, han läser han me’

542.jpg

Där har vi en som också funnits i en bättre version….

wall_street_humor_hospital_5.gif

imagesCAI1JPZC.jpgDet var en gång en blondin som träffade en god fe. Hon fick tre önskningar.

– Jag vill bli ännu blondare än vad jag redan är. *Poff* så blev hon det.

– Jag vill få ännu blåare ögon än jag redan har. *Poff* så fick hon det.

– Jag vill bli ännu dummare än jag redan är. *Poff* så blev hon man…


Fräck Fredag, lustig lördag och skön söndag på er alla bloggisar!! =0)

GOD DAG!!

65 thoughts on “Hemimammas tankar – En fräck fridag =0) HEMI FREDAGSFLIPPAR! Inte bara smart, jag är rolig också =0)

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Fräck fredag, lustig lördag och skön söndag på er =0)

  2. Civilisten skriver:

    Tumme och BIG SMILE!kram

  3. tant helene skriver:

    hahaha, ja den var kul!gillade stringsnubben och allas vår Arnold! bl.a. thi-hiSom sagt ett gott skratt förlänger livet!Man måste skratta mellan varven! det finns t.o.m. folk som skrattat sig friska!!!från så allvarliga sjukdomar som cancer t.o.m.i dagens värld är det inte så mycket att skratta åt, och då är dessa glada sidorEXTRA VIKTIGA!!Hoppas du får en jättetrevlig helg gumman!Ja alla ni andra oxå förstås!Kramelikram ”Tant Helene”

  4. jochanan skriver:

    Ha ha..skita braigt..fast ska jag bli tråkig så ser jag hellre den senare vertionen av Arnold, än den tidigare som är fullpumpad med steorider,…Nu har jag väll reat upp en och annan *skratt*..Gudskram….

  5. ghostalive skriver:

    Ska testa att svälja sparris vid tillfälle, när jag är full nog. Bilderna på bebishantering kan jag ha nytta av i farfarsrollen. Men jag efterlyser en Emilia i stället för den där gräsliga Emil du släpat fram he-he. Dessutom trodde jag du höll dig för god för blondinskämt, sånt brukar ju bara mansgrisar ägna sig åt (om du tror att jag uppfattade att det var män som fick sig en släng så tror du fel). Trevlig helg.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Du måste göra det när du har kvinnosällskap och se om de får samma konstiga blick som min man får… *ler elakt*Du måste absolut lära dig rätt bebishantering och vem kan bättre lära dig än den som har haft sex egna?Emilia eller Rut som hon är vidare känd är för närvarande upptagen med de rika männens hem, så inkomstuppgift tack så ska jag genast vidarebefordra henne…Hemimamma håller sig inte för god för något när hon flippar ut, det är ju det som är meningen med flippning… och jag kan slänga både män och kvinnor =0)Hemikram och trevlig helg, sug och svälj! (sälen i hemimamma tog över där)

  6. Pluppa oinloggad skriver:

    *ASG*Bra där hemi =)Ha en bra helg!Kram/Pluppis

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag måste ju ta mig själv på blodigt allvar jämt eller hur?Ha det bäst käraste Pluppa!!Hemikramar ♥ x 11

  7. sarahmara skriver:

    Hahaha… och Hemi:- Jag är EN av de vänner som ”inte står ut med din hjälp” , jag uppskattar DIG, din hjälp och din blogg såklart!!!Kramizar gånger 12:P haha♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      GULLE DEJ!! Vill du verkligen avslöja att stentuffa Hemi har ett hjärta? *skakar på huvudet*Jösses du förstör ju min image, människa! =0)Hemipuzzizar x oändlighet & hemikramiz ♥

  8. Pinglan skriver:

    Haha, String-Emil! Kul!Grattis till dina 19 rökfria dagar. Bra kämpat.Önskar dig en skön helg!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag önskar dig också en riktigt trevlig helg!!Jag tuffar på mot rökfrihetens glada dagar och bland annat en bättre ekonomi =0)Hemikramar ♥

  9. Magister Stork skriver:

    He, he…det där med sparrisen kunde du kanske visa i folkparkerna eller nåt? Och det där med Arnold..när man blir äldre blir det mycket ”häng over” där kroppens mjuka delar tenderar att dras allt närmare jordens medelpunkt på grund av tyngdlagen!String Emil får nog problem när han ska skotta snö, där utfärdar jag blåskatarrvarning…Det här var riktigt roligt…Ha nu en trevlig helg ”sparrisen”!hälsarStorkis

    • HEMIMAMMA skriver:

      Trevligt att du såg mina komiska poänger =0) Fast jag tvivlar på att en kvinnlig publik skulle vara road av min talang, även om mina män varit synnerligen fascinerad av den, jag förstår inte varför?Gör du? =0)Hemikram från Sälen

  10. Ulrica-ö-mamman skriver:

    Ha , hahaha… vilket inlägg , humor behövs , jag ber dig om hjälp borta hos mig , men jag kan skriva igen här , jag ska fixa en tårta i helgen och då har väl du tusen tips och råd , men jag vill att den ska 1. gå fort2. se bra ut3. vara otroligt smarrig4. maränger är ett plus 5. Denise vill att den ska vara rosa helsttack , tack på förhand ( känn ingen press , kraaaaam.)

    • HEMIMAMMA skriver:

      Då föreslår jag att du köper marängbottnar i affären (2-pack) och så köper du barnets favoritgodis och grädde, tex polkagrisar… kör godiset i en mixer eller krossa det i en mortel och blanda krosset i den vispade grädden… där har du en garanterat populär barnfyllning.Blanda röd karamellfärg i grädden, droppe för droppe tills grädden är rosa eller klä tårtan med färdigt rosa jordgubbs marcipanlock…Allt ovan kan du köpa i en vanlig affär. det viktiga när du har marängbottnar är att tårtan äts genast…Hemikram, lycka till och berätta gärna hur det gick!

  11. Ulrica-ö-mamman skriver:

    åh , så gottt !!!guud det lät sådär lätt men jag försöker…..vilken succe om den blir godtack snälla , tacksam så in i bomben !!!

  12. skvitt skriver:

    Tack för trevlig fredagsläsning och insikten att vi män är superkorkade. Här följer en liten anekdot om en riktigt manlig björns tänkande och hur elak en manlig hare kan vara. Detta hade aldrig hänt om både björn och hare var honor, så tänk vilken betydelse könet faktiskt har för tankespåren!Då kör vi:Björnen och haren gick en skogspromenad tillsammans när björnen plötsligt råkade riva upp en tuva och blottade en liten flaska som låg gömd under tuvan. Nyfikna öppnade de flaskan för att se om den innehöll något. Som ni redan har gissat så kom det ut en glad och tacksam ande och lovade dem tre uppfyllda önskningar var som tack för frisläppandet.Björnen: ”Jag önskar att alla björnar i skogen är honor!””Poff!” Alla skogens björnar var nu honor!Haren: ”Jag önskar att jag hade en störtkruka!””Poff!” Haren hade nu en fin MC-hjälm på huvudet!Björnen: ”För resten, när jag ändå önskar så önskar jag att alla björnar i hela Sverige är honor!””Poff!” Alla svenska björnar var nu honor!Haren: ”Nu önskar jag att jag hade en riktigt vass terrängmotorcykel fulltankad och klar!””Poff!” Haren satt nu plötsligt uppflugen på en fulltankad motorcykel och med hjälm på huvudet!Den enfaldige björnens sista önskan var: ”Ärsch, för resten, alla björnar i hela världen kan gott vara honor!””Poff!” Och så var björnen den ende i hela världen som var av hankön!Haren kickade igång motorcykeln, gasade och varvade upp motorn, lade i växeln, spann loss med bakhjulet och for iväg med en farlig fart, kikade bakåt mot björnen och skrek ut sin sista önskan:”Jag önskar att björnen är bög!”Som sagt, skulle detta ha hänt om de i stället var honor?/Skvitt

  13. skvitt skriver:

    Du vet inte vilket helvete det är att vara man!;-)/Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det var en mycket festlig historia och sensmoralen tydlig =0)Hemikramar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      och JO… Jag vet vilket helvete det är att vara man… jag brukar ofta skällas för att vara en…i alla fall ganska manhaftig…Och det slås bara av vilket helvete det är att vara barn….

  14. himlen är trasig skriver:

    Hemi; om jag säger att du ska gå i terapi så blir jag anmäld, så jag säger; PUSSS!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Och vem tror du anmäler dig då? Inte jag i alla fall om Hemi lider av vanföreställningen att hon är en säl…Hemi på’re =0) och en liiiiten puss, du får inte bli för girig!

  15. Grinige gubbj*** skriver:

    Hehe. Menar du vanlig vit sparris från Peru, eller en rejäl tysk med ett omfång som……..?:DSjälv vill jag helst njuta av smaken när man biter i den. Kul talang, dock.Stringsnubben var rätt lajbans. :DVar får du allt ifrån?Kram!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag gillar också smaken när man biter i den, men det ger inte riktigt samma blick i gubbens ögonFrån hjärnen *pekar på armbågen* och du?Hemikram ♥

  16. superzeke skriver:

    För några veckor sedan föreslog kanadensiska forskareatt män borde se över sin ölkonsumtion,med tanke påresultatet av en nyligen gjord undersökning som visaratt öl innehåller kvinnliga könshormoner! Slutsatsenforskarna har dragit av detta är att män som drickermycket öl ”förvandlas” till kvinnor.För att se om detta stämde gjorde forskarna följande test:100 män fick dricka vardera 6st 50 cl ölglas.Det visade sig mycket riktigt att 100% av männen:1. Gick upp i vikt2. Pratade överdrivet mycket och utan vettigt innehåll3. Blev överdrivet emotionella4. Kunde inte köra bil5. Klarade inte av att tänka rationellt6. Skulle argumentera över minsta lilla sak7. Vägrade be om ursäkt när dom hade fel

  17. starkskör skriver:

    Hahahahahahha :oDkära avocado… tack för skratten!! ;oDkramar

  18. Lite-udda skriver:

    Rolig historia.*lite udda*

  19. sarahmara skriver:

    Jaaaa!!! Du är FÖR snäll:P Jag tycker att du får lägga ner stenansiktet i privata tonen =)… Du är hjälpsam!! Kramizar x 25 000 och puzzizar (DITT nya ord:P)

    • HEMIMAMMA skriver:

      Man kan inte vara för snäll =0) Stenansikte? jag trodde att Riddar Kato hade ett stenhjärta…Ja, jag är hjälpsam… låt inte resten av bloggen få veta det bara *hötter med fingret*hemikramizar och puzzizar ♥

  20. Kao skriver:

    Det var en del, men kul var det :D. Sparrisslukandet har jag ju läst om förut, har jag för mej. Men tänk att få återse superhemhjälpen Super-Emil(endast för damer som ej fått nåt på länge ;)!?…och undrar om Schwarzenegger själv trodde han skulle få behålla den där äckliga ‘anala-stereotyp’-kroppen även som äldre? Han har väl inte haft tid å träna boddyn – det var sorgligt att se.En avocado med kryddor och en sträng äkta majonnäs varje dag brukar vara en av de få saker jag får i mej innan kl.19.00 (fast föda).Ha det bästKao

  21. Michael Gajditza skriver:

    *S* Jo du, nog behöver man garva lite ibland mellan skratten! Tack för nattens garv! 😉

  22. fiffy skriver:

    Härlig läsning och underbar slutkläm igen! =))..Du ÄR sannerligen både smart och rolig, somliga har allt.Lustig lördag och skön söndag till dig mé!Kramar från fiffy!♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nu menade jag inte på DET sättet.. jag är inte högfärdig eller så… =0( Jag har sannerligen mycket idag, men inte allt och jag har jäklar i min lilla låda fått kämpa för det…och när jag var barn, så var jag avundsjuk på de som var snygga… och hade allt som jag tyckteHemikramar ♥ Du och jag Fiffy, du och jag!

  23. fiffy skriver:

    Nej, det vet jag VERKLIGEN att du inte menade, eller är, jag känner dig nog bättre än så, men däremot menar JAG det, att du ÄR både smart och rolig alltså, och inte ett dugg högfärdig!!Du har fått kämpa, och du är oxå värd det bästa!Kramar från fiffy!♥ Du och jag Hemimamma, du och jag!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hoppsan, ber om ursäkt för feltolkningen <=0) Skönt att du känner mig bättre och jag hoppas att andra på bloggen vet det med…Är vi inte alla värda det bästa egentligen? Jag känner nog så…Massor av hemikramar till Fiffiga Fiffy! ♥

  24. fiffy skriver:

    Det é lugnt! =) Jodå, dem flesta vet nog.Absolut, alla är värd det bästa, vissa mer än andra i dessa tider.Massor av kramar tillbax! ♥

  25. sarahmara skriver:

    Jag *asg* åt Zeke också hahaha…. ville titta in till min hjälpsamme vän och ge dig en tumme!!! Men ta INTE hela handen, det gör ont=) .. Glömde ju tumma igår!!! Jag ska bättra mig genast:Pkramizar<3

    • HEMIMAMMA skriver:

      Vad? Vill du inte ta mig i handen damen? kom i håg att man sade att tar man Göran Persson i handen får man räkna fingrarna efteråt =0)Ja, du det är bäst att du bättrar dig annars kanske jag bryter ihop i bloggen och så kan vi ju inte ha det eller hur? Å nej tack, som gubben brukar säga…Sushi ikväll… och ni? Jag ska dräggla över Erik Saade, så MILF jag är =0)Hemikramiz ♥

  26. Inger skriver:

    Ha, ha! 😀

  27. himlen är trasig skriver:

    Nä, jag har försökt att inte svara, för inlägget ger mig ångest. Jag vet inte varför, kanske har det att göra med att jag inte gillar massa jävla bilder i bloggarna.

    • HEMIMAMMA skriver:

      GIIIRIG sade jag… inte GRIIIInigSå säger du bara för att du inte själv vet hur man lägger in dem =0)”Surt sa räven”Har du dvärgbandmask också?*en lite större puss, så du slipper att vara grinig, nu när du hjälpte mig att knuffa*

  28. HEMIMAMMA skriver:

    Taget från Skvitts blogg: http://blogg.aftonbladet.se/ahh-sikt/2011/02/kirurger-diskuterarFem kirurger diskuterar vilka patienter som är bäst att operera.Den första kirurgen säger:”Jag gillar att ha revisorer på operationsbordet eftersom när du öppnar dem är allt inuti numrerat”Den andra svarar:”Jo, men du skulle pröva elektriker! Allt inuti dem är färgkodat”.Den trejde kirurgen säger:”Nej, jag tycker verkligen att bibliotekarier är bäst, allt inuti dem ligger i alfabetisk ordning”.Den fjärde kirurgen bryter in:”Vet ni, jag gillar hantverkare. Killarna har alltid förståelse när det blir några delar över i slutet och när arbetet tar längre tid än vad du har sagt från början”.Den femte kirurgen får alla att bli tysta när han konstaterar:”Ni har fel allihopa. Politikerna och cheferna här i landstinget är de som är lättast att operera. De har ingen hjärna, inget hjärta, ingen stake och inte någon ryggrad. Dessutom finns det bara två rörliga delar, munnen och arslet, och det spelar ingen roll om du byter plats på dem”.

  29. Agnetha skriver:

    String-Emil hade jag i ett inlägg när jag var ny på bloggen, säger då som nu : bläk !BS Japp, så är det och folket fortsätter må dåligt !Kramas

  30. KramgoaUllis skriver:

    Tack finaste Hemi,för din omtanke och dina ord..Jag vet inte vad jag ska säga riktigt…*ordlösa kramar och tack för att du försöker muntra upp mig ♥*

    • HEMIMAMMA skriver:

      Du behöver inte säga något, bara vara trygg i att jag finns här om du behöver något, eller om jag kan hjälpa dig på något sätt…Hemikramar ♥

  31. Mavera skriver:

    Tack för en rolig läsning:)Önskar dig en fortsatt bra helg!Kram.

  32. Yrr skriver:

    Grattis till din rökfrihet, du måste både vara stolt och glad! Härligt med lite humor i livet och att se att ålderns rätt inte bara drabbar oss vanliga dödliga 😀 Stora kramen!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag är verkligen glad, därför att när jag når fyra veckor, så kan jag bli uppsatt på väntelistan för en bröstförminskningsoperation, som är helt nödvändig för min rygg.Humor är livsviktigt och även om min något stillsamma vardagshumor kanske lyser igenom i mina vanliga inlägg, så måste man få släppa loss ibland…och vi behöver alla påminnas om att livet och yttre skönhet förgås och att inre skönhet bestårHemisuperkram ♥

  33. Kaviar skriver:

    Ni är Sveriges elit, vackra söta. Hit med mer supa!

Kommentera

