Hemimammas kamp – Näthat och nätmakt… och nätets makt över oss? Förhatligt för Bill & Bull?

angel_loves.png

Inlägget rebloggar Jag fick Personligt mail av Lars Ohly, Han bad om min sjuk..Här:läs gärna hans mail!!!=).//sarahmara
Jag skrev till Lars Ohly personligen. Det gällde en annan sak, en helt annan. Han SVARADE!!!. OCH ja…  Läs mer Skrivet av sarahmara på bloggen sarahmara

GOD AFTON!! Idag vill jag skriva om nätets makt.. över oss och under oss…och omkring oss… så börjar jag med att reblogga Sarahmaras glada budskap, som handlar om att en politiker besvarat hennes brev och lyssnat på hennes synpunkter… Bra jobbat Lars Ohly! Bra jobbat Sarahmara, att du vågar skriva till din politiker och göra din röst hörd på ett ännu bättre sätt än vid valurnan =0) Det skulle inte jag vågat, kan jag säga =0)

Vem skulle i sin vildaste fantasi tro att Reinfeldt skulle göra något sådant?

Internet har makt över oss… ibland på ett osunt sätt, som i detta tragiska fall, där en mamma underlät att ta hand om sitt barn, för att hon spelade ett Facebookspel…

”Den 34-åriga mamman lämnade sin 13 månader gamla son ensam i badkaret så hon kunde spela Facebook-spelet ”Café World”. Nästa gång hon tittade till sonen låg han med ansiktet under ytan och ”gurglade”. Shannon Johnson från Colorado i USA riskerar nu så mycket som mellan 16 till 48 års i fängelse för sin vårdslöshet. Hon har själv medgett att det var ”dumt” att lämna sonen oövervakad i badvattnet, men säger enligt CNN att den 13 månader gamla pojken var självständig och ofta ville vara för sig själv. Hon ville imsorry.jpgheller inte riskera att göra honom till en morsgris.”

Hon kanske också aspirerade på att bli en s.k. TIGERMAMMA?

Jag har sett ett liknande fall i verkligheten… En fyrbarnsmamma som lämnade två av sina små barn, 1 och 3 år gamla i badet, ensamma, medan hon talade i telefonen... 1-åringen dog. Hon blev frikänd. Barnens far, min kompis, anklagade sig själv att han lämnat barnen hos mamman efter deras separation… =0(

Vi brukade gå tillsammans till våra barns gravar… och jag känner inget medlidande med den amerikanska mamman, eller min kompis f.d… I mina ögon har båda gjort något oförlåtligt…

Vandrar vidare bland nätstolligheter…

Till min fasa ser jag denna artikel som utser AB’s Lena Mellin en av de mäktigaste opinionsbildarna. På nätet också antar jag? Tyvärr tycker jag att bara Maria Wetterstrand platsar där… det kanske inte är så konstigt att det inte är så mycket bevänt med ”demokratin” Sverige nu för tiden?

50510_127469040641795_1689625_n.jpgFörekomsten av näthat, det vi här på bloggen i dagligt tal refererar till som ”bloggtroll” eller som jag och Arrami valt att patronisera över dem som ”MALTE” med hänvisning till en gammal get med underliga vanor, han haft en gång… denne stank tydligen av urin ur munnen efter missriktat revirpinkande…

Några minns kanske inläggen han skrev och de inlägg jag skrev om denna företeelse? Då vet ni att jag ger svar på tal… Senast idag när jag loggade in väntade mig en elak kommentar, som jag dock kunde skratta åt…

Perspektiv 22 januari 2011, kl 18:47

Du är fan helt efterbliven…

Hemimamma, 22 januari 2011, kl 23:30

Din kommentar är nog den intelligentaste och mest krediterade jag läst =0)

NYHETER-28s08-get-1_203575b2.jpgFlera av er minns säkert att jag utsatts för värre påhopp, under detta mitt första bloggår…
.
Exempelvis, när någon påstod att jag mördat mina barn? Den lämnade en bitter eftersmak i munnen…
.
Inte för att jag tog åt mig, utan för att bloggaren, eller den anonyma kommenteraren, gjorde som flera av dem gör, vilket är synnerligen illvilligt, nämligen, smyger in i ett gammalt inlägg och kommenterar, på ett sätt som är direkt riktat och avsett för mig som person, och bara mig…
.
De som är ”effektsökare”, skriver i det senaste inlägget, för att så många som möjligt skall se dem… lite infantilt, ungefär som ledarsidan på SvD tex… men oftast ganska harmlöst…
.
Numera har AB installerat något slags filter, vilket förhindrar anonyma kommentarer har jag förstått. HÄR en artikel där man kan diskutera näthatet i Expressen
.
Sådana ”lekar” som FGGGMF  och påhopp som ”Himlen är trasig”, sysslar med, kan man ju dock försvara sig emot… eller blunda för om man inte ids gå i clinch…
.
Men nätet har också positiv makt. Det genomslag som Wikileaks har haft, har ju debatterats flitigt och de framstår alltmer som den enda verkliga garanten för demokrati och yttrandefrihet, vilket Bill och Bull, dvs Tobias Billström och Carl Bildt lär beklaga i dagarna… Men vad anser Måns om saken?
.
13ff2f4171de3820.jpg”Den goda sidan av strutsprincipen är i alla fall att jag nu till exempel skulle kunna skriva att Bildt och Billström är rasister av värsta SD-kaliber, utan att riskera att anmälas för förtal.” Petter Larsson

”Dessa strömningar skrämmer. Regeringen har hittills hållit sig på rätt sida anständighetsgränsen. Men uttalandena Bildt och Billström gjorde i Bagdad förskräcker. Ansvaret vilar nu tungt på Fredrik Reinfeldt att visa att hans stolta ord verkligen betyder något. Gör han inte det kan vi snart få en dansk situation i Sverige. Och det vill han väl inte?” Anders Lindberg

Nu är han KU-anmäld…

En annan aspekt, förutom fängslande spel, på Facebook, är att jag hörde på nyheterna härom dagen, att sajten var tydligen instrumental i genomförandet av revolutionen i Tunisien… och utvecklingen fortsätter, vilket denna ledare talar om…  i kvinnornas regi…
.
Vi har alla hört talas om Klamydiabrevet? och den antirasismdemonstration som en flicka ordnade via Facebook, som Lars Ohly var huvudtalare vid? Som SD förfasade sig över att Eva Brunne öppet stödde?
.
I detta och brevet, som Sarahmara skickade och i bloggens reaktioner på Tabula Rasa’s inlägg och öppna brev till Regeringen? som sprider sig som ringar på vattnet…
.
Det visar vad som faktiskt är bra med nätets makt och varför jag är glad att jag är en del av det…
.
Och det visar vänsterpartiet och alla vänsterbloggare och Lars Ohly, att det förtjänas att tas på allvar! Om man kan vinna revolutioner med det, så varför inte nästa val? DET bör SAP ta sig en funderare på…
.
Och alla bloggtroll? alla anonyma ”Malte” uti bloggosfären…
.
De kan ta och krypa ner under den sten de kröp fram ifrån! De har säkert sjysst perspektiv därifrån… Bääh!
.
GOD AFTON!!
.
59 thoughts on “Hemimammas kamp – Näthat och nätmakt… och nätets makt över oss? Förhatligt för Bill & Bull?

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Bääh för alla Maltar!

  2. KramgoaUllis skriver:

    Hej i natten Hemi!Vet du en sak..Jag brukar ju säga till dig ”du vet vad jag tycker om dig”och det är ju då en slags komplimang till dig, att jag tycker det mesta du skriver är bra,och att du är ok..Jag kanske inte varken tycker som du eller tycker att du har rätt alla gånger (men i stort sätt alla ggr)Men så tänkte jag till lite i natt..Alla vill vi ju bli bekräftade..Du vet..Även om man exempelvis VET att ens man älskar en..Så vill man ju höra det och se det i handling.Så Hemi..Här kommer några punkter på varför jag gillar dig.*Du försöker alltid vara rättvis.*Du ser till dom svaga.*Är det nåt du inte kan,så tar du reda på det.*Du skriver enormt vackra dikter och borde göra det oftare.*Du är godhjärtad.*Du har en härlig humor (som kanske tyvärr ”drunknar lite” i allvaret)*Dina tårtor är jättefina..Och säkerligen välsmakande.*Du är intelligent.*Du håller god ton,även mot dom som inte förtjänar det.*Du är enormt hängiven i det du företar dig.Ja det var några punkter.*kramar Hemi och hoppas hon känner värmen ♥*

    • HEMIMAMMA skriver:

      *stum av förvåning och rodnar upp över öronen*Jag vet inte riktigt vad jag ska säga… förutom ett djupt och innerligt tack Ullis ♥Och du har rätt, visst mår alla bra av att bli bekräftade och ”sedda” så även jag…och du gjorde mig mycket glad nu, efter att ha varit sorgsen och modstulen ett par dagar med stora funderingar på om jag skulle orka fortsätta… och om det är värt all tid och tankemöda…Du visade mig just varför jag fortsätter de dagar när jag knappt orkar ur sängen av smärtor och vanmakt och frustration över att mitt vackra Sverige blir alltmer smutsigt…Det som är lite positivt är att de smärtor jag lever med idag, är ändå mindre än de var för några månader sedan… och en god vän jag inte hört från på över ett år… messade idag och vill bjuda på middag på fredag.. och då tänker jag strunta i att hon ”lämnade” mig, när hon fann sin karl.Ibland måste man gå vidare…Tack du min Ullis Gullis =0) För dina fina ord, de kom i grevens tid… ♥

  3. Ignorant idiot skriver:

    Bill och Bull flänger runt och svansar för Elake Måns… LoL

  4. Carina skriver:

    Japp, jag var här, läste både dej och Sarahmara. TummeKramar ochAllt gott till dej!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för tummen bästaste Carina och tack för att du tog dig tiden!Hemikramar och allt det bästa till dig ♥

  5. Har ny blogg. skriver:

    mORNING HEMI FROM TRÖTT Zoomo en natt kvar.Di där pissende geten vet ju alle to vem han är EN RIKTIG DÅRE JA TROR ME ATT HI AR BLOGG TROLLET SKIT DÖRT.BARE SKURE HINKE UR SÅNNE BLÅGG DÅRAR RITIGA ÄRKE SKIT.DU VARGEN I HOP SUPER STARKE KÄMPER SÅ DET SÅ.YNK RYGGAR TÅL INT ATT DET FINNS KÄMPER.SÅ ÄR DET.BRA INLÄGG STARKT TO TUMME TO.DEN ÄR HOS OM LÄMNE SITT KIDS TVI.Nu blir det frulle sen en lång work ha en super duper bra söndag mege kramer Zoomo i massor OCH HIMMLE POTTEN KAN MAN JU SÄGE TILL HAN HAR DÅ ALLT HUMOR HIMMLE POTTAN JA KAN TYCKE ATT HAN SKRIVER SKIT BRA I MELLEN ÅT SÅ HA HAN LITE IRONI TO TYP 🙂

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag hoppas att din sista natt blir lugna gatan… Malte stank särskilt illa det minns jag. Vargen är en kämpa och jag med och ofta faller det sig så att vi kämpar rygg mot rygg och jag är glad att han är min vän. Inte för att man kan bli osams, för det blev vi en gång och det blir alla, men när röken lade sig så fanns han kvar och vi kunde samarbeta som vanligt. Men som en del sade på den tiden att jag var vargens Pitbull, det stämmer inte. jag är självständig och jag går emot även vargen om jag tycker att han har fel.Har man barn ska man ta hand om dem, vare sig man är man eller kvinna…Frukostmackan kommer smaka gissar jag? =0)Ja, vad man än tycker om Himlens fasoner, så humor och ironisk sådan, har han och jag tycker som du att han kan skriva bra emellanåt. men nog skulle det vara roligare att läsa om han var snäll. Man kan sparka uppåt, inte neråt…Jag hoppas att allt är väl med dig och Harald och att du sköter dig. Titta in på min nya blogg, Hemimammas hem…. eller kolla in mitt senaste inlägg på hemimammas mat…Hemikramar till zoliga Zoomo!! ♥

  6. Maria de Suède skriver:

    Jag har inte sà mycket att säga…Men den som anklagade mig för att arbeta med MOSSAD àt mitt folk har iaf försvunnit… Jag skakade bara pà huvudet… Kunde inte annat än skratta àt denne… Jo, nätets makt är reell… Jag märkte det igàr dà jag skrev en artikel pà Newsmill… Pà mindre än ett dygn har jag fàtt närmare 800 besök och ett flertal olika reaktioner, fast mànga klarar inte av att hàlla sig till sakfràgan… Jag blev arg pà Maria Rankkas, vd för Stockholms handelskammare, uttalanden som inte hör hemma i en debatt, som vd/representant för ett företag sà ska man inte komma med spydigheter. Jag är ändà ganska neutral i debattartikeln, där jag ger kritik àt bàda sidorna! Örnkram ♥

  7. Har ny blogg. skriver:

    fast JA TYCKER JU OM KÄMPE BLOGGAR MEST DI SOM KÄMPER.Zoomo för samhället är skit våret lille sverige.man kräks tviar allt skit som slår i facet varje evige dag i blaskerna.

  8. Mavera skriver:

    Bra inlägg Hemimamma!Ja, nätet har verkligen stor makt, på gott och ont.Kram.

  9. Gunilla fridemark skriver:

    Du skriver jämt så mycket även om det är intressant! känns lite svårt att kommentera nåt som framstår som sekundärt i sammanhanget., men Lena Mellin är någon jag har svårt med. Inte för att jag är sosse, men jag tycker förfärligt synd om de sossar som inte passar Lena Mellin! Hon skriver ner dem totalt o sågar dem längs fotknölarna och detta i deras eget? partiorgan-AB!! Under brinnande valrörelse!! Med sådana vänner behöver inte ett parti några fiender!! JaVänner som går och kommer är ungefär som katter, man älskar dem, vet inte riktigt var man har dem men det gör detsamma. De är just Vänner.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Kära Gunilla ♥ Du får plocka upp precis det du vill i det jag skriver och förhålla dig som du vill. Jag har högt i tak och jag kombinerar ofta inläggsämnen just för att man ska hitta NÅGOT som man kan tänka och tycka något om…Du och jag är rörande överens om Lena Mellins allmänna intresse och karaktär. Hon är en black om foten för de rödgröna och har ett ansvar i valnederlaget, liksom Jan Helin och dessutom Vanja Lundby Wedin, som sålde majoritetsinnehavet i Aftonbladet till norska Schiebstedt.Det gör henne till den största klassförrädaren i vårt land i vår samtid, så Lena Mellin har gott sällskap, på dynghögen hon sitter och kacklar på! Två Agdor som slåss om nya tuppen.Hemikramar ♥

  10. Kristina skriver:

    Hejsan vännen!Det va modigt gjort av Sarahmara o skriva till. L. Ohly. Det är så beklagansvärt att ondskan florerar här på bloggen o på nätet i övrigt. Jag är inte me i facebook. Jag kallar det för feghet att vuxna människor gömmer sig bakom en sk. anonymitet. När dem klarar av o va elaka, klarar dem även av o ge sig till känna. det anser iallafall jag. O vilken djädra anklagelse att du har mördat dina barn. Det finns betydl mer vett i en daggmask än hos en så´n person. Ha de bra o hälsa fam så gott.Massor me goa varma kramizar!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej Kristina!! Jag blev alldeles paff jag med! Hon har sällsynt krut i sig den goa tjejen.Jag tycker också att det är beklagansvärt att näthatet tyckt vara en ”accepterad” del av bloggandet och beklagar också att individer beter sig på det sättet. Något jag själv inte skulle drömma om att göra… Jag står för att jag är jag och om jag yttrar en åsikt så är den oftast välgrundad och utbildad… Men det mest tragiska är ju VARFÖR en människa beter sig på det viset… Vad saknades i uppväxten för att forma en sådan själ?Hemikramizar! ♥

  11. Megapax skriver:

    Säger som föregående kommentarer..Du är bara bäst!!Och All Makt åt nätet!! För hos Måns är makten kompakt och sluten..och den makten vill man ju inte ha!! :=(((Megakramar till dig!!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej Mega! Jag har saknat dig mår du tro… jag hoppas att allt är väl?Nej, elake Måns klarar vi oss utan tycker jag… vi ska göra det vi är bäst på, nämligen att vara det fantastiska landet Sverige, som hela världen såg upp till och lyssnade på – INTE ett mini-USA med alla deras problem insydda i systemet…Hemikramar till dig!! ♥

  12. skvitt skriver:

    Om mammorna kan sägas kort och gott att de är personlighetsstörda. Du vet jag ofta tar upp det ämnet. Jag har otaliga gånger länkat till psykopati.se.Det här med personlighetsstörningar är mycket vanligare än man tror. Och då menar jag inte bara psykopater. Just för att det är så vanligt borde man ha bättre koll på sådant överlag.Jag kan det bra, utan att skryta. Tror du inte jag känner igen störningarna hos många av våra politiker. Byråkrater, handläggare, chefer,åklagare och domare är yrken de oftast ses i, och som politiker som sagt./Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      kan du för min skull, ge ett inlägg om Psykopati, med kännetecken? relativt enkelt och sammanfattat? Jag läste om det för många år sedan och har mött många människor Bla, denna kvinnan och andra, som jag tänkt ”De måste vara psykopater” men inte vetat egentligen vad kriterierna var…Vill du det för min skull och för bloggen allmänbildning? Snnnnällla?Hemikramar ♥

  13. skvitt skriver:

    Då blev det ju DSM X! Alltså tionde utgåvan av DSM. Jag har tydligen missat ett antal utgåvor av denna bok som klassificerar alla sjukdomar. Nåja, jag är inte dum för det. Jag kände till alla sjukdomarna som räknades upp. Speciellt äckliga är de som angriper helt blint och är multiresistenta: Reinfeldt och Anders Borg – huga så läbbiga de är – värre än gonne, syffe och digerdöden.Kram!/Skvitt

  14. skvitt skriver:

    Jovisst, men enklast är väl att läsa på psykopati.se så får du allt serverat på fat. Sidan heter FÖRSTÅ PSYKOPATI och det gör man om man har läst den. Alltså, man inte bara VET var det är utan man FÖRSTÅR hur de tänker. Det gör sidan så suverän!/Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jo för min egen del ja… men jag tänker på alla de som inte orkar klicka in sig och som behöver lätt pedagogiskt material, som bloggetterna Malte förstås =0)SNÄLLA?????? PLEASSSE??? *viftar med ögonfransarna*Hemikramar ♥

  15. Agnetha skriver:

    BS Instämmer fullständigt ! Var ska vi annars sparka vi underhuggare om inte uppåt ?Kramar

  16. skvitt skriver:

    Malte, men herre gud. Tror du jag skriver för di icke läskunniga. Ja, där tog jag i, men det finns något som heter läsförståelse och det kräver jag.Nåja, alla är inte som Malte. Det finns ett vitt spektra som sträcker sig från Malte via Skvitt och till Hemimamma som är antipoden till Malte. Själv är jag bara en stackars centrumextremist, men det är i alla fall alltid något!Kram och tack för tipset om Mavera. Länge sedan jag tittade in, men som du kanske sett finns hon sedan länge bland mina rekommenderade. Nu ska jag djupdyka där!/Skvitt

  17. Rojalisten skriver:

    har du släppt greppet om de kungliga nu?

  18. Tant Otto skriver:

    Har läst och kikar in ibland då jag har tid och ork…du skriver ju så långa men bra inlägg.Kram från ottotanten

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag önskar att jag hade kortare inlägg, men det jag vill säga ryms inte på korta inlägg tyvärr… =0)Det är ju tur att du tycker de är bra i alla fall…Hemikramar ♥

  19. Har ny blogg. skriver:

    morning HEMI MAMME INNEN JA LÄGGER MI SOVER NÅGRE TIM.SÅ LÄSTE JA GULIGE EWAS BLOGGE I GÅR OM NÅE JA INT HÖR SÅ MYCKE OM FÖRUT DI HETER FIBROMYALGI JA HOPPS JA STAVE DET RÄTT.KUNDE INT SLÄPPE TANKEN PÅ DET SN SÅ JAG HAR SUTTIT LÄST PÅ CYBERN OM DETTE I NATT PÅ JOBBET.EN DOLD KNINNO SJUK DOM EN ELAK SÅDEN SOM TYP TAR BÅDE KROPPEN SJÄLENS TECKEN ATT MÅ SÅ BAD.SÅ BLIR DI KVINOR INT BETRODDE HELLER DI SLUSSES I SJUK VÅRDEN SOM JA VET INT FAN INT KLOKT.KVINNORNA HAR ONT I HELE BODYN FRÅN KROPPER TILL MASSE LUSTIGE SYMTOM DI HETTE TO MJUKDELER REMO SÅ SOM EWA BESKREV SÅ KAN DET TYP VARE SOM ETT HELVETE TYP I MELLEN ÅT.KAN DU INT TA UPP DETE ÄMNE FÖR JA TYCKER DET SKA UPPER TILL YTEN EN STOR GRUPPER KVINNOR SOM HAR DETTE MEN EN SVÅR DIAGNOSER LIKSOM.VA JA FATTE TO SÅ MÅR DI HEMSK ATT BEHANDLES HITER DITER INNEN DIAGNOSEN SETTS.SÅ SKA VÄL INT KVINNOR BEHANDLES NOPE JA TYCKER ÄMNET SKA UPP TE YTEN JA.HA EN MEGE BRA DAGER TO NU SKA LILLE JA SOVE ME MAGEN HARALD NÅGRE TIM MEGE KRAMER Zoomo Zzzzzzzzzzzzzzzzzz

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag känner till Fibromyalgi… Många i bloggen har den sjukdomen och inom sjukvården så brukade man slarvigt referera till den som kärringsjukan… jag lade in en dikt om Fibro som jag fann på FB för någon vecka sedan….Jag hoppas att du och Harald laddar mycket sömn inför förlossningen nu!!Hemikramar till er båda ♥

  20. Har ny blogg. skriver:

    FAN KVINNOR DI SKA INT BEHÖVE MÅ SKIT PÅ GRUND AV EN SJUKDOM SEN TYP RULLES I SJUK VÅRDEN SOM FAN VET VA JA BLEV SKIT ARG BLIXS PÅ SETTET HUR DI BEHANDLES.Zoomo DOKTORER BORDE FÖR FAN HA LITE I KNOPPAS TYCKA MAN TO.

  21. Arrami skriver:

    …bortsett från ”maltar” och andra kryp så har internet en kraft vi sällan skådat och nu har vi ett verktyg för att knäcka alla falska politiska yttringar…hoppas viljan till förändring växer lite mer hos folk bara! ;-)Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag hoppas också att den kommer att växa, liksom folks motivation att beskriva det de ser på nätet.Jag känner en viss tillförsikt inför framtiden, när man ser vad Facebook åstadkom i Tunisien.Hemikramar ♥

  22. Har ny blogg. skriver:

    god kväler mi hemmi mamme JA BÖRJER MI VERSALER JA TOG SAHAMARE FAY I FÖRSVAR I WINCH FÖRSVAR I KVÄLLER UR ILSKER TO.SEN SÅ RADERE SAHAMARE MINE KOMMENST SÅ HÅLL TO ME BLOGGER I HIMMLEN JA LILLE Zoomo tycker till.MEN SOM JA SKREV RADRER MAN KOMENST TÖRS INT SVARE UPP LYSSNER UPP JA PUSSER KRAMER JA GUD VET ALLT GULDER SKIMMER DÅ.SÅ JA KOMMER ALRDRIG I MI LILLE CHILE LIV VARKEN TUMME ELLER TYCKE I DI JÄVLE LIV PÅ AB BLOGG SOM VANLIGTLÄNK NÅNSIN SEN SÅ SKEV JA TE WHINCH SLÄPP INT UT VA DU HAR ME DI BÅDE I EN BLOGG TA DET I MAIL ELLER MOBBE.MEN DU VET SKIT HAPPENS JA KOMMER INT NOT TO MI BRYGGE STÖTTE PÅ DI MER HO KAN HA SINE TÅRER.KAN MAN RDARE DÅ KAN MAN HA SITT THINK.DU VET HUR JA TÄNK TYCK HATS MITT LIV DU VET JA TAR DIN KRITIK TO ETT PLUS ETT VA DI HAFT LOVET VARANDRE E NOT MI WORK MEN ATT RADERE SÅ SÅ JÄVLE SLUT TRÖTT ARG Zoomo ja bare skrek ut te winch fader va fan to ja han kan spelesi gitar köre barn te världen to.ja kommr aldrig uppfostre mi lile haralt to no fucking wolrd.mi siste inlägg hemi ja setts i gång i morgon på grund av sockret.JA ÄR LIVRÄDD MEN DI MÅ HOPPES GÅ BRA JA HAR MI FOSTER FAR ME MI PLUSER MI STORE SYSTER DU VET MI ÅNGEST HÖR DU INGET JA DÅ VET JU JA ÄR TO THE SKI MEN JA VET JA VINNER MI LILLE JA LA LITER PÅ DI & KAO MI ÄLSKEDE VÄNNER HÄR PÅ AB BLOGG MEGE KRAMER Zoomo ja hoppes du fattter va ja skrivit men ja vet du översetter mi väldigt bra to.Zoomo mitt i alt så tar ja tiller mig alle öde i moskva efetr the tettor dåd.sucker puster dä helt slut.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, vissa saker är bäst att hålla off blog, det håller jag med om, och den här historien med Winch förstår jag inte mycket av… Han har bara varit snäll och trevlig mot mig…men jag har sett att andra reagerat och tydligen fått ”stryk” av honom och det är ju aldrig roligt eller försvarbart…. Jag såg att du tydligen försvarat dem och det gör mig stolt över dig!Frågan är ju VARFÖR det blir så här? vilket vi med stor sannolikhet inte kommer att få svar på.?Jaså de ska sätta igång dig imorgon? JAG HÅLLER ALLA TUMMAR OCH TÅR ATT DET GÅR BRA! var inte rädd!, lyssna bara på kroppen, så kommer det att gå bra! och se till att de väntar med att klampa navelsträngen!ANDAS och det kommer att gå bra….ja, terrorattacken i Moskva var fruktansvärd och onödig dessutom…Jag förstår att du är slut efter en lång dag, och du har en stor händelse framför dig….Hemikramar och håller tummen! ♥

  23. Har ny blogg. skriver:

    JA HOPPES TO DU KOMER SKRIVE OM KVINNO SYNDROMET FIBROMYALGI.Zoomo

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det finns stor chans att jag gör det eftersom du ber om det. men jag kommer att göra det på Hemimamma svarar i så fall…Hemikramar ♥

  24. Har ny blogg. skriver:

    så kom j I BRÅK TO MED BLOGG PONTAS HÅNAS SEGLARN TO I GÅR.SÅG HAN VA DI FREND.MEN JA HÅLER ME M E TREVLIG THE TJEV & EWA FÖR KAN MAN SVARE SOM EN BLOGG RUNKER SEGLENDE PÅ FUCKING SVAR DÅ FÅR MAN TA DET SÅ JÄVLE FUCKING OTREVLIG TYP TO.JA VET DU JA KAN DISKUS UTEN FRONSER PROPLEMES.NU SKA JA SOVEÖR LILLE MIG. Ja e fan liv rädd för tpmorow int mi själv tnk på längre mi socker to är o top därför di setter i gång mi med toja har fusket ja har tryckt in söe saker ja kan säge til mi själv jävle dåre.Men di är int lätt slåss mot socker fucking diet.Mege kram zoomo hus kramer to förlåt to om du ja tycka ja svaret upp fel men ja måste öppne mi utlänske trut men ja har då fan int fel förutom mi synd mot sockerier mot my body pluser inslulin kännonger to.MITT FELJA SYNDE MEN JA SYNDER DO ICK FÖR VA JAG KÄMPER FÖR TROSTSER SPRÅKET.Love Zoomo ja hoppes ja int dör i morgon.livrädd to. trots alle som håller tummen på AB BLOGG ATT DET SKA GÅ ÅT HELVETE FÖR LILLE MI.lien men STRONG TRENDE LIEN Zoomo love du hälser kao from lile mi.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, Portolanseglaren finns på min blogroll och jag hoppas att han ser mig som en vän också. Men jag respekterar hans kunskaper och intelligens, så även om han inte ser mig som sin vän, så vill jag gärna se honom som en vän och definitivt som en lärare.Ewa och Anna är inte med på min blogroll. Deras ev konflikt med P lägger jag mig inte i, om inte det sker på min blogg. P vet förhoppningsvis att jag respekterar honom oavsett denna uppblossade konflikt. Din åsikt om honom är din och vi måste inte tycka lika. Vi tycker säkert olika om andra bloggare med, men i grunden söker jag mig nog oftast till likasinnade som jag, dvs politiskt intresserade, även om jag har några ”opolitiska” bloggvänner med…Var inte rädd inför i morgon… ANDAS… andas, andas… och tänk på vad som väntar när du är klar, eller hur? Att de sättergång dig tidigare förstår jag och du har troligen lätt havandeskapsförgiftning, med högt blodtryck just nu, och då gör man så att man sätter igång i förtid. Om du kan, så använd ”ballongpumpen” det gör det hela lindrigare och jag har bara goda erfarenheter av det… Jag har själv blivit igångsatt, alla fyra sista gångerna…Var bara lugn och tänk dig att jag är där… och andas lilla Zoomo…. andas….Jag håller alla tummar och tår att det går bra och jag kommer vänta på livstecken ifrån dig…Hemikramar och SOV så mycket du kan och om du kan,GE FAN I EPIDURALBEDÖVNINGEN, för med den kan ALLT gå åt helvete!Massor av styrkehemikramar ♥

  25. Har ny blogg. skriver:

    sen hemmi så tycker ja omwNCH SO PERSONNER.Rak på tyck tänk sen kan man tvivle men ja tror på HANN WORK KONST FOTAS MM SEN VA HAN LOVET KVINNS GUD FADER DI ÄR UPP TI HAN MEN FÖR MI ÄR HAN EN PERSO EN FADER.Zoomo HAN TÄNKER SM LILLE JA TYP UTEN AT BEHÖV FÖRKLARE MI TI DE SVENKE LIVET,Zoomo så läser du winchen så ska ja knipe me tårne to, ja lover va sr´tronger nor die för di swedich dårar heller.JÖRSÅTT LIE MIA LOVER BI STRONG ANDES TO TROTS LIV RÄDD TO 😦 MEGE HUS KRAMER TE OL MY FRENDS PÅ AB SE MI Zoomo ja tänker mye på kaos strong ord.typ di knacker int på dörren kämpe får man göre själver jävlit bra ord to di svenke ord liste to.NO MORE KOMMENSTS LIVRÄDD Zoomo mamma to morrov lie över elve på förmidden.JA HOSSPE STO JA FIXER DETTE UTEN DÅRAR I SVENKE WORLDEN TO.Zoomo gör någe ni med människor som mögler to.

    • HEMIMAMMA skriver:

      ALLA människor har bra och dåliga sidor… eftersom jag inte vet så mycket om vad som hänt egentligen så avvaktar jag med att komma med vare sig acceptans eller fördömanden…Men man kan nog dra slutsatsen att han inte mår bra, och att många bloggare blivit hans till synes ofrivilliga offer i en virvlande negativ spiral… och det gör mig ont att se…ANDAS Zoomo… andas… Jag är med dig kl 11 i tankarna och vet detta och finn styrka i detta.Hör av dig och berätta hur det går om du orkar, annars väntar jag på att du hör av dig när det är klart… och ge fan i sockret nu… inte läge att fuska nu capice?Jag håller tummar och tår för dig och lille Harald!!Hemikramar ♥

  26. HEMIMAMMA skriver:

    knuffar

  27. superzeke skriver:

    det finns en sida om psykopati härhttp://blogg.aftonbladet.se/4080/Har bara hunnit se lite grand på denjanne

  28. Maria de Suède skriver:

    Länk till artikeln finns pà Parisiska för freden i Les Deux-Sèvres, min fackliga blogg… örnkramar

Kommentera

