Hemimammas tankar – FAR ÅT HELVETE… Bort med Hemimamma?

angel_loves.png

logoliten.gifGOD AFTON!! Minns ni mig? Människan ”Hemimamma”? Kvinnan bakom? Hon som har ett namn, vilket jag anspelar på med min lilla symbol här till vänster? Mitt namn har med den att göra…Vill ni gissa?

Ett namn som jag hatade som barn, för jag stack ut ur mängden och jag skulle gjort vad som helst för att få heta Kicki, Lotta, eller Bettan, eller något annat av alla ”vanliga” namn… Men min mamma hade valt att ge mig tre helgonnamn, varav mitt första alltså satte en enorm press på mig… och inte var det ett namn som var lättare att bära när man är mobbad?

Men som vuxen har jag lärt mig att acceptera mitt namn och på den tiden jag var singel, var det världens bästa raggningsreplik… spännande och världsvant…och bilden till höger skulle jag tatuera om jag vore rik =0)

Men mitt namn förpliktigar… och idag kan jag identifiera mig med både mitt verkliga namn och med det namn och den persona jag ger uttryck för här, som båda gör att jag går in och försvarar mina vänner och jag tror verkligen på det jag gör och det jag försöker att göra, vilket alltfler börjar inse..

Ni är vana att jag skriver långa, länkade debattinlägg och tar upp olika orättvisor och att mina inlägg kan vara ganska långrandiga… Men de sista dagarna har jag känt alltmer att jag behöver ge utryck för mina känslor och den person jag är.. hon som heter… och vad hennes liv egentligen går ut på, bortom kampen…

Mina sorger och mina tankar, bara i ett uttryck för MIG och inte för kämpen ”Hemimamma”…

Balans, equilibrium…

Jag skaffat mig en ny blogg på nattstad, för att kunna ägna mig åt mera konstnärliga uttryck för min persolighet och Winch var så vänlig att skapa ett underverk till Header… Jag har sett alla fantastiska headers han generöst skapat till många bloggare..

Tack Winch! Den blev verkligen fantastisk!

nattstadsblogg.jpg

Här nedan ett exempel på vad som förekommer på nattstadsbloggen…

 

 En sorgsen HEMIMAMMA diktar i natt…”FAR ÅT HELVETE”

angel_loves.png

När min mamma dog, for min pappa åt helvete… ner i flaskan… den hade väntat svartsjukt i 33 År…

angel_loves.png

När mina barn dog, for de till himlen… Jag fann inga flaskor som ville ha mig…

angel_loves.png

För kärleken måste vara ömsesidig…

angel_loves.png

Hur kan man vilja hata något, som alla andra tycks vilja älska?

angel_loves.png

Kan man älska något som andra tycks vilja hata?

angel_loves.png

Att älska och hata är samma sak…

angel_loves.png

Livet, döden

…är…var…

…24/7…

365 varför?

angel_loves.png

 

Jag hoppas att ni alla ska trivas med MIG också!

Vill ni se mer av henne? Utan en massa länkar? =0)

GOD AFTON!!

95 thoughts on “Hemimammas tankar – FAR ÅT HELVETE… Bort med Hemimamma?

  1. ghostalive skriver:

    Spännande! Där ska jag titta in då och då. Men jag måste medge att mitt bildsinne är det sämst utvecklade av mina sinnen…

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej Spöket! Du är lika välkommen där som här =0)Det gör inget att du har dåligt bildsinne… =0) Jag har ett lika dåligt mattesinne!Hemikramar och vi ses!

  2. Pinglan skriver:

    Jag gillar dig, Hemimamma! Du vågar ju stå för det du skriver.Ha en jättegod helg.Kram!

  3. HEMIMAMMA skriver:

    Ja… Jag hoppas att ni gillar det som är JAG också även om jag i själ och hjärta = Hon…

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag fick just en ”Pepaward” från Sarahmara, för att jag stod upp för henne när hon blev attackerad i sin blogg… Tack Sarahmara, jag skall skriva ett inlägg, och passa awarden vidare ♥ Och jag tycker det är ett jättebra initiativ av dig att bekämpa ont med gott!!Hemikramizar! ♥

  4. syfte skriver:

    du är en självklarhet hela du, inte bara den som kämpar för andra och orättvisor…utan bara för att du är du…massor av kramar Hanna

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Hanna, för dina fina ord och jag är så glad att du är du… och det är skönt att veta att man är omtyckt för sin egen skull…Massor av Hemikramar ♥

  5. Trollan skriver:

    Jag hade nog gissat på något liknande, fast jag tror jag hade valt den andra varianten. Förstår du hur jag menar nu? Inte det du heter utan det som är väldigt, väldigt likt fast i kortare form.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag tror att jag förstår… men mitt verkliga namn är finare (tycker jag numera) och idag trivs jag med det =0)Hemikramar ♥

  6. sarahmara skriver:

    Jag vet att du vill visa mer, det måste du känna efter att lett alla kamper.. Jag tror vi alla mer och mer blir oss själva vill visa mer av OSS och få ge utlopp för känslor mm… Jag blir nyfiken också på :-Kommer du vara DU här också eller bara på Nattstad…Det känns som det var här hemimamma föddes ju, och rätt om du utvecklas här… Du kanske kan blanda dig och kämpandet??. Eller kämpa och länka till dig…:P på nattstad=) Spännande, såhär kan du inte sluta inlägget, skriv MER!. Det var nog svar nog..Ja, jag vill veta mycket mer om dig och ditt liv…Kramizar och ÄNTLIGEN klev HEMI ut ur GARDEROBEN=)♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hemimamma ur garderoben? Ja, du Sarahmara… Modet att börja visa vem jag är, fick jag från dig och din öppenhet, så som jag skrev till dig i förra inlägget och det känns som en bra utveckling.Många undrar nog vem jag är bakom ”Masken” och jag känner att det börjar bli dags för nästa nivå, nu när jag bloggat ett år och bloggen på många sätt har förändrat mitt liv, bla, genom alla nya vänner jag vunnit, bla dig.. Du har rätt i att det var här jag ”föddes” och naturligtvis så har du rätt i att jag bör visa min utveckling här…Ibland måste man våga hoppet, säger de…Hemikramizar ♥

  7. Maria de Suède skriver:

    Ave Maria… ( Hur ofta har jag inte fàtt höra detta? )Men ditt namn är jättefint, men som barn vill man inte sticka ut… Men jag vàgade iaf stà för den jag var och är… Det gör du ocksà! Du är rak, ärlig och säger vad du tycker! ÖrnkramarP.S. Jag skulle vilja ha en örn tatuerad…

    • HEMIMAMMA skriver:

      ”Hail Mary on to thee!” jo, jag kan tänka mig…Tack för att du säger att mitt namn är fint. Det gör mig glad =0)Ja, jag är ärlig och säger vad jag tänker och lär fortsätta så… Hemikramar till Madame dé Poet! ♥

  8. sarahmara skriver:

    Hej!!!Du har en sprojlans NY REWARD att hämta hos mig!kramizar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag har redan varit där och sett den =0)Du är så go och se ovan kommentar:Tack Sarahmara, jag skall skriva ett inlägg, och passa awarden vidare ♥ Och jag tycker det är ett jättebra initiativ av dig att bekämpa ont med gott!!Hemikramizar! ♥

  9. pegasos skriver:

    Hemi!Jag susar ofta förbi dig och läser… ibland för dåligt att kommentera, men hur skulle jag kunna säga något som du redan har sagt… Du vet, vem du är och vi vet, vem du är, för du har öppnat dig för oss. Älska dig för det du är för vi älskar dig för det… Jag önskar var lika stark…Varma bevingade kramar

  10. Magister Stork skriver:

    Att glänta på länken till det innersta rummet låter fint. Ibland kan det nog vara klokt att låta kampen vila lite och i stället botanisera bland sina innersta tankar och uttryck, ja att lufta själen helt enkelt.Lite högtravande blev det allt…Ha en bra kväll…Högtravaren Stork

    • HEMIMAMMA skriver:

      Du får gärna vara högtravande Magister Stork, bara du inte galopperar iväg… =0)Trevligt med Lärande besök och jag tar med dina tankar under helgen, som går i skottandets och skrattande barns tecken…och visst behöver vi alla samla lite kraft och finna balans i tillvaron… Hemikramar ♥

  11. Agnetha skriver:

    Hemimammma, man behöver inte vara duktig och lära ut saker jämt eller stå på barrikaderna, det finns så många olika livserfarenheter på denna blogg att det många gånger räcker om man låter hjärtat tala. Jag är sån här ! Kan inte vara någon annan,take it or leave it ! Det positiva för mig som mina dagliga dropp för med sig är att jag blir alltmer i fas med mig själv, huvudet fungerar bättre och bättre, otroligt skönt ! Tror att din självpåtagna ”tagelskjorta” i form av att du ska undervisa oss /föra olika kamper osv. bara visar ditt stridiga jag och, ursäkta, blir inte essensen av DU. För sådan orkar ingen vara jämt ? Kan ha fördrag med mycket, men jag vill inte bli mästrad, kan tänka själv, har papper på att huvudkontoret fungerar alldeles förträffligt. Nu skriver inte jag detta för att hoppa på dig utan som en replik på frågor i ditt inlägg. Jag tänker så här, helt enkelt ! Bara så, lägg inte i en massa värderingar som inte är mina i det är du snäll. Alla har alla sidor i oss, vi väljer själva vad vi vill gå ut med, jag svänger mellan stridisen, den rasande, den ömtåliga och den analyserande och den som som vill roa sig. Sedan finns en hel massa annat finlir däremellan och mer därtill. Angående ditt namn så heter mina flickor olika varianter på samma namn, eller rättare sagt ditt plus en annan variant, men det är inte deras tilltalsnamn. Bra namn ! Människan bakom ”masken” är bra mycket intressantare än den man klär sig i. Fanken, du har fått mig att inse att jag gillar mig rätt bra ändå. Om man tycker om sig själv är det lättare att tycka om andra. BS Tack så hjärtligt !Kramas

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, det är viktigt att tycka om sig själv, som du säger. Jag trivs bra med den människa jag är idag och mitt namn har jag förlikat mig med också. Visst vill jag att folk skall lära sig saker och på så sätt skapa mening med alla mina sorger och motgångar, men jag lär lika mycket jag, av alla människor och öden jag möter här… Att ”mästra” någon har aldrig varit ett mål…Min personlighet är och förblir väktarens, men till skillnad mot förr (innan bloggen) har jag inte haft samma möjligheter att påverka och att känna att jag kan göra skillnad i världen, förutom för mina barn och mina privata relationer… som jag upptäckt att jag har idag…och det gör att mina bekymmer känns lättare att bära…Att människan är komplex och har många fasetter är bra och ännu bättre är det om man kan ge uttryck för alla de facetterna. På det sättet är jag verkligen välsignad, både med mitt skrivande och med mitt matkonstnärskap…Det låter bra att du mår bättre och att huvudet önskvärt!Min ”tagelskjorta” är bara ett resultat av mina föräldrars fostran och en önskan om att lämna en bättre värld vidare till våra barn… Ett ansvar som mitt inre patos tvingar mig att ta…Hemikramas tillbaka!

  12. HEMIMAMMA skriver:

    En bra länk om FIBROMYALGIhttp://www.doktorn.com/story.asp?storyID=2326Där en ny teori presenteras om orsaken till sjukdomen!

  13. Kao skriver:

    Header? I alla fall är den mycket fin och jag kollade på den där natt…vad den nu hette. Han är duktig, Winch. Alla hjärtan är så fina. (Kanske kan Winch göra en header med delfiner eller elefanter till mej ;-)?.Ditt namn är mycket vackert, men var nog ovanligt när du var liten. Men inte nu längre.Ser en Fibrolänk här ovan och den ska jag genast kolla. Nya rön är alltid intressanta, även om vetenskapen ändras stup i ett. Nya teorier kommer. Gamla förkastas. ‘Fibro’ är mycket problematiskt, kan jag lova. Ont som fan gör det också…..———Hos mej finns ett svar på din senaste kommentar och ett tillägg som plötsligt dök upp i mitt huvud;)Kaoskram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja Winch är verkligen konstnär! och Headern (toppbilden) är fantastisk!Mitt namn var mycket ovanligt när jag var liten…Fibrolänken var avsedd för alla er som lider av detta, bla Sarahmara.Jag ska vrooma över till dig…Hemikram ♥

  14. Sirpa skriver:

    Puss!! Och stor kram!!

  15. knaskorken skriver:

    Vill bara säga tjing, och att jag läser här rätt ofta.Tjing!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Katjing! Kul att du läser vad jag skriver och jag hoppas att du bär med dig något matnyttigt härifrån ibland! Det är alltid roligt att lära känna nya bloggare, nu när jag börjar bli lite modigare… =0)Trevligt att se dig och jag hoppas du ger dig till känna igen?Hemikram

  16. Sirpa skriver:

    Jo märker..och jag kanske skrivit i min blogg något som inte uppskattas av många..men jag säger vad jag tycker!Jas har tyckt så mycket..länge!Kramis min goa HEMIMAMMA!

    • HEMIMAMMA skriver:

      JAG ÄR HEMISUPERSTOLT ÖVER DIG!!Du har numera rätt att titulera dig ”Hemihero” vilket är en nominering, mycket ovanlig, men väl förtjänt av vissa bloggare, för välgärningar för utsatta människor och goda syften!!Jag bugar och tar av mig hatten!!Hemikramar ♥

  17. Sirpa skriver:

    Åhhhh..Sirpan känner sig ärad!! Framför allt jätte glad över att få så fin respons på vad jag skrivit och tycker!Tack min vän!Stor kram!!!

  18. - Winch - skriver:

    Hemi, du är fantastisk. Änglamagi skickar jag till dig a lá 2011. Tänk på mina ord när du behöver styrka och jag blir där.Kramar / Winchp.s.: hälsa familjen osså 😉

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja.. nu var du här som i ett vips!! och jag ska tänka och andas med dig i en stärkande bild av inre skönhet och harmoni och hoppas att det leder mig in i den sömn som du förtäljt om på bloggen…Jag skall hälsa och tacka från hela min familj att din Header är ”grym”Hemikramar ♥

  19. - Winch - skriver:

    Jag är ute på bloggnattrunda. Tyvärr måste jag hinna ikapp med lite småsaker 😛 :)keep in touch > w

    • HEMIMAMMA skriver:

      Yes, Mr equilibrium!! We’ll keep in touch!! Don’t be a stranger, when you’re finished!Hemihug!! ♥

  20. - Winch - skriver:

    Damen, bugar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Vi lär oss alla till slut att buga för världsalltets kraft och magi!Tack för den visdom du bringar mitt liv ♥

  21. HEMIMAMMA skriver:

    GÖR REKLAM FÖR EN BLOGG med ett klockrent citat:”There’s nothing wrong with second place; it’s the second mouse that gets the cheese”http://blogg.aftonbladet.se/visselkonsert/2011/01/tja#lastComment

  22. HEMIMAMMA skriver:

    Synsk 11-01-08 kl 04:32 Angående att gissa mitt namn?Jag vill meddela dig att du har rätt, men säg det inte till någon, du förstör spänningen och magin, då =0)Hemikram ♥

  23. skvitt skriver:

    Aha, det ska vara hemligt, ditt namn! OK, annars vet jag inte riktigt, men helt osökt kom jag att tänka gs ne bolkofell plon 60-talet, en Kord.**Anledningen till att jag inte har varit inne och kommenterat på ett tag är att min uppkoppling just nu är långsam, speciellt när jag kommenterar bloggar som är skrivna långt uppe i Norrland. Har väl med avståndet att göra.När jag dock nu ändå plottrar med min tanget* så ska jag meddela att jag genast ska kolla din nya blogg och framför också min beundran för Winch fina alster.—* Ja alltså jag tycker att det går lika bra med bara en enda tangent – jag flyttar bara runt den hela tiden till de tomma platser där jag vill ha ett nedslag. (** Det var svårt först, men övning ger färdighet och nu hittar jag rätt hela tiden!)Den som inte vet vad det handlar om upplyses härmed att Hemimamma har fnissat så förbaskat mycket att mina tangenter lossnade. Tejp fungerade inte så bra. Tuggummi var bättre, men efter en stund ville jag tugga lite till på det så jag fick samla upp det igen. Det blev föresten liten kletigt också. Då, när jag tuggade, då visade det sig att Hemimamma hade fnissat loss mina tänder också. Fast de gick ganska bra att sätta fast dem med byggtejp. Det tipset delar jag gratis ut till alla som inte har råd med tandläkarkostnaderna. Och de lär väl bli fler med den här regeringen. Den vill ju att vi jobbar mera och det kan jag genast säga: de har lyckats!Ja, alltså, gissa vad jag får jobba med den där byggtejpen! Det måste finnas bättre sätt att få bukt med tandlossning. Vad sägs om att montera in titanskruvar? På dem kan man sedan montera en papegojnäbb och gå till tandläkaren och säga att de kan ta sin djävla praktik och stoppa upp någon stans!Många känslofyllda kramar ska du ha, trots den olycka du nyss åsamkade mig med tand- och tangentlossning!/Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      *FNITTRAR* TAN get??? Malte det stavas ju TAM get??Titanskruvar gillas ICKE de är för dyra och med allra största säkerhet så sitter Kina på reserverna, vilket gör att man icke slösar den dyra och rara varan på Plebejer…Förresten täcker icke försäkringsbolagen, det heller… och inga fallskador heller, då den strikta vintern gör att de genast skall utöka priset och undantagen varmed de icke behöver betala…Myrsteg, bäste Skvättiväg… myrsteg…Hemikramar ♥

  24. Agnetha skriver:

    Ang. ditt svar till mig här ovan.Jag tänker så här : är det ditt ansvar att lära andra ? Tror du inte dina medmänniskor om att själva kunna ta reda på det de behöver ? Har jag lärt mig något är det att skilja på mina och andras problem, menar bara att du verkar ta på dig ett alltför stort ansvar över andra. Vet hur lätt det är att hamna i det diket, men inte bara vi överlevare har driften att klara oss, det har även de flesta andra och man ska inte förringa människors intelligens och driv. Tror att du styrs av ditt sug att vilja vara lärare, gör du det får du vara vaksam på att du inte pekar med hela handen eller viftar med pekpinnen. Du fattar vad jag menar ? Det blir spännande att se andra sidor av dig än den hårda läraren.Ha det gott !Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag visste inte att du uppfattar mig som hård?Själv ser jag mig som både känslosam och empatisk.Jag tror att människor har driv och även intelligens… men inte alla har kunskap.Att du har det och inte behöver eller vill lyssna på det jag vill informera om, får stå för dig, men många andra vill uppenbarligen både lyssna och behöver den kunskap jag besitter…Varför ska man eftersträva kunskap om man inte delar med sig av den?Oroa dig inte, jag har inte tagit mig vatten över huvudet och om folk upplever att jag pekar med hela handen, behöver de ju inte läsa min blogg, eller hur? Självklart styrs jag av lärarens vilja och gläds när jag ser att människor utvecklas, vare sig det är av det jag skriver eller annat…Men jag har många sidor och om du vill se dessa, så lär du inte bli besviken.Sköt om dig och ha det gott!Hemikram

  25. Ister skriver:

    Tack för din kommentar på min andra blogg! Den värmde.

  26. 666 skriver:

    Ja! Snälla!! Väldigt väldigt långt långt bort! Det skulle vara så skönt att slippa dina otroligt korkade och infantila inlägg! God, you’re awful. And ugly. And stupid. Dessutom tycker jag att den som sköt Palme borde få bragdmedaljen i efterskott. Den lilla överklasspedofilen fick vad han förtjänade.

  27. HEMIMAMMA skriver:

    Inger 11-01-08 kl 16:58 Du har rätt, fast fel stavat =0) Då är ni två hitintills, som listat ut det!Hemikram

  28. 666 skriver:

    Vad skönt att du tycker att min kommentar var intelligent, jag var lite orolig att du skulle ta illa upp.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag vore ju oartig om jag kallade dig någonting över huvudtaget… Dig känner jag inte och kan därför inte uttala mig om din karaktär och mentala beskaffenhet.Illa upp för en kommentar som är en uppenbar drift/överdrift? Möjligen om ”du” vore inloggad, skulle jag vara något förnärmad av påståendet att Palme var pedofil… och kräva bevis…Bragdmedaljen tycker jag skall gå till den svenska polisen som lät bli att fånga mördaren och därmed gjorde Sydafrika, Israel, och Broderlandet från väst inklusive inhemska intressen, idag manifesterade i Timbro, Bonnier och Bilderberggruppen en tjänst.Allt annat blir ju motbevisat dagligen i bloggen…För övrigt undrar jag hur GUD ställer sig till det faktum att du kallar honom avskyvärd, ful och dum? Jag utgår från att du i egenskap av ditt nick, opponerar dig mot honom och inte är det minsta rädd för hans vedergällning? =0)”Draco Dormiens Nunquam Titillandus”

    • HEMIMAMMA skriver:

      Vad betyder denna fras i modern ordalydelse? =0)”Sig själv till straff och androm till varnagel”fast egentligen ska det vara ”ENOM till straff – Androm till varnagel”…

  29. Arrami skriver:

    …läcker header! Visst är kärlek och hat två sidor av samma intensiva känsla.Okej, då får jag gå i på ”Nattstad” sen…men det får vänta lite, jag har problem med datorerna, de segar enormt och jag sparar ner allt nu. Det kommer ett gäng och hjälper mig med de mysko problemen imorgon och det lutar åt att jag får köpa ett nytt system…Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Eländes elände… =0( Jag hoppas att det går väl, och att det inte blir för kostsamt…Hemikramar och grattis till din ”pepaward”, den är välförtjänt! ♥ (jag fick också en sån *ler*)

  30. - Winch - skriver:

    du får mig att positivhäpna. bara så du vet. observation: sexsexsex där uppe minsann. måste kännas kinky att ha tre sex som namn =)tillbaka >>> Du är vacker för att du är en vacker själ. Jag berättade för min vän om din kamp. Heavy och vackert.Nattkram till dig och klanen / W

  31. 666 skriver:

    Nä men oj, jag trodde du skulle förstå bättre vad jag ville ha sagt om jag uttryckte mig på engelska. Du skryter ju jämt om hur du tänker på engelska, men tydligen var det också bara struntprat. För om du hade tänkt på engelska skulle du inte ha missförstått det jag skrev. Jag tror din kommentar kan klassas som fail. (Fail betyder misslyckad, eller hemimamma)

    • HEMIMAMMA skriver:

      Obviously not… =0)För att korrigera dig grammatiskt, betyder INTE fail misslyckad, utan misslyckas! ATT = To failVill du beskriva mig som ett misslyckande bör du använda böjningsformen failure.Tänk att att du är så okunnig att jag måste utbilda dig i hur du ska förolämpa mig?Jag inte bara tänker på engelska, jag är också utbildad i språkets grammatik, vilket du tydligen INTE är… Furthermore.. I am quiet certain, that I am in full mastery of swedish to =0)Cocksman?Vill du se exempel på nivån som MIN engelska ligger på, så föreslår jag att du läser här:http://blogg.aftonbladet.se/ahh-sikt/2010/12/julen-assange-anna-ardin-nya-sanningar#commentsVingla tillbaka till den hage du kom ifrån Malte, för något odjur är du INTE

  32. 666 skriver:

    Och dessutom har farsan o jag en helt ok relation, så det behöver du inte bekymra dig om.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jahve, Fader Vår? eller Belsebeub/Lucifer, Ljusbringaren? Jag tror inte att de/han vill kännas vid dig oavsett vilken fader du syftar på. Jag är rätt övertygad att om dylika entiteter existerade, så skulle det krävas mer raffinerade kommentarer än så för att imponera på honom…Bääähh!

  33. 666 skriver:

    Och jag kan ju passa på att översätta det jag skrev på engelska: Herre gud vad du är hemsk. Och ful. Och dum. Så, nu måste ju även du förstå vad jag vill ha sagt. Fast det det gör du väl antagligen inte, dumma, fula människor gör sällan det.

  34. 666 skriver:

    Jag har ett helvete att sköta om, så jag kan tyvärr inte stanna och förödmjuka dig längre, så du får ha det så bra. Vi ses förr än du anar.

    • HEMIMAMMA skriver:

      I can’t wait… och för att förödmjuka mig krävs nog bättre artilleri än vad du tycks ha, Malte =0)

  35. 666 skriver:

    Nu var det ju inte dig jag kallade fail i första hand utan det var betyget jag gav din kommentar. Sen tog jag en genväg för att håna dig,.Måste jag verkligen förklara det här, är du verkligen så dum? Läs först, försök be a smart ass sen.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Oavsett om det var mig eller kommentaren, det gällde, så var det samma syftningsfel.Någon klyftig åsna tänker jag inte vara, den äran kan du få behålla själv.om du vill kalla mig gissningsvis ”Besserwisser” bör smart (klyftig) och ass (åsna i betydelsen arbetsdjur) vara ihopskrivet till ”Smartass” om du ville vara rolig, hade du lyckats bättre med frasen ”Beast of burden””Dumb is as dumb gets” Inte nog att du har problem med grammatiken, du tycks också helt sakna förståelse för ironi”Bona diagnosis, bona curatio”

  36. 666 skriver:

    And no, you would want to wait. Din framtid ser inte så ljus ut.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nu hamnar kommentarsantalet på 69… =0) Över eller under, ”Odjuret”I’m waiting…. Puss på dig, Gullunge!

  37. Hanna hmm skriver:

    Jag fastnade i dikten på slutet… rakt in i hjärtat!Kramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Vad du är gullig Hanna!! Den kom direkt rakt ur hjärtat och smärtan den vidrör är mycket stark…Hemikramar ♥

  38. Yrr skriver:

    Ååå måste kolla in den nya bloggen med 😉 Storkramen från yrr uti skogen.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hejsan Annika! =0) Jag hoppas att den roar någon… annars har jag märkt att den är överrepresenterad av friska unga män som tror sig vinna erfarenhet genom att bekanta sig med ”Hemimamma the milf”Storhemikramen flyger och trotsar storskogen =0) ♥

  39. Vally skriver:

    Någon leker tvärtomleken.

  40. skvitt skriver:

    Att du ens ids föra en dialog med en hjärndöd! Det imponerar. Du har ju faktiskt ev viktigare uppgift: att sprida kunskap. Det är INTE att ”mstra” andra.Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Mina eminenta föräldrar fostrade mig till att svara på tilltal. Jag svarar och imponeras av att hjärndöda ens kan tala? *skrattar* Nej, du har helt rätt i att jag vill sprida kunskap. Vanligen brukar jag förhålla mig ödmjuk inför andra människors kunskap, men denne Malte kunde jag inte låta bli att ge svar på tal…Hemikram

  41. skvitt skriver:

    Det gjorde du alldeles rätt i! För övrigt hade jag för avsikt att ge dig ett längre svar än det som blev. En malör inträffade och därför skrev jag inte mer. Det är nämligen så att jag ibland kan komma åt någon tangent som ändrar hur skrivbordet uppför sig och jag vet inte hur jag återställer utan att starta om datorn. Jag vet inte ens vilken tangent det är fråga om. Det enda jag vet är att det i alla fall inte är en TAM GET :=)Nu blev det alltså omöjligt att skriva Å, Ä och Ö, men med Ä fick jag i alla fall fram citattecknet.Det jag hade tänkt att skriva är att man skriver för en blandad publik. För vissa skriver man sådant som de själva förstår minst lika bra som en själv och har större kunskap om, medan för andra kan det vara något som är alldeles nytt och obekant. Och vissa kanske inte förstår vad man skriver medan andra får en aha-upplevelse.Det är tråkigt om någon som redan vet allt det man skriver tycker att man framstår som en besserwisser som vill mästra andra. Det kan ju finnas de som bara är tacksamma att få veta något mera. Det är dem man skriver för. De förstnämnda kan ju strunta i att läsa om de redan kan allt, eller – än bättre – komplettera med sitt eget vetande. Det kan ju berika bloggaren och utvidga dennes vetande.Goa karamar på dig!/Skvitt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Denna kommentar skulle jag vilja dedicera till Agnetha. Hon stör sig oerhört på mitt ”mästrande”Menar du att du inte har pli på ditt tangentbord? det låter som en anafor…Fredrik Reinfeldt kontra svenska folket…Hemikramar ♥

  42. helene ekman skriver:

    halloj hemimamma!vart alldeles faschinerad av ”the inphantile jerk” som skrev ett antal kommentareer ovan att jag helt kom av mig om vad jag läste i bloggen! undrar hur och varför en del är sååå engagerade att vara elaka och samtidigt göra bort sig å det grövsta? hahaha, hörde en gång ett uttryck som säger det mesta om såna., E han elak, eller bara dum? troligtvis det sista, för jag misstänker att hans ord kommer av att han känner sig mer korkad än vanligt när han läser din blogg, men han kan ju läsa en kalle anka i stället, så kanske han kan höja sitt egenvärde genom att faktiskt begripa vad han läser!men ja, jag vet ju vad du heter, så jag håller snattran om det, såklart, jag tycker i alla fall att det är ett vackert namn!knuffar som vanligt! tantiga kramar helene

    • HEMIMAMMA skriver:

      Du är så gullig Helena att jag blir alldeles generad… och jag känner ditt stöd i ryggen!Ja, numera kan jag acceptera att min mor lade ett så ansvarsfullt namn på mig =0)Min varmaste hemikram till dig ♥

  43. helene ekman skriver:

    litet tillägg, i vanlig ordning.. hehe, kan inte låta bli! om nu” the jerk”som jag kallar honom som skrev spydigheter hade avsett din blogg när han skrev god, you´re awful ugly and stupid, så hade det väl varit mer korrekt att skriva it is… än you´re ? eller kallar han bloggen för du /ni? kanske dags att gå en kurs i engelska om han tänkte försöka fortsätta briljera på utrikiska! för övrigt tycker jag han e barnslig! men jag blir förbannad när någon försöker ta poäng och göra sig lustig (trodde han) på någons bekostnad, framförallt när han ger sig på en person som jobbar såååå mycket som hemimamma med att göra världen till en bättre plats! för alla! även såna som honom!håller på dig hemimamma! alltid!! kram igen

    • HEMIMAMMA skriver:

      Du är briljant Helene och storslagen i din indignation och jag känner mig hedrad att du vill försvara mig så ♥ och din engelska är ypperlig må jag säga!Jag hoppas att andra gör samma distinktion som du och fattar att han cyklar utan redskapet därför…Hemikramar ♥

  44. F skriver:

    Men då. Allvarligt..Jag vet inte mycket om dina problem.. Några meningar bara. Man borde försöka gå upp från trappan, inte ner för den. Fast det än skulle bli det tuffaste du gjort så är vägen upp från helvettet en större satsning. Fall för guds skull inte ner. Eller? Kanske lättare sagt än gjort.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Du menar uppför trappan. Du vet inget om vilket Helvete jag besökt eller inte, vilket gör att jag föreslår att du läser på lite innan du talar om för mig vad jag skall göra, ditt kreti!Och om jag skulle falla så landar jag på dig eller hur? För du befinner dig nere i gropen redan.Det mesta är lättare gjort än sagt för min del. Vad har du själv att visa upp?

  45. Men då skriver:

    Vad är kreti? Är det något du såg när du tittade dig själv i spegeln?Nej, du faller inte på mig. Och skulle du göra det så är jag inte där för att ta emot dig. Du får falla och ont kanske det skulle ha gjort. Kanske är du en del av helvettet. Du verkar göra syndigt goda tårtor. Men de kanske smakar skit. Bilden talar inte alltid om innehållet. En fin utsida kan ha en ful insida och detsamma verkar gälla dig, bloggen och ditt yttre. Jag menade inte att vara otrevlig, men visste inte att du var det Hejdå da.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Du frågar vad ett kreti är? Uppenbarligen fattar du att det är något negativt i alla fall…Detta var den svamligaste förolämpning jag någonsin fått. Meningsbyggnaden är bedrövlig och syftningsfelen haglar. Du blandar tempus, som om du aldrig gått i skolan. Din allmänna bildningsnivå kanske återspeglas i din kommentar och då tycker jag synd om dig, för jag anser att bildning borde vara en rättighet för alla. Om man är beredd att göra jobbet (var du det?) så når man långt, nästan hur långt man vill och då behöver man inte andas avundsjuka i varje ord man yttrar…Om du nu så starkt ogillar mig, min blogg och allt jag står för, föreslår jag att du gör dig själv och alla andra här en tjänst och slutar läsa min blogg…Eller är den så intressant så du inte kan hålla dig härifrån?Min insida kan du inte uttala dig om eftersom du inte känner mig och vad mina tårtor smakar lär du gissningsvis aldrig få veta, eller hur?Jag menade inte att vara otrevlig, men tyckte att du var det. Som man frågar får man svar heter det, så hejdå och håll dig borta om du inte ens kan skilja på hur en hövlig och trevlig kommentar konstrueras…

  46. ok skriver:

    Ok, kollade upp ordet kreti och kan säga att visst har jag bildning, men står inte högst på samhällstegen heller. Jag måste jobba precis som alla andra. Vad jag har att visa? Att jag bryr mig. Jag jobbar inom vården med äldre, och har läst mycket inom samhällsområden och sjukvård. Jag tyckte att du verkade arg och nere och jag brydde mig för en sekund om dig som människa. Jag bryr mig om människor, djur och planeten till en viss mån . Jag bloggar inte i första hand, men ibland väcker vissa bloggar intresse hos mig. Och den jag läste såg ut som en trappa ner i deprission byggd av olyckliga händelser. Jag ville att du skulle kunna känna dig stark, utan att fastna i allt dåligt och dåliga tankar. Men allt förjäves för du misstolkade min mening. Kanske jag misstolkat din blogg, men kände mig påhoppad av fel anledning för jag menade väl. Jag sympatiserar ibland med de som inte mår bra..Lindra är aldrig fel. Din blogg är offentlig och jag läste den.Ingen större grej. Och om jag inte hade varit bildad, hade jag inte förtjänad att bli behandlad som människa ändå. Inte bli nedklankad.

    • HEMIMAMMA skriver:

      I detta fall måste jag be om ursäkt. Denna din förklaring, ställer alla dina tidigare kommentarer i ett annat ljus… Jag måste be dig om ursäkt, men ber dig också att lyssna på min förklaring.Om du tittar längre upp i bloggen, så ser du att en del människor som är oinloggade, ger sig på mig, ganska kraftigt… I ett av de värre fallen under det året jag bloggat, så beskylldes jag tex för att ha dödat mina barn, vilket naturligtvis är befängt…Detta har naturligtvis gjort att jag överreagerat i detta fall.Jag ber så mycket om ursäkt för att jag misstolkade din kommentar och jag hoppas att du kanske kan förstå mig… =0(och du har rätt… alla har rätt att bli behandlade som människor och jag tänker betrakta detta som en stor lärdom och jag hoppas verkligen att du återvänder för att läsa mitt gensvar =0)Du har helt rätt i denna kommentar och jag skäms verkligen… =0)Jag ber verkligen så mycket om ursäkt!! Jag hoppas att att detta svar når dig.

  47. ok skriver:

    Och nej, jag passar jag inte in i din perfekta bloggvärld. Tack och lov för det. Hej då daDu slipper se mig här. Adios

  48. Okej skriver:

    (Läste ändå, är lite nyfiken av mig då och då.) Oh ja, din förlåtelse är godtagen. Jag ber om ursäkt för att jag kan ha varit otydlig. Ibland gillar jag att läsa bloggar utan att blogga själv och då blir det väl att jag tolkar det som jag gör. Jag håller djupt med dig om att det är en befängd anklagelse och förstår nu din inställning och varför du försvarade dig. Jag har respekt för den sorg du bär/burit på och förstår din reaktion. Och ibland slarvar jag lite med hur man stavar, men är annars duktig på det svenska språket. Du är fri och uttrycka dig på din blogg och skriva vad du känner, sen är det hur läsarna tolkar inlägget. Jag att jag talade ur en symbolisk synvinkel och menade inget trams med den första kommentaren. Ha en god fortsättning på det nya året.Ps. Första gången jag läste hemimamma så trodde jag att du menade” hem i mamma” som när ett barn ligger i magen. Dvs livmodern i mamman för ett foster, och att du var duktig på förstå hur ett hem ska vara. Haha, så det kan bli. Men nu vet jag vad det är. ds.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej Fröken(?) Okej! Jag blir oerhört lättad och glad att du vände åter =0) och att du tar min ursäkt så chevalereskt ♥ Jag önskar dig en god fortsättning och mig själv god bättring =0)Jag måste medge att dina tankar runt mitt nick faktiskt föresvävat mig också… Kul att du kunde tolka något så subtilt, vilket bottnar i att jag varit konstant gravid i över tio år typ… Vilket gjorde att min sjukdom inte upptäcktes förrän för ett år sedan drygt… och med den kom insikten att jag aldrig får bli ett ”hem i mamma” igen… en sorg i sig när det inte är frivilligt…Om vi frågar mina barn, så är de rörande överens om att jag är den bästaste mamman i världen…Jag själv vet bara att jag gör så gott jag förmår av mina omständigheter och jag är glad att ”mammadomen” inte sitter i pengar som en del tycks tro utan i själen…Jag hoppas att du återvänder, för jag vill lära känna dig, då du imponerar på mig med djupet för din förståelse av saker jag trodde var fördolda…Men Hemimotorn passar också in eller hur? =0)En varm tacksam hemikram ♥

  49. Okej skriver:

    Dessutom gillar jag dina meningar som finns under vågen till höger av bloggen. Lite värda att tänka på.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Många människor skulle berika sina liv om de lyssnade på de orden som jag insamlat från lite varstans… ”Draken stiger i motvind” har blivit min personliga devis…Hemikram

Kommentera

