Hemimammas kamp – "Den Onde, den Gode, och den Fule" # 9 Frågor, Fulingar och Framtiden?

angel_loves.png

Inlägget rebloggar Förlossningsvården i Gbg utsätter medvetet nyfödda för skaderisker!!! / Mam
Har nu fått svar  på frågan som jag ställde i  rubriken till mitt  inlägg  6…  Läs mer Skrivet av A-Linda på bloggen A mam`s got to do what a mam´s got to do

GOD AFTON!! Ja… Ni vet gången… mina ”utnämningar” börjar förhoppningsvis bli välkända och tanken och frågorna bakom kristallklara…

Annars är det bara att följa tråden bakåt i rebloggningarna. Förra delen nämnde Yokso, Carola, Assange, Jay Smith och naturligtvis Carl Bildt. Vem som är ond eller ful av alla dessa kandidater, varierar efter dagsform och Hemimammas humör.. fast Bildt är nog både ful, fel och ond i mina ögon förresten… Och den eviga ”gode” följetongen är ju Kungen…

Så vi börjar väl med honom idag också.. *LER*

https://i0.wp.com/gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/01358/Bild_2_1358667w.pngSvenska Folket vill sparka honom. (Äntligen!) – Och vill att Viktoria ska ta över

Klicka på bilderna för att komma till originalbilderna som är förstorningsbara

https://i2.wp.com/gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/01358/Bild_15_1358966w.pngYtterligare en detalj att lägga till till det rojalistiska utvecklingslandet Sverige.

Nu agerar Prins Daniel på eget bevåg.

Han tackar Ockelboborna för att de skyddar honom och den blivande Drottningen, mot paparazzis. Han får väl ordna med ett eget ”Ockelbo-garde” modell Vatikanens Schweizergarde, där det krävs schweitziskt medborgarskap för inträde, när han blir Drottningregent. ehum gemål, menar jag…

Men visst är han ful i de PK glasögonen?

Har ingen visat honom linser?

Något som artikeln påstår finns risk för aldrig inträffar… att Viktoria blir Drottning alltså…

Befängt påstående. Högerregering är historiskt en garant för bevarandet av Kungahuset och om inte Palme vågade ta Tjabo av daga 1973, så varför skulle en Socialdemokratisk regering (?) våga det NU säg inom 30 år? och En Moderat?

Lena ”Jag vill ha din röst” Mellin skriver i sin krönika att Viktoria riskerar att vara så gammal så hon inte är någon frisk fläkt, när hon får ta över…

Ursäkta mig, Herr Herman Lindqvist, men skulle inte du, som lärde Prinsen lite vett och etikett, informera Fru Mellin om det faktumet att Kungahuset finns till för att garantera STABILITETEN i landet?? och bör vara en sammanhållande och pålitlig instans. De finns Inte för att vara någon frisk fläkt!!

(Vilket någon för övrigt glömt lära hans majonäs honungen själv)

Att ”tala är silver och tiga är guld” är ett ordspråk som han troligen skulle vilja ta till hjärtat, hjälper inte alltid…

Fast han är faktiskt mindre ful med glasögon.

Framtid?

Något som också finns automatiskt likhetstecken med Högerregering, historiskt sett, är Försvaret…

Denna oroande notis fångade jag upp i kväll;

Publicerad: 2010-12-26 ca kl 18.00

Försvaret vill ha fler på heltid

735776106.jpgStockholm. Försvarsmakten planerar, enligt Sveriges Radios Eko-redaktion, för fler heltidssoldater än vad riksdagen slagit fast i sitt beslut om det nya försvaret. Försvarsutskottets ordförande Håkan Juholt (S) kräver att regeringen gör klart för militären vad som gäller.

Medan Försvarsmakten oroar sig över kvaliteten i förbanden om bara 25 procent av soldaterna är fast anställda anser riksdagen att det blir för dyrt och oflexibelt med en högre andel fasta.TT

Detta är något som kan få många implikationer vilket vi bör begrunda noga konsekvenserna av.
Krigiska saker är sällan av godo. Vare sig här i Sverige (Ådalen -31) eller utomlands. I detta fall NordKorea som nu hotar med Kärnvapen…Vilka fulingar!!
Framtid?

 Drickandet blev precis så omfattande som vissa förutspått och vissa fruktat… Många var det nog som försökte dricka sig snyggare… men som inte lyckadesoch mörkertalet och drabbade barn?

Men de glömmer att DERAS TUR KOMMER…

Betänk Martin Niemüller’s dikt:

250px-Timbre_Allemagne_1992_Martin_Niemoller_obl.jpgI Tyskland hämtade de först kommunisterna, och jag protesterade inte, för jag var inte kommunist;

Sedan hämtade de de fackanslutna, och jag protesterade inte, för jag var inte fackansluten;

Sedan hämtade de judarna, och jag protesterade inte, för jag var inte jude;

Sedan hämtade de katolikerna, och jag protesterade inte, för jag var inte katolik

Sedan hämtade de protestanterna, och jag protesterade inte, för jag var inte protestant…

Sedan hämtade de mig, och då fanns ingen kvar som protesterade…

shim.gifPIX-8ZVNQS.jpg

(arkebuseringsmuren i Auschwitz)

pto0017l.jpgATT FÖRSÄKRINGSKASSANS HANDLÄGGARE SKALL BEDÖMA ARBETSFÖRMÅGA FRÅN ÅRSSKIFTET (5 olika artiklar, i olika tidningar) Men inte ett ord på DN‘s startsida… Det anses nog i vissa kretsar att det är ganska oskönt att vara sjuk… fult?
Framtid?

Röda Korset har förlorat 30.000 medlemmar sista året... Men Bengt Westerberg sitter kvar. Han är inte heller så snygg längre som han var en gång. Omvänd Westerbergseffekt alltså? Riktig fuling…
Aftonbladets Karin Petterson travesterar Palme och påstår att ”Vi har underbara dagar framför oss”
Även om jag älskade Palme, får jag nog hålla med hans kritiker, om att hans forté inte var skönhet (om inte vi räknar verbal sådan)…
Kan vi verkligen tro på det hopp hon försöker att förmedla?
Framtid?

imageseldgivning.jpeg

Stupstock och Slavarbete

REINFELDTS SS

& dödsstraffet

och kriget…

Steget är inte längre långt, till någondera av företeelserna…

Moderaterna kritiserar Sverigedemokraterna – MEN… betänk… Moderaterna vill sparka på ALLA svaga grupper… sjuka, gamla, barn, arbetslösa… alla som inte bär sin egen vikt, oavsett om de bara väger 36 kilo.

Framtid?

GOD AFTON!!
68 thoughts on “Hemimammas kamp – "Den Onde, den Gode, och den Fule" # 9 Frågor, Fulingar och Framtiden?

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Några frågor på det? =0)

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag vill också nämna att idag ”boxing day” vill jag tända ett ljus för Tsunamin 2004’s alla offer.

    • HEMIMAMMA skriver:

      http://www.expressen.se/nyheter/1.2268700/reinfeldt-lovar-sankt-skatt”Reinfeldt lovar sänkt skatt” STOR INTERVJU AV STATSMINISTERNStatsminister Fredrik Reinfeldt är så nöjd med utvecklingen i svensk ekonomi att han vågar lova att fler omfattande skattesänkningar snart kan bli verklighet.I en lång Expressenintervju talar han också om bristerna i de allianspartier som nu har problem, Socialdemokraternas kris och Wikileaksuppståndelsen. Han berättar också om sin oro för ungas laglöshet på bloggar och Facebook och hur han själv ska framstå som mer mänsklig bland arbetslösa och sjuka. Reformambitioner – det var det magiska ordet som Fredrik Reinfeldt och hans allians gick till val på. Efter finanskrisen vågade han inte lova mer än att uträtta vissa saker under de kommande fyra åren men när han träffar Expressen på en av årets sista arbetsdagar för ett samtal om det kommande året är han mer precis.- Vi uttryckte ju oss så för att vi ville avvakta svensk ekonomis utveckling. I takt med att den svenska ekonomin nu blir allt starkare så blir det än mer trovärdigt att vi kommer att kunna genomföra våra reformambitioner.Foto: Sven LindwallVad tror du om tidtabellen för ytterligare ett jobbskatteavdrag?- Det enda vi egentligen sagt var att det inte skulle komma 2011. Men sen är det öppet.Hittills har alliansregeringen genomfört fyra jobbskatteavdrag som har gett ett vårdbiträde 1 500 kr lägre skatt och en sjuksköterska med en månadslön på 28 000 har fått 1 750 kr lägre skatt. Det femte jobbskatteavdraget ska sänka vårdbiträdets skatt med ytterligare 200 kr och 314 kr mer i plånboken hos sjuksköterskan. Förutom avdraget ska gränsen för när en löntagare betalar statlig skatt höjas.- För mig är det en önskvärd reform som jag tror är bra, där vanligt folk som jobbar märker att det lönar sig. Och där människor med låga inkomster märker att drivkraften för att jobba blir tydligare, säger Fredrik Reinfeldt.Ekonomin har stärktsLigger det närmare till hands nu jämfört med när ni satte upp det som en reformambition i valrörelsen?- Ja, i den meningen att ekonomin har förstärkts ytterligare. Sen kan man jämföra med situationen 2007 där vi förvisso hade ett utrymme i offentliga finanser, men där det blev en diskussion om kapacitetsutnyttjandet i den svenska ekonomin. Man måste också väga det mot att politiken blir fel i kapacitetshänseende, men det ser vi inte framför oss nu. Konjunkturinstitutet sa ju i veckan (före jul) att det snarare finns lediga resurser i svensk ekonomi och möjlighet att gå fram med ytterligare förbättringar.Ni har planer på ett jobbskatteavdrag och sänkt restaurangmoms – är inte det lite klent inför de kommande fyra åren? Vill du inte göra mer?- Återigen, det beror på vilket utrymme som finns. Men förutom skatt och ekonomi har vi i regeringen många andra reformambitioner, exempelvis inom skolans område. Jan Björklund har sagt att 2011 kommer bli den svenska skolans största reformår någonsin och det syftar till att barn och ungdomar ska lära sig mer.- Vi behöver göra mer med lärlingsutbildningar och reformer av arbetsmarknaden för att sänka tröskeln för människor att komma i arbete. Så det är inte bara skatt.Är du orolig för att en bostadsbubbla knäcker den svenska ekonomin?- Det vi ska vara klara över nu är att experter och andra som granskar detta säger inte att det finns någon bubbla om man ser till hela Sverige.AmorteringskravMen riksbanken varnar väl för det?- Ja, man talar om att man ser ett fenomen som man ska vara vaksam för. Vi ska dock tänka på att en del av prisstegringen förklaras av att den svenska ekonomin är stark, att folk har jobb och tjänar allt mer.- Men visst, det finns en diskussion om vi inte ska få ett lånefinansierat prisrally där folk bjuder över varandra på grund av att de lånar mer.- Det möts nu med amorteringskrav. Det möts med att man har en kontantinsats vid bostadsköp som man inte lånar till. Vi har anledning att fortsätta titta på detta.50-talssiffrorHur orolig är du för att situationen i Europa kommer attpåverka svensk ekonomi?- Det är viktigt att påminna om att hälften av vår ekonomi är kopplad till export och stor andel av det är kopplat till EU. De parallella spår som vi nu rör oss efter med problemen i södra Europa och ett Sverige med tillväxtsiffror som vi inte sett sedan 50-talet – till slut kommer det att påverka vartannat.Inom EU är det mycket fokus på ekonomin just nu – vad skulle du vilja göra inom EU de kommande åren om man bortser från ekonomin?- Det har varit för mycket krishantering när det borde vara mer reformer av arbetsmarknaden och att få den inre marknaden att fungera bättre med gränsöverskridande handel. I grunden är det så att Europa behöver en ökad rörlighet och mer arbetskraft eftersom vi har en åldrande befolkning. Väldigt mycket av tongångarna i Europa är de motsatta med stängda gränser och ökad kontroll av människor, att arbetskraft ska hållas borta.- Jag har varit på så många möten i min krets där man tar upp detta men där ingången är att det är ett problem. Det beklagar jag. Det är en stor framtidsfråga för EU.Tonar ned Wikileaks-hetsenHur summerar du den svenska uppståndelsen kring dokument från amerikanska ambassaden i Sverige som läckt ut via Wikileaks?- Väldigt stora rubriker och många artiklar om sånt som i grunden egentligen inte varit så stora nyheter.Har du en känsla av att det blev stora nyheter eftersom dokumenten spreds via Wikileaks?- Nu är det inte jag som ska nyhetsvärdera, men åtminstone i Sverige känns det som om det var så. Vi har ju Wikileaksdiskussioner i en rad länder och i en del fall har det varit andra erfarenheter och mer problematiskt.Men att försvarsminister Tolgfors pratar med amerikanerna om Sveriges inställning till Nato – är det så lyckat?- Utvecklingen i den svenska neutralitetspolitiken har pågått i decennier. Det återspeglar förändringar som vi pratat om öppet. Men det kan ändå rycka tag i svensk samhällsdebatt som om det vore en nyhet att muren fallit.Och så fick vi veta att Filippa bestämmer i familjen Reinfeldt. Hur hanterar du det?Det märks att statsministern inte gillar frågan. Han blir lite förlägen, skrattar lite men kollar också på presschefen Roberta Alenius som sitter med under intervjun. Stakar sig först lite när han ska svara men säger sen kort.- Det får man ta. Det är ambassadrapportering som innehåller personliga referenser. Jag har väl snarare uppmanat alla män att lyssna på sin hustru men också respektera att man har olika arbetsuppgifter.Oroar sig för ungdomars situtationFredrik Reinfeldt har alltid varit mån om att freda familjen. Han beskrivs ibland som lika opersonlig som seriös, men han väjer inte för att ta ansats i sin roll som tonårsförälder när han pratar politik och på senare tid har det blivit allt tydligare att han är oroad för ungdomars vardag.- Jag har haft många samtal med tonåringar, jag har nattvandrat och suttit ned med unga tjejer som visat mig internetmiljön och sitt eget bloggande. Min bild är att de upplever sig leva i någon slags parallell verklighet med större närvaro av våld och hot på ett sätt som äldre aldrig skulle acceptera. I den världen finns också en väldigt stor känsla av att vuxenvärlden och dess rättsväsende inte har med saken att göra eller är tandlöst.Men vad kan du göra åt det som politiker?- Att synliggöra problemen är en viktig del eftersom det här är ett djupgående samhällsproblem. Någon kanske säger att det var så här när jag var tonåring också, men jag vill nog säga att det inte stämmer. När jag var tonåring, och det är ändå inte så vansinnigt länge sen, fanns inte internet och bloggar och mobilte
      lefoner. Det har tillkommit möjligheter att ta med sig de konflikter som tidigare fanns på skolgården hem och sen fortsätter de på Facebook eller andra sammanhang.Unga förbrytare ska också straffasFredrik Reinfeldt ropar inte likt gamla tidens moderater på fler poliser och högre straff. Han efterlyser i stället att polis, åklagare och domstolar ska börja göra sina jobb.- Svensk lag ska gälla. Poliser ska reagera på och utreda brott, brott ska lagföras. Om vi bara gjorde det när det gäller ungdomars brott mot varandra skulle vi förändra en stor del av Sverige.- Det har säkert funnits någon idé från kriminologer och andra om att det ibland kan vara klokt att lägga ned åtal och inte fullfölja utredningar mot unga lagöverträdare, men pendeln har slagit för långt.Jobben måste bli flerHur ska du göra politiken mer mänsklig för arbetslösa och sjuka som upplever att politiken är omänsklig i dag?- Det uppenbara svaret är att vi måste se till att jobben blir fler och att fler människor ska bli anställningsbara. Under mina resor har jag suttit ned med människor som inte mått bra psykiskt och många som varit långvarigt arbetslösa och suttit med en del av de grupper som är svårast att få in i arbetslivet.Berörs du av de fallen?- Det är klart att jag lyssnar in när de beskriver stora problem att bli tagna på allvar och få en chans. Jag måste kanske också bli bättre på att visa att vi verkligen ser, att vi lyssnar, och verkligen försöker anstränga oss med att nå fram med ökad anställningsbarhet.- Jag tycker att vi är i ett skifte som var nödvändigt. Vi slutar helt enkelt att lösa arbetslöshetsproblemet med stora ersättningssystem som osynliggör människor, men genom finanskris och industrikris har det varit svårare eftersom vi förlorar jobb och det är först nu som svensk ekonomi blir starkare och vi återgår till att använda reformerna till att hjälpa människor in.Unikt opinionslägeInför 2011 har Fredrik Reinfeldt ett unikt läge i opinionen. Hans parti är nu Sveriges största, huvudmotståndaren Socialdemokraterna ligger på historiskt rekordlåga nivåer men hans allianskamrater KD och C balanserar på riksdagsspärren. När frågan om hur han ser på Socialdemokraternas problem ställs drar han efter andan i en lång inandning och tittar på nytt på presschefen Alenius. Han tar sats för att svara men kommer av sig.- Ja…- Ja… Så här – det är ju lite speciellt läge just nu. De har ingen ledare och de har förklarat att de hade fel politik och de har upplöst sitt regeringsalternativ. Så kommer det inte att se ut och jag påminner också mitt eget parti om att det här är en speciell situation.Finns det inte en risk för att det går för bra för Moderaterna just nu?- Det kommer snart förändras. Socialdemokraterna kommer snart få en ny ledning och de kommer att ge någon form av svar och då får vi en inrikespolitisk uppställning som vi känner igen med en allians mot någon form av opposition.Alliansen ger ett ”mervärde”Vad har du för eget ansvar som lagledare i alliansen för de småpartier som har problem i opinionen just nu?- Min uppfattning är att alliansen ska vara ett mervärde för alla fyra partier.Men är det verkligen så nu?- Jag tycker att den ger ett mervärde. Via alliansen får alla partier en möjlighet att bära regeringsmakt i för de olika partierna viktiga profilfrågor och hantera utmaningar som om de hade egen majoritet.- Men i slutet av dagen är det så att var och en måste genomföra ett utvecklingsarbete så att man själv attraherar väljare.Har de andra partierna i alliansen varit för dåliga på det?- Så här – de måste också ge egna svar. Det har jag hört Göran Hägglund säga flera gånger och jag tror att det är helt rätt. När jag tog över Moderaterna efter ett väldigt svagt val upplevde jag att Moderaternas läxa var att svara på frågor som vi inte svarat på tidigare och lösa samhällsproblem. Det är inte en enkel uppgift, men det finns inte någon annan som kan ordna det.Hur ser du på Moderaternas roll i alliansen?- Alliansen behöver alla fyra partier, inklusive Moderaterna. Svaret på hur vi ska behålla regeringsmakten är inte att vi sänker vårt förnyelsetempo eller att vi tror att alliansen blir bättre av att Moderaterna syns mindre. Tvärtom skulle jag vilja säga.Vill inte uttala sig om SDVad tror du kommer att hända med Sverigedemokraterna under 2011?- Jag har som du vet varit försiktig med att göra mig till kommentator och kritiker av andra partier. Den attityden har jag också mot Sverigedemokraterna och det har förstärkts av en höst där jag tyckt att det varit ett enormt mediaintresse. Då känner jag att det inte är min uppgift att bidra till det.Efter valet har det varit ganska tyst om regeringen – vad gör ni egentligen om dagarna?- Jag väljer att tolka det positivt. Hur fungerar ett redaktionsmöte på Expressen? Här har vi att välja på en nyhet om att regeringen har blivit omvald och att svensk ekonomi går lysande och att regeringen inte verkar ha några större problem.- Å andra sidan en socialdemokrati som avsätter sin egen ledare, där det verkar vara kaos och de flesta verkar vara osams. Det är inte ett sätt att peka finger. Det är så det fungerar.- Jag upplever att vi håller ett fortsatt högt reformtempo. På skolans område, inom arbetsmarknaden och med fortsatta förändringar i olika ersättningssystem. Detta görs med stort tempo och det ekonomiska läget är mycket intressantare nu när vi kan nå fram med jobb och sänka trösklar.Av Fredrik Sjöshult

  2. Maria de Suède skriver:

    Inget nytt under solen, nya ansikten bara… Allvarligt talat, Sverige som jag kände existerar ej längre… Yrkesmilitär? Jo, men det är nog bättre med en allmän värnplikt…. Jag är ju van med yrkesmiltär här… I herr Reinfeldts framtid är det som i 1984, total kontroll av befolkningen… God natt, jag ska iaf försöka sova… Arbete imorgon bitti…. Örnkramar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det ”moderland” Jag var stolt över finns inte heller längre… Det som exporterade ord som ”Smorgasbord” och ”Ombudsman” med stolta namn som företrädare, Raoul Wallenberg (paradoxalt nog) Dag Hammarskiöld och Olof Palme…”Det sovande folket” är nog litteraturhistoriens bäst valda titel…Sov så gott och samma här… arbete, 24/7 – 365 dagar om året…Hemikramar ♥

  3. Magister Stork skriver:

    Jo det är år H…vete! men vad göra?Kanske kunde försäkringskassans personal räta på ryggen och säga med en mun….vi måste ha läkarnas bedömningar för hur ska vi annars klara av att göra rättvisa bedömningar?Det är ju faktiskt tillåtet att protestera och därigenom föra upp debatten på dagordningen igen…en dags sittstrejk är väl möjligt i alla fall? Här finns en chans att bli svenska folkets hjältar…vilken FK enhet vågar ta det steget fullt ut, sätta ner klackarna?Ingen gissar jag?!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Visst har vi möjligheter att motsätta oss detta på olika sätt, men det ultimata hoppas jag blir röstsedeln om fyra år… DÅ kanske svenska folket har det tillräckligt jävligt, för att de ska rösta bort Alliansen. Men visst kan vi hoppas att folk protesterar och skriver outtröttligt om detta varje dag.När det gäller just FK’s handledares civilkurage, törs jag inte svara…Men nog kan man hoppas?Personligen ser jag och hoppas på den folkrörelse som Facebook ingår i…Hemikramar ♥

  4. Mettemarionette skriver:

    Vi sitter och kollar in slutet på MarieAntoiniette just nu – he he”Men varför äter inte folk kakor istället för bröd?”

    • HEMIMAMMA skriver:

      Varför, varför varför… Ja… korkade frågor ger vid handen korkade svar kanske?Fast med största sannolikhet är det en felcitering. Och historiker idag menar att hon menade gott utifrån sina förutsättningar, men missförstods…Jag vet inte jag….Men filmen är bra och har du sett Maria dé Suede än? *LER*Hemikramar ♥

  5. jhelene ekman skriver:

    undrar var kungen och gänget står politiskt? eller får dom ha en åsikt egentligen? tänk ändå om dom hade lite jävlar -a-nanmma i sig! då kanske det kunde bli reaktion på politikerna? kan ju undra var deras sympati för dom sjuka och numera även utslagna medborgarna är? eller får dom inte yttra sig om inrikes felaktigheter bara stödja barn i fattiga länder, i och för sig inte något fel, men tycker ju dom ÄVEN kan förbarma sig över barn i sverige som inte ätit en bit skinka eller fått en enda julklapp i år heller… eller om alla dom sjuka som utan rätt att försvara sig, alltså helt utan möjlighet att protestera, blir strandsatta, ja inte på någon strand i bahamas, utan just strandsattan utan bostad, mat, trovärdighet, eller respekt..jag tror nog detta som pågår nu har varit och är väldigt noga planerat och iscensatt av ett fåtal invigda, men desto fler lurade eler fega stackare som bara nickar och håller med! jag tror dessutom det varit på g ända sen 86 när palme sköts… sen var det lugnt ett tag till anna lind dök upp. lite för vaken, lite för ärlig, lite för lite mutbar.. alltså riktigt farlig för ”planerna” och deras fortsatta hemlighållande.undrar var det egentligen är på väg någonstans? vem rycker i trådarna? kanske t.o.m. reinfeldt blir manövrerad av en ”puppeteir! (dockskötare) har funderat över, vilka är det som sitter i denna grupp någonting där dom rikaste länderna finns med?vad bestämmer dom över?har dom något att säga ntill om eller någon makt i något avseende? vad snackar dom om, och vad gör dom för nytta?nytta, det tycker jag den gör som ser till att alla på HELA jorden får del av det som finns, och det är så det skulle räcka gott och väl till alla!kan man få till en hållbar lösning på det, en lösning för hur man får folk att sluta vara giriga, sluta bråka om religion! hur eller vad vi TROR har nog ingen som helst betydelse för om vi kommer till eventuell hi´mmel eller inte!däremot tror jag att den som delar med sig av det han kan till en som behöver, han får förstaklassbiljett för all tid i himlen eller var man nu hamnar, giriga, tros-på-dyvlare och religiösa fanatiker får nog knappast evigt liv! oavsett vilket namn dom använder på guden.. tänk va lätt det är egentligen, det svåra är att få folk att bli bättre människor med empati för andra, istället för girighet och egoism som rättesnöre.. måste oxå säga att idag vart det inspirerat till kommentering från mig, hehe, du skriver mycket engagerande och skoj! fast jag som novis är ju inte lika kunnig som du, alltså svårt att ge någon egentlig kommentar.. hehe, men detta om daniel och hans glasögon mm, var precis lagom för mig att nappa på!knuff dubbelknuff kram tant helene

    • HEMIMAMMA skriver:

      *skrattar*Kungen har säkert åsikter, men han får inte ge uttryck för dem. Vad de tänker och tycker privat?De får ägna sig åt det som är politiskt korrekt. Och fattiga barn i vår eget land, faller nog inte in i den kategorin, skulle jag tro…Jag tror som du att det finns krafter och eller personer som drar i trådarna, både här och där.Många tankar du ger uttryck för och det är bra att ifrågasätta och tänka själv. Fler skulle göra det. *LER*Det bästa sättet att bli kunnig är att läsa och diskutera och lägga samman tankar och det gör du bra, så jag förväntar mig fler diskussioner med ditt deltagande *LER*Hemikramar ♥

  6. jhelene ekman skriver:

    ja civilkurage skulle inte vara dumt om försäkringskassans handläggare m.fl myndighetspersoner hade!tänk om dom ALLA skulle strunta i dessa sinnessjuka ”regler” och göra det som dom antagligen vill kunna göra.. ett bra jobb, med vetskapen att dom hjälpt någon till ett enklare liv.. i stället för att veta med sig att dom gjort ett riktigt skitjobb, och e ena värdelösa människor som inte står för och säger vad dom tycker, utan låter den ena före och den andra efter gå ett utslaget liv till mötes…desssutom få skäll hela dagarna av folk som även fk tycker har rätt! men fk fååår inte göra det som är det enda tänkbara i min värld i alla fall.ge sjuka pension eller sjukersättning, låta folk vara sjuka tills dom e friska, låta dom sjuka säga nsjälva vad som skulle vara det bästa för dom. etc SUNT FÖRNUFT och CIVILKURAGE?den som tar det klivet , skulle sätta en riktigt stor boll i rullning!gör det rätta! om ALLA i myndigheten gör det vem skulle få sparken, vem skulle sättas dit?INGEN!!! mer än reinfeldt med anhang som skulle inse att det funkar inte att trampa på svensken!men fr.o.m. nu hoppas jag att en svensk INTE tiger! och dessutom visar sina vassa klor!mvh tant helene (igen)

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag hoppas att så ska ske. Sunt förnuft och civilkurage… ack så behövligt och suck så ovanligt =0(Men vi kämpar på att belysa det som är fel, så kanske tillräckligt många ser ljuset så småningom?Hemikramar ♥

  7. Arrami skriver:

    …att konungahuset/monarkin fortfarande är populär begriper jag inte…är det för att Viktoria är söt, ligger nivån där?Att Alliansen nu låter F-kassan göra läkarnas bedömning kring arbetsförmåga helt ligger i linje med deras tydliga rening av Sverige…de ”tärande” skall ut, utom de supertärande som Konungahuset m.fl. ”viktiga” individer!Förvånad är jag inte 70% av svenskarna skulle lätt avliva en sjuk, en hemlös, eller en missbrukare om man får tro deras ”öl-tugg”…större är medelsvensken inte. …det blir intressanta år som kommer! ;-)Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag är inte optimistisk. Jag ser utvecklingen lika tydligt som du och det är inte uppmuntrande.och det kommer att bli en tid av omvälvningar… för hela planeten… =0(Men vi som ser måste bli fler på något sätt, så det är bara att skriva på… eller hur?Hemikramar ♥

  8. helene ekman skriver:

    nu fick Arrami Varghjärta mig att få spatt i skrivarfingrarna igen,och ja jag kör pekfingervalsen..håller med du i mångt och mycket, det har gått allldeles för långt ! ett alldeles för litet antal människor har alltför stor makt! dom vanliga människorna har suttit för länge med den godtrogna och tillknäppta artighet som förbjuder en fattig att ifrågasätta varför han gör jobbet,men svälter.. medans en annan bara håvar in pengar och gör absolut inget vettigt alls.. men kräver att den som arbetar ska bocka för överheten!men hoppas fler än jag har bockat så djupt för överheten att dom missat att jag hånlett!för jag tycker inte dom med makt e något att visa respekt för, har aldrig varit kommer aldrig att bli!för dom med maktb e ju bara dom ynkliga jävlar som inget kan men råkar ha pengar.. pengar har alltså blivit det som kännetecknar dom som borde veta bäst, ja borde, eftersom vi genom våra bugningar låtit dom få göra vad dom vill med precis allt, utan att bli ifrågasatta?! trots att dom inget vet..i stället för att ge makten till dom som verkligen kan förvalta den med stolthet över att denna ära blivit deras, någon som gör sitt bästa för den som godkänner honom i maktposition, eller valt honom till att leda…precis som regeringen är folkvald av oss svenskar, för att tillvarata våra behov och se till att vi alla har det bra! görs inte detta ska och måste dom avsättas från maktens position! för vi allla har utsett en grupp människor att företräda oss!ALLA oss! inte sig själva eller bara en del av oss…har dom missuppfattat vad deras uppdragb i regeringen gått ut på, då ska dom bort genast, för såååå klantiga och oseriösa får en regering inte vara!och det sista dom ska eller får göra är att försämra så radikalt och totalt medvetet, trots protester mm!det är ju för fan allmänfarlig verksamhet!sätta ut sjuka, arbetslösa barn som vuxen i kylan utan försörjning el bostad.. MEDVETET!!!om det blir ett olycksfall i arbetet, som genast rättas till när det upptäcks kan ju den bästa regering råka ut för, men att medvetet totalsåga flera hundra tusen sjuka och sen bara kallt säga, det finns inga sjuka!hur fan har det kunnat gått så långt? blir mörkrädd av detta vakna svensk, sluta vara en svensk tiger! skrik och klös allt du kan! nu funkar inte artighet och mentaliteten att inte vara besvärlig längre! berätta, protestera, anmäl, demonstrera ! allt du orkar! annars går sverige under det gäller inte bara dom sjuka! det gäller alla! ÄVEN DIG!!!!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag tror att dina ord:”vakna svensk, sluta vara en svensk tiger! skrik och klös allt du kan!nu funkar inte artighet och mentaliteten att inte vara besvärlig längre!berätta, protestera, anmäl, demonstrera ! allt du orkar! annars går sverige underdet gäller inte bara dom sjuka! det gäller alla!ÄVEN DIG!!!!”SÄGER ALLTTack så mycket Tant Helene!! för ditt engagemang och att du ger mig hopp att vi inte talar för döva öron… Du har mycket klokt att säga!!Hemikramar ♥

  9. HEMIMAMMA skriver:

    Ser just nu en dokumentär om en av mina största idoler i bakgrunden… på SVT1″Float like a butterfly, sting like a bee”Muhammed Ali, en av världshistoriens främsta människorättskämpar.

  10. Mettemarionette skriver:

    Jag har en känsla av att även folket på DN börjar inse sanningen nu. DN drog ju det stora lasset med att hjälpa Moderaterna till makten igen. Många var de artiklar som vinklade och undanhöll sanningen om sjukförsäkringen. Så vad ska dom skriva nu? Blir lite pinsamt kanske? ha haJag är inte förvånad alls om det skulle visa sig att många vill införa dödsstraff igen. Inte heller om det är många som frivilligt skulle anmäla sig som bödel. Det är bara att titta på internet och se alla hatkommentarer som flödar 😦

  11. Silverstare skriver:

    Huvvaligen. Fyra år till med moderaterna. Måtte folket vakna snart och gå ut på gator och torg och demonstrera!Tumme och kram frånSilverstare

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för tummen Silverstare!!KGV och VVV om vi inte vill fortsätta att ha Reinfeldts SS jagande oss i bakhasorna!!Hemikramar ♥

  12. Maria de Suède skriver:

    Jag har problem med Aftonbladets blogg, det blir ”Finns mitt Sverige kvar ?” ett tag… Ska se om det fungerar imorgon… Örnkramar

  13. Inger skriver:

    Jag blir bara så trött…

  14. Arrami skriver:

    Puss och kram och ADJÖ!

    • HEMIMAMMA skriver:

      What? Vafalls? Vad händer? ”I know nothing – I’m from Bloggen”Jag hoppas att du lämnar någon form av besked om vad detta handlar om, antingen på snack, här eller privat? Jag har ingen aning om vad som händer eller varför du valt att ta bort din blogg…I hope life fare thee well… och jag hoppas vi ses igen, någon gång….Sorry to see you go….Hemikram

  15. Sirpa skriver:

    JULKRAM!!!! =)

  16. Civilisten skriver:

    Tummelitumtum!

  17. Arrami skriver:

    …återkommer kanske så fort jag gjort mig av med bloggens falskaste ”vagina hysterika” och under nytt namn. Du vet inte hur det känns att luras av en ”skymning” likt Anna Ardin? 😉

    • HEMIMAMMA skriver:

      Syftar du på detta inlägg?http://blogg.aftonbladet.se/pip/2010/12/vem-fan-blir-lycklig-av-att-blogga-egentligenav Himlen är trasig?Jag blev lite full i skratt och tänkte att killen måste vara ganska avundsjuk… =0)Statistiskt sett förekommer mitt namn där fyra gånger, och jag skriver långa betydelsefulla inlägg med många länkar, =0) , så alltså är antagandet att han försöker att känga till MIG ganska rimligt.*Ler road åt den saken*Nej du Arrami, jag har inte utsatts för en ”Honeytrap” och denna del av din kryptiska kommentar vet jag inte riktigt hur jag ska tolka?Menar du att ”Skymning” antagen för att vara ”Solnattqvinna” eller ”Helena Q” är en fake?http://blogg.aftonbladet.se/skymning/2010/12/tack-men-jag-avstareller har lurat dig på något sätt?Ja… du kanske ger svaret så småningom…Jag tänker på dig och hoppas att vad det nu än är ordnar sig, för du behövs i debatten!!Hemikram

  18. ?? skriver:

    ”och jag skriver långa betydelsefulla inlägg” ??? Tror du det själv, verkligen? Snacka om att inte ha någon som helst koll. Betydelsefulla på vilket sätt då, om man får fråga? Betydelselösa ligger väl bra mycket närmare sanningen, och fruktansvärt tråkiga dessutom. Vad i halva fridens namn kan ha fått dig att tro att dina inlägg skulle vara betydelsefulla på något sätt öht? Tragikomiskt nästan, fast mest tragiskt.

  19. Maj-san skriver:

    Skakar och nickar mitt huvud, man tror inte det är sant att landet Sverige är som det blivit, men den krassa verkligeheten är än värre, och här sitter vi i denna soppa.stora kramen

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, här sitter vi nu och frågan är vad gör vi nu? Vem ska leda oss som inte fallit som furor för Alliansens ”sweet talk” Kommer det bli någon ordning på Sossarna? Finns det någon opposition som tar täten? Många frågor och så få svar… Framtiden känns minst sagt oroande…”Alle man för sig själv” känns som en adekvat beskrivning av samtidens anda…Men jag hoppas att jag och andra som försöker att hålla upp facklorna så vi ska hitta i mörkret orkar… allrahelst som jag har det rörigt och möter en osäker framtid närmsta månaderna…Hemikramar ♥

  20. FGGGMF skriver:

    Vi har väl även exporterat ordet ”Gratis”, om jag är korrekt informerad 😉

  21. A-Linda skriver:

    God fortsättning och gott nytt år!! ♥Kram

  22. Maria de Suède skriver:

    Jag har mina aningar om varför Arrami lämnade bloggen… Han skrev nàgot kort om det… Han gör rätt som tar hand om sig själv… Om det är det som han skrev sà behöver han den tiden… örnkramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag hoppas att vad det än är, så ordnar han upp det hela. ”In his own time” och förhoppningsvis kommer han tillbaka… han kommer att vara saknad…Hemikramar ♥

  23. Kristina skriver:

    Hejsan!Jag skulle inte ha ngt emot att Victoria tog över tronen med det snaraste. Men Kungen tänker sitta tills han dör o han kan bli 90 år el mer. Bernadotterna brukar leva länge.Ha ett gött slut o hälsa fam så mkt.Goa varma kramizar till dig min vän!

    • HEMIMAMMA skriver:

      OM vi ska ha monarkin kvar och den ska ha något som helst berättigande i det positiva som näringslivet hävdar att de gör, så anser jag att Viktoria kommer att göra ett betydligt bättre jobb än vad Kungen gjort det sista året och jag hoppas att hennes personliga moral står långt över hans…Ha ett gott nytt år själv och en massa hemikramizar ♥

  24. Arrami skriver:

    Angående din fråga, andras ”aningar” och mejl jag fått besvarar jag er undran så här:”Hej XXXXX!…njaa, det är väl inte så mycket att tala om. Hälsan är som den är och det som fick mig att lägga ner bloggen helt var en tillit som dog. En så kallad ”vän” visade sig ha ljugit för mig. Jag vet inte riktigt varför jag blev så förbannad och ledsen, men visst det gjorde rejält ont!En ganska banal lögn iochförsig, men hon visste att jag starkt ogillar ”Henrico” (golfbloggaren) och hans lögner om mig, nu visade det sig via hans kommentarer att hon trots sitt förnekande berättat en massa privata saker om mig till honom. Jag trodde XXXXXXXXX eller XXXXXXXX som hon kallar sig nu var en äkta vän…dumt nog! Det som retar mig mest är att jag anat att vänskapen var ”enkelriktad”…Hon har verkligen fått mig att ångra min vänlighet mot henne…hon hade stora problem efter skilsmässan, stod ensam med två barn och en tidigare make som försvann till utlandet under två år, han satsade allt på karriären…nåväl, jag hjälpte henne enormt mycket och jag inser nu att detta var hennes enda grund till ”vänskapen”…och tro mig, jag känner mig verkligen som en dum snäll ko idag, varsågod och ”mjölka” mig på hjälp, liksom……jag har svårt med att känna äkta ”tillit” till människor och åren har inte gjort det lättare…och nu vet jag inte om jag någonsin vågar igen?! Mitt problem liksom…kortfattat! Önskar dig ett gott slut på året och ett underbart nästa! Kram”…ett tips, lita inte på folk!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Arrami… =0( Det gör mig mycket ont att du inte mår bra och att du känner dig sviken. Jag hoppas, för bådas er skull, att detta skall visa sig vara ett beklagligt missförstånd och att ni skall komma att lösa det. Det är aldrig roligt när förtroenden sviks eller vänner blir osams…Vi är båda lika på många sätt och vi är båda goda och kanske naiva i grunden, och jag har också upplevt svek många gånger i mitt liv, så jag förstår hur det måste kännas just nu.Tillit är en stor känsla och är grunden i allt som kallas kärlek, så förlusten av den känslan är monumental både för ett barn och för ”barnet inom oss” och påverkar hela livet…Enkelriktad vänskap är destruktiv och sådan skall man akta sig för.och man skall vara försiktig med vilka man litar på och under vilka premisser, det vet jag med…Jag önskar dig också ett gott slut och jag hoppas att nästkommande år ska fara väl med oss allihopa och ha goda saker och goda pålitliga vänner i beredskap åt både dig och mig…Jag är här och går ingenstans. Min vänskap vann du för länge sedan. Vare sig du litar på den eller inte, så finns den här. Och att man kan bli osams, men fortfarande stå vid varandras sida när röken skingrat sig, är väl den konflikt som vi hade, ett exempel på…Jag hoppas att ni ordnar upp det eller att du kan gå vidare…Hemikramar ♥

  25. Skymning skriver:

    Ursäkta Hemimamma .Jag tar lite utrymme här men det är också den enda kommentrern jag lämnar som inte har med ditt inlägg att göra.Hoppas på överseende . Inte min mening att vara respektlös.Arrami:Du har både min mailadress och mitt telefonnummer men väljer att bära dig åt som vet inte var på AB bloggen. Du svarar inte på mailJag loggade in efter jobbet igår och ser att du har en kontrovers av något slag i ett av dina inlägg bland kommentarerna med Vb och andra.ser sedan i en kommentar att du drar slutsasten om att jag skriver anonymt hos dig.???varför skulle jag det. Herregud vi har känt varandra i flera år.I ett efterföljande inlägg riktat till mig så anklagar du mig för en rad saker helt tagna ur luften och helt obefogat. En slags konspirationsteori mot där jag skulle vara inblandad. Jag får en rad kommentarer från dig där du kalla mig vid alla möjliga namn. och att jag nyttjat dig.Helt ärligt så vet jag inte vad det är du håller på med eller vad som triggat igång dig på det här sättet.En sak är säker och det är att du fabricerar upp att jag skulle vara någon form av lycksökerska .Där har du så fel och det vet du.Var en riktig karl istället och våga lyft luren och ring mig och tala om vad det är som hänt.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej Skymning. Eftersom jag bryr mig om Vargen/Arrami så tolererar jag detta denna gång, framförallt eftersom jag inte vill att saker ska ske bakom hans rygg som får honom att undra om jag spelar under täcket. Jag brukar vanligen inte släppa igenom saker som är mellan andra bloggare, men eftersom hans blogg inte finns längre och jag hoppas att ni ska lösa era problem, eller gå vidare, var och en till sitt, så släpper jag igenom detta denna ENDA gång.Jag bryr mig om honom och hoppas att han förstår det.Nästa gång ni vill diskutera med varandra får ni göra det på era egna bloggar ok?Jag hoppas också att ni båda förstår att jag inte befinner mig i någon position, som innebär att jag tar ställning varken för eller emot i denna konflikt. Vargen har varit min vän så länge jag funnits här och kommer att förbli så om jag får råda… och du och jag har inte varit ”vänner”, men har inte heller haft något otalt, så jag har ingen anledning att vända mig emot dig heller, då jag inte har någon kunskap om vad detta gäller och jag hoppas att era problem stannar just hos er…Jag önskar er båda lycka till och jag hoppas att ni löser detta på ett tillfredsställande sätt och jag manar er båda till att sansa er och närma er detta med respekt för det som en gång funnits mellan er…och jag vill INTE låta som någon morsa, utan bara som en bekymrad medmänniska, märk väl!!och jag hoppas att ni har respekt för min goda vilja och medmänsklighet!

  26. Skymning skriver:

    Arrami:Jag och henrico är inte vänner. Jag har inte haft kontakt med honom på flera månader. Jag röäk ihop med honom och vi avslutadde den vänskapen just på grund av att jag vägrade ta ställning i ert tjafs ni hade mellan er.så hur du kan dra den slutstasen är helt vansinnigt!!

  27. Har ny blogg. skriver:

    Önsker dig me ett gott så bra forsettning i store mängder.Ja har int orket logge in på ab blogg riktigt skiterier som folk håller på med.Men ja hoppes du har allt gott bra to.Så hurrer ja i efterskott hurra hurra hoppes du fick en bra födelsedag och att julen din var underbar.Typ ja tänker varje dag på di meste ja tar en dag i taget.Di som grämer de e di som får sitt i slut änden di som tror på alle desse löngner som folk hitter på.Ja mår oki och ja hoppse vi ses snart igen stor mege varm kram Zoomo så önsker ja dig ett stort bra gott nytt år.Te dig me en Stor mege varm Kraaaaaaaaaaaaaaaaam

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hejsan Zoomo!! Jag önskar dig också en God fortsättning. Tack för dina gratulationer och hurrarop! Både min födelsedag och Julafton var bra, för jag hade barnen hos mig. Jag blev gratulerad av många rara människor både här och på Facebook och av min familj…Man får lov att ta en dag i taget, för det är allt man råder över… Skönt att höra att du mår bra och jag hoppas att det gäller Harald också… När är det dags för honom att göra entré i världen?Stora varma hemikramar och ett Gott Nytt År till dig med! ♥

  28. Maria de Suède skriver:

    Jaha, mina bloggar här fungerar inte att skriva pà… Ska se vad det kan vara för nàgot… Nya artiklar pà ”Finns mitt Sverige Kvar ?” iaf….Örnkramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Du måste ge mig länken på den, så jag kan lägga in den i blogrollen…Vad är det som kan vara fel nu då??Hemikram ♥

  29. Arrami skriver:

    ”Skymning”…okej, du har också helt rätt, mina ord bottnade i en förtvivlad känsla av en död tillit och många av mina ord förtjänar du inte, du är långt finare än så som jag beskrev dig ovan…men något förstörde min bild…Tvivel är lätt att så för de insinuanta kryp som vill lägga dessa frön och ”Henrico” lyckades, bara att gratulera honom!…och tvivel raserar den viktigaste byggstenen vi har i alla former av relationer, nämligen tillit!Det som hände när ”Henrico” närmade sig dig för att snoka om mig och den debatt vi hade om detta är fröet till tvivlet som av många anledningar växte sig för stort…jag tänker inte vandra in i den snårskog av känslor, reaktioner min hjärnas minnesfunktion och mina biologiskt/kemiska reaktioner orsakade…jag föll med min raserade tillit, mer är det inte……och visst, du har all rätt att förhålla dig tyst neutral, ditt val. Men alla val får konsekvenser, vi läser nämligen vad som ingår i tillitsfull vänskap olika…vi är som individer alla olika och formade av minnets erfarenheter av livets alla möten, jag är den jag är p.g.a. gjorda val och andras val, liksom vi alla…livserfarenheterna formar oss liksom…, ja allt detta vet du!Jag vet hur du skulle reagerat, med all rätt…om t.ex. vi promenerat på stan och någon/några män kommit fram och börjat trakassera dig och jag gjort valet att stå neutral/tyst inför detta. Jag hade givetvis ställt mig skyddande mellan dig och dessa herrar…du förstår liknelsen med händelsen runt ”Henrico”?…det är samma sak i min värld och en vän står inte tyst/neutral! Bloggen är inte annorlunda än spelplanen irl…samma regler här liksom!Jo, jag vet, det gäller inte mig, ”vargen” är allmänt hatgods och får tåla vilka ord och ageranden som helst, han är ju en kaxig och kontroversiell typ…en verklig ”hundkuk!” Nåja, skall inte skriva mer, onödigt att mata ”trollen” med nya inläggsidéer kring detta.Lägger ett sorgflor över alltihop och går vidare med en stor saknad som ny ”vän”……önskar dig allt gott och ett fint nytt år!Detsamma till alla er andra, Gott Nytt År!Tack och hej då! 😉

  30. FGGGMF skriver:

    Jag tänkte mer på att många i Sverige vill ha allting serverat ”Gratis”.Fas 3 är en styggelse.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Visst finns de som sitter på arselet och vill ha saker serverat, men jag tror de är färre än vad som görs gällande…Fas III är emot allt jag tror på…

  31. kerstin kullander skriver:

    Tack för du delar med dig av det du skriver. Det är många tänkvärda saker i ditt arbete.Stora Kramen från Kerstin

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej Kerstin!! Tack för dina stödjande ord!! Jag vet ju att du brinner och kämpar som en galning du med!! Liksom vi alla som finner Alliansens politik under all värdighet!!Stora hemikramen!! ♥

  32. HEMIMAMMA skriver:

    Knuffar!

  33. Kao skriver:

    Den onde : De som störtar oss i djupet med icke-demokratiska metoder (hela Alliansen med sina planer för 2/3-samhället och deras idol Marian Gretzki(särskilt han),.Den Gode: T.ex Julian Assange, som gett oss sanningen.De fula: Reinfeldt, men särskilt psykot Carl Bildt.That’s my opinion.Kaoskramar

  34. Henrico skriver:

    Varför låter du sådana här kommentarer som handlar om mig ligga kvar i det offentliga rummet som kallas Internet?????För det första, vargens jävla konsiprationsteorier om att jag snokat är helt felaktigt och bara önsketänkande från honom.För det andra, Skymmnings uppfattaning att jag över huvud taget krävt ett ställningstagande är så urbota idiotiskt så det är inte klokt. Jag blev förbannad på henne av helt andra anledningar.Vargens jävla påstående om att jag spridit lögner om honom är bara ren och skär förvanskning av saker som han gjort och inte vågar stå för. Han borde återpublicera inlägget han skrev, som hade titeln Henrico ringde i stället för att ägna en jävla massa tid och energi åt att kasta sand.Skall bli mycket spännande att se om denna kommentar blir publicerad?

    • HEMIMAMMA skriver:

      Om du nu är tredje part i en konflikt jag inte känner till eller är direkt inblandad i, så är det helt naturlig att du också får komma till tals. Vem som ljuger eller inte osv. lägger jag mig inte i. Det är inte min ensak. Jag släppte igenom kommentarerna, precis som jag sade, för att två f.d. vänner skulle förhoppningsvis reda ut sin konflikt. Om så skett eller inte känner jag inte till, men ingen av dem har kommenterat saken någon mer gång så jag betraktar den som utagerad. Vad vargen eller skymning borde eller inte borde göra får du ta med dem.Men nu har du fått säga ditt, och alla som är intresserade kan läsa.Själv är jag helt ointresserad av saken och jag tänker inte upplåta min tid eller blogg till detta något mer. Var vänlig att kommentera inläggen i fortsättningen och ta din konflikt dit den hör hemma istället.MvH Hemimamma

Kommentera

