Hemimammas tankar – Listan… Det här upprör mig… så jag nästan kräks…

angel_loves.png

NYHETER-28s08-get-1_203575b2.jpg

Inlägget rebloggar Barnfattigdomen ökar, kommer barnen få några julklappar i år?
Vi skänker pengar till jul…massor av pengar då vi antagligen vill döva vårt dåliga samvete för män…  Läs mer Skrivet av Pellefantia på bloggen Pellefantias sida

GOD AFTON!! Det har varit ett par omtumlande dygn. Det jag skrev om kungahuset i mitt senaste inlägg, drog mer uppmärksamhet till sig än jag räknat med, och naturligtvis blev det högt i tak i debatten, men med till största delen respektfulla och sakliga kommentarer. Tyvärr tangerades det av att ett par ”Malte” klev in och pissade på alltihopa och det är aldrig roligt.

Så nu vill jag återvända till listan. Nu har turen kommit till nästa dag. Jag väljer Dag 22 ”Det här upprör mig…” Nedan är den kompletta listan för de som vill anta detta skrivexperimet… De med fyrkant är länkar till respektive inlägg.

Dag 01 – Presentera mig själv # Dag 02 – Min första kärlek  Dag 03 – Mina föräldrar  Dag 04 – Det här åt jag i dag  Dag 05 – Vad är kärlek?  Dag 06 – Min dag  Dag 07 – Min bästa vän # Dag 08 – Ett ögonblick  Dag 09 – Min tro  Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag  Dag 11 – Mina syskon  Dag 12 – I min handväska  Dag 13 – Den här veckan  Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag? Dag 15 – Mina drömmar  Dag 16 – Min första kyss  Dag 17 – Mitt favoritminne  Dag 18 – Min favoritfödelsedag  Dag 19 – Detta ångrar jag  Dag 20 – Den här månaden  Dag 21 – Ett annat ögonblick  Dag 22 – Det här upprör mig  Dag 23 – Det här får mig att må bättre  Dag 24 – Det här får mig att gråta #  Dag 25 – En första  Dag 26 – Mina rädslor  Dag 27 – Min favoritplats  Dag 28 – Det här saknar jag  Dag 29 – Mina ambitioner  Dag 30 – Ett sista ögonblick

5ee2bd02c464e0a9.pngJag börjar med att reblogga Pellefantias inlägg om barnfattigdom, för det berör och upprör mig.

En gång var Sverige ett land som sade sig ville kämpa för alla människors rätt att överleva, för alla barns rätt att få leva utan bekymmer för om de skulle få mat till kvällen efter skolan.

Idag överger vi dessa barn, stänger våra dörrar till jul utan en tanke på att det finns barn utan någonstans att bo, utan att de får ta del av en julskinka, utan att de får en massa paket av en jultomte.

Det finns barn i detta land som vi dömer till evig fattigdom, och med detta kommer även kriminaliteten öka. Alliansen satsar på hårdare straff när det hade varit så mycket billigare att ge föräldrarna ett arbete de kunnat leva och försörja sig på.

Att se till att dessa fattiga barn får en julmust och en julklapp på julafton det tycks vara för mycket begärt av en alliansregering som bara ser till sin egna plånbok.”

Nu har hon skrivit ett annat inlägg om samma sak, lika viktigt och bra

340 000 barn lever i relativ fattigdom idag. Det är ungefär lika många som det röstade på SD, eller ungdomar som lyssnar på sanningsrörelsens budskap. Vad är ont och vad är gott i detta?

Marian Radetzki propagerade för många år sedan att det var rätt och sant.

Vi ska vänja oss vid att detta skall vara norm. Idag som gäst hos Sverker, bekräftade Mona Sahlin att det är den politik hon vill att Socialmoderaterna skall föra framöver. Stupstock i A – kassa och Sjukförsäkring, vilket hon också annonserade i sitt farvältal och politiska testamente härom dagen.

Barnen mår dåligt av att deras föräldrar är arbetslösa och sjuka och de straffas för sina föräldrars svaghet.

Men Silvia skall inte straffas och skuldbeläggas för sin faders krigsbrott, behöver inte ens säga att det var fel.

FASAN upprör mig också I detta exempel jag länkar till, inser man hur absurd detta är, men det är ALLTSÅ SANT!! så som denne bloggare beskriver det:

Ni som har lönearbete just nu VAKNA!!! Vi behöver gå samman och rädda välfärden!! Nästa gång kan det vara DIN tur att drabbas!!”

I mitt inlägg som jag skrev senast om FASAN, och om Radetzki, så framkom lite fakta OM FAS III bland kommentarerna som klargjorde en del otydligheter.

Grundreglerna
* Genom sysselsättning får den arbetssökande möjlighet att skaffa sig erfarenheter, meriter & färska referenser.
* Varje sysselsättningsperiod får pågå högst 2år och de arbetssökande ska under denna tiden fortsätta söka arbete med stöd av arbetsförmedlingen.
* Sysselsättningen skall bestå av arbetsuppgifter som annars inte skulle blivit utförda eller som ordinarie inte hinner med och som höjer kvaliteten i verksamheten.

Herr Gajditsas öga.gifOk / inte ok
* Introduktioner/genomgångar för arbete i projekt är ok
* Inga AF anordnade kurser (tillhör fas 1 o 2)
* Inga externa kurser eller kurser med externa ledare
* Intern jobbcoachning är ok
* Ingen AF-ordnad coachning
* Inga externa jobbcoacher
* Konkurrerande verksamhet är inte ok
* Får inte medföra konkurrens med pris, kvalité, service i etablerade tjänster
* Allmännyttig/samhällsnyttig sysselsättning
reinfeldt-sahlin.gif* Inte för enskilt behov
* Inte för internt behov
* Inte inom kulturområdet
* Ingen etablering/etablerad affärsverksamhet
* Inte starta eget
* Ingen dedikerad sponsring
* Inga dedikerade intäkter/kostnader
* Inget jobbsök/arbete hemma
* Jobbsök är en bisyssla
* Närvaro måste kunna kontrolleras
* Har ingen lön, de har antingen socialbidrag eller aktivitetsersättning.
* Bidraget varierar mellan 223 – 680 kr per dag.
* Ska arbeta 40 timmar i veckan.
* Har inte rätt till jobbskatteavdrag.
* Får extra utgifter i form av resor, kläder och mat som inte kompenseras genom högre bidrag eller jobbskatteavdrag.
* Har möjlighet till endast 20 dagars ledighet, OM det passar arbetsgivaren och arbetsförmedlingen.
* Har 24 timmars inställelsetid hos arbetsförmedlingen vid ledighet.
* Har inga fackliga rättigheter.
* Saknar kollektivavtal.
* Får inte ta del av andra åtgärder som AF erbjuder, ex. starta-eget bidrag, utbildning, praktik, jobbcoach etc.
* ”Glöms bort” av sin handläggare vid AF så fort han eller hon har tilldelats en fas 3 plats.
* Personen skriver på ett två års kontrakt med AF som arbetsgivaren.

ORKADE DU LÄSA?? Grattis… Jag hoppas att du tog in infot också… Och passar dig jävligt noga för att bli arbetslös… Nu väntar hårdare tider, även om du röstar rött… nja vi skall väl i sanningens namn kalla det för lila, eller hur?? Det röda står bara Vänsterpartiet för numera…

En annan bloggare som kan lära Mona en läxa

ATT Demokratin attackeras gör mig mer än upprörd. Det gör mig rosenrasande! Julian Assange är häktad.

2c18c52124d6346a.jpeg”Men vem blir förvånad över den handfallna tystnad som svensken visar inför de sanningar som nu blir allt tydligare kring falskspelet kring demokratin…

ett folk så förslavat under ”tittytainment” och snutfifiseringar att de bygger sin världsbild på korta reklaminslag och inte klarar informationsinhämmtning som bygger på längre artiklar än twittergränsen på 140 tecken!

Jag kommenterade Varghjärtas inlägg som följer:

Nu haver jag läst hela detta eminenta inlägg inklusive länkar och skriver under vart endaste ord.

Det är tur att vi har icke småsinta individer i bloggen som kan leda oss när känslorna slår över.

För man blir rasande arg när människor vill stoppa demokratin och det som ingår i demokratibegreppet. och som jag sade i kommentar till Transparents inlägg du länkar till CITAT TRANSPARENT

”I ett öppet och fritt samhälle är tanken att vi ska veta sanningen. Ett samhälle, i vilket regeringar döljer sanningen, är motsatsen. Vi lever i ett samhälle som regeringar formellt bekräftar som öppet och fritt, ändå döljer regeringarna sanningen och rubricerar avslöjande som förräderi. Vi befinner oss onekligen i en farlig situation när våra ledare inte bara korrumperar demokratins fundamentala värden utan också försöker dölja det, och när de avslöjas legitimerar det genom att förmildra deras felaktiga handlingar med godtyckliga skäl.”

LIVSVIKTIGT INLÄGG

Och jag säger som Transparent. Jag dör inte för ”Sverige” jag dör för de värderingar om människovärde som arbetarklassen lyft de sista 125 åren som skapat den DEMOKRATI jag är beredd att dö för…

Och jag är FULLT medveten om vad det innebär att dö och döda för någon eller något.

Carl Bildt kan avgå, för ingen lär väl ta honom på allvar efter detta och med Lundin Oil i bakfickan.

OM socialdarwinismen skall vara rådande ideal liksom biologisk urvalsprincip, nå, så då säg så…

And I’ll adjust accordingly… (Referens till Marian Radetzkis ALLVARLIGA förslag om att skrota svenskan och att engelska skall bli vårt huvudspråk…) Skojar du? Svenska politiker prata engelska?

Man skäms ju för fan, när de öppnar käften…

Men annars… bestäm er för om vi ska vara möss eller människor?
(litterär referens, för er som inte läst boken och uppfattat tankekonceptet där)

Om den starke ska råda över den svage? Då bör vi alla läsa på ALLT vi kan ur överlevnadsberättelserna från Holocaust, för då slängs allt som är vedertaget om hur vi ska förhålla oss till varandra i sjön.

Nej… Jag är fylld av rättmätig vrede över många saker detta dygn…

borgarnas ekonomiska politik under finanskrisen.jpg

HÄROMDAGEN KOM EN NY ARTIKEL OM AVNAVLING (troligen Halmstadsstudien som är klar)

HJÄLP MIG OCH A-LINDA ATT SPRIDA INFORMATIONEN OM SEN AVNAVLING.

SLUTA RÅNA SPÄDBARNEN PÅ DERAS BLOD – DE BEHÖVER DET SJÄLVA!!

EN UPPRÖRD AFTON!!

PS NYTT JULIGT INLÄGG PÅ HEMIMAMMAS MAT DS

63 thoughts on “Hemimammas tankar – Listan… Det här upprör mig… så jag nästan kräks…

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Några frågor på det?? =0)

  2. Maj-san skriver:

    Jag skakar mitt huvud, hur kunde det bli så här galet? Att ha gått från en relativ trygghet till noll och ingenting, och det på så kort tid. Jag blir vettskrämd över framtiden, för våra barn, och barnbarns väl och ve.en stor kram i natten

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det har kommit smygande… bit by bit….Jag är lika skrämd och orolig som du…En stor hemikram i natten ♥

  3. HEMIMAMMA skriver:

    knuffar

  4. Ignorant idiot skriver:

    jag blir också rent ut sagt fröbannad,

  5. Marika skriver:

    Klyftan mellan rika och fattiga ökar. Rika blir rikare och fattiga fattigare. Trodde aldrig detta skulle hända i Sverige? Och detta är bara början, det vi sett hittills….det kommer komma mera….

  6. Pellefantia skriver:

    bra har inte vaknat ännu….så jag knuffar

  7. syfte skriver:

    Mycket bra inlägg..det du beskriver är ju de vi all på något sett upplever eller ser andra få uppleveadet finns bara en väg att vakna att se verkligheten som den är…sluta att tro på det rosa skimret som läggs som en dimridå…tusen tack upplysnade och välgrundad artikelKramar Hanna

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Hanna ♥ Tyvärr verkar inte Svenska folket begripa och nu väljer dessutom S att gå åt höger?Alltså att det är OK? att det är så här? En gång i tiden, för 125 år sedan gjorde vi arbetare uppror… och startade LO och Socialdemokraterna.. för att verkställande makt skulle representera OSSDet vi kan lära av historien, är att vi lär aldrig av historien…Vi kanske upprepar det ”misstaget” en dag och då kommer vi inte heta SOCIALMODERATERNAFinns det något annat alternativ, när demokratin är kapad?Hemikramar ♥

  8. Yrr skriver:

    Är vi inte rika kan vi göra sålundaJulljuset ditt.Litet ljus på vandringgenom stadens larmsökte finna ledsensjuk och trött och armTänkte med sin lågasprida litet skenmen hittade bara ståendeoch snabbgående benLågan var skimrande svagdär den till slut i parkenhittade i kroppslig nöden stackare på markenDen makade sig näravärmde kinden vittyvärr var det försentför lilla ljuset att komma ditSå dröj ej med att lysadet sken du fått att gedu många nog kan värmaom blott mot en du le.Det är viktigt det du tar upp men först av allt ska vi börja med oss själva. Vilka är vi, vilka ideal har vi, vad lär vi våra barn. Om det inte förädras där, händer inget alls.Allt gott och den största kramen i dag till Hemimamma!!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag blir stum inför din dikt… det är en av de bästa jag läst i mitt liv… är den din? eller citerar du? om den är din, får jag citera den?och visst försöker jag förändra och börjar hemma med mig själv och mina barn… =0)Största hemikramen och tack så hjärtligt för dikten!! ♥

  9. Arrami skriver:

    …det Alliansen kallar FAS 3 är bara rent slaveri och att Sveriges miffon till arbetarrörelse ens går med på tanken gör mig fly förbannad…bra att du rebloggar ”pelles” fina inlägg och berättar för folk vad FAS 3 innebär…men småfeta och hjärndöda svennar lär fortsätta blunda, tills politiken syns i den egna plånboken…då först vaknar inavlen upp i vrede! ;-)Kram. 😉

    • HEMIMAMMA skriver:

      Men du missade att jag länkade och citerade ditt inlägg om attacken på Demokratin?Det är som min fader syndikalisten sade redan INNAN FAS III och stupstocken infördes:”Den vanlige Svensson i Svenska folket har det inte tillräckligt jävligt än, så de bryr sig inte”Hemikram ♥

  10. yrvaedret skriver:

    Jag har verkligen slitit mitt hår …inte bara nu så här före jul. Utan hela året, först fyllde min bror 30år i april *katjing*Sommarlov….eeeh….inga kommentarer.I sep fyllde min svägerska…30årNya höjda avgifter för sonens innebandy-fotbollslag med 100%!! nya lagdräkter, skor, innebandyklubba,skyddsglasögon till innebandyn. Nya fotbollsskor…för inom-.och utomhus. Pynta dotterns ridskola (fast…där var exet snällt o bet nästan allt) Mamma fyllde 60år här i slutet av nov, julen knackar på dörren…den 29e fyller storsyrran 40år o dagen efter fyller min älskade son 10år. (kan inte folk sluta fylla jämt?)Som inte det vore nog har jag fått köpa nya vinterkläder åt dem båda….Hur jag ska få det här att gå ihop resten av året…det vet jag fan inte…*funderar allvarligt på om jag ska sälja ena njuren på svarta marknaden för att klara oss*

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag förstår så väl hur du har det… Den fattigdom jag lever med idag är självvald, men när jag var ensamstående trebarnsmamma och student, så var jag tvungen att leve på socialbidrag under sommaren… så jag vet hur det känns…Jag funderade på att sälja någon utvald kroppsdel jag med…

  11. yrvaedret skriver:

    Hoppla….det blev fel ….storsyrran fyller år den 28e o sonen den 29e.Rätt ska vara rätt, fast iofs …en dag hit eller dit spelar ingen roll…pengarna ska ju ändå ut.

  12. Yrr skriver:

    Det jag skrivit är mitt, klart du får använda den som du vill, för alla hjärtinnerligt varma inlägg på min blogg, tack. Stor kram!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag tänker reblogga dikten du gav mig som jag också fann hos dig vid ett lämpligt tillfälle och publicera den för den är FANTASTISK!!Jag blir stum inför din dikt… det är en av de bästa jag läst i mitt liv…och det är med respekt och ödmjukhet jag gör det…Hemikram ♥

  13. starkskör skriver:

    Usch… nu fick jag ännu mer ont i magen!!!!!! Jag som blev uppsagd idag…….. per telefon av min snälla chef som visste att jag ligger hemma i magsjuka och som inte ville vänta till måndag!! (sorry… pyser ut mig lite av ilskan)Har läst A-Lindas inlägg om avnavlingen också. Hade ingen aning om att det är på det sättet!!! Upprörande!!Tycker det är bra att det finns de/ni som orkar skrika högt åt den ”misshandel” av människor som pågår i samhället idag…. ps… såg att du använder bibelcitatet ;o)Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, ordspråksboken är bra… Det var bra att du påminde mig om det… de sista dagarna har det florerat lite vrede i bloggbyn inklusive från mig…Vissa av oss, bland annat jag kommer att tas av daga skrikandes och sparkandes…Jag kommer fortsätta att slåss för mina värderingar och mot orättvisorna oavsett vad som försöker att stoppa mig… inga bloggtroll eller ”Malte” kommer att lyckas..Att det är på det sättet när det gäller avnavlingen vet jag bättre än någon. Fyra av mina sex barn drabbades av de skador man kan få och min flicka Emma dog med största sannolikhet av det.Så jag kämpar också för att förändra detta även om jag legat lågt i jämförelse med A-Linda och mig själv i somras…Vilket ”oflyt” att bli sparkad genom telefonen? Stackars, stackars dig =0(och ännu mera stackars dig att du behöver vara sjuk… Hemistyrkekramar ♥

  14. yrvaedret skriver:

    Har ärligt sökt soc bidrag. Deras dom blev. 228kr över normen!228kr över normen? Och vad exakt får jag för den summan??

    • HEMIMAMMA skriver:

      Gratulerar syster! *ironi* Jag har också fått uppleva samma förnedring ett par gånger i mitt liv, så jag vet hur arg du är över detta. Arg och frustrerad, eftersom man inte kan göra något åt det…Ja… vad får man för de pengarna? Jag får ju en del, men jag är sparexpert, efter mina dagar som fattig student och ensamstående trebarnsmamma… Jag kan trolla med knäna =0( och koka soppa på en spik och mina barn älskar dessutom soppa…Men vanliga människor som har barn och är vana vid en viss standard eller som inte har samma kunskaper om hur man lagar mat snålt tex…De kommer att få lära sig snabbt som blixten =0(Och nu stundar julen… usch, man får ont i magen för mindre…Tveka inte att fråga om jag kan hjälpa dig på något sätt, tex med mattips eller annat…Hemikram

  15. Har ny blogg. skriver:

    Buffer på så gott ja orker.Ska läse i lungn ro sen i sängen.Ja bruker somne med laptopen buffer över den till andre siden.Ha en bra natt sov så bra mege kramer zoomo helt slut.Tumme gjorde ja förit i dag.Ja blogge lite sent i kväll.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ta det lugnt du Zoomo… Du ska tänka då Harald och dig själv… Om jag skulle somna med lappen i knät eller sängen så går den sönder och jag har inte råd att ersätta den, så det vågar jag inte…Men hur dåligt ställt jag än har så svor jag som tonåring att aldrig vara utan mat, så i helgen går en redig slant till att göra min äldsta sons födelsedagstårta och ikväll har jag gjort den ”Caketopper” som det heter, som han beställt, som är en liten Pingu, som fiskar… Så vill han ha en ljusblå tårta, med mörkblåa rosor… Vilken kombo va? =0)För min del har ”dagen” knappt börjat… När ungarna somnar kl nio, då börjar alla mina sysslor både på bloggen och i hemmet… Jag älskar att diska, det är meditativt och tankarna kan vandra som de vill, tex planera en tårta eller mitt nästa inlägg….Ja, det var lite om min dag… Tack för tummen och sov gott nu vännen!Hemikramar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag såg att du öppnat din nya blogg… Välkommen tillbaka!

  16. Maria de Suède skriver:

    Jag skakar bara pà huvudet, orkar inte kommentera efter att ha suttit fast i bilköer fràn kl 12 till kl. 23… Jag har arbetat övertid idag… Fy vad trött jag är… God natt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Stackars… kan jag göra något för dig? Sjunga en sång? Steppa på bordet? Baka tårta?Önskar jag kunde flyga till Paris och fluffa din kudde…Sov så gott, så ses vi… (en dag närmare Jul)Hemikram ♥

  17. pegasos skriver:

    Tumme för listan Hemi!Undrar var är utraderarna eller kanske det heter UTREDARNA, som bör läsa och lära… vilka är konsekvenserna… Bevingade kramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för tummen käraste favoritbevingade häst!!Nu får du mig att tänka Swartzenegger… Jag frågade en Malte igår om han var Terminator…Nu får du mig att minnas Eraser… Hmm ”you’ve been erased” Det ska jag svara nästa Malte…Om utredarna inte läser och lär lär vi alla bli utraderade…Hemisuperkramar ♥

  18. Maria de Suède skriver:

    Jo, sjunga kan du allt, men kommer jag att höra det? ;-)Nu gàr jag och lägger mig…. Trodde jag skulle behöva ta in pà hotell….Örnkramar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag har ju ganska bra kräm i pipan så jag kan ju alltid försöka…Så skönt att du hann hem…Hemikram

  19. Pluppa skriver:

    Bra att du skriver om barnfattigdomen….bl.aSka försöka läsa Pelles inlägg osv imorrn………….och resten av ditt inlägg.Kram vännen/Pluppis

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja… jag ville följa listan och då skriver jag det jag reagerar på…Pelles BÅDA inlägg är JÄTTEBRA!! Liksom ditt om könsstympning var.Hemikramar till min favorit Trollmor ♥ x 11

  20. - Winch - skriver:

    Bra inlägg. Hoppas att världens kris bromsas upp lite och inte förvärras. PM-at dig. Vänskapligaste kram till dig 😉 / Winch

  21. Ignorant idiot skriver:

    Du hade fina tårtor på din andra sida… Sånt kan man äta sig mätt på…

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för det! Jag älskar och göra dem, och tycker om att äta dem…Men barnen blir bortskämda… *LER*

  22. Ola Eriksson skriver:

    Tja ska väl skriva något här. Du tog upp mǻnga problem kopplade till dåliga ekonomiska förhållanden/ orättvisa.Jag har själv sjukpension på 115 000 per år,samt två barn. Jag betalar underhåll till min fd fru som har mer än dubbelt så hög inkomst. Nu är det förstås skit och ingenting jag betalar i underhåll, eftersom jag har så låg inkomst. Jag och min fd fru har ett gott samarbete, och vi har gemensamt jagat bort asociala från våra liv.Att höja bidragen och skapa fler bidrag anser jag är fel väg att gå, eftersom det skapar ett högre beroende till en stat som är kriminell. Ingen ska ge något utan att ha något för det.! Inledningsvis kommer detta att bli en tung omställning, men bidragen leder bara till att man kör ned sig i tjäran även om bidragen höjs kan det underlätta, men de tar ifrån individ och familj dess integritet.Vad jag vill rekommendera är att folk söker sig bort från detta samhälle, försöker skaffa sig ett billigt hus eller rent av en barack eller husvagn och flytta bort från stan. Det är svårare för barnfamiljer än för de som inte har barn. Men jag tänker heller inte föreslå en detaljerad lösning, utan bara ett mål på sikt. Min tanke är alltså inte att öka inkomsterna( genom bidrag) utan att minska eller ta bort utgifter som exempelvis hyra. Att skaffa ett boende där man kan odla sin egen mat etc. Därtill få en bättre livsmiljö. Vanligtvis behöver man ett körkort för att kunna genomföra detta. På sikt kommer bidragen bara att leda till nedgradering, för det spelar ingen roll vilken regering som sitter där: stegvis bär det nedåt medan sveriges BNP och intäkterna för sveriges företag ökar. Ökar företagens inkomster mer så går vi under !!! Vilken regering som än sitter, kommer detta att leda till att vi får oss ett korvskinn kastat åt oss, medan de som kontrollerar sveriges inkomster tar resten. Det blir inte ett liv. Och när de ska ge bidrag så kommer bidragen att bli korvskinnet !

    • HEMIMAMMA skriver:

      Dina synpunkter har viss bäring och kan vara ett se på vårt samhällets problem…Själv föredrar jag Ernst Wigfors och John Maynard Keynes bevisligen fungerande ekonomiska modeller, eftersom de skapade det samhället vi hitintills haft, (innan Alliansen tog över)Fortfarande måste man välja vad som ska få kosta pengar och jag anser att människor måste få kosta pengar och skall inte lönsamhetsberäknas, för då hamnar vi i en nedåtgående spiral som landar i Radetzkis och koncentrationslägrens principer…Fridens liljor!

  23. Bara en mamma (som inte skriver under "falsk flagg" skriver:

    Svarade inne hos Lilla Anna. Men lägger även in kommentaren här hos dig.Det är barnsligt o tråkigt att de använder mitt nick. Jag har ingen som helst aning varför de använder det.Jag hoppas verkligen du skakar av dig dumma kommentarer, folk verkar ju liksom inte ha någon som helst farstu.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Var det NÅGON av de tre kommentarerna som var din?De gör så för att förstöra någons credibility, både offrets och den som får ta emot skiten…Jag är en teflonpersonlighet, så det är ingen fara…

  24. yrvaedret skriver:

    Sitter här…och inser att pengarna bara har en förmåga att försvinna…*POFF’Har varit och handlat här på morgonen….måste ju fylla på både kyl, frys men även skafferiet innan mina älskade ungar kommer på söndag.Tänkte ta bussen ner på stan efter lunch…handla den där julklappen som min svåger ska få. Vi lottar ju alltid vuxna emellan vem som ska köpa till vem. Och det är väl bara att bita i det sura äpplet. Ärligt tror jag det blir sista året för mig….även om slanten inte är så ”hög” är det ändå en peng för mig att lägga på barnen.*vilket organ ska du försöka sälja på svarta marknaden och har du kollat upp vad det kan inbringa?*

    • HEMIMAMMA skriver:

      Om du vill satsa på riktigt billig mat med full gott näringsvärde så ska du köpa Lök, krossade tomater och potatis, som basvaror och vita bönor… då har du alla näringämnen och det är lätt att variera…Tja… vilket organ… Inte hjärnan, för det är det enda jag verkligen vill ha kvar… Gör inget om jag blir förlamad typ… bara jag inte blir en grönsak…En njure kan man ju offra och överleva, men då har jag ingen om någon av ungarna behöver…Jag får bli en ”milf” dårå *LER* Det är det enda som verkligen betingar ett bra pris på marknaden, där erfarenhet verkligen betyder något och en ”gamling” inte sätts på hemmet… Se på Amelia Adamo och tjejerna =0)eller så får jag sälja maken? Han är i strålande kondition och bör betinga ett riktigt högt pris…*LER*

  25. kaoskatta skriver:

    Kul att du också älskar att diska! Jag och min mamma gör också det – känner inga fler som gör det. Alla verkar hata att diska, men när ungarna frågade varför vi inte hade diskmaskin så sa jag som det var -Jag tycker om att stå ocoh filosofera för mig själv och det får jag göra när jag diskar (oftast). Sen är det kul att ställa in den rena disken i skåpen och diskbänken är ren och fin (inför nästa attack). Bra du skriver och bra att du skriver så utförligt och informerande. Tack för det!Det enda jag vill säga i sammanhanget att det är inte de fattiga föräldrarna som är svaga – det är fel på de förtryckande samhällsstrukturerna. För alternativet för föräldrarna i det nuvarande samhället vore ju att bli som de andra roffarna, eftersom alla inte kommer tillåtas skaffa sig ett bra liv. Systemet kräver fattiga och förtryckta, hemlösa och kriminella. Hela samhället är uppyggt på att vissa ska leva ”längst ner” och vara varnande exempel för de som tänker sig att protestera mot låga löner, dålig arbetsmiljö m.m. Lösningen vore att (tror jag) uppgradera de nödvändiga arbetena, deras status, löner och arbetsvillkor och skapa ett skyddsnät som är värt namnet till de som blir sjuka. Om vi fördelar arbetena på alla friska som kan och vill jobba skulle ingen behöva stå utanför och ingen skulle behöva jobba ihjäl sig eller ha barnen på dagis 7-19 varje vardag. Men då förlorar makthavarna sin särställning som överlägsna och de skulle inte kunna tysta folk med hot och myndighetsövergrepp. Så ska vi ha ett samhälle som bygger på solidaritet och vettiga värderingar om vad som är viktigt och nödvändigt, då kommer vi få kämpa hårt. Det är bara att kavla upp ärmarna och fortsätta informera, diskutera och agera bäst vi kan.

  26. yrvaedret skriver:

    JA! Sälj din make, då ramlar säkerligen pengarna in som bara den.Om du vill, kan du maila mig på min mail om sparknep och matknep för billig peng?Snart kommer jag ärligt utveckla magsår …Deluxe!*undrar allvarligt på om exet betalat in pengar till båda barnens insamling till deras frk inför jullovet o inser hur jävla mycket jag hatar den här skiten att det ska pungas ut 50kr/barn. I sonens klass blir det för FAN 1300kr!!!! I dotterns klass blir det..1050kr!!! ) Jag kastar in handduken o rymmer min väg, ska du med?

    • HEMIMAMMA skriver:

      På ”Hemimammas mat” finns en del sparknep och jag kommer att lägga ut fler där…Vilken lärare behöver prylar för det värdet? Ingen lärare JAG vill ska lära mina barn ekonomi i alla fall.. *LER* 10 kr/barn hade gott räckt… då hade ALLA kunnat vara med utan att fattiga föräldrar mår dåligt av det… OM jag hade blivit klar hade jag bett barnen om fina teckningar ihopsamlade i en fint häfte i stället, det hade varit ett bättre och personligare minne…Jag skulle vilja kasta in handduken jag med… =0( Jag hade precis skrivit klart ett JÄTTEBRA inlägg med coola länkar och så hängde sig ett DJÄVLA program och nu är skiten borta…suck… bara att börja om… men som sagt att börja om och att kämpa det är vad jag kan bäst…Men du får gärna hålla mig sällskap…*Hålla handen?*Hemikramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      alltså färdigutbildad lärare…

  27. Ejmund skriver:

    Shit va kommentarer. M.nuff was here.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Då skulle du se mitt förra inlägg där jag pratar om Silvias pappa och Kungen….Bra att du gav dig till känna… Ibland går den vandrande vålnaden på gatorna som en vanlig manHello Mr Walker…Hemikram

  28. Megapax skriver:

    Ja, man kan ju undra hur det ska sluta med eländet? Kan hålla med om ALLTdu skrivit..livets bröd blir välling,ris och knäckebröd.Det har förblivit så genom historien att barnen får sitta emellan värst..-Vad gör vi med mänsklighetens barn? som är framtiden!!Megakramar

  29. Megapax skriver:

    Ja, det blir nog en riktig DRAG KAMP!!

  30. yrvaedret skriver:

    Ok, då kikar jag in där.Just nu är jag bara så äckligt trött. Lär ju kommentera så du vet att jag varit där.*nu ska jag peta ur linserna o försöka kika på tv med mina 10år gamla glasögon*

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag brukar göra detsamma… alltså titta med mina gamla glasögon… brukar också ha linser…”Yris was here” hoppas jag kommer innebära att du godkänt min sida =0)Det är mänskligt att vara trött på fredag kväll….Vi ses där vi råkas?Hemikram

Kommentera

