Hemimammas tankar – In stiger John Blund – ut kliver KUNGEN… LEVE JAY SMITH!!

angel_loves.png

GOD AFTON!!  Synnerligen god afton… en alldeles strålande god afton!! Varför??

Ren njutning och hårdrocksståpäls…

In kliver John Blund och sveper bort mardrömmarna…

Min största idol genom tiderna värmer mina minnen av en lycklig barndom innan han dog…

UT KLIVER KUNGEN och äger för alltid scenen och det är ingen idé att slå vad…

Att fixa Metallica och ELVIS i samma program…

Nästa fredag är finalen… tidernas mest onödiga program egentligen….

Hemimamma får ståpäls… så outstanding!! och saken är avgjord, Minnah har ingen chans… sorry…

SILVERSTARE: boka biljett till Stockholm…

VI ska gå på hans konsert om jag så ska använda mina svärpengar, så fattig jag är!!

JÄVLAR VAD VI SKA ROCKA FETT!!!

JAY SMITH here we come!! YOU RULE!!

Have a pleasent evening!!

Fräck fredag på er i bloggbyn!!

GOD AFTON!!

28 thoughts on “Hemimammas tankar – In stiger John Blund – ut kliver KUNGEN… LEVE JAY SMITH!!

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Sorry James Hetfield… släng dig i väggen säger jag…

  2. HEMIMAMMA skriver:

    knuffar!!

  3. sarahmara skriver:

    *slår tillbaka* haha….. Anar att du kommer att se honom live.. Har du bestämt dig så…. då är det ju så!. Jag har inte hört hoom, men ska lyssna på dina länkar . Då kanske jag också fick för mig att gå och se honom=) kramizar och ha en fin natt!

  4. pialuntan skriver:

    finns ett ord: MÄKTIGT!Metal!

  5. sarahmara skriver:

    Jag vågar inte gå på konsert…… sociala fobin.. Men ordna en privat-spelning för min skull. Tycker jag du kan kosta på dig…och mig och Silverstare… Du tjänar ju bra , 3000 kr/ månad så det bör du väl ha råd med??!! (skämt och jag tror f-n jag ska skriva till regeringen och fråga om det inte är värt mer att ta hand om sina barn!!). kramizar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja… det är en fet månadslön jag har =0) Drygt 174 000 kr om året tjänar staten på mig, att jag är hemma med två små barn och inte behöver nyttja barnomsorg för dem…I runda slängar…Hemikramizar ♥

  6. sarahmara skriver:

    Ja, just därför tog jag upp det i kommentaren. Det är sjukt!. Skulle du helt klart skriva om och även fråga om fler har det så!. Jag trodde, innan jag lärde känna dig, att det bara var rika ”hemmafruar” som utnyttjade det och fick lite extrapengar. Men det är otroligt gjort att leva som ni med fem barn på en lön!. Skulle lyftas fram MER! kramizar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Man lever inte slösaktigt eller onödigt och man tar rätt på allt… Inga onödiga prylar och sånt, inga resor eller annat som många betraktar som självklart…Men i mitt fall är det ju självvalt… =0)Men jag tänker på de stackare som inte valt sin fattigdom? =0(Hemikramizar ♥

  7. Sirpa skriver:

    Sirpan ryser av välbehag..Jay..In the Ghetto…underbart….!!Helgkram från Sirpa!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Helt ”fantastikastiskt” som Tigger skulle sagt…Jag smyger in till dig i morgon, för nattmössan grinar illa åt mig och säger ”Du ska upp tidigt imorgon”Helghemikramen ♥

  8. sarahmara skriver:

    Klart det är självvalt, och vi har varit utomlands några gånger..Det var underbart, men vi blir ju inte lyckligare för det…Nu när sötebrödsdagarna över , vi kämpar vi med månad för månad. Men jag tycker det som är härligt är att vi har varandra!. INTE allt vi kan eller inte kan köpa!kramizar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det svåra med den kampen är att stärka barnen, när de inte kan ha det senaste modet och prylarna. Men jag har smarta barn, så de gör samma val som jag, då de blivit tillfrågade om de vill ha mig hemma eller om jag ska börja deltidsjobba för att vi ska kunna ha mer pengar…Men de valde att ha mig hemma… enhälligt!Det visar mig hur VI känner i min familj, så jag har inte dåligt samvete för det…Hemikramizar till dig Gumman ♥

  9. Silverstare skriver:

    …hee…heee..Exakt!!!!!! Precis!!!!!!!!Nu kör vi! Nu hör vi. Och rockar fett!!!!!!!!JAY RULES!!!!!!!!!!!!!!!WOUW!!!!!!!!!!!!Kramen från Silverstare

  10. ModeMajk skriver:

    Nom nom nom vad het han är! Oj oj OJ!!! hahaha :DTack för detta hihi 😉

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, hade jag inte en James Hetfieldkopia själv till gubbe, så kanske jag också skulle slicka mig om munnen… =0) och båda får mig att tänka på Vincent om du minns honom från TV-serien ”skönheten och odjuret”…Fast min gubbe liknar Jesus också, har vi fått höra både i Paris på Louvren, och av min bästa killkompis på bröllopet…Odjuret och Jesus i kombo… Det blir ju Jay ju!! *skrattar* *förvirrande?*Jag bjuder så gärna på bra musik. =0)Hemikram

  11. knaskorken skriver:

    Jag som inte kollat idol tidigare den här säsongen (blivit lite less) har alltså missat Jay.Han var helt klart bäst, men så har jag antagligen rockeröron också 🙂

  12. Yrr skriver:

    Ja, Jay är bäst. Mångsidig så att det förslår och även jag förstår att han är bra på det han gör, även om jag inte gillar hårdrock..Antar att han skulle fixa Opera med om det begav sig ;)Kram!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, nog är han supertalangfull, men opera är så mycket teknik, så det lär ta tid att lära sig…Men som han sagt själv alla, kan inte kunna allt, eller hur?Jag kommer att köpa hans skivor vad han än sjunger tror jag…Hemikram ♥

  13. Arrami skriver:

    …jo, Jay Smith har en bra röst…men inte tusen vilda hästar skulle kunna dra mig till tv-soffan för en stund framför ”Idol”! 😉 Det finns bättre musik…originalen t.ex!Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      I vår familj så är vanligen Nyheter och dokumentärer på, när jag får bestämma, så jag får finna mig i att majoriteten i familjen vill titta på IDOL… efter min egen resa där, så är det hela ganska intressant ur ett socialantropologiskt perspektiv också måste erkännas…Jag hade nog inte väntat mig att du skulle sälja ut varken Metallica eller ELVIS, men du är inte kvinna, så ingen kan förvänta sig att du ska förstå…. *LER STORT*Det ska bli spännande och se vad han kan åstadkomma efter IDOL, men enligt MIN mening, så ÄR han den bästa IDOLfinalist tävlingen uppbringat och jag anser honom vara bättre än DARIN tom…Men Metallica kommer alltid att vara mitt största band, även om Hetfield, får se sig slagen som sångare…Hemikram ♥

  14. . skriver:

    Lilla Anna – Öppet brev till Hemimamman. 05 december 2010, kl 13:05 Skrivet av Lilla Anna Anmäl ! Jag tänker nu gå emot allt jag lärt mig dom senaste åren och faktiskt ta upp en konflikt öppet på bloggen.Detta brev har jag skickat till Hemimamman för några dagar sen, och hade tänkt att det skulle hålla sig privat. Men eftersom hon i kommentarer hos andra låtsas om som att detta brev innehåller helt andra saker än vad det gör kommer jag nu lägga ut det här. Detta är mina slutgiltiga ord i det här. Om hon, och andra, vill fortsätta driva detta på sina högtravande och felfria hästar är det upp till dom.”Hejsan,Jag har läst allt du skriver och känner att jag vill skicka ett mail till dig. Att ta konflikter öppet på en blogg har jag lagt ner för längesen. Det leder bara till hets och gruppbildningar och till slut att någon mår sämre av att konflikten finns öppet än vad man gör över det som startade den.Det är även anledningen till att jag skickar här istället.Först vill jag klargöra att jag aldrig kallat dig Nazist, eller ens kopplat dig samman med sådana ideologier eller åsikter. Det jag ville få fram är att ett dömande är lika illa vilket håll det än slår på, så länge det man dömer ut är något människan inte kan ”hjälpa” Om det sen är ras, utseende, handikapp eller släktingars handlingar spelar ingen roll. Det jag emotsäger mig är fördömandet av något en människa inte kan påverka. Jag beklagar att det inte gick fram till dig men hoppas att den förklaring jag ger nu gör det. Jag sympatiserar absolut inte med nazister, vill absolut inte att det som hände ska glömmas och anser att det är bra att det lyfts till ytan. Men jag opponerar mig mot att det görs på en annan människas bekostnad, offentlig eller inte. Jag var heller inte ute efter att vanära ditt namn. I så fall vanärade jag mitt eget namn på samma sätt när jag skrev det jag skrev. Den poäng jag ville få fram är att alla familjer har sina skelett i garderoben, ingen är felfri, alla har gjort misstag. Det gäller både dig, mig och alla andra. Och att det resonemang du förde, så som JAG uppfattade det, innebär att vi alla ska stå som skyldiga för det våra förfäder gjort. En åsikt du gärna får ha, om det nu är så, men som jag står starkt emot. Du går starkt åt mig för att ha sårat dig. Å andra sidan tar du dig rätten att kalla mig ointelligent, okunnig, korkad, okänslig. Det är raka personangrepp. Ingenstans angriper du min åsikt, du går rakt på mig som person. Något du påstår dig vara emot. Så jag må ha gjort fel i dina ögon, och det är ok att du känner så. Men i mina ögon har du gjort exakt samma fel som det du anser mig ha gjort. Jag hoppas att detta mail har klargjort en del och att du förstår att min mening inte var att kalla dig för nazist. Vad du menade med dina personangrepp får stå för dig, och det är upp till dig om du vill ge en förklaring till mig. Om du vill lägga ut detta mail på din blogg står det dig fritt. Jag tänker dock inte att skriva mer om detta på min. Hoppas att du snart kan torka tårarna och må lite bättre.För vad du än vill tro om mig så är jag inte den människa du vill få det till. Hade du bemödat dig med att läsa min blogg, eller ställa en fråga om vad jag menar, istället för att hota mig.. Då hade du märkt det. // Anna”26 | 6 | | Dela FacebookMySpacePushaBloggyTwitter.26 kommentarer Skriv en kommentar DragonFaye 28 år Arboga Bloggar DragonFayes besynnerliga tankar. Min fotoblogg! Gamla och nya bilder! Faye bildbloggar sin Islandsresa!! 5 december 2010, kl 13:12Oj oj oj.. Det där ser inte bra ut? Hoppas det ordnar upp sig för dig/er! För nej nazist är du då verkligen inte!! Så mycket vet jag då om dig.Ta hand om dig!Bless /Faye.Anmäl ! Lilla Anna 5 december 2010, kl 13:19Finns inte så mycket som behöver ordna upp sig. Jag har ingen relation till den här kvinnan och planerar inte att skaffa någon heller. Men att ljuga, förtala och smutskasta mig tänker jag inte låta henne fortsätta göra. Inte när jag inte förtjänar det. Tack!Anmäl ! Inte första ggn 5 december 2010, kl 13:16Det är inte första ggn Hemimamma hamnar i konflikt här på bloggen.Inte första ggn hon anklagar andra för ointilligenta, dumma, korkade osv.Inte första ggn hon använder sina förlorade barn för medömkan.Personligen ryser jag så fort jag läser denna kvinnas blogg, hon känns som en ulv i fårakläder.Min privata o personlilga åsikt o mening. Vill du publicera min kommentar eller inte visar sig.Inte ute efter massa tjafs, bara att även andra får upp ögonen för HemimammanAnmäl ! Lilla Anna 5 december 2010, kl 13:20Jag har aldrig haft någon kontakt med denna kvinna innan så jag har ingen aning om hur hon är eller har varit. Jag vet bara att JAG inte tolererar att någon annan försöker smutsa ner mig på det här sättet. Hon får bära sina kors så bär jag mina. Anmäl ! Den lilla farbrorn 35 år Tumba Lilla farbrorns vardag 5 december 2010, kl 13:22Vem är den här personen?Du Anna, du verkar ha problem med mammor… 😉 Anmäl ! Lilla Anna 5 december 2010, kl 13:27Hahahahaha.. Är det det som är den gemensamma nämnaren!! :DAnmäl ! Trollan 33 år Bloggar Mitt innersta rum ANKDAMMEN 5 december 2010, kl 13:25Vad bra att du förklarar ev. missförstånd och ber om ursäkt.Det är stort!Anmäl ! Lilla Anna 5 december 2010, kl 13:28Tack!Anmäl ! Maria de Suède 39 år Paris Bloggar Parisiska för freden – örnens öga Parisiska för freden i les Deux Sèvres MÄNNISKOVÄRDE – VALEUR HUMAINE ROVDJURENS VÄRLD Une rose de la prison Mayas imperium 5 december 2010, kl 13:25Nu är Hemimamma och jag vänner, men nog verkar det vara lite väl mycket känslor som sàrar en hel del folk som inte ens har med saken att göra. Det gäller ju flera, inte bara det här… Jag försöker iaf behandla allihopa med samma respekt, även om vi inte delar varandras àsikter… Sen kan vi inte dela samma àsikter, vi är olika individer med olika erfarenheter och det skapar ocksà vàra politiska àsikter… Jag hoppas att du och Hemimamma finner en lösning, eller snarare kommer överens om ett sätt att kommunicera utan ”förolämpningar”… Ha en bra dagAnmäl ! Lilla Anna 5 december 2010, kl 13:30Jag skulle aldrig få för mig att kräva att någon ska tycka illa om henne. Det är inte mitt mål. Hon är säkert en underbar vän för den som har henne som vän. Det jag vill få fram är att verkligheten inte riktigt är som hon vill få det till. Att jag inte är så som hon beskriver.. Jag har mycket principer och dom försöker jag efterleva så gott jag kan, och då vill jag inte att någon annan ska få det att se ut som att jag är allt det jag själv tycker så illa om. Anmäl ! DragonFaye 28 år Arboga Bloggar DragonFayes besynnerliga tankar. Min fotoblogg! Gamla och nya bilder! Faye bildbloggar sin Islandsresa!! 5 december 2010, kl 13:26Jag har ju haft kontakt med Hemi en bra tag till och från nu och vet att hon står för sina åsikter, som kan vara rätt starka ibland, och samma uppfattning har jag fått när det gäller dig. Att ni båda inte direkt backar om vad ni tycker alltså! 🙂 Vilket ju bara är bra!Men jag håller förstås med dig! Jag snabbläste lite i det hela (det var för invecklat och långt för att jag skulle begripa allting) i hennes blogg nyss och jag håller i alla fall med er båda om en sak! Ingen av
    er ‘r nazister, och jag tycker förtal och smutskastning på sådana här nivåer, oavsett vem som skrev vad, när, var hur osv är fel!Jag tror det var Gloria som skrev en sak inne hos Hemi: Är det så konstigt att vi har krig i världen? När vi beter oss såhär på bloggen?*suckar sorgset*Kram i alla fall! :)Anmäl ! Lilla Anna 5 december 2010, kl 13:33Så är det säkert. Jag har ingen åsikt om Hemimamman eftersom jag aldrig pratat med henne och inte känner henne. Men jag vet själv att jag är starkt rotad i mina åsikter och böjer mig inte för personangrepp. Sen att det sägs att jag är en feg och svag kappvändare ser jag som märkligt. Men men.. det spelar ändå ingen roll. Man kan inte komma överens med alla, och jag håller definitivt inte med alla.. och det kan visst svida till ibland att man inte följer den som anser sig stå med den enda sanningen. Krig är inte ett dugg märkligt,.. det har både du och GM rätt i. KRAM :)Anmäl ! svea 5 december 2010, kl 13:30Varför är det samma personer som hamnar i konflikt här på bloggen hela tiden? Agiatorer….Anmäl ! Lilla Anna 5 december 2010, kl 13:33Starka åsikter skulle jag tro. Anmäl ! Den lilla farbrorn 35 år Tumba Lilla farbrorns vardag 5 december 2010, kl 13:37Bra, du fatta jag skojade med dig! ;-)Anmäl ! Lilla Anna 5 december 2010, kl 13:40Haha jadå 🙂 Jag hade två val, antingen är du korkad eller så är du rolig.. Jag valde rolig :)Anmäl ! DragonFaye 28 år Arboga Bloggar DragonFayes besynnerliga tankar. Min fotoblogg! Gamla och nya bilder! Faye bildbloggar sin Islandsresa!! 5 december 2010, kl 13:42*fnissar åt Annas svar åt Farbrorn och har en heeelt annan teori* ;pAnmäl ! Lilla Anna 5 december 2010, kl 13:44Please do tell! :DAnmäl ! portolanseglaren Bloggar portolanseglaren Södra korset 5 december 2010, kl 13:51- Lilla Anna, du säger i Ontrees inlägg, citat: ”Hemimamman och Arramis sätt att döma ut människor är ju faktiskt inte bättre än Nazismen.. ”-Eftersom det som inte är bättre än någonting måste vara antingen likvärdigt eller än sämre så innebär din kommentar att du jämställer dessa två med Nazismen, eller ger du oss alternativet att de är värre än Nazismen. -Så enkelt är det.-Vore det inte enklare om du bad om ursäkt för din blunder, som jag antar att det är, än denna tittut-lek mellan inlägg och privat korrespondens?Anmäl ! Lilla Anna 5 december 2010, kl 13:55Jag ger en väldigt klar och tydlig förklaring till vad jag menar. Att döma ut människor för något dom inte kan ansvara för är lika illa, vad det än är man dömer ut. Jag citerar mig själv från mailet:”Det jag emotsäger mig är fördömandet av något en människa inte kan påverka.Jag beklagar att det inte gick fram till dig men hoppas att den förklaring jag ger nu gör det. ”Och det är att be om ursäkt att säga att man beklagar något. Jag ber inte om ursäkt för att jag tycker som jag gör, men jag ber om ursäkt för att jag uttryckte det på ett sätt som kan misstolkas. Och tittutleken har hon skapat själv genom att fortsätta skriva kommentarer om vilken ond människa jag är, utan att faktiskt klargöra vad det är jag skrivit till henne. Anmäl ! Lindalou 38 år Bloggar Te i trädgården.. ANKDAMMEN 5 december 2010, kl 14:17Vilket bra brev Anna. Det går inte att missförstås.KramAnmäl ! Lilla Anna 5 december 2010, kl 14:21Tack! Kram!Anmäl ! Ister Isters meningslösa 5 december 2010, kl 15:44Jag har gett upp diskussionerna med de nyanslösa på bloggen, jag går inte längre i clinch med någon.Men jag förstår din reaktion, jag följde tråden hon Ontree och det var riktigt lågt där ett tag. Sen måste jag ta lite plats här och göra propaganda för det som är mest viktigt just nu!BRÄNN BOCKEN! BRÄNN BOCKEN!BRÄNN BOCKEN! BRÄNN BOCKEN!BRÄNN BOCKEN! BRÄNN BOCKEN!BRÄNN BOCKEN! BRÄNN BOCKEN!BRÄNN BOCKEN! BRÄNN BOCKEN!Anmäl ! Lilla Anna 5 december 2010, kl 15:55Och jag borde veta bättra än att var så diskussionsbenägen :)Det är inte bara hos Onthree det fällts kommentarer.. det är även på andra bloggar… senast idag… Dvs flera dagar efter att jag skickade detta mail fortsätter kommentarerna att läggas. Det säger en del. Hahahahaha.. Det är skönt att se att du har ett mål.Anmäl ! Hasse (HoA) http://blogg.aftonbladet.se/hasse_och_anna Hasse och Anna 5 december 2010, kl 16:01Att likställa det du skrev med att du beskyller någon för att vara nazist, det är ju så befängt så det finns inte. Det fanns ju några i den där tråden som – trots sitt hojtande om att andra förtalade – skulle åka dit så det smällde för förtal om det verkligen skulle komma dit.Anmäl ! Lilla Anna 5 december 2010, kl 16:04Jag tror det handlar om att man letar konflikter och VILL

Kommentera

