Hemimammas kamp – Sjuk i stället för kräksjuk.. sjukt inlägg om sjuka saker i världen och bloggen

angel_loves.png

girl04-sulk-sad-unhappy-smiley-emoticon-000474-large.gif

Inlägget rebloggar Hemimammas kamp – Jag KRÄKS på ignoranta idioter som mordhotar mig eller uppmanar mig att döda!
GOD AFTON!! Jag rebloggar Zoomo idag… Det är hög tid, kan man tycka, eftersom hon har skrivit inl…  Läs mer

GOD AFTON!! Jag rebloggar mitt inlägg från innan helgen. Om mobbing, mordhot och MALTE. Tydligen har han härjat i bloggen under helgen. Värre än tidigare. Jag kände inte till det, för när jag loggade ut i fredags så var allt jag visste bara att på lördag kväll skulle jag på maskerad. Mina tankar stannade vid att planera för make-up, en kvinnlig syssla som jag inte hunnit eller fått roa mig med sedan Boppan föddes. Jag målade mig inför hans dop, men han skrek av skräck och ville INTE veta av mig, så det bidde inget mer makeande för mig…

Inte blev det någon maskerad i lördags heller… gubben fick avboka i sista minut. Jag vaknade på morgonen och kände mig som en överkörd klädtrasa… Jag svettades, frös, hade ont i huvudet och kroppen, magen… hela kroppen kändes som den var stressad bortom all logik. Jag måste gå till doktorn, för jag känner mig INTE normal. Jag har sovit i 1,5 dygn drygt och i går kväll var jag bara uppe en kort stund och åt lite på kvällen och innan 23.15 sov jag igen… har inte hänt tidigare på denna sida millenieskiftet…

Men idag vaknade jag halv tio och nu mår jag bättre. Jag känner mig fortfarande ”konstig” men har inte ont längre, mer än det gamla vanliga, som följer med att leva med adenomyom. 


Men när jag kommer in på bloggen på eftermiddagen, så inser jag innan fem minuter gått, att ”MALTE” gått bärserkagång på bloggen. Jag tänker inte ens länka till var och när, för det finns i vartendaste ett av mina synliga inlägg, värst i det inlägget jag rebloggar…När katten är borta… suck…  pekar åt höger på Hans Arnolds bild av halvkvinna/katt …RIP- för Mästaren dog för några dagar sedaninlägg kommer

Inom en halvtimme har jag sett att han hälsat på hos många på bloggen med. Men till min glädje ger de flesta gott motstånd… Skönt att det finns många katter på bloggen *LER* Men något har hänt med en vän som jag inte förstår… han kanske inte var katt?.

Min vän och hemihero Mavera är tillbaka. Hon har varit tyst sedan valet. Jag hoppas att hon orkar kämpa lite till nu… Gå in och visa henne ert stöd, för hon behöver det… Hon har nog fått ett dåligt, sjukt besked…

Det var bloggen. Så vad har hänt i världen då, medan jag har lekt medvetslös?

Merapi fortsätter att ge nya utbrott varje dag och paniken sprider sig i Indonesien… Moder Jords andning, läste jag i någons blogg häromdagen.. vacker beskrivning på ett brutalt förlopp och uppvaknandeMen det kommer bli värre…

135 personer som var saknade efter Tsunamin har återfunnits levande. Tack och lov. En liten glädje mitt i det sjuka. Nästa sak som jag ser när jag skummar nättidningarna… SKOLAN är sjuk. Riktigt sjuk.

”Jag vet… vi springer omkring och sticker varann” é inte de kul?” Nollning? Mobbing? Idiotiskt hur som.

Får man göra vad man vill i skolan nu? Kolla in DETTA då? hmm finns andra som behöver lära sig lite gränser…

Fast Björklund lär gå igång när han läser dessa artiklar… Och skickar den uppfrächade Bibeln på dem…Ingen har polisanmält det första tilltaget. Är det ett tidens tecken?

Fast sent ska syndarna vakna… Håll i hatten för detta måste ju vara riktigt sjukt.. Den lille ängeln, blir utkastad ur skolan för att han har ett långt vackert hår som han vill donera till de cancersjuka?  Minns ni min son BOPPAN??  Han har också ett gudabenådat hår…Hans fars lockighet, min tjocklek, nu ännu längre än på bilden för 1/2 år sedan

Unge Herr Minikin eller boppan.jpg

Men det som beskrivs i artikeln, är ju i galningarnas hemland USA. Men Moderaterna vill ju ha ”USA light”, så snart så ryker kanske Boppans hår också?      *Tock, tock, de inte kloka di däringa amerikane´ra*

Appropå Amerikaner… Nu inom kort, så ska USA’s framtid avgöras. Dvs det är dags för kongressval. Ni andra hoppar till länk4

Här slänger jag in tre länkar för er som är intresserade eller vill veta mer.

”The Tea party movement”1 Det känns som att läsa om SD ungefär. Motsvarande fantasilöst och korkat.

Vad handlar kongressvalet om?2 ”hur gör du göra guide” Hoppas för USA’s skull att de återhämtar sig ekonomiskt.

Snabbguide Hur styrs USA3 Som ”Obama, en snabbis utan mycket eftertryck” *LER* lite måste man få skämta i ett sjukt inlägg? Jag tror på Obama. Det som händer i hans land var inte hans kris och hans fel. Det är det inte i något land..

För er som vill veta verkligheten om vad som händer och varför det går som det går i världen och vill tillhöra de upplystas skara… 4 Vänd blicken till denna blogg och följ den SUPERZEKE. Om ni vågar vill säga…

Det finns fördelar med att blunda, stoppa sanden i huvudet, och att spela pucko… Som Bill Clinton begrep...

Nu vänder jag blicken hemåt igen innan jag ska sova… mig hel igen…

Bilden funnen här

Svante Säwén skriver:”Fyra av tio som får socialbidrag får det för att de är arbetslösa” GOD MORGON!! What’s new?

SOFIA ARKELSTEN’s fortsatt bevisliga omdömeslöshet får mig att tänka på denna…. film om korruption....

”DE OMUTBARA”

”Death Theme” Ennio Morricones ”The Untouchables”

GOD AFTON!!

34 thoughts on “Hemimammas kamp – Sjuk i stället för kräksjuk.. sjukt inlägg om sjuka saker i världen och bloggen

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Jag hoppas att Arkelstens saga är all inom kort.

  2. Raija_who skriver:

    Hemimamma: Jag har svarat inne hos mig. Jag råkade radera dina kommentarer istället för att godkänna dom. Jag är ledsen för det. /Raija.

  3. Maria de Suède skriver:

    Jo Malte har härjat… Men det är svammel och man fattar ingenting… Men han skriver iaf om min hemstad Södertälje, sà kanske har han nàgot emot mig… Fast jag bryr mig inte…Det har varit en riktig batalj i din kropp dà… Jobbigt, men hoppas du màr bättre nu…Jag var inne och kommenterade det om killen som ville donera sitt hàr… Det är sjukt, han gör en god gärning och straffas för det! Man kan bli förbannad för mindre!Örnkramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, nog mådde jag riktigt risigt, men jag tror att det är något allvarligare bakom mina symptom, så jag tänker uppsöka en allmänläkare, för att dra igång en vårdnadstvist om min eventuella sjukdom =0)Stackars pojke. Här gör han en god gärning och blir utkastad som lön? Det visar bara hur bindgalna de kan vara i USA. Hua, för att sträva efter att efterlikna dem?Men jag läste på en sajt om att Jan Björklund också närvarat vid ”Bilderbergsgruppen”s möten och då blir det hela lite begripligare…”Skuggregeringens” intresse är ju definitivt att fördumma folken både i USA och i Sverige och i övriga världen för den delen. I USA har den vita kristna högern bekräftat högljutt att man ställer upp till slakt.I Sverige börjar man bekräfta att man nog också kan tänka sig att gå till slakt för en tusenlapp.I Grekland och Frankrike VÄGRAR man gå till slakt och protesterar högljutt, däremot…Där är Jan Björklunds nästa uppgift. Få svenskarna att gå med på ett ökat inflytande från kristna kyrkan. Vi börjar i skolan. Eftersom all bildning står i total motsats till religion.Vad än kristna pappskallar i USA säger. Detta gör mig förbannad.Hemikramar

  4. A-Linda skriver:

    Om det var så att det inte gick att radera kommentarer eller om möjligheten inte fanns att godkänna dem innan de läggs ut på bloggen så skulle jag också slösa en massa dyrbar tid och energi på att besvarade kommentarer från anonyma personer som bara är ute efter att provocera och jävlas. . Men tack och lov behöver man ju inte det, om man inte vill. Vill man inte ha bråk är det alltså bara att radera, och sen inte nämna ett knyst på sin blogg om dessa raderade kommentarer. Och när de märker att det inte lönar sig att jävlas kommer de förstås tröttna. Känner man att man behöver diskutera oförskämda och skrämmande kommentarer med någon så kan man ju göra det i privata meddelanden. Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag lyder ett råd från Imsy. Hon menar att man lättare kan spåra och få fast de som håller på om man inte tar bort dem. Sedan tror jag inte på att tiga ihjäl oönskade företeelser. Jag vill hellre att saker skall fram i ljuset och diskuteras och undersökas. SD kom in i riksdagen för att politikerna försökte tiga ihjäl dem. Mobbingen i skolorna, är ju samma sak och jag vill inte tiga ihjäl det heller liksom könsstympning och hedersvåld.Men det är ju naturligtvis upp till den enskilde bloggare hur man hanterar hot och trakasserier. Jag är van att klara mina problem själv oftast, men jag reagerar när jag ser saker som är illa. Angreppen på Maria dé Suede och mig och Zoomo har klara rasistiska förtecken och då kan jag inte tiga i församling. Sådan är jag på gott eller ont…Hemikramar till Urmodern

  5. Pinglan skriver:

    Vad skönt att du kryat på dig lite efter magsjukan eller vad det var.Önskar dig en skön fortsatt måndag!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, vad är det för något? Jag känner mig tvingad att tro att det inte är ett enskild incident, utan jag har märkt en försämring av min hälsa de sista två åren, vilket föranleder mig att tro att något annat ligger bakom, och nu tänker jag inte skjuta detta framför mig längre. Nu ska farbror doktorn få ta sig en titt…Jag önskar dig också en trevlig måndag käraste TingelingPinglan!!Hemikramar

  6. Mavera skriver:

    En tumme för ett mycket bra inlägg!Och ett varmt tack för ditt stöd:)Hoppas du mår bättre nu.Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      SJÄLVKLART VÄNNEN!! Klart jag ger dig och andra jag ser lida och kämpa, både stöd och uppmärksamhet!! Det är den världen jag vill arbeta för att få tillbaka!! Där vi bryr oss om varandra och hjälper och stöttar varann.Tack för tummen och att du tyckte om mitt inlägg!Just idag är jag bara trött, och vi får se vad läkaren säger, när jag får tiden…Superhemikram gumman!!

  7. Agnetha skriver:

    BS Ok, säger du det !Bra att du ska till doktorn och kolla detta, om man inte känner igen symtomen ska man pallra sig iväg. Det är ju många som är avhängig dig.Tänkte inte lägga ut någon bild på de unga tu , men det gick inte att motstå helt enkelt.Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag såg ditt inlägg om sidovisningarna… Jag är också drabbad av det, men tack och lov verkar det som jag får ladda upp bilder igen och det är mycket viktigare *LER*Nej, de var mycket vackra båda två.Hemikramar

  8. Har ny blogg. skriver:

    Tumme bra inlägger.Sen hoppes dom hitter vad det erer du drar på.Otäcker tycker ja trevlig kväller mege mege kramer Zoomo

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Zoomo, både för tummen och din omsorg! Jag hoppas också att läkarna hittar vad som är galet och att de kan fixa det. Jag har alltid varit kärnfrisk i alla år, men efter att jag fyllde fyrtio, så verkar hälsan ha gått ner i backen, med allt som hänt efter det…Jag börjar bli orolig själv och det brukar jag inte behöva vara….Hemikramar.

  9. Har ny blogg. skriver:

    Hoppes det är en goer snäller läkare.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag hoppas att han är snäll, men framförallt kunnig och med gehör och förmågan att lyssna.Hoppas allt är väl med Harald och dig!Hemikram

  10. A-Linda skriver:

    Om man vill spåra och anmäla hotfulla och rasisitska kommentarer så kan man ju spara dem utan att publicera dem.Du vet redan vad jag tycker om att tiga ihjäl saker som blir farligare om man tiger om dem, t.ex. hedersförtryck – våld och – mord, . Det är därför jag tycker de andra partierna, liksom majoriteten av svenska folket, gör fel som inte uppmärksammar det här och ställer upp på offren , så att därmed SD kan ta monopol på den frågan och få en väldig massa intet ont anande röstberättigade invandrarkvinnor och – homosexuella att rösta på dem, liksom svenskar som är emot hedersvåld men inte är så insatta i vad SD egentligen tycker om invandrare och invandring. Det här med trackasserier på bloggen anser jag däremot bli allvarligare ju mer uppmärksamhet man ger det. Räkna med att jag kommenterar, och då kommenterar ärligt , när du lägger ut inlägget på min Facebook-sida. Men nu inser jag att det nog var dumt. För nu fick det ju ännu mer uppmärksamhet. Ha en bra kväll!Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hur gör man för att spara dem utan att länkar och eventuella IP nr försvinner? Det vet inte jag.Vi har inte samma åsikter alltid, men jag har alltid respekt för dina åsikter och jag uppskattar att du kommenterar ärligt och rakt. Jag försöker att göra sammalunda både här och hos dig.Världen är full av ja-sägare och jag är glad att du inte är en av dem. Annars skulle aldrig debatten komma framåt. Som jag läste någonstans:”I ett rum där alla tänker lika, blir det inte mycket tänkt”Jag hoppas att du vill fortsätta att kommentera, liksom jag kommer att göra hos dig, för det du kämpar för är världsviktigt och det stödjer jag till 200% och det är värt uppmärksamhet.Ha en bra kväll du med. Jag önskar dig och din kamp allt gott och jag har INTE för avsikt att vara/bli din ovän på något sätt om du uppfattar det så. Jag hoppas verkligen att du är min vän.Hemikramar

  11. HEMIMAMMA skriver:

    Knuffar

  12. Maria de Suède skriver:

    Jag ocksà…

  13. A-Linda skriver:

    Jag visste faktiskt inte att man måste lägga ut kommentarerna för att kunna anmäla dem. Vet inte heller hur man gör för att spara dem utan att länkar och inlägg försvinner. Tänkte inte på det.Sedan jag började blogga här sommaren 07 har det varit många bloggbråk, därför har jagav erfarenhget lärt mig att det bästa är att ignorera och låta bli att lägga ut kommentarerna. Då tröttnar bråkmakarna snart nog. Ville helt enkelt bara dela med mig av mina erfarenheter. Nej vi har ju inte alltid samma åsikter, men väldigt ofta har vi det faktiskt. Och jag vill absolut fortsätta kommentera på de inlägg som jag tycker är intressanta, men ofta har jag svårt att hinna med att läsa allt jag vill läsa. Så om det inte kommer någon kommentar från mig beror det oftast på tidsbrist. Även om du inte stödjer mina åsikter om hur man undviker bloggbråk, eller om hedersvåldet , så är jag väldigt glad att du i alla fall stödjer mina åsikter om könsstympning av barn, och förstås min främsta kamp; kampen mot tidig avnavling och andra skadliga och traumatiserande ingrepp som både bebisar och mammor utsätts för rutinmässigt av förlossningsvården . Ett rum där alla tänker lika, åtminstone där alla tänker som JAG , vore ju faktiskt rena idealet 😉 What a wonderful world this would be ♪ ♫ ♪♪ ♫ ♥ ♥ ♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ღ ♥ ღ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥ ♥ ♥´ ♪♫•♫♪ Kram!Hoppas det ordnar upp sig med din hälsa och att det bara är någon väldigt enkel förklaring. T.ex. att du sovit för lite på sista tiden. Själv skulle jag varit utslagen för länge sen om jag körde i din takt, med småbarn och allt. Jag blir trött bara jag tänker på det. Men så har jag ju inga duracellbatterier heller. Kram! ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Självklart A-Linda, bästaste Lindan i världen, så uppskattar jag att du delar med dig av dina erfarenheter. Jag lär mig nya saker av dig och alla andra bloggare varje dag. Från början tog jag bort alla sådana kommentarer jag med, tills jag uppmärksammades på det enkla sammanhanget som Imsy förklarade för någon.Dessutom enligt resonemanget om yttrandefrihet, så känner jag mig också tvungen att vara något mer liberal än jag kanske skulle vara bekväm med egentligen, ur en känslomässig synpunkt.Du behöver absolut INTE känna ett tvång att kommentera. jag vet att du har fullt upp med din kamp för våran gemensamma hjärtefråga om sen avnavling. Jag vet själv hur det blir med tidsbrist. Jag har betydligt mer tidsbrist nu än när jag startade bloggen. =0)Självklart fortsätter jag att stödja dig på alla sätt jag mäktar och du begär.”Ett rum där alla tänker lika, åtminstone där alla tänker som JAG , vore ju faktiskt rena idealet” ;-)What a wonderful world this would be ♪ ♫ ♪♪ ♫ ♥ ♥ ♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ღ ♥ ღ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥ ♥ ♥´ ♪♫•♫♪ KÅPIERAR RÄTT AV *skrattar*Jag hoppas att det är något som är lätt fixat, men symptomen förbryllar mig på många sätt och de sista dagarna har jag försökt att fundera ut något samband…Jag sover egentligen bättre nu, än jag gjort på över tio år tidigare, även om det inte är normalt jämfört med andra kanske…Jag lutar mer åt att det är nått med njurar eller lever kanske… eller med min bröstdiagnos…Läkarna och provtagningarna får utvisa. Men hur som verkar mina Duracellbatterier krävas mer än någonsin.Hemikramar till URMODERN!!

  14. Agnetha skriver:

    BS Jag gillar inte när grejer som ska fungera inte gör det !Inte för det är SÅ viktigt, men ändå.Det löser sig säkert snart.Ha det gott !Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Något har hänt… men jag vet inte riktigt vad… nu har mätaren fastnat på en annan siffra, fast det borde slagit om till noll??Jaja… Du har nog rätt det löser sig nog…Ha det kanon själv och spring in och kolla min nyaste tårta!Hemikram

  15. kerstin kullander skriver:

    Tack för du delar med dig av din blogg :)) Tycker den är läsvärd och intressant. Du tar upp saker som man verkligen reagerar på och det är jättebra.Hoppas att du helt är av med skräpet som sänkte dig…vill att du mår bra :)))

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag mår bättre idag, men jag har anledning att tro att något inte riktigt är som det ska…Tack för dina fina ord och det gör mig glad att du tycker om min blogg.Jag tar oftast upp saker som jag reagerar själv på och då utgår jag från att andra också borde ha åsikter och tankar om det…Oftast har folk det också.. =0)Hemikramar till dig Kerstin!!

  16. Carina skriver:

    Tråkigt att Malte inte kan hålla fingrarna i styr…Glad att du mår bättre igen, min vän!Bankerna, ja, det är knappast en nyhet, fast ändå har de allra flesta inte hört det förr. De är bra på att sopa igen spåren. Önskar allt gott till dej!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Alla Maltar i världen borde förbjudas eller hur =0)Jag mår bättre, men jag tror att något är galet… Vi får se vad tester säger…Jag tror att de flesta inte ens förstår, hur det fungerar i verkligheten.Allt gott till dig med min vän!!Hemikramar ♥

Kommentera

