Hemimammas tankar – Cartoooooooooons…Triss i Kalle, IDOL & Fräcka fredag!!

angel_loves.pngelvissmiley.gifGOD AFTON!! Idag är det fräcka fredag och jag tänker återerövra min makes lekamliga begär, samtidigt som hela familjen äntligen är samlad igen. (jag menar inte samtidigt *Ler*) och jag lär tvingas att utstå att se på IDOL enligt den demokratiska principen att majoriteten styr… (det var roligare när jag var med själv, 2005, se detta gamla inlägg… ‘LER ironiskt*)

Jag var 36 vid det tillfället och den gamla juryn hade stränga order att inte plocka fram äldre sångare… Numera verkar det äntligen som talang premieras oavsett ålder... Geir Rönning 47 (sexbarnspappa, tjena kompis =0) läget? ) får komma ända fram till final.. Kul!! i mina ögon ger det mera cred till tävlingen…

Man kanske skulle söka igen, nästa år?? *ASGARVAR*

s49_gubbe_angel.gifTill vuxentiden ikväll planerar jag ett bad, där jag skall njuta av min makes totala uppmärksamhet och han av min också kanske… Det har blivit lite mycket nu om och kring valet och jag kommer att ha en mördande vecka i nästa vecka… Tre tårtor är beställda och ska levereras nästa lördag så det betyder att jag måste sitta och knåpa ihop rosor bårder och annat varenda kväll... och då lär energin och tiden till bloggen ligga på sparlåga och en betydligt mera nedtonad nivå..

a4e9902a9cee8647.gifMen jag hoppas att ni har överseende med det… Även en Duracellkanin måste ta igen sig och prioritera ibland, eller hur kära Hemipappa? *LER* Så IKVÄLL inget seriöst…

Lite knäppigheter måste man ha annars blir man knäpp…knäppigheter med smarta undertoner är min kopp of tepåse… Min humorkick… Kalle Anka i Nazisternas värld… lite gammaldags ”Disneypropaganda”… Mycket nöje…

Scizoida Kalle… spendera eller spara?? Känner igen det från resten av samhället… hmmm… Byt ut ”war” mot ”poor”… Tänk vad amerikanerna kan när det krävs *LER IRONISKT*

Men maten kan man ju lita på…eller?

s14_puss_hjarta.gifHemikramar till alla goa snälla därute, som stöttar när långrandiga, tjatiga, hemimamma kampanjar dag ut och dag in!!

Hoppas att ni alla får en fräck fredag, en lustig lördag och en skön söndag  =0)

M.A.O. En trevlig helg!!

GOD AFTON!!

15 thoughts on “Hemimammas tankar – Cartoooooooooons…Triss i Kalle, IDOL & Fräcka fredag!!

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Jag kommer heja på GEIR!!

  2. Har ny blogg. skriver:

    Tumme.Trevlig helg

  3. Arrami skriver:

    …ha en skön helg! 😉 Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Där är du… vart har du varit?? Man blir ju orolig, förstår du väl!!!Hur som… hemikramar på dig hjärtevarg!! ♥

  4. Maria de Suède skriver:

    Nu försöker du igen!!! Förstàtt?! ;-)Min musikstil är inte densamma… Latino!!!Örnkramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      *LER ROAT* Nej nu spänner jag andra bågar… Men det var en annorlunda upplevelse kan jag säga… Clabbe var en riktig gris mot folk, så han hade sålt ut sig och sin gamla hygglighet…Dagens jury verkar mycket mera humana och sansade i jämförelse.Jag gillar den mesta musiken. Klassisk allätare. Bra, välskriven musik är bra musik i alla genrer…Hemikramar! ♥

  5. sarahmara skriver:

    Äh, Maria då!, vi måste lyssna åt mycket mer än bara just något speciellt=) Tack för ett jättekull inlägg, haha ibland har vi lika humor=)….kramizar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tackar Sarahmara! Det är roligt att jag kan roa er och nu får ni stå ut med det några dagar…Hemikramizar!! ♥

  6. cyklop skriver:

    Trevlig helg du med!Själv ska jag förståss i vanlig ordning putsa mina läderstövlar , stryka min bruna skjorta och fetta in mitt koppel, ligga och läsa mein kampf och tvinga upp ungarna klockan 0700 för parad för fanan!Sen blir det helsvensk filmafton med 12 timmars nonstop visning av svartvita Ingmar Bergman filmer, så att man kommer i stämmning.- Vem är du? Jag är döden! ….kan det bli bättre?På söndagen blir det högmässa som vanligt. Hoppas predikan innehåller åtminstone något från min idol Paulus. Tex:”Varje människa ska underordna sig den överhet hon har över sig. Ty det finns ingen överhet som inte är av Gud, och den som finns är förordnad av honom. De som motsätter sig överheten gör därför motstånd mot Guds ordning, och de som motsätter sig drar straff över sig själva. De styrande är inget hot mot goda gärningar, men mot onda. Vill du slippa känna fruktan för överheten, gör då det goda, och den skall berömma dig. Den står ju i Guds tjänst för att du ska kunna nå det goda. Men gör du det onda, känn då fruktan. Det är inte för inte som överheten bär sitt svärd. Den står ju till Guds tjänst som hämnare. För att vreden ska drabba den som gör det onda.” (Romarbrevet 13)Kort sagt! En vanlig helg i ett Sverigedemokratiskt hem!eller…..så blir det en tur i svampskogen?

    • HEMIMAMMA skriver:

      Vi måste ha mera ÅNGEST!! Vi får INTE ha det trevligt och lättsamt… =0)Här fånga… skickar en burk ”Viking fiskarsmorning”!!Paulus, ja… Saul, den gamla överlöparen… Han var särskilt nitisk han…Passade bra just för den katolska övertron på mänsklig makt…Själv har jag precis rensat ett kilo av skogens guld… egenhändigt plockad!

  7. Spökskrivaren skriver:

    jaha… det förflutna spökar…

Kommentera

