Hemimammas kamp – Vakna upp och känn doften… Dags att kavla upp ärmarna!! Stackars Annica…

angel_loves.png

Inlägget rebloggar Socialdemokratins historiskt sämsta val.
Är någon förvånad? Jag är det inte. Någon på något morgonprogram bubblade om att det skulle behövas…  Läs mer Skrivet av cjva på bloggen cjva bloggar för pöbeln

GOD DAG!! Vi vaknar till och vankar i ett parlamentariskt kaos just nu… Politikerna kan inte ens komma överens om att de inte är överens… Alla skyller varandra för ”missen” att Sverigedmokraterna kom in i riksdagen…och Solidariteten har blivit våldtagen…

Idag kommer beskedet att Annica BLIR UTFÖRSÄKRAD… ALLIANSTRAMS!!!

Jag anser ju som jag sagt tidigare att det är en utveckling som startades med att Palme dog, och via nedmonterad historieundervisning, följd av inflation i facklig korruption som undergräver deras makt och möjlighet att försvara den vanlige arbetaren… vilket tillät kapitalet försvaga hela arbetsmaknadens motståndskraft. Och nu tillåts man alltså komma undan med att slänga ut tärande människor på gatan…

Den vanlige svenskens meglomani, dvs storhetsvansinne och övertro på att systemen fungerar och det klassiska ”Det händer inte mig” attityd, gör att de som inte fick smaka på medicinen som Moderaterna delade ut till de svaga, dvs. ”placebo” gör att de svagaste och sjukaste blir ett lätt offer för kapitalismens företrädare… som har USA och deras galna ekonomi som förebild

isaacs foto.jpg

Och ingen inser att DE står på tur. De kan LÄTT slås ut av sjukdom, arbetslöshet och fattigdom…

Lättare än någonsin förut!!

Men ändå vänder det rädda, otrygga, kortsiktiga, svenska folket sig till ledare vars agenda alltid varit att försämra för det vanliga folket…. Varför?

Som C.H. Hermansson så enkelt fastslog igår… han sade ungefär så här om jag minns rätt:

”Vi har maktens företrädare mot oss, vi har kapitalets förträdare mot oss, och vi har korrumperade medias företrädare mot oss – är det konstigt att det går så här?”

Mona Sahlin sade igår att ”Moderaterna går från majoritet till minoritet”... det är viktigt att poängtera!!

Läget i landet kommer att analyseras och diskuteras.. Det är ett mycket allvarligt Parlamentariskt läge… med grava konsekvenser för ekonomin…

våldtäkt2.jpgSom min pappa sade en gång till mig förra hösten för att förklara läget i landet…inför utförsäkringarna som vi båda var rörande överens om vilka effekter det skulle få…

”Svensken har det inte TILLRÄCKLIGT JÄVLIGT än” ”I alla fall inte MAJORITETEN”

”Resten har blivit för själviska och ser inte att det kan drabba dem”

Jag tror min pappa hade rätt… Solidariteten är våldtagen..

Kan vi finna en förklaring? Ja för oss som kan historien och ser de kulturella sammanhangen så är det inte förvånande…

Jag känner att mitt Sverige och dess värderingar, det som jag fostrades med i hela världens bästa välfärdsland, föregångare och förebild för stora delar av världen,  är våldtaget och många människor med mig, känner sig nog också våldtagna…Vi kämpade för en rättvis och fredlig och inkluderande värld…

Men ni som röstade på Sverigedemokrater och Moderater… Ni är DUBBELT våldtagna, för ni blev dessutom LURADE!!! Ni tror på vad den köpta median levererar och den ytliga bild som dagens samhälle hjärntvättar er med…

”ARBEIT MACHT FREI”

Minns ni Tyskland under 20 och trettiotalen…

ledarbilden_1285407t.jpg

Nåväl… Nu är det så här och det är bara att gilla läget, dvs inse att vi har ett monumentalt arbete framför oss.

ALLA politiker borde mana till självinsikt. Sanningen är att de idag står så långt från sina väljare att de har inte den minsta insikt i hur verklighetens folk har det…Där är en delförklaring i att SD fick makt.

Socialdemokraterna i synnerhet har tappat greppet om sina rötter och sin ursprunliga roll, som arbetarparti och folket har tappat grepp om vad ”arbetaren” är för något i en tid där gränserna är flytande. Moderaterna kunde kidnappa ordet ”arbetarparti” bara för att Socialdemokraterna slutade vara det.

Men detta måste vi ändra på. Sverige har alltid varit folkrörelsernas land och vi måste bli det igen.

Låt högerpolitiken skötas av högerpolitiker!!

Det första steget blir att mana till mobilisering. Att kavla upp ärmarna och sätta igång att jobba i stället för att gräma sig över att det blivit så här.

Samarbetet mellan de rödgröna måste fortsätta, vilket kanske kan tyckas som galenskaper just nu, men det måste bli stabilitet i blocken, så vi kan ägna oss åt att åskådliggöra skillnaderna och att sikta in sig på framtiden.

Sedan måste vi motverka nutiden, genom att tydliggöra dåtiden, alltså vår historiska bakgrund som de flesta i generationerna som är yngre än jag, lider stor brist på kunskap om, till följd av steg ett i nedmonteringen, alltså avskaffandet av historiaämnet i skolan…

Idag får en elev fyrtio timmar historia per läsår och det räknas som MYCKET i jämförelse mot för bara några år sedan och det var motvilligt som man återinförde ämnet.

Skadan är skedd och ”det är inte lätt att laga det som blivit trasigt” som IDA i Raskens sade när han varit otrogen…

Men detta kommer att bli mitt fokus framöver.

Att lyfta fram historien bakom vilka vi är idag.

Och varför vi alla i själ och hjärta borde vara de rödgrönas självklara väljare…

Och hur ni alla som röstar på Moderaterna, trots att ni INTE är miljonärer har blivit duperade och lurade av marknadskrafternas propaganda…

Det är enda vägen framåt just nu… Att verkligen blicka bakåt…

Min kamplåt för alla dagar är ”Andraklasspassageraren! om Titanics undergång… den får mig att inse att skillnaderna mellan oss verkligen ÄR på riktigt och spelar roll i en sådan situation…

Hela min själ skriar efter NYVAL!! och jag hoppas att den ”vind i ryggen” MONA hade de sista dagarna innan valet, hinner ikapp och växer till en storm… Mona har gjort ett fantastiskt jobb och hade hon fått lite mer tid…

Eller lite bättre media???

Med mycket sorgset hjärta, men med obruten determination kämpar jag vidare…

Välkommen till Helvetet… Kavla upp ärmarna och börja jobba!

Vi ska slicka såren hos varandra och mana fram kraft till kampen… om vi sätter oss på kammaren så tappar vi moment…. Det är farligaste av allt för det föregår likgiltighet och likgiltighet är kapitulation…

Och EN sak ska ni veta alla i A-bloggen…

galaxy-roer-inte-min-kompis-ekologiska-produkter_design.pngJAG KAPITULERAR ALDRIG!!!!

4216323369_46421c4c22.jpg

KGV och RÖR INTE MIN KOMPIS

Kavla upp ärmarna och börja jobba!!

Ut med rasismen!!

Bekämpa sjukdom, inte de sjuka!!

Se fram emot historiska inslag på Hemimamma

och ”Hemimamma svarar” och ”Hemimamma porträtterar” framöver…

GOD EFTERMIDDAG!!

34 thoughts on “Hemimammas kamp – Vakna upp och känn doften… Dags att kavla upp ärmarna!! Stackars Annica…

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Långt och naggande gott!! =0)

    • HEMIMAMMA skriver:

      Uppdatering ny länk om Sverigedemokraterna överst i inlägget…

    • HEMIMAMMA skriver:

      Detta skrev jag inne hos en bloggare med anledning av Jan Helins kampanj ”Vi gillar olika”http://blogg.aftonbladet.se/vantrumattvantai/2010/09/shame-on-you-all-som-rostade-pa-sd#lastCommentDitt upprop är riktigt och sunt och jag håller med om den.Jag väljer dock hellre originalsymbolen ”Rör inte min kompis” som bottnade i en äkta varm folkrörelse, inte en symbol som kapats som ett populistisk mediatrick av en köpt chefredaktör (Aftonbladet är inte Lo-ägt längre om du inte visste det) som företräder marknadens intressen (i form av sin kapitalistiska ägare och medvetet vinklar tidningen åt höger) som tjänar på att vi sliter varandra i stycken, snarare än att kämpa mot förtryck av HELA samhället.Nu säljer han många lösnummer Herr Helin.Han har ingen anledning att vilja ändra på sakernas tillstånd i verkligheten, vilket börsen visade väldigt tydligt igår. Kurserna gick upp och kapitalet GILLAR att SD kom in i riksdagen…Varför? Jo då kan de koncentrera sig på att tjäna pengar, medan vi sliter varandra i stycken…Men en stor tumme för ditt hjärtas intention.Hemikram!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Gör en Pluppa!

  2. Maria de Suède skriver:

    Kampen fortsätter och sista striden är ej här!!!! Örnkramar

  3. Elisa skriver:

    Mycket bra skrivet!! imponerad.. Instämmer i vad som sagts här.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack så mycket Elisa! jag blir glad att du tycker det och jag hoppas att fler ska se mitt resonemang och ta till sig mina tankar…Jag satt just tidigare ikväll och pratade om detta med en av ”mina” ungdomar för att se om jag kunde förankra dem i det HAN möter bland sina kamrater…Det är glädjande nog så att de unga vill ha en framtid med de rödgröna…Låt oss fånga upp våra nya gräsrötter och börja om…Hemikramar!

  4. Pluppa skriver:

    Orkar inte läsa allt,men vet på ett ungefär vad du skriver,så jag håller med,sådärmed knuffar jag!Kan inte lämna tummar nu för tiden (oklart varför)?KRAMAR och nu kör vi vidare och kavlar upp ärmarna och vässar armbågar och argument !!!!!!KRAMAR/Pluppis

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tackar för det förtroendet kära Trollmor… Du kan vara lugn, jag skriver inget omstörtande som att vi ska samarbeta med SD eller så…Nu ska vi lyfta RÄTT frågor i debatten *skickar gliring till partitoppen*Hemikramar ♥

  5. MonicaS skriver:

    Tack för att du fortfarande står upp! Och skriver om det!! Det hjälper definitivt mig, och säkert många andra. Klart vi fortsätter. Chocken över många svenskars val och ilskan över bristen på solidaritet glöder stark.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Självklart!! Som jag sade redan INNAN valet så kämpar jag för de ordlösa. Det är min skyldighet som medmänniska och om jag har fått möjlighet att använda mina kunskaper och mitt driv, så vore det en skam att inte göra det…KGV!! Hemikramar!

  6. Arrami skriver:

    Bra inlägg! Behåll den sakliga vrede som driver dig…du gör nytta och är ett stöd för många (som du ser i kommentarerna!).Jag undrar vilket Sverige vi ser om fyra år? Vi får inte låta oss tystna eller ge upp…solidariteten och den äkta välfärdstanken måste överleva!Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nej, det är NU valrörelsen för 2014 börjar!! (om vi överlever 2012 dvs =0) ) Om konspirationsteoretikerna får rätt så lär Solidariteten VERKLIGEN sättas på prov då? *LER*Välfärden är allt!Hemikram! ♥

  7. Arrami skriver:

    Bra inlägg! Behåll den sakliga vrede som driver dig…du gör nytta och är ett stöd för många (som du ser i kommentarerna!).Jag undrar vilket Sverige vi ser om fyra år? Vi får inte låta oss tystna eller ge upp…solidariteten och den äkta välfärdstanken måste överleva!Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för den peppen, det är viktigt att vi stöttar varandra i denna snålblåstens kalla atmosfär..Ilskan driver nog både dig och mig och vi har gåvan att förstärka och lyfta skribenter runt om oss som står sorgsna och ser sig om och undrar var förtöjningslinorna kan dras…Hopplösheten måste vändas till determination med hjärtat som vägledare i stället för plånboken.Hemikramar!! ♥

  8. Tummelunsen skriver:

    Nog har det blivit kallt, allt! Förstår din ilska!Undrar i mitt stilla sinne: ”Än så länge orkar jag hänga med och jobba – men vad händer med mig den dag jag inte klarar det längre, pga sjukdom eller annat hinder?”Tumme & RozieKramar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Mmm… Jag blir ilsk. Det är inte förenligt med att kalla sig ett humanistiskt land att behandla människor på det sättet…Tack för tummen och kramarna!! ♥

  9. Codliver skriver:

    Joo, historien upprepar sig. Människan lär sig aldrig, verkar det som.Det är KLART att jag minns vad som hände.Det är för djävla sorgligt att människor inte kan tänka längre än näsan är lång.Idag kanske de är relativt unga, friska och har ett jobb.Snart är de gamla, i morgon kan de råka ut för en olycka. Jobbet kan försvinna nästa vecka!Ärmarna är redan uppkavlade, armbågarna vässade. Nu kör vi så det ryker.Det gäller att få folk att VAKNA!!!!

  10. Pellefantia skriver:

    varför skall man tro på helvetet, det har vi ju redan här på jorden…. Tumme

  11. revolutionista skriver:

    Så mycket insikter och klokheter och hjärta och hjärna och solidaritet . Det är sann rikedom.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för de fina orden. Det är det som är meningen med mitt liv. Att försöka bli och vara en komplett människa och växa i min egen takt med möjligheten att utvecklas…Det kunde jag tacka komvux för och idag vill högern nedmontera och minska chanserna även där…Jag är inte förvånad.. är du det?Hemikramar

  12. trerk skriver:

    Solidariteten med de svaga och sjuka kommer alltid att ligga mig varm om hjärtat. KGV

    • HEMIMAMMA skriver:

      SOLIDARITET är inte ett ord… Det är en LIVSSTIL!!Inget samhälle kan med rätta kallas sig civiliserat om man lämnar sina sjuka och svaga åt vargarna… eller hur?Hemikram ♥ KGV

  13. Mavera skriver:

    Tummen!Det är klart att vi ska fortsätta att kämpa!I annat fall, kan J. Åkessons vision om att regera över Sverige kan bli sann.Det är demokrati, solidaritet, jämlikhet, rättvisa som står på spel!Kramar!

  14. HEMIMAMMA skriver:

    ”Den enes bröd den andres död” minns ni det uttrycket?Läs härhttp://blogg.aftonbladet.se/rg2014/2010/09/den-enes-dod-den-andres-brod

  15. anonym skriver:

    Citat av dig: ”(fast AB är ju inte den skarpaste kniven i medialådan)” Ja, vad anser man ett värdigt svar på denna urbota dumma kommentar?? Du bloggar hos AB, här kom dubbelmoralen in. Dock är ju inte många påstådda (gärna av sig själva) politiskt insatta bloggare så insatta eller intelligenta. som de gärna påstår. Kan DU ta kritik från mig?, en politiskt kunnig person?. Jag skulle byta våra åsikter och kunskaper, väldigt gärna. Men frågan är om du vågar anta en sådan utmaning, om du överhuvudtaget vågar publicera en kommentar som inte hyllar dig likt den bloggdrottning du vill vara. Det är ett nöje att jag ger mig tillkänna nu, jag har väntat på att valet skulle vara över ,sedan ta en kamp med dig. Lite personligt eftersom jag är anonym om mig: Sexbarnsmamma med två på kyrkogården.en tös avled i tidig spädbarnsdöd sen följde det tre barn friska och vid liv. Skilde mig. Fick våran första pojke som avled under förlossningen. Detta var min enda son. Vi fick därefter en tös till. Vi i vår familj tar vi hand om varandra . Genom att leva i nuet innebär det inga grubblerier om det som kunde varit utan vad som är. Likt dig i din beskrivnig, dock skriver du sjubarnsmamma i din presentation, men uppger i bloggen att du är sexbarnsmamma.En petitess som jag skriver för att det gör bilden av dig lite vag redan där.Politik: Där har jag valt att utbilda mig inom, läst till jurist och lägger mina kunskaper nuförtiden på att arbeta med just politik. Givande, kräver dock en hel del arbete. Min längtan och väntan efter att arbeta hårt med detta har givit frukt då mina barn är stora nu.( Fanns inte i mina tankar då tiden med två av mina barn blev kort, tog jag hand om mina små jag levde med dem, dock läste jag mycket, men att sitta uppe hela nätter och ha hand om mina små som likt normala barn vaknade tidigt skulle för mig aldrig ha fungerat. Det var läsa i lekparken, under deras vilostund på dagen) Och med arbeta menar jag inte att skriva på en blogg utan ett hederligt arbete.Det jag skulle vilja börja tala med dig om är ett ämne som även du känner för, då jag läst det hos dig. : Aftonbladet som tidning, nyhetsbevakare. Du skriver som i min början om AB, citatet:”(fast AB är ju inte den skarpaste kniven i medialådan)” Kan du skriva så och kan du förklara för mig varför du tar den källan du gör i inläggetIdag kommer beskedet att Annica BLIR UTFÖRSÄKRAD… ALLIANSTRAMS!!!Källan direkt tagen från AB. Då vi ska kunna debattera anser jag att jag behöver som grund veta din ståndpunkt angående de nyhetstidningar du tycker är sanningsenliga och pålitliga. Jag tycker mycket om Aftonbladet och Dagens Nyheter. Dalademokraten, då självklart Göran Greider m fl. Jag vill även ställa fråga:n om nyval. Vad anser du ett sådant skulle gynna kontra missgynna Sverige. Mvh anonym med politisk debattlust

    • HEMIMAMMA skriver:

      Man kan blogga även på en portal som inte är politiskt objektiv. Kanske för att förändra den allmänt vedertagna bilden av Aftonbladet som ”arbetarnas” tidning som den var på 80 talet. Det har successivt ändrats sedan Schibsted började köpa upp tidningen 1996. Idag äger Lo bara 9% efter det sista uppköpet 2009.Alltsedan dess kan man ifrågasätta deras objektivitet och så som de ofta skriver (vilket jag skrivit många inlägg om) så betonas högerfrågor och vinklas ur ett höger eller tabloidperspektiv.Varför reagerar du så starkt på detta? Du får ha dina egna åsikter och behöver inte läsa min blogg om du tar så illa vid dig av vad jag och många med mig anser om Aftonbladets objektivitet.Det är allmänt känt att om man vill räknas som trovärdig så tjänar SvD och DN som bättre källor för information.Samma åtskillnad kan man göra i TV media också, vilket jag skrev om igår.Detta får bli mitt första delsvar för nu har jag inte tid längre. Återkommer.

  16. trerk skriver:

    Vi kommer att fortsätta kampen mot ett cyniskt regelverk. Därför måste såna här inlägg lyftas fram med jämna mellanrum.KGV

Kommentera

