Hemimammas kamp – Göran Hägglund har talat? eller var det Mammon? Barnen som offras i hans namn!

angel_loves.png

Inlägget rebloggar Hemimammas kamp – offra barnen, Låtom dem betala priset för vetenskapen! Göran ”Abraham” Hägglund
GOD AFTON!! Nästa viktiga fråga på agendan att ta upp, blir A-Lindas ”A mam’s gotta do” inlägg om Gö…  Läs mer Skrivet av HEMIMAMMA 42 år på bloggen HEMIMAMMA

GOD AFTON!! Ikväll var det Göran Hägglunds tur att grillas i partiledarutfrågningarna. Min ”personlige favorit” NOT!! Jag blir väldigt illa berörd av att se honom så ledigt, och vältaligt, låtsas bry sig och ”stå för kristna värderingar” Jag vet bättre än de flesta priset vi får betala för hans nonchalans. Min dotter är död och fyra av mina sex barn blev skadade av ett förfarande som Hägglund vägrar stoppa.

Enligt min mening så är karl,n både skenhelig och farlig.(se inlägg här)

I utfrågningen var han den ”mänskligaste” av Alliansens partiledare, vilket gör att jag känner att jag måste påminna om vad som står på spel om han och partiet och Alliansen får fortsatt mandat…

Fulla programmet går inte att få tag på än, (återkommer med det) här en intervju EFTER programmet av Expressen. Här en artikel från SvD. Här en artikel från DN.

Här i detta klipp från Aftonbladet, tappar jag hakan över Görans arrogans!!

http://www.aftonbladet.se/svn/tv/flash/satelliteUnified.swf?aid=http%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fwebbtv%2Fnyheter%2Finrikes%2Farticle7705578.ab%3Fservice%3Dtv&mid=http%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fwebbtv%2F%3Fservice%3Dtv%26menu%3Dtrue&cid=webbtv_nyheter

Senaste veckorna har jag skickat mail med frågor till alla Alliansens ledare med frågan vad de tänker göra med frågan kring ”sen avnavling” vilket jag alltså skrivit spaltkilometer om här på bloggen. Ingen har lyft min fråga och senast IKVÄLL skrev jag frågan i den chat Göran deltog i efter programmet.

TROR NI ATT DEN KOM MED???

Här redovisar jag min fråga och chatten.

Min fråga till chatten på SVT.SE

14ecd189ab5bcef4.jpg”Bästa Herr Hägglund!

Nu sätts fokus på Minkfarmarna. Djur. Men våra barn verkar ingen ta notis om…

Vad tänker DU göra för att stoppa för tidig avnavling och de skador som drabbar våra nyfödda, om du kommer till makten?

Jag är en vanlig mamma som drabbats ovanligt mycket, av det, som först Nu, sista månaderna hamnat i media, men som pågått i åratal..

Att våra spädbarn hamnar i media för att halva deras blodmängd stjäls till förmån för blodbankens forskning på stamceller… Med järnbrist som följd… som MINST rapporterade effekt. Fyra av mina sex barn har drabbats av skador som förknippas med för tidig avnavling och ett av dem dog.

Många andra värre skador har rapporterats i andra länders undersökningar…Men i Sverige blundar man för detta och Du socialminister Göran Hägglund, sviker din plikt mot barnkonventionen, om du främjar blodbankens profit??

Det handlar om våra spädbarn!!

Se mitt inlägg på Hemimamma Aftonbladet Blogg

https://hemimammashetsiga.files.wordpress.com/2010/09/blood-drop_4715250021.jpg2010/08/hemimammas-kamp-kampen-for-att-lata-barnen-fa-en-chans-att-leva-mot-alla-odds

Där jag och många med mig försöker att bringa fokus på frågan…

Vad kommer du att göra för att stoppa detta?

Med vänlig hälsning Hemimamma”

Eftersom jag märkte att det var bara korta frågor som kom med, så skrev jag en kortare fråga en stund in i chatten…

Vad anser du i frågan om sen avnavling? Den debatteras ju mycket just nu?

Tror ni att den kom med?? not…

SVT Valet 2010: Nu väntar vi bara på att Göran Hägglund ska ta sig ut hit till redaktionen och börja svara på era frågor! Nu är Göran Hägglund på plats, välkommen!

kristne Lasse: Tänker du lova lägre bensinpris/skatt denna mandatperiod också?

Göran Hägglund: Jag lovar att inte höja skatten utöver den indexering som sker med automatik.

javieramusic: e NI för eller emot abort?

Göran Hägglund: Om du frågar om vi tänker ändra lagstiftningen är svaret nej. Däremot vill jag på andra sätt få ner det höga aborttalet; bättre sex- och samlevnadsundervisning i skolan, ungdomsmottagningar, påverkan på killar att ta ett större ansvar etc.

jonny: Varför får kommunerna välja om dom ska ge vårdnadsbidrag eller ej?

Göran Hägglund: Jag tycker att det borde vara en självklarhet att det finns vårdnadsbidrag i alla kommuner. Bra kommunal valfråga!

Linda: Många väljer ju att gå ut ur svenska kyrkan av en och annan anledning. Bland annat jag. Ni har inte tänkt på att ett parti-namnsbyte skulle kunna vinna mer röster? Humanpartiet?…:-)

Göran Hägglund: Den frågan får jag ganska ofta. Tror det är svårt att genomföra ett namnbyte utan att skapa förvirring och ”tappa folk på vägen”. Bättre då att ge partinamnet ett innehåll som människor fattar. Man kan rösta på mitt parti oavsett vad man tro – eller inte tror – på.

Micke: Borde vi ha en ”IT-Minister”? Som har ansvar över internet och fildelning osv? Allt som har med internet att göra helt enkelt, Cyberspace är större än Hela världen sägs det ju. Lite udda fråga men man måste dra till med andra frågor än om skatter och tanter.

Göran Hägglund: Åsa Torstensson är ansvarig i regeringen men mycket av lagstiftningen ligger på justitieministern. Tror inte att det blir lättare om en person har it-ansvaret när frågorna ändå berör många olika områden.

Bekim: Var tog frågan om funktionshindrade? Vad har ni tänkt göra åt den frågan?

Göran Hägglund: Mitt parti föreslår bl a att offentlig sektor åtar sig att ordna 10.000 jobb. Kan ICA göra sitt borde vi kunna göra vårt.

Carin: Ni har tidigare haft som förslag att införa marknadshyror, jag vet att regeringen utrett frågan. Anser ni fortfarande att marknadshyror ska införas eller vill ni på annat sätt förändra hyressättningen?

Göran Hägglund: Vi är inte, och har aldrig varit, för marknadshyror.

Jimmy: Varför är ni emot gårdsförsäljning av vin & öl?

Göran Hägglund: Vi tycker att det är ok med gårdsförsäljning om det funkar med Systemets monopol. Många tror att det finns en risk att EU underkänner monopolet om vi inför gårdsförsäljning. En utredning ska reda ut begreppen.

Magnus: Vad anser du om skatten på sjukpenning?

Göran Hägglund: Vi har en ordning som gör att man betalar skatt på alla inkomster. Även på sjukpenningen. Jag har inga förslag om att ändra på detta.

Kent: Hur ser du på det könsneutrala äktenskapet idag? Ni har heder av att ni som ensamt parti i Riksdagen försökte stå emot det.

Göran Hägglund: Tja, vi fick stryk in omröstningen trots att vi hade ett förslag som rätt elegant hade kunnat vara enande istället för splittrande. Det beklagar jag men det är bara att jobba vidare med andra frågor.

Johannna: Vad anser ni om friskolor? Kristna, muslimska tex.

Göran Hägglund: Jag är positiv till att man får välja den skola som man vill. Ingen friskola får ha en konfessionell (trosinriktad) undervisning.

Carina: Hur ser du på skolan? Vad ä den viktigaste skolfrågan för dig?

Göran Hägglund: Tidigare uppföljning för att kunna ge stöd till de som riskerar att sladda efter. Tidiga insatser för att de ska kunna hänga med.

Jonas: Vem är det roligast att debbatera med/mot?

Göran Hägglund: Jag gillar alla debatter. Inte minst är det kul när skillnaderna är riktigt tydliga, som t ex mot Lars Ohly.

TV: Hur ställer ni er till rätten för homosexuella att adoptera?

Göran Hägglund: Det viktiga för oss är att alla barn har rätt till sitt ursprung och får möjlighet att under sin uppväxt identifiera sig med både kvinnor och män.

Nirac: Om folk inte kan ta ansvar för vad de köper för hundar hur ska de då kunna ta ansvar för att dela föräldrarledigheten?

Göran Hägglund: När det gäller hundar som inte sköter sig är det sån’t som går ut över tredje part.

Anna: Hur undviker man risken att den allmänna skolan försämras på bekostnad av privata alternativ??

Göran Hägglund: Genom smart utformade system. Lika ersättning till alla skolor oavsett oavsett vem som driver dem.

Anna: Hur stor är chansen att ni faktist kommer genomföra det ni lovar? Det är ju inte helt ovanligt att det är en massa fina löften men sedan visar det sig att det inte alls var genomförbart.

Göran Hägglund: När jag tittar tillbaka på kristdemokraternas manifest från 2006 kan jag se att 93% av våra löften är påbörjade, helt eller delvis genomförda. Rätt ok även om jag vill nå 100%. Kanske det ger vägledning?

Sören: Hur kan du vara så pigg?

Göran Hägglund: Sover gott, har lagom distans till det jag håller på med, motionerar och äter nyttigt… Ibland är jag dock trött…;-)

Sara: Tror du att vårdnadsbidraget kan få kvinnor att fastna i hemmet och inte komma ut i arbete?

Göran Hägglund: Jag tror att vuxna kvinnor kan bestämma själva. Vad tror du?

Jocke: Vill bara berömma dig, Göran, för ditt sätt att klä dig. Försök få med dig dina trötta Allians-vänner på det spåret också…

Göran Hägglund: *rodnar* Tack!

Klosterkungen: Hur tänker du om regeringen får nytt förtroende om knappt tre veckor. Kommer du att vilja fortsätta som socialminister eller vill du byta – och i såna fall till vad? Jag antar att Reinfeldt inte vill byta med dig…

Göran Hägglund: Han har sagt att det är ok… Nej, jag fortsätter gärna som socialminister men kastar ibland avundsjuka blickar på en del kollegors fögderier…:-)

Frihetsälskaren: Vad skulle svenska folket gå miste om i debatterna/förslagen om ni föll under riksdagsspärren?

Göran Hägglund: Kristdemokraterna är det parti som tydligast står upp för familjerna. Vi menar att samhället funkar ungefär lika bra som familjerna. Vi är partiet med stort hjärta för sjuka och äldre. Vi anser att alla människor är lika mkt värda men också att alla är unika och det ska finnas utrymme för olikheter och valfrihet.

Lotta: Hej Göran, Jag brukar rösta på FP, men överväger nu att stödrösta på Er :-), men jag har en fråga innan dess. Jag är 53 år gammal, förnärvarande arbetslös, välutbildad men upplever ändå att det är svårt för kvinnor som är över 50 att få ett jobb. Vad gör ni för att få bort åldersrasismen från arbetsmarknaden?

Göran Hägglund: Vi vill lagstifta mot åldersdiskr. för att vara tydliga om att sådant diskriminering inte (heller) är acceptabel. Jag tror också att det är jätteviktigt att skapa mötesplatser mellan generationerna för att yngre, inte minst barn, ska får möta äldre och mer erfarna personer för att bryta ner vanföreställningar. Bl a.

Tobias: Du brukar gilla att skämta — finns det något ämne som enligt dig är tabu?

Göran Hägglund: Det finns sådant som jag inte skämtar om.

Benjamin: Jag har läst om dig att du gillar att springa/jogga. Hur länge har du gjort det ,hur ofta och långa pass. Hur hinner du med det?

Göran Hägglund: Målet är 100 ggr i år. Nu uppe på 60 ggr. Springer minst 6 km, oftast längre.

SVT Valet 2010: Tack för alla bra frågor. Tyvärr hinner Göran Hägglund inte svara på alla utan är nu på väg till Sveriges Radio för ytterligare intervjuer. Tack 21:53, 31 augusti 2010

Farväl Emma.jpgDetta är fortfarande Emma. Hon ligger där i min famn och jag och min äldsta dotter Tripp tar farväl av henne.

Hon är död.

Denna bild är fortfarande en illustration om vad som står på spel, även om Göran Hägglund vägrar att se, eller ta i frågan som kostar våra spädbarn deras hälsa och i Emmas fall, hennes liv.

Frågan gäller fortfarande ”SEN avnavling”

Sedan kan han sitta där och låtsas ha kristna värderingar!

Men barnen skadas varje dag på våra sjukhus och socialminister Göran Hägglund och Alliansen blundar och ser bort!

Media cencurerar frågorna och ingen vill lyssna. Jag hoppas bara att alla föräldrar därute lyssnar och börjar fråga och ställa krav på sen avnavling.

blood-drop_47152500.jpgStäll samma fråga som jag.

Artikel i Göteborgsposten om Blodbanken

HJÄLP MIG OCH A-LINDA ATT SPRIDA INFORMATIONEN OM SEN AVNAVLING.

SLUTA RÅNA SPÄDBARNEN PÅ DERAS BLOD – DE BEHÖVER DET SJÄLVA!!

ARTIKEL I SvD SOM KAN KOMMENTERAS, SKRIVEN BLA AV , GÖRAN HÄGGLUND om PATIENTSÄKERHET?? Vilken sådan avser han? Inte barnens i alla fall!?

GOD AFTON!!

27 thoughts on “Hemimammas kamp – Göran Hägglund har talat? eller var det Mammon? Barnen som offras i hans namn!

  1. HEMIMAMMA skriver:

    KRÄV SEN AVNAVLING!!

  2. Arrami skriver:

    …du vet, även fan själv är religiös! 😉 Kram.

  3. Arrami skriver:

    …exakt och herr Hägglund har nog blandat ihop sina gudar lite, Mammon var ju Fans son! 😉

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag mår illa av att veta vad han är ansvarig för och låtsas vara god…Såg förresten i en av artiklarna hur LIK han är Jimmie Åkesson…syntes bra, när bilderna var bredvid varandra… =0)Hemikramar ♥

  4. Michael Gajditza skriver:

    Dom är väl skapade till guds avbild? Lite synd om gud kan man tycka……

  5. Tummelunsen skriver:

    Knuffar, buffar och puffar!Tumme! Och RozieKramar ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack kära Rozie för knuffen och tummen!! Jag hoppas att du får en bra dag på jobbet…Och du? Du kanske skulle kunna skapa en animering åt mig??Hemikramar ♥

  6. Mavera skriver:

    En tumme!Undrar vilken gud tillber herr Hägglund? Jag är så arg att jag kan inte hitta ord…Skenhelig är det rätta ordet i alla fall. Arrogant, lömsk, farlig… Jag har mött ondska förut och kan lätt känna igen den. Och då menar jag ”pure evil”, alltså ondska i sin rena form. Jag känner den fysiskt och blir illamående. Social ministern är mörkrets representant utan tvekan. Det kanske inte så mycket syns på ytan men det känns på direkten. De (ondskans tjänare) brukar se så vänliga och trevliga ut, de brukar ge sken av att vilja hjälpa andra (notera i den andra video, han säger att han ska fortsätta med att hjälpa de sjuka), men i själva verket har de sin onda plan att fullfölja. Det handlar inte om religioner, utan det handlar om det goda och det onda. Och Alliansen tillhör inte det första. Däremot, för att ta bara som exempel, den kille Nick, du skrev om igår, han är verkligen en ängel!Apropå Jimmie Åkesson, så tycker jag också att han och Hägglund är mycket lika, jag till och med brukade förväxla de förut. Med de tillhör jul samma skara.Kram och tack för ett inlägg som berör!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för att du håller med mig i min kritik och vågar säga så!! Jag börjar att känna mig som en papegoja, men der ÄR viktigt att folk inser vilket spel som vi alla är pjäser i!!Hemikramar till din modiga Mavera ♥

  7. Ullis skriver:

    Tror väl att du vet vid det här laget, att jag tycker du skriver tankevärda inlägg.*Kram*

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, jag vet med det är oerhört viktigt att ni hjälper mig lyfta inlägget så att de som inte sett och förstått, också ställs inför fakta!!Tack Ullis för din närvaro och ditt stöd!!Hemikramar ♥

  8. Ullis skriver:

    *knuff*♥

  9. Silverstare skriver:

    Mest tagen av bilden på dig och dina barn. Helt hjärtskärande.Varm kram frånSilverstare

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, det var hjärtskärande upplevelse som inte ens hade behövt hända…Det är det riktigt sorgliga… =0(Varma hemikramar tillbaka!!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, det var hjärtskärande upplevelse som inte ens hade behövt hända…Det är det riktigt sorgliga… =0(Varma hemikramar tillbaka!!

  10. spökskrivaren skriver:

    Sen avnavling åt barnen!!

Kommentera

