Hemimammas kamp – Kräkfärdig!!! #3 Vakna upp Svenska Folket!!!

angel_loves.png

Inlägget rebloggar Hemimammas Kamp – Kräkfärdig!!! # 1 Vakna upp Svenska folket!!!
GOD AFTON!!  Hemimamma är kräkfärdig… I vanliga fall brukar jag hålla mig till snygg och städad…  Läs mer Skrivet av HEMIMAMMA 42 år på bloggen HEMIMAMMA

GOD AFTON!!

I natt skriver jag två inlägg och jag rebloggar mitt senaste kräkinlägg från i juli LÄS DET!!!!

Jag skrev om Mona och hennes prestation i partiledarutfrågningen i mitt första inlägg och nu vill jag fokusera på skillnaderna mellan röd och blå politik och var de ur ett historiskt perspektiv skiljer sig på, och visa på vad största skillnaden är… NÄMLIGEN Ideologierna…

Jag såg en film hos Aspitjejen och tänkte att detta måste MÅNGA fler se…sedan vill jag ge min egen twist, där jag utvecklar det hela lite mer…

Sedan har vi detta som motvikt… Förebilden som Mona försöker att återupprätta och det med rätta!!

39000_423803142079_546817079_4738518_490771_n.jpgSer ni skillnaden mellan dessa herrars intentioner och vad de står för?? Ett klipp som visar vad ni säljer ut om ni röstar oförståndigt och själviskt…

1000 kr i sänkt skatt?

1400 PIG/RUTjobb?

mot

25 000 förlorade jobb i den kommunala sektorn?

Är det värt det för att bli riden av Reinfeldt??

4fbc6712f64b9251.gif

Om döden lockade på dig, skulle du låta dig luras då? VARFÖR låter sig medel-Svensson luras av ”TVÅLEN”??

Detta är vad de rödgröna vill göra för välfärden:

Källa: http://apps.facebook.com/rodgron/argumentbanken

Vi prioriterar:

  • Mer resurser till välfärden. Totalt 12 miljarder kronor till kommunsektorn 2011-2012.
  • Vi vill arbeta för en fortsatt modernisering av såväl arbetssätt som arbetsmetoder i vården.
  • Alla ska få tillgång till en bra vård som ges på lika villkor, efter behov och finansieras gemensamt.
  • En ny sjukförsäkring. nej till bortre tidsgräns i sjukförsäkringen, höjt tak och rehabilitering i stället för utförsäkring
  • Minska barnfattigdomen. Höjt underhållsstöd, höjt bostadsbidrag för ensamstående och höjt flerbarnstillägg.
  • Ökad jämställdhet. En miljard till kommunerna för att möjliggöra fler heltidstjänster, höjt tak; så att fler får ut 80 procent av sin lön när de är hemma med sitt sjuka barn och barnomsorg på obekväm arbetstid.
  • En ny aktiv sjukförsäkring med fokus på individens möjligheter. Vi vill avskaffa den bortre tidsgränsen i sjukförsäkringen, omförsäkra de utförsäkrade som saknar försörjning, höja taket och fokusera på rehabilitering tillbaka till arbete.
  • En social bostadspolitik med tydliga ambitioner. Bostadsbristen ska mötas med ökat byggande. Vårt mål för nästa mandatperiod är att nyproduktionen av hyresrätter ska fördubblas.

Jag såg ett inlägg hos Pellefantia, med information hämtade från Alliansfritt om detta:

 Ny rapport: ”Medias stöd till alliansen värt 3 miljarder”

AVSLÖJANDE. 22 augusti 2010,  Folkpartiet konstaterade i sin nyliga rapport att Socialdemokraterna får stöd från LO som är värt 630 miljoner kronor under valåret. Detta får nu Folkpartiet äta upp. Den alltid lika eminente Sven Elander har räknat på saken och applicerat samma arbetssätt på medias stöd till det borgerliga lägret. Enligt hans uträkning har Alliansen tagit emot PR och annat till ett värde av drygt 3 miljarder kronor under mandatperioden.

Elanders rapport finns här, Folkpartiets här. Det är bara att jämföra. Likheterna är slående.

Vill ni har ännu mer information om vad för tokigheter Alliansen planerar så läs HÄR

Angelica2.jpgTITTA GÄRNA IN PÅ NÅGON AV MIN ANDRA SIDOR

HEMIMAMMAS MAT och tårtor

HEMIMAMMA svarar

HEMIMAMMA porträtterar

s49_gubbe_angel.gif

GOD AFTON!!

27 thoughts on “Hemimammas kamp – Kräkfärdig!!! #3 Vakna upp Svenska Folket!!!

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Ja, låter du dig luras?? Tillhör du ”Det sovande folket”

  2. Pluppa skriver:

    Bra skrivet vännen!!Kram/Pluppis

  3. Pinglan skriver:

    Tittar in här och önskar dig en skön helg!

  4. Vally skriver:

    Morning vännen.Hur går det med skönhetssömnen.Jag väntar på städning via skatteavdraget.Den är mer än dubbelt så dyr som svart städning och det EFTER avdraget.Det där går inte riktigt ihop för mej men skit samma. Det är lagligt och jag hatar att städa.Ha en underbar dag.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Vem ogillar inte att städa? Men som Mona sa, det är MITT HEM och min integritet…Ha en strålande fredag själv!!Hemikram!

  5. Pellefantia skriver:

    japp så är det…. himla bra skrivet….. Palme i relation till Reinfeldt det säger en hel del….nu var det i.o.f. sig på alliansfritt jag hittade uppgifterna men skit samma..kramoch KGV

  6. Kao skriver:

    Väl skrivet. Bra rutet!(Jag är kanske lite tom i bollen, men inläggen är så långa att när jag kommit till slutet har jag glömt vad det står i början och måste läsa inlägget 2-3 gånger. Varför inte dela upp i 2-3 olika inlägg?) OBS! Bara ett förslag).Massa sensommarkramar kommer här.Kao

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jo, nog skulle det vara bra att förenkla mer, men då är det en massa information som går till spillo… Det är flera som reagerat som du så du är inte ensam! Jag ska försöka hejda mig…Man VILL ju så mycket!!!Hemikramar!!

  7. A-Linda skriver:

    Jag baxnar av beundran inför din förmåga att skriva bra inlägg!!! Du är ju klok så det är inte slugt åt det!! Min pappa, som var en av de klokaste människor jag någonsin känt, skulle nästan ha kunnat skriva det här inlägget. Feg som jag är har jag däremot ännu inte vågat inte klicka in mig på din matblogg, av rädsla för att hitta köttrecept där.Medan jag försöker repa mod till det så tipsar jag häringa om vad man kan byta ut köttet mot så att det blir minst lika gott ändå, och dessutom nyttigare och miljövänligare, och solidariskt med den fattiga majoriteten av världens befolkning som inte har råd att äta kött ,medan den rika minoriteten som har råd att äta kött har snott det mesta av världens odlingsbara mark för att ha till sin köttproduktion, och fortsätter dessutom att skövla ofantliga ytor regnskog varje dag för att bereda betesmark och sojaodlingar till boskapsfoder . (du märker va , att det här är ett ämne som jag engagerat mig lika mycket i som avnavlingsfrågan?) http://www.lindamccartneyfoods.co.uk/mfmrecipes.php http://www.vegerian.se/001quorn/001quorn.htmhttp://www.quorn.se/FAQ/ KRAM!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för komplimangerna! Jag rodnar bästaste Urmodern…Jag har full respekt för de som är veganer och håller helt med dig i din analys av nödvändiga anpassningar för planetens och mångfaldens bästa…Din kamp för miljön är lika beundransvärd den. Jag skulle önska att jag hade råd att vara vegan, men tyvärr är det många gånger dyrare med god näringsriktig vegankost än vanlig.Däremot så är jag sparsam med alla resurser och varken köper eller kastar i onödan utan allt tas till vara. En rolig utmaning är alltid att hitta på vettig mat av rester…Än så länge har jag inte skrivit så mycket om kött, förutom köttbullar…Du törs nog titta…och du får gärna bidra med goda vegetariska recept om du vill!!Hemikramar till Urmodern!! ♥

  8. FGGGMF skriver:

    Kanske inte så schyst att referera till 30 och 40 – talet eller tidigare.Tror inte at många högermänniskor idag skulle ha stött de åsikterna.Palme var en fantastisk person, men definitivt inte utan fel.Den svenska modellen och solidaritet dog tyvärr på slutet av 70 talet.Men som sagt jag respekterar att du troligen inte håller med mig.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Saker utvecklas ur en annan och man måste ha de historiska perspektiven klart för sig när man kallar sig för ”nya” moderater… Om du såg hela filmen så såg du också att den följer historien ända fram till nutid…Jag hoppas verkligen inte att de stöder dem idag, men fundera på varför vi tycker det och är det så självklart? Vad säger att det kallnande klimatet inte ger de gamla värderingarna ny näring? Minns då att Det svenska rasinstitutet stöddes av både höger och socialdemokraterna på 20 och 30 talet…Ingen människa är felfri. Palme var en oerhört skicklig och intelligent politiker och som använde sin makt att för upp fredsfrågorna på agendan. Hans namn röner respekt över hela globen på ett sätt som de flesta svenska inte ens är medvetna om.Jag anser att den ”svenska modellen” har sakta kvävts alltsedan Palme mördades och det började med misskrediteringen av fackföreningsrörelsen…Nedmonteringen av välfärden lär fortsätta…Du måste definitivt inte hålla med mig. Bara hålla en sjyst nivå i dialogen.Enahanda åsikter är en fara för demokratin.

  9. Ullis skriver:

    Tumme,och godnattkram!Hoppas du får sova du också Hemi*kram*

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nej nu blir det inte sova förrän sent…Jag får fint främmande i morgon, så nu håller jag på att göra en tårta i choklad!!(bild kommer)Hemikram och sov så gott du!! ♥

  10. Ullis skriver:

    Hm..Konstigt..Jag kan inte se hela ditt senaste inlägg..Och ej få fram kommentatorsfältet..*kram*

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nu har mitt nya inlägg kommit ut!!Kanske det krånglar på AB? Inte första gången i så fall…Hemikram! ♥

  11. Ullis skriver:

    Jag kommer bara ner till:Nu till fakta…Sen kan jag inte scrolla ner mer..Så jag kan varken läsa färdigt eller kommentera…:-(. Det är bara på det inlägget det är så…Jag får väl göra ett nytt försök imorgon*kram kram*

    • HEMIMAMMA skriver:

      Mycket konstigt, för andra kan i alla fall kommentera…Prova i morgon du, men du förlorade inte så mycket, det var mest tråkiga fakta om fackets upp gifter…Jo, en rolig historia också… Jag lägger in den här nedan straxt så du får se den…

    • HEMIMAMMA skriver:

      Göran Persson och Margareta Winberg är på riksdagshusets balkong. De kan inte enas vad är fel och vad är olycka. nedanför på gatan kommer en arbetslös, de frågar honom. Han svarar så här:- Att jag är fattig, och har ont om mat. Det är fel, men inte olycka! Men om balkongen ni står på skulle rasa ner. Det vore en olycka, fast inte helt fel!Hemikramar goa Ullis ♥

  12. Ullis skriver:

    Hi hi..Svar på tal fick dom;-). Jasså du står och gör tårta mitt i natten du?Kommer det bild på den i mat/tårtbloggen sen då?*kram goa Hemi*

    • HEMIMAMMA skriver:

      SJÄLVKLART!!Jag gör ”innehållet” ikväll och dekorerar den i morgon bitti… Jag sitter och knåpar ihop rosor just nu…Hemitårta!!

  13. Ullis skriver:

    Förresten..När du känner dig sugen..Så väntar jag tålmodigt här på draken;-)*kram igen*

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jaja… Just nu är det mycket med mina gäster och med valrörelsen, men så foprt jag får lite lugn och alla är friska igen, så ska jag skärpa mig..JAG LOVAR!!Hemikram!

Kommentera

