Hemimammas kamp – HEMI ser rött, bloggtroll försöker att hota mig!? Låt mig jobba ifred!! Schas

angel_loves.pngGOD AFTON!! 6e3c3499c52dac17.jpgNu är jag heligt förbannad!!. Under de sista veckorna har jag blivit påhoppad av fler bloggtroll än någonsin. Personerna ger sig på MIG istället för att kritiskt bedöma riktigheten i de fakta jag beskriver. Man påstår sig ”veta” mitt motiv för att skriva…bla..bla…

Han/hon, ”De” anklagar mig för att ljuga och krtitiserar mig för hur jag skriver i min blogg. De återvänder gång på gång (under olika nick förstås i förhoppningen att jag inte ska känna igen dem) Av någon anledning har angreppen ökat och jag sätter därför nu ned foten IGEN! Man påstår saker om mig som person och kritiserar saker som faller under mitt privatlivs integritet. Man intrigerar för att så split på bloggen och krossa vänskaper och allianser (ge er på den andra Alliansen istället?)

NU GÅR MAN SÅ LÅNGT ATT MAN HOTAR MIG OCKSÅ!!!

s49_gubbe_angel.gifKanske har det att göra med min kamp för att stoppa för tidig avnavling?, kanske det är bara gammal vanlig avund och missunsamhet… Vet inte och bryr mig inte särskilt heller, för mitt samvete är rent och mitt syfte är gott..

Till alla er som funderar på att göra min sida till sandlåda för era lekar och trams säger jag bara, skriv er trötta, eller inse att ni ödar både er och min tid. Den tid jag egentligen vill använda till att forska fram bevis för mina påståenden och mina farhågor.

Den tid som framtidens nyfödda är beroende av, att jag och andra lägger på avnavlingsfrågan.

Jag tror på Yttrandefrihet. Alltså kommer jag inte automatiskt cencurera vad som skrivs. Jag tar bort sådant som strider mot bloggens regler och tex. sådana kommentarer som kritiserar andra bloggare utan stöd för sina påståenden. Jag tar även bort kommentarer som är alltför grova påhopp på min person. I övrigt är jag ganska liberal till vad jag släpper fram. I Yttrande och åsiktsfrihetens namn.

Troll's%20Brain%20and%20memory.gif

Jag anser att den som skriver ner någon på bloggen avslöjar mer om sig själv och dennes eventuella intelligens, än vad den säger om mig. Människor med ett sunt inre och självkänsla brukar inte behöva ge sig på någon annan för att mäta sitt självvärde. De osunda speglar sig och sina upplevelser i andra. Det som speglar deras inre osäkerhet. Samma sak gäller för dem som mobbar i verkligheten. Svaga osäkra människor mobbar. Oftast oinloggade gömda bakom diverse nick, typ ”KvastHulda” Sunda människor kritiserar öppet och i sakfrågor, med respekt.

s44_gubbe_funderar.gifJag tar alla former av påhopp, som att du som skriver dem, intresserar dig för mig tillräckligt för att skriva ner mig. Alltså tillskriver du mig större värde och intresse än dig själv. Jag söker inte upp dig, för att ge mig på dig.

Jag har andra viktigare intressen än att jaga dig. Du är obetydlig och ointressant för mig i det avseendet. Människor som tillför något är intressanta för mig. Som alla dem som stöttat min och A-Lindas kamp.

Numera är min blogg också ett vapen för att stoppa för tidig avnavling. Jag vill skapa intresse för vår samtid och historia. Mitt motiv är att om man inte känner sin historia, vet man inte var man är på väg. Och som medborgare i en demokrati, så är man skyldig att rapportera oegentligheter. Och verka för allas trygghet.

Jag anser mig berättigad att utöva mina medborgliga skyldigheter i en demokrati, vilket är att göra min röst hörd. Jag berör tex ämnen som jag anser vara av intresse för de unga som inte upplevde händelserna direkt. Jag samlar och presenterar fakta på ett så enkelt och korrekt sätt jag kan. Jag uttrycker också fortsättningsvis mina åsikter i olika frågor.

Jag slåss och kämpar för att skydda våra barn allra helst våra nyföddingar, som inte kan göra sina röster hörda själva!

Om någon kan belägga mig med faktafel, kommer jag naturligtvis att korrigera detta. Men jag kommer ALDRIG vilseleda någon medvetet.

Om jag har en subjektiv åsikt kommer jag markera detta. Om det är spekulation och inte spårningsbar källa kommer jag att påtala det med. Jag anser det för självklart med källkritik och kommer därför inte ”kasta” ur mig saker.

Ni som trots detta förhållningssätt – min ”politik” om ni så vill, fortsätter att göra och skriva ner mig… om ni försöker slå under bältet?? Ni som hotar och försöker att tvinga mig till något jag inte vill??

imagesCAK1A2HH.jpgSLÅ ER TRÖTTA!!

JAG HAR STÅTT PALL FÖR MER ÄN NI KOMMER ATT UPPLEVA UNDER HELA ERT J***A LIV!!!

JAG kommer ALLTID vara intressantare än du…

Så, spring och lek med de andra barnen nu…

och låt mig göra mitt jobb, dvs. att försöka lära dem som VILL lära sig någonting.

Och du?… Lämna mitt privatliv ifred!! Du känner inte mig och har INTE gått i mina skor (var glad för det)

troll.jpg

blood-drop_47152500.jpgNu kan alla NI andra därute också stämma upp i kampen. Kampen för våra barns överlevnad och bästa.

Ställ samma fråga som jag.

HJÄLP MIG OCH A-LINDA ATT SPRIDA INFORMATIONEN OM SEN AVNAVLING.

SLUTA RÅNA SPÄDBARNEN PÅ DERAS BLOD – DE BEHÖVER DET SJÄLVA!!

GOD AFTON!!

68 thoughts on “Hemimammas kamp – HEMI ser rött, bloggtroll försöker att hota mig!? Låt mig jobba ifred!! Schas

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Jag hoppas verkligen att hut går hem…

  2. anonym skriver:

    Fan om du misstänker mig. Jag är anonym och är din vän även när/om du inte ser mig. Jag skickar över lite specialbränsle genom etern som en hemimotor mår bra av. Bränslet heter såhär: Kram och du gör ett bra jobb.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, ”anonym” om du är den jag tror, så har jag väl ingen anledning att misstänka dig? Eller?Det är just det som är problemet med anonyma… Tom de, kan bli kapade…Citerar Di Leva ”Vem ska jag tro på, tro på tro, på när, tro på när allt är såhär??”Jag skulle jobba bättre om folk kunde släppa sina problem och höll sig borta från mig om de retar sig så fruktansvärt på mig…Men tack för kramen

  3. anonym skriver:

    Jag är den du tror att jag är eftersom vi har en *j**la* andlig koppling. Så enkelt funkar det. Jag vet att du existerar och vice versa. Jag hör alltså din känsla. Våga inte tro att jag inte har stunder dagligen då jag tänker på dig / er. No big deal men ändå. Jag vet inte. just det om folk som…… Jag upptäckte nyligen att alla kan få ”mens”, män som kvinnor, korta som långa osv. Jag kallar det för livskriser. Fast den manliga varianten stavas: ”mäns”.Jag önskar dig fortsatt fint arbete. Vad annars? Har jag något annat val? Eller vill jag över huvud taget något annat val än att önska dig fortsatt fint arbete? Där ser du.Mitt namn? Vad spelar det för roll? Är inte det viktigare vad jag känner och tänker inom mig i djupet? Jag förstår dock din tekniska del av anonymitet men den anonyme du twittrar med nu är inte din fiende oavsett om du vrider dig av skratt eller kramp ;)Kramar

  4. AKKANS skriver:

    Jag har ingen som helst erfarenhet av det du skriver om, men förstår att det är en viktig kamp du för…………Visst må kvastfeningarna ha andra tankar….men varför skriva nedlåtande om dina…..Låt dem inte slå ner dig………. Fortsätt ditt arbete………hoppas du kommer i mål……..Ha det gott…….

  5. anonym skriver:

    Grrr och skratt. Tack. Jag godkänner ditt val. kram 🙂

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag väljer att inte hjälpa dig i ditt stunt och är INTE road av dina lekar.Publicera dina länkar och försök förvirra någon annan. Tack.

  6. anonym skriver:

    Du får åter publicera. Jag är inte så svår. 🙂 nu måste jag själv dra och arbeta lite. kram och hoppas att din smärta blir pasé snarast.

  7. anonym skriver:

    Synd att du ser det som lek och förutsätter sanningen. Du lever med din och jag med min sanning. Jag önskar dig ett fortsatt trevligt liv. 🙂

  8. Kao skriver:

    Har heller aldrig begripit varför man inte får skriva vad man vill på sin egen blogg, utan att bli påhoppad. En åsikt är en åsikt. Men ett faktafel är ett faktafel. Så länge jag gillar lurviga hajar så bör jag få göra det (om det fanns såna), utan att andra ska kalla mej idiot.Så länge jag kan minnas (dvs drygt 4 år här på bloggen har det alltid funnits fegisar somn ska vara anonyma som man inte kan gå in till och kolla vilka de är. Vad de själva skriver om. Ynkligt.Allt gott till dej.Kramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag ÄÄÄLSKAR lurviga hajar…Ännu hellre ”Hajar som hajar” *fniss*Jag håller med om att det är tomma lådor som skramlar mest…Hemikramar och tack för pep! ♥

  9. Michael Gajditza skriver:

    Jag gillar också lurviga hajar! Dom är så mysiga att klappa. Sen gillar jag folk som står för det dom skriver och då underlättar det att inte vara anonym……… Kram!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Vet du vad Herr Myndighetskontroll??Vi startar en förening!!! ”Lurviga hajars intresseklubb – rätten till ett strävt skinn?” Blir DU ordförande då??Men jag har faktiskt klappat hajar en gång för länge sedan… udda feeeling asså…Superhemikram till dig en av mina Heroes!! ♥

  10. Michael Gajditza skriver:

    Jag tror jag får svårt att hinna med. Mitt ordförandeskap i SUGF tar mycket tid. En fråga förresten, du har ju länkat till min blogg men av någon anledning så syns inte det på bloggportalen. Du kanske inte finns med där men jag hade samtidigt för mig att alla AB bloggar ligger där? Har du nån aning om vad det kan bero på?

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag finns på bloggportalen och pingar där när jag skriver inlägg, men jag är tyvärr inte datatekniskt kunnig nog att förstå eller förklara vad det beror på att det inte syns där…Men mig veterligen så måste man koppla sin blogg dit manuellt under //inställningar/ avacerat tror jag…SUGF?? Vad står det för? *ler vetgirigt*Du får bli suppleant, alltså *ler Illmarigt*Hemikram!

  11. trerk skriver:

    Bra! Ta inget skit från nån! Du är en kämpe, som står upp för det du tror på.Tumme och kram från mig

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Tor-Erik! Det kan svida ibland och man drar på sig konflikt när man tar ställning, men jag VÄGRAR att låta mig hotas. Där går gränsen och dessa personer har hotat mig flera gånger senaste dagarna och till slut ruttnade jag…Tack för tumme och kramen, det uppskattas!! ♥

  12. Agnetha skriver:

    Jaha , trolldags igen ! Man kan ju bli matt för mindre. Men du ger dem ju vad de tål, det är bra.Ha det gott !Kram

  13. Annica skriver:

    Jag har ett bloggtroll efter mig jag också men det är bara att strunta i dom och ägna sig åt att skriva sina inlägg och bara bry sig om alla fina bloggare som finns här!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Annica. Jag brukar generellt resonera som du, men nu har det varit extremt och explicit och då är det lätt att hålla sig för skratt…Jag är fruktansvärt tacksam för det stöd jag har och de fina människor som besöker min blogg, med goda ord och råd…Jag passar på att tacka all de nu.Hemikramar till dig och din värme uppskattas.

  14. Pellefantia skriver:

    här var det ord och inga visor…. jasså det är här alla trollen är, ja jag ha inga sett på väldans länge,,,, du kan få behålla dem glöm inte kampen för byte av regeringen bara……kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nej, jag ska inte glömma kampen för byte av regering. Göran Hägglund tillhör de styrande som ansvarar just för hur barn och sjuka behandlas i vården som socialminister och med känt resultat.Ett flertal sjukhus vägrar att implementera de nya instruktioner som finns för avnavling och han tar dem inte under uppsträckning….Nej bort med Alliansen KGV!!Hemikramar ♥

  15. Pinglan skriver:

    Bra att du morrar ifrån.Hoppas du har det gott ändå trots anonyma påhopp.Ha det så bra, Hemimamma.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, till slut så ruttnade jag. Jag har avvaktat ganska länge och märkt att påhoppen exploderade vid min och Vargens konflikt, men trots att vi löst våran konflikt och allt är frid och fröjd mellan oss och jag väntade mig att det skulle lugna ner sig, så har det istället ökat!Jag har gränser jag med.Ha det så gott du med min goda TingelingPingla!!Hemikram ♥

  16. Maria de Suède skriver:

    Du vet väl att jag var mordhotad i Sverige? Men jag àtervänder nu, semester förstàs, för att besöka familj & vänner… Jag har ocksà fàtt ett par bloggtroll som försöker fà mig ur balans och när jag svarar med samma mynt sà svarar de typ; Bättre kunde du väl, en snobb som du… Inget att bry sig om, men jag lät det vara kvar… Men visst är det jobbigt med dessa typer?!Ska ordna med flygbiljetterna nu… Mànga örnkramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Roligt att du får återse moderjorden. Jag hoppas att ditt besök i Svedala blir trevligt och att du många roliga anekdoter att förtälja.Mordhot är inte roligt och jag hoppas att du får vara ifred numera.Snobb? My ass…Ingen är mindre snobbig än du. Du är godhjärtad och empatisk.Låt ingen försöka övertyga dig om något annat!!Massor av Hemikramar ♥

  17. Maria de Suède skriver:

    Jag knackar pà din dörr pà torsdag eller fredag… 😉 àker onsdagen 18 aug. fràn Roissy Charles de Gaulleà bientôt / Vi sesKram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja gör det!! Det vore fantastiskt roligt att träffa dig… Landar du på Arlanda så har du väldigt nära till mig…Så det vore faktiskt möjligt att träffas… Du har ju min privata mail, så det är bara att höra av dig med detaljer, så ska jag nog kunna bjuda på en lunch eller en smaskig middag!!Vill du ha tårta? *ler*Hemikram! ♥

  18. Miafiah skriver:

    Kämpa på du, och för guds skull fortsätt skriva som du gör..Jag fattar ingenting om vad som försigår här längre..Det ena påhoppet efter det andra..Alla måste ha rätt att lufta sina egna tankar utan att bli påhoppade..!! Jag gillar det du skriver och det vet du redan eller hur? 😉 Kramar om

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Miafiah!! Det känns jättebra att så många har förståelse och peppar mig just nu för ibland tappar man modet att skriva…Det är ganska destruktivt för en kreativ författare att slåss på barrikaderna, men just i avnavlingsfrågan är det viktigt att inte låta sig tystas. Andra konflikter kan man kanske ducka men där måste jag vara konstant.Jag står i frontlinjen, men vägrar att ge mig och då hade jag inget annat val än att bita ifrån.Tack för dina positiva ord, de gör mig jätteglad!!Tusen hemikramar kommer flygande genom tråden… fånga!

  19. Arrami skriver:

    …bra att du markerar mot ”trollen” men de kommer och går och försvinner aldrig helt…radera denna typ av kommentarer. Jag vet att de hänger kvar, tro mig har bloggat många år och mött det mesta här på bloggen……fortsätt skriv om det som engagerar dig, du gör det bra, mycket bra…så låt inte dessa ”lågliv” tära på din glädje!Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Arrami för ditt stöd och som jag skrivit tidigare, brukar jag inte ta åt mig i vanliga fall numera, men även jag har gränser (nu vet jag att du ler) och när jag blir hotad och trängd, så biter jag med ifrån mig…Jag ska förhoppningsvis kunna släppa detta och gå vidare och ifred jobba på med mitt…Jag har tagit bort de värsta angreppen. Jag hoppas att slippa hoten framöver.Varma hemikramar tillbaka!

  20. Miafiah skriver:

    Den är fångad tackar så mycket 😉

    • HEMIMAMMA skriver:

      Varsågod hoppas att den värmde!!Jag blir glad när du tittar in!! Jag såg också vad du skrivit i ditt inlägg och jag håller fullkomligt med dig och det var föredömligt skrivet!!Hemikramar! ♥

  21. syfte skriver:

    Till dig min kära vän..hemimammablir väldigt upprörd o heligt..förb….när du blir utsatt på detta sätt..kan inte acceptera..dessa fula angrepp mot dig..du är och förblir en medmänniska, men som du vet…de som tror sig kunna agera på detta sätt mot dig….kommer nog att få höra både ett och annat..så länge de inte är så fega att de gömmer sig bakom anonymitet…du har många bloggvänner som verkligen uppskattar det du skriver och för den du ärMånga kramarDin vän Hanna

  22. syfte skriver:

    fortsätt att kämpa…du är inte ensam..många vänner som har klokheten nog att förståvarför det är så viktigt…fortsätt…med det du gör..du gör ett oerhört viktigt arbete…tusen kramarHanna (syfte)

  23. Mavera skriver:

    Bry dig inte om alla troll och deras kommentarer. Det finns alltid någon som inte tål sanningen eller vill bara jävlas. Strunt i dem! Fortsätt med det du gör – din kamp och inspiration till andra. Har nämnt din kamp för sen avnavling även på min blogg:http://mavera.blogg.se/2010/august/for-ett-manskligare-sverige.htmlKram till dig!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag kommer omedelbart in och tittar….

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag blir så glad när jag ser detta att jag JUBLAR!!Det känns så bra att fler börjar vakna och stötta kampen!!!Göran Hägglund är ju socialminister och är ytterst ansvarig att sen avnavling inte införs på sjukhusen…Tack Mavera, tack från djupet av mitt hjärta!!!Tusen hemikramar genom tråden… Fånga! Du är en Hemihero!!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nu är du med i min tacklista i föregående inlägg!! Tack Mavera!!

  24. sarahmara skriver:

    Bra inlägg!!! Kramizar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Sarahmara! Jag hoppas att du slipper samma typ av Troll hos dig.Tack för ditt stöd!Hemikramizar! ♥

  25. A-Linda skriver:

    Gokväller! Nu har jag svarat på dina inlägg hos mig från i natt. Och nu ser jag här att jag måste vrooooooooma iväg till Mavera :-))))see you! :-)kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag vroomar över till dig, för jag har redan varit och tackat Mavera och lagt henne i min tacklista i mitt föregående inlägg…See you!! =0)Hemikram!

  26. Törnråza skriver:

    Önskar innerligt att jag kunde ge dig tröst eller uppmuntran på detta inlägg.Fast tyvärr…Jag är utsatt för detsamma och vi är inte ensamma om detta.Nej, det har inget med din kamp för avnavling att göra.Detta har enbart med de själva att göra, så ge fan i att ta på dig något!Kram!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, jag önskar att jag kunde vara säker på motivet, men det är jag alltså INTE.Jag beklagar att så många får stå ut med detta. Jag önskar att alla kunde känna som jag, att bloggen ska användas till en positiv kamp…Varm hemikram tillbaka!

  27. HEMIMAMMA skriver:

    Cyklop, din kommentar släpper jag inte fram, eftersom jag inte upplever den vara neutral och den diskuterar inte sakfrågan utan attackerar andra bloggare.Jag ansvarar inte för andras beteende. Bara mitt eget.Jag ansvarar heller inte för vad varken kyrkans eller av dig icke önskvärda ideologiers handlingar.Men EN sak har du rätt i.”Jag är alltid, i alla lägen för en ””strid som förs med ord” och inte med våld( då jag vet vad det innebär!)..”Den enda meningen kan jag hålla med om.Pax Vobiscum

  28. queenia skriver:

    jag har inte öppnat min blogg på månader. Pga troll.. Idag gör jag det… sen avnavling är väldigt viktig. Tack för att du stödjer denna fråga. *ros* Q.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack själv för att du knuffar mitt inlägg!!Sen avnavling är en VÄLDIGT viktig fråga som handlar om våra barns bästa.Självklart så arbetar jag sida vid sida med A-Linda i det. Jag har ju drabbats väldigt hårt och har skrivit mycket om det i flera inlägg…Hemikram!

  29. HEMIMAMMA skriver:

    Herr ”Fuck off Kärring”Du har ingen aning om vilka kommentarer jag tagit bort. DU är inte den enda här i världen som kan skriva anonyma kommentarer…….. schas!

  30. Tummelunsen skriver:

    Skickar in en massa Roziekramar, tummar och annat ”gotteligott” att värma upp en kämpande hemimamma med! God kamp, fortsätt så! Det du gör är hedersvärt!Puss i pannan, också! ♥ / Rozie

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack allra särskilt för pussen i pannan!! Tummarna och det gotteligotta ska jag låta nära den förstående dagen…Tack för ditt stöd!!Hemikramar ♥

  31. Tant Otto skriver:

    Oj att trollen bara orkar!!!!Stor kram till dig hemimamma!!

  32. erviluca skriver:

    Tips: Strunta i trollen! Sudda bara snabbt bort deras kommentarer, helst utan att läsa dom. Gör dom Ointressanta och låt dom rinna av dej som vatten på en gås. Annars får dom bara syre till sin eld…. Styrkekram!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag försöker att strunta i dem, men till slut, när de hotar, så bet jag ifrån…Fångade styrkekramen och lagrar den för kraft!!

  33. Kao skriver:

    Hoppas alla fattar att jag inte tror (att jag vet) att det INTE finns lurviga hajar…..:-)Skulle också velat vara nära en haj, men hellre i vilda vatten med späckhuggare. Det kan ju fungera, fast dö ska man ju alltid även om jag inte vill vara jujst så dumdristig. Men om en expert säger det är ok så hoppar jag i. Sån är jag.——————–Det är märkligt att man inte får skriva vad man vill på sin egen blogg, utan att elakingar kommer in. Helst strör de salt i sår – anonyma, givetvis. Fegt och fult. Egentligen är de inte värda alla dina ord här, eftersom det bara triggar dem att fortsätta skriva.Som jag skrev förut så är total tystnad det bästa vapnet : frågetecken, en smiley eller ”ha en bra dag” eller kliknande. Att bråka med troll suger bara ens egen energi, som man då ger gratis till trollet och enegri och glädje som man då dräneras på. Alla som skriver anonyma elakheter är troll. De man kan gå in till är kanske elaka ibland, men de är inte troll. Dem kan man svara tycker jag. Samt de som har olika åsikter. Det gör jag ofta och av det kan man lära ett och annat om livet och människan. Ibland om deras åsikter – eller att DE kan lära sej nåt av en själv….KramKao

    • HEMIMAMMA skriver:

      Bra kommentar Kao, du har många poänger där!!Jag brukar försöka att ”Tiga” ihjäl dem oftast, men ibland blir de FÖR påträngande och i detta fall hotande och denna dag så ruttnade jag…Hemikramar!

Kommentera

