Hemimammas kamp – Idag, ett GYLLENE TILLFÄLLE!!!! Halleluja! ja jävlar!!!

angel_loves.pngGOD AFTON!!! NU kom chansen!!!

Jag satt just och funderade vad jag skulle skriva om ikväll efter mitt utspel igår…

Gick in på Aftonbladet, på en ingivelse….

Nu kan jag ställa någon till svars!! Aftonbladet bjuder på det!!!

Så mycket får du om du formulerar bästa, tuffaste, kaxigaste eller roligaste frågan till Reinfeldt, Sahlin eller någon av de andra partiledarna. I en värld där vem som helst kan få igång politiska debatter eller välta en politiker med ett meddelande på Twitter eller statusraden i Facebook har vi beslutat att överlåta årets stora partiledarutfrågning till dig. 10 000-kronorsfrågan blir svenska folkets stora partiledarutfrågning.
Men eftersom det nu är du som gör vårt jobb ska du också ha lönen för mödan: 10 000 kronor till er sju som ställer bästa frågorna till respektive partiledare. Totalt 70 000 kronor i potten. Dessutom utlovas en biobiljett var till alla er andra som får era frågor publicerade. Här är några frågor som Aftonbladets profiler vill ställa till partiledarna:
* Lena Mellin, politisk kommentator, till Jan Björklund: ”Vad retar du dig mest på hos Fredrik Reinfeldt?”
*Robert Laul, fotbollskrönikör, till Mona Sahlin: ”Svenska fotbollsspelare som spelar i Danmark får skattelättnader. Vad kan du göra för att ge svenska fotbollsklubbar bättre förutsättningar att hänga med i den internationella konkurrensen?”
* Jan Helin, chefredaktör, till Maria Wetterstrand: ”Kan du tänka dig att bilda regering med alliansen om Sverigedemokraterna blir vågmästare?” * Karin Ahlborg, matskribent, till Maud Olofsson: ”Om du får välja en partiledare från ett annat parti att ta med dig till en öde ö för obestämd tid, vem väljer du då?”
Kommer du på ännu bättre frågor? Skicka in dem i formuläret nedan! Fotnot: En jury bestående av Lena Mellin (samhällschef), Karin Magnusson (debattchef), Jens Kärrman (politisk reporter) och Markus Gustafsson (nyhetschef) utser vinnarna och vilka frågor som ska användas vid utfrågningarna. Aftonbladet drar av och betalar schablonskatt (30%) på summan.

*Obligatorisk

2d456c854afc25db.jpgJag vill ställa min fråga till: *

* GÖRAN HÄGGLUND

Bäste Herr Hägglund, nu sätts fokus på Minkfarmarna. Djur. Men våra barn verkar ingen ta notis om…

Vad tänker DU göra för att stoppa för tidig avnavling och de skador som drabbar våra nyfödda??

Jag är en vanlig mamma som drabbats ovanligt mycket, av det, som först Nu, hamnat i media…

Att våra spädbarn hamnar i media för att halva deras blodmängd stjäls till förmån för blodbankens forskning på stamceller…Med järnbrist som följd… som MINST rapporterade effekt.

Se mitt inlägg på Hemimamma Aftonbladet Blogg

https://hemimammashetsiga.files.wordpress.com/2010/08/farvc3a4l-emma1.jpg2010/08/hemimammas-kamp-kampen-for-att-lata-barnen-fa-en-chans-att-leva-mot-alla-odds

Där jag och många med mig försöker att bringa fokus på frågan…

Vad kommer du att göra för att stoppa detta?

Med vänlig hälsning Hemimamma

Farväl Emma.jpg

(Det är fortfarande JAG min dotter Tripp och min DÖDA dotter Emma på bilden. Ni som reagerar illa, se bort)

Jag lämnade mina privata uppgifter. Jag skiter i om jag får pengarna.

MEN JAG VILL HA SVAR PÅ FRÅGAN!!!!!

 

Detta enkla inlägg är mitt för ikväll…

* jag uppmanar er andra som följer och stöttar mig i detta, ställ samma fråga.*

TILLSAMMANS kan vi göra skillnad!!! Nu jävlar kan vi visa dem….

PS får jag biobiljetten, men inte frågan, så ska jag se 2012 IGEN…Ds

Får jag frågan blir det Avatar.

OBSERVERA ATT LENA HELLIN TILLÅTS STÄLLA EN FRÅGA.

blood-drop_47152500.jpgHJÄLP MIG OCH A-LINDA ATT SPRIDA INFORMATIONEN OM SEN AVNAVLING.

SLUTA RÅNA SPÄDBARNEN PÅ DERAS BLOD – DE BEHÖVER DET SJÄLVA!!

 

GOD AFTON!!!

40 thoughts on “Hemimammas kamp – Idag, ett GYLLENE TILLFÄLLE!!!! Halleluja! ja jävlar!!!

  1. Mettemarionette skriver:

    Nej jag tänker inte se bort.En sån fantastisk om än oändligt sorglig bild.Döden skrämmer inte mig, däremot livet.Kram och godnattAll kärlek till dig ❤

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Mettemärta. Tack från djupet av mitt hjärta!!Den döden har jag lärt mig leva med. Men jag vill inte leva med att ännu ETT ENDA BARN ska skadas eller dö.Hemikramar och god natt!! Hela mitt ♥ till dig!!

  2. HEMIMAMMA skriver:

    Finns det någon som är med mig i detta???

  3. Kvasthulda skriver:

    jag är unik! du är ego, har stort sådant. hoppas människor ser. du började jobba tidigt som pottkusk ochpå iva som konstit nog:där får man inte jobba som det .Outbildad. varför har du haft så korta jobb kanske för du har fött en massabarn emelland . läser din blogg. Måste få bloggögon att öppnas. du är ju bäst och kan bäst hela tiden. har du mindrevärdeskomplex. hehehe lärare på en termin skapligt!! kanske ingen kan samarbeta med en jobbig duracell, kanske därför du fått så korta jobb. och på grund av att du har dött så mycket. är det det du gör med emma lever ditt liv med henne. men tyck synd om mig vill du. du är ju stark och unik vad ska du med alla kommentarer till du har svar på allt. hur hinner du med ditt liv har du nåt. ensamstående som jag är=konstaterande, du bloggar fan hela nätterna. duracellen där igen?. Ibland snärjs lögnerna in för mycket. Du måste va en mytoman av rang eftersom du har hunnit så mycket och ingen fattar hur inte ens vi utan familj. a-lindas jobb snodde du utan en blink, du funkar så, tar andras ideer låtsas dom e dina , fortsätt reblogga dig själv, du är bäst ju ändå.vem irl har du hjälpt du har ju skrivit att du inte har vänner där. stöttar du nån här? nej, du vill ha ljuset och stackars mig. kopierar inlägget om du inte törs ta med det o lägger hos någon annan. men du vill debatera och hoppas du ser mitt inlägg lika viktigt. nu flyger jag vidare. återkommer för svar.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Du = Oinloggad. Mitt ego = Jag finns egentligen inte i denna ekvation som är en beräkning vars summa skall utfalla barnen.Ditt ego = Kvastskaft.Cogito ergo sum Använd kvasten. Far och flyg

  4. Mettemarionette skriver:

    Din sista kommentar tar jag med mig i sängen.Ha ha ha ha ha far och flyg :)Kvasthulda har tydligen satt sig fel på skaftet!Kram igen och igen

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för tillropen. Det gläder mig att några står bakom mig i detta!!Det är aldrig roligt när någon ifrågasätter ens motiv, vilket skälet än är.Hemikram och Hemikram igen!!

  5. Kvasthulda skriver:

    fick inga svar på alla frågor.ville inte göra dig upprörd, olika synsätt du vet typ.Varför är jag inte värd svaren när din andra skara svaras vad dom än frågar.?. Konstigt tycketr jag.Det är viktiga frågor kan svaras lugnt och sansat.ta det lugnt och svara på mitt som d u gör med andra. allas värde är lika flyger runt en tur och tar det som en tur och får svar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag såg inga riktiga frågor, bara attacker. Du anklagade mig för att ljuga. En värdig fråga förtjänar ett värdigt svar.Alla som behandlar mig respektfullt får respektfulla svar.Flyg runt du, det är allas rätt. Men landa inte här om du inte kan bevisa att du inte är släkt med Christer Van der Kwast…Han hade heller inget intresse av sanningen.

  6. A-Linda skriver:

    Heja heja bästaste Hemimamma!!! :-))) Det här är ju fullkomligt lyyysande!!! Ja jag tror ta mig 17 du har stor chans här att få fram ditt budskap . Och det skulle inte heller förvåna mig om du vann!! Bilden på dig och barnen är förstås ett mycket bra vapnet. Alla som är någorlunda normalt funtade måste ju helt enkelt ta det här på allvar. Det är dock inte forskning de använder bebisblodet blodet till på Nationella biobanken på Sahlgrenska. Jag trodde själv från början att det var det. och när jag då kommunicerade med några personer på blodbanken på Familjelivs forum hakade de bara upp sig på att jag trodde att de forskade på blodet, iställer för att svara på mina frågor om biobanken hade något med den tidiga avnavlingen i Göteborg att göra. . Biobanken använder blodet till att bota sjukdomar med, och kallar det då för ”benmärg”. Ingen kan ju då begripa att benmärgstransplantation i själva verket görs med bebisblod. Och hur många fattar att ”navelsträngsblod” betyder ca hälten av det nyfödda barnets blod som klampats kvar i moderkakan?På Karolinska, där dina tidigt avnavlade barn är födda, forskas det däremot på bebisblod (och även andra universitetssjukhus) .. En stamcellsforklare på Karolinska , som dock inte forskade på navelsträngsblod utan på embryon och aborterade foster (om jag förstod henne rätt?) deltog i mina trådar om avnavling på Familjelivs forum för ett par år sen, under sin egen graviditet, och bidrog då med en hel del viktig information som jag annars inte hade kunnat komma över. Hon berättade att barnmorskorna på KS försåg forskarna med moderkaor. Och hon avslöjade att Göteborgsbarnens navelsträngar måste klampas direkt när de föds för att det ska bli tillräckligt mycket blod kvar i moderkakan till biobanken på Sahlgrenska, och att blodet måste vara så färskt som möjligt och tål inga långa transporter. Inte underligt alltså att det är så ”svårt” för just Göteborgssjukhusens personal att lära sig ta pH-prov från pulserande navelsträng, medan övriga sjukhus inte haft några problem att lära sig det här . Själv begärde hon sen avnavling när hennes barn föddes. STORT LYCKA TILL och KRAAAAM !!!!!!!!!P.S. Könstiga kommentarer får man räkna med i korståget mot tidig avnavling. ”Förklädda” barnmorskor och andra som jobbar inom förlossning- och neonatalvården har jag fått massor av sånt här skit från, både på bloggen och Familjeliv. På Familjeliv sitter det dessutom en och annan barnmorska och förlossningsläkare och modererar, och jag fick varningar och avstängsningar och inlägg borttagna stup i ett,,,,, t.o.m. samma kväll som Rapport rapporterade om att nya riktlinjer för avnavling skulle införas. Ett par av FL´s moderatorer kom t.o.m. in på min blogg och bjäbbade sammma kväll som det var på Rapport. Men sedan dess har de låtit mig vara ifred. (jag kostade faktiskt på mig att vara exra kaxig den kvällen ;-)) http://blogg.aftonbladet.se/15613/2008/10/988796#comments

    • HEMIMAMMA skriver:

      …ordlös tystnad…Jag bugar mig inför ödet som skänkt mig dig och denna fråga, som svar på mina frågor varför….Tillsammans kan vi skapa mening med Emmas död och de andras lidande.Min djupaste respekt för allt du gör och allt du står för!!Hemikramar ♥

  7. Arrami skriver:

    …bra inlägg, skall hjälpa till genom att sända ett mail till Hägglund! ;-)Sen reagerar jag lite på ”Kvasthuldas” kommentar, bli inte ledsen Hemi, tror denna person antagligen helt saknar kunskapskompetens att leva sig in i andras liv + empati, eller är medvetet elak? Fler valmöjligheter än dessa finns inte och jag uppmanar även jag ”Kvasthulda” att fortsätta ”flyga och fara” utan dessa små dumma mellanlandningar i folks bloggar!! (Hon bör hålla sig till sin egen!)Vargkram till ”Hemi”! 😉

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Arrami. Tack för ditt stöd i detta. Alla bidrag till vår kampanj lät uppskattas av både mig och A-Linda. Hägglund har kanske också en sund respekt för dig, så han lyssnar. Ju fler vi är, desto större chans att någon lyssnar. JAG är tacksam för allt stöd. Gällande KvastHulda så funkar inte länken till någon blogg. Hon anklagade mig för att ljuga.Hur kan hon göra det? Hon känner mig inte. De som känner mig, kan nog skriva under på att jag INTE brukar ha för vana att ljuga. Även du, trots meningsskiljaktigheter i det förflutna, kan nog intyga den saken kanske…Hemikram till ”Vargen”!!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag vill tacka dig Arrami ”Vargen” för ditt tillrättaläggande och återupprättande av vår vänskap i ditt inlägg:http://blogg.aftonbladet.se/launy/2010/08/det-kom-ett-klokt-mail idag 13 augusti.Jag hoppas att det kommer att statuera ett gott exempel för andra på bloggen.Jag vill passa på att, offentligt för de som sett och mått dåligt av vår konflikt, be dig Arrami om ursäkt också, för de fel som JAG begick.”Det är inte ens fel att två träter”Jag ska fortsättningsvis också vara mer försiktig i hur jag behandlar mina ”Alierade” eller förhoppningsvis vänner. Förhoppningsvis kommer sådana missförstånd aldrig mer få sådana konsekvenser.Vi lever så länge vi lär, hoppas jag och JAG har i alla fall lärt mig mycket både om mig själv och andra i denna konflikt, som dessutom verkat betyda en del för andra på bloggen.Nu kommer förhoppningsvis saken vara utagerad, i alla fall för dig och mig Arrami.Förhoppningsvis ser andra detta och inser att man kan bli oense, men man kan också göra sig sams, med värdighet och värme igen. Vänskap är viktigt. Sådant är ju dock livet.Med värme respekt och kärlek till din nästaStora Hemikramar till dig min vän Vargen…

  8. A-Linda skriver:

    Glömde: Jag hoppas verkligen inte att det är fler än Kvasthilda som tror att jag vill föra den här kampen själv, och att det är därför de inte har hjälp till! Jag har ju ständigt vädjat om hjälp. Men helst ville jag förstås att de som jobbar med det här och har betalt för det skulle förstå allvaret i det och ta tag i den här saken och se till att sätta stopp för tidig avnavling på ALLA sjukhus..

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Linda för att du visar ditt stöd för mig i detta i och med att jag blir ifrågasatt om jag ”stjälar” frågan ifrån dig.Varje inlägg som jag skriver som har med denna fråga att göra så länkar jag till dig och nämner dig vid namn. Sålunda står vi samman och enade. Jag gör allt jag kan och orkar för att stötta och hjälpa dig i denna fråga och fokus är inte på MIG utan på Barnen.Mitt liv och mina erfarenheter är bara ett exempel att använda. Mina barns och mitt lidande ska tjäna det godas syfte.Annars skulle det inte vara någon mening med allt detta.Ja, tänk när alla som arbetar med detta ser ljuset? Det är en dag att drömma om…Hemikramar ♥

  9. Pinglan skriver:

    Kvasthulda ska du inte bry dig om, goa´ Hemimamma. Hon är bara avis för du har något mellan pannbenen och ett stooooort hjärta.Ha en fin fredag och en trevlig helg!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack min TingelingPingla för dina snälla fina ord. Som vanligt sprider du bara glädje kring dig och du är min favoritälva!!Jag ska ta det lugnt i helgen. De stora barnen åker till sina pappor och jag lär sakna dem…Tiden känns alltid lång när de är borta. En vecka känns som en månad för både mig, min man och mina små barn, som verkligen saknar dem och inte förstår riktigt det här med gemensam vårdnad…Men jag tror de kommer att ha det roligt hos sina fäder. Det brukar de ha och jag får låta mig nöja med det…Det är ändå viktigt att deras relation med pappan bibehålls och utvecklas…Hemikramar och jag önskar dig allt gott!!

  10. Pellefantia skriver:

    tillbaka …. du kämpar på…kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, vad annat kan man göra??Roligt att se dig hemma igen… Du är saknad och efterlängtad!!Hemikramar ♥

  11. tipset skriver:

    Hur man vet att man kämpar på rätt sätt? Det ger resultat snabbare än man anar.

  12. Aspitjejen skriver:

    ”Kvasthulda” är ingen representant för oss häxor, hon är en wannabe-häxa…jag hoppas hon stöttar i nån jävla dynghög och blir fast där livet ut *ASG*Hoppas du får svar på frågan….och tumme!Och bamsekramis!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack för tummen Aspi!! Jag hoppas verkligen att vi alla får svar på min fråga.Ja, ska man skrattar eller gråta åt den typen av påhopp?Jag gör nog som du… *skrattar*Bamsehemikramis!! ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag såg för en stund sedan att du länkat till gruppen för sen avnavling på Facebook. Å både min och A-Lindas vägnar så tackar jag dig ur djupet av mitt hjärta.Framtidens barn kommer att vara dig tack skyldig de med!!

  13. Sirpa skriver:

    Hejhej..kikar in och kollar läget..är tyvärr lite för trött för att kommentera inlägget..men hoppas att du mår bra och önskar en fortsatt trevlig helg!Kramis!

  14. A-Linda skriver:

    Puffar lite här . Tycker det här inlägget är för viktigt för att glömmas bort. ( brukar glömma tala om när jag tummar, men det har jag förstås redan gjort)Kram!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Linda. jag kommer nog att reblogga detta, för att återuppliva det…Hemikramar vi ses inne hos dig!! ♥

  15. scientist skriver:

    Lycka till med att få fram din fråga, skall försöka hjälpa till.Vårt barn föddes på östra och vi dröjde med att klampa (hade ringt bb-chefen och fått tillstånd) detta möjligjordes av info som jag fann på nätet, och kanske var du en bidragande faktor att det gick att hitta info, tack

    • HEMIMAMMA skriver:

      Vad roligt att höra att det gått till som det borde för någon!! Det beror på när ert barn föddes?JAG har varit engagerad i ett par månader, sedan jag fick kännedom om vad detta var och hur det faktiskt drabbat mig..Men A-Linda är helt säkert skyldig till att informationen sprids och idag samarbetar vi intimt.Ringar på vattnet…Hoppas att ni får det gott!!Hemikram!

  16. Carina skriver:

    Jag blev väldigt rörd av bilden. I övrigt tummade jag ditt intelligenta inlägg.Stor kram och allt gott till dej!

Kommentera

