Hemimammas tankar – Barnen som hamnade i kläm =0( uppdatering…

angel_loves.pngGOD DAG!!  Nu har jag funnit mer och uppdaterad information om de stackars barnen i Piteåolyckan. Tårarna stiger återigen i mina ögon, och min mage revolterar i igenkänning. Det fasanfullaste en människa kan genomleva har inträffat, det jag bara kunde gissa under natten, och vidden av katastrofen slår sönder mina förhoppningar om att få läsa att jag hade fel…

Flickorna överlevde

Stockholm/Skellefteå. Föräldrarna och den femåriga mellansystern dog när familjens Volvo frontalkrockade med bussen. Nu vårdas den 10-åriga storasystern för allvarliga skador. Men den ettåriga bebisen kunde plockas ur bilvraket – till synes utan en skråma.I torsdags firade familjen 10-åringens födelsedag. Nu vårdas hon på intensiven vid Norrlands universitetssjukhus i Umeå. Hennes mamma, pappa och femåriga syster är döda.olyckan_1247411w.jpg

Det var en hemskt våldsam frontalkrock”, säger vakthavande polisbefäl Olle Kvarnerås. Enligt vittnesuppgifter kom personbilen över på fel sida av vägen och körde rätt in bussen som var på väg norrut. ”Personbilen stod mitt på vägen när vi kom fram. Den var helt demolerad”, säger räddnings­ledaren Torbjörn Johansson.
Ur bilvraket kunde han och hans kolleger plocka ut babyn. Hon tycks ha undkommit knappt utan en skråma på kroppen, men fördes ändå till sjukhus för undersökning och observation. ”Det lilla barnet är bara lindrigt skadat, enligt de uppgifter vi har. Men det är ett så pass litet barn och då är det alltid svårt att veta”, säger Olle Kvarnerås, vakthavande befäl vid polisen. Bussen, som fotbolls­laget Morön BK åkte i, välte ner i diket. ”Jag hörde hur de framme­ i bussen började ropa och skrika. Då tittade jag fram och såg bilen köra in i bussen”, säger tränaren Gunnar Hellgren.

Räddningstjänsten ryckte ut med sex brand­bilar, ambulanser och lastväxlare med tung räddningsutrustning. Omkring 25 personer jobbade med katastrofarbetet. Det var både några som skadats svårt och många med lättare skador. ”Vi gjorde allt vi kunde för att ta hand om dem alla. Det var hektiskt och kaotiskt men vårt arbete flöt på bra ändå”, säger Torbjörn Johansson.

Flera ambulanser, två helikoptrar och ett antal taxibilar förde de skadade till sjukhus i både Norrbotten och Västerbotten. Sjukvården i Norrbotten tvingades akutbeställa extra blod från Umeå. ”Det känns otroligt skönt att ingen i bussen avled. Men det är jobbigt och tragiskt hur det gick för dem som åkte i bilen”, säger Gunnar Hellgren. Enligt polisen finns ingen misstanke om brott.

Orginalartikeln skriven av Johanna Hellsten, Anders Munck och Erik Olsson på AB

alla hjärtan 2.gif
Mina tankar och medkänsla går till den lilla flickan och bebisen och deras familj.
Jag hoppas för deras skull att de har trygga relationer med andra vuxna, som far eller morföräldrar.
Jag hoppas att det visar sig att bebisen verkligen är oskadd och inga inre blödningar eller dyligt ger sig till känna senare.
Jag ber till alla goda makter att den äldre flickan får överleva och kan finna en väg på livets hav genom dessa stormade skär för henne. Att hon ska hjälpas att få styrka nog att vilja och kunna leva värdigt
Hon kommer att bli länken till båda barnens föräldrar, då hon är gammal nog att minnas och kan berätta för sin syster om den mamma och pappa som båda förlorat, men bara kommer existera som undermedvetna minnen för den lilla…
Den stora flickan kommer att bli den lilla bebisens viktigaste människa i livet, på många plan…
Det ofattbara som följer dem nu föranleder ett tänt ljus och stödjande tankar från oss alla…

875826isw9m5mb8bid9kdw2s3r97kbi.jpg
Nu har ”A mams gotta do” kommit med ett nytt inlägg,  som sammanfattar varför för tidig avnavling är så skadlig.
Återigen vill jag framhålla hur viktigt det är att den informationen sprids i samhället, så systemet kan besegras inifrån åtminstone, eftersom berörda medicinska parter är jäviga, eller korrumperade av medicinindustrin, till att offra våra barns blod till varje pris!!
Återigen vill jag framhålla att jag levt med konsekvensen av detta förfarande och det är skamligt att det får fortsätta!!
GOD EFTERMIDDAG!!
12 thoughts on “Hemimammas tankar – Barnen som hamnade i kläm =0( uppdatering…

  1. Kao skriver:

    Jag läste om olyckan i Aftonbladet idag. Det var fruktansvärt!Bara hoppas det finns släktingar som kan gå in och stötta.”A Mams’got to do what…”=Lindas inlägg om barnafödande, avnavling och mödrahälsovård har jag följt med stort intresse under flera år. Hon är en riktig stridis :-)KramKao

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, det är en verkligt hemsk olycka. =0( Hoppas att de har släktingar som kan hjälpa annars får samhället stiga in och i dagens kalla samhällsklimat, kan man ju undra hur det går i så fall…A-Linda är en kämpe och nu har hon mig på sin sida och jag hoppas att kunna bidra till och stärka debatten!!Hemikramar!!

  2. Pluppa oinloggad skriver:

    Usch….då var det som vi trodde då =(((Det är så fruktansvärt hemi,så det finns inte!Vet inte vad jag ska skriva,jag hittar inga ord.Det finns gråt och smärta i hela mig!Kram hemi/Pluppis

    • HEMIMAMMA skriver:

      I mig finns både sorg och indignation just nu och jag kan bara skriva, det är mitt sätt att hantera detta och allt annat som drabbar barn…Gud hjälpe dessa barn!!Hemikramar om mitt favvotroll!!

  3. Pluppa oinloggad skriver:

    Glömde.Bra att du lyfter upp Lindas viktiga inlägg!Ska gå in senare.Nu gick luften ur mig helt.Kram igen/Pluppis

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, det tar luften ur mig med och minnena av vad jag själv upplevt, kliver upp till ytan.Hemikramar!!

  4. Tummelunsen skriver:

    Läste om den tragiska olyckan idag. Hjärtat sjunker i bröstet. Jag saknar ord över det hemska som har hänt. Hoppas båda barnen överlever och blir återhämtade och att det finns anhöriga som kan stötta och läka de själsliga såren, och med hjälp av tidens gång…Kramar till dig, du fina hemimamma / Rozie

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Rozie. Jag hoppas lika innerligt som du att det kommer ordna sig så bra som möjligt för barnen…Jag vet så väl hur tuff tid de har framför sig…Hemikramar!!

  5. A-Linda skriver:

    Jag har också tänkt mycket på de här barnen i dag, och haft ungefär samma tankar och funderingar som du skriver om här.Tack snälla för att du gör reklam för mitt nya inlägg här!!!!KRAMAR!

    • HEMIMAMMA skriver:

      ALLTID REKLAM FÖR DIG I ALLA FRAMTIDA INLÄGG MED BARN I TITELN!!Räkna med mig!!Hemikramar!!

  6. HEMIMAMMA skriver:

    ღ¸¸.•´´¯`••._☆ ๋๋°•.♥.•°…..♥.•°ღ¸¸.•´´¯`••._☆

Kommentera

