Hemimammas kamp – "Negern"… Skitigt var det här…storstädning behövs??

GOD AFTON!! När man surfar runt lite så upptäcker man

lite skit här och var…

Bilden till höger är en illustration ur en barnbok från fyrtio eller femtiotalet tror jag.

Citatet nedan kommer från Flashback, som verkligen är en toalett som skulle må bra av att städas

Vill efter påpekande klargöra att jag är INTE rasist,(tack MHz) utan inlägget är en illustration för de tankegångar som finns därute, som är en fara för allas vår integritet!!

(ni som tycker att Aftonbladets blogg är bara skit… jämför!!)

Negrer av CP-APA”


Långa och gängliga herrar brukar det va, har stött på negrer och har inte funnit dem som särskilt otrevliga. Min slutsats har då varit att de sköter sig så länge vi ger dem bidrag – d.v.s. de har inga större materialistiska behov som turkar och araber och därför begår de inte brott i den utsträckningen som blattar gör.Det är vad jag rent generellt genom mina möten har kommit fram till, rent statistisk är kanske negern betydligt mer våldsam än araben – helt klart en möjlighet.När det gäller passande sysselsättning skulle jag rangordna negern lägst i invandrarhierarkin, snart under araber enligt följande pyramid som jag kallar för ”sysselsättningskompetenspyramiden” där de högst stående är passande för akademiska yrken, de mittersta är lämplig för serviceyrken som frisörer eller vaktmästare och den lägsta endast är lämplig för den lägsta formen av serviceyrken, städhjälp och kanske biljettkontrollanter.1. Européer Östasiater
———
2. Perser
———
3. Brahmin
———
4. latinos
turkar
———
5. kurder
Kristna semiter
———
6. Araber
———
7. Negrer
Märk väl att jag till och med ställer araber snart över negrer, även om dessa troligtvis även skulle kunna kvalificeras till det lägre skiktet – bland negrerna.Om vi sedan förutsätter att pyramiden avspeglar akademisk- men även yrkeskompetens måste negern alltså stiga i pyramiden för att anses vara kompetent nog för sysselsättning. Ett par områden som negern måste bättra på kan då vara: räkneförmåga, talförmåga, läsförmåga och skrivförmåga. Troligtvis krävs även något sorts NANO-implantat för att förbättra negerns abstrakta tänkande. Kan en neger exempelvis själv klura ut hur man sköter en parkeringsautomat – kan han tyda huruvida en person har betalt p-avgiften eller inte? Utan en opererad hjärna är det tveksamt och negern är i så fall inte heller lämplig ens för serviceyrken.

__________________
Jag är en CP-apa, Viking, Karolin och i förlängningen ett geni.”

Adolphe_badin_lundberg.jpg

Allt sedan Adolf Badin (Sveriges första ”Morier”) bild till höger, och Charles Zamores dagar har de färgade fått utstå spott och spe och nedsättande och fördomsfulla kommentarer och öknamn. De har inte fått leva som de vill eller förtjänar. Historien om Zamoresläkten finns i denna utmärkta länk från ett program på SR

De ska även behöva utstå att ordet Neger, trivialiseras…

Så till ”Vinterskog” och andra smygrasister…

POFF!! eller ”häck väck våt fläck” eller annan passande ramsa som får er att försvinna i ett vapiriserande moln!

GOD AFTON!!

25 thoughts on “Hemimammas kamp – "Negern"… Skitigt var det här…storstädning behövs??

  1. Arrami skriver:

    ..jodu, på Flashback härjar svenska rasister och SverigeDemokrater fritt…tydligen och där avslöjar de sin nivå! ;-)Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Där och här. Men grövre påhopp får florera fritt där. Men tankegångarna finns ju uppenbarligen kvar sedan ”badbilden” publicerades…

  2. HEMIMAMMA skriver:

    Ja, Hemimamma är ”niggerlover” om ni så vill…vissa delar av den amerikanska frihetsförklaringen är/borde vara giltiga fortfarande, även om mycket av orden blivit korrumperade.”We hold these truths to be self-evident, that all men are created equal, that they are endowed by their Creator with certain unalienable Rights, that among these are Life, Liberty and the pursuit of Happiness.–That to secure these rights, Governments are instituted among Men, deriving their just powers from the consent of the governed, –That whenever any Form of Government becomes destructive of these ends, it is the Right of the People to alter or to abolish it, and to institute new Government, laying its foundation on such principles and organizing its powers in such form, as to them shall seem most likely to effect their Safety and Happiness. Prudence, indeed, will dictate that Governments long established should not be changed for light and transient causes; and accordingly all experience hath shewn, that mankind are more disposed to suffer, while evils are sufferable, than to right themselves by abolishing the forms to which they are accustomed.”Källa: http://www.archives.gov/exhibits/charters/declaration_transcript.html

  3. Tant Otto skriver:

    Det finns bara en ras…människorasen…alla människor, svart, gul eller vit är av en och samma ras….Människan anses vara den ras som står överst i hierakin…vi kan tänka och planera, vi är uträknande och sluga. Vi har känslor och vi är känsliga, vi kan känna smärta och vi har talets förmåga, vi kan säga vad vi vill och kan själva bestämma. Vi har makt att bestämma över oss själva och ibland även över andra. Vi kan utöva makten och använda makten fel..maktmissbruk…missbruka sin makt.Men bara för att vi är människor kan vi inte göra som vi vill….vi kan inte döma andra för att de inte ser ut som vi…eller bestämma att si eller så är norm…vad är normalt? Vem bestämmer vad som är normalt?Jag säger negerboll inte chokladboll, jag är inte rasist, jag är inte främmlingsfientlig för det…för mig är en chokladboll en negerboll…och har alltid varit…neger är inget skällsord för mig jag är uppvuxen med ordet neger och det betyder inget negativt för mig…en neger är en svart människa bara…men kan förstå att det är ett skällsord och att det låter negativt i vissa öron…Otto spekulerar!!!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag växte också upp med ordet ”negerboll” och om jag inte tänker mig för, så har nog min tunga halkat också. Men jag inser att det är nedsättande, liksom att svära.En vana att arbeta bort.Men skillnaden mot dessa påhopp jag ser på nätet, där man också använder just ordet negerboll, för att det är socialt accepterat och så att säga, glider emellan fingrarna och därför används som argument att det inte är farligt, är ju uppsåtet framför allt.VILJAN att vara nedsättande, medvetet, inte av dålig vana…Chokladboll är ju faktiskt vad det är dessutom. Finns förhoppningsvis inga negrer i dina bollar heller? *LER ÖVERSEENDE*

  4. lillhulk skriver:

    Vad vore världen utan ”negrar” som Michael Jackson, Usein Bolt, Obama och Martin Luther? 🙂 Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Alla är de starkt bidragande till en bättre värd i olika grad hoppas jag. Tyvärr vet jag inte vem Usein Bolt är, men Martin Luther King är DEFINITIVT en av de bästa män som planeten huserat.Michael Jackson var absolut ett musikgeni, dock med ett beklagligt personligt öde.Obama stod för hopp när han tillträdde. Det kommer att visa sig om han ”levererar” tillräckligt för att räknas bland de stora presidenter som jag personligen beundrar, främst Lincoln, men även FDR, i viss mån Jefferson och John Adams.Men som ”ras” betraktat så antyder väl sportresultat framför allt, att de svarta är oss överlägsna? I motsats till vad sådana som ”White supremacy” fanatiker tror och hävdar. Till slut lär vi vara så uppblandade att vi alla är ljusbruna…Mitt sätt att värdera folk är inte baserat på deras utseende, utan på deras handlingar.och jag tror på devisen:”Walk a mile in my shoes, before you judge my actions”Så jag dömer aldrig någon godtyckligt eller lättvindigt.Varken vit eller svart.Hemikram!!

  5. Michael Gajditza skriver:

    *S* Usain Bolt är världens snabbaste man på sträckorna 100 och 200 m som han avverkade på (här får nån kanske rätta mig för jag orkar inte leta nu utan tar det ur humanminnet) 9,59 respektive 19,19 sekunder. Som jämförelse så är jag aningen snabbare än Bolts 200m tid.Jag har suttit och läst i den där tråden och om de människor (?) som härjar där verkligen är på riktigt, vilket jag fortfarande har svårt att tro men innerst inne vet, så är det bara att konstatera att dessa samtidigt och enligt vad de själva uppger, utgör en del av Sverigedemokraternas presumtiva väljare medan en del andra säkert finns som medlemmar/sympatisörer till Nationaldemokraterna.Det är viktigt innan man röstar att veta vem/vilka det är man går till sängs tillsammans med så egentligen skulle det som står på Flashback ges en större spridning vilket du just bidragit till och jag tänker göra senare idag då jag sovit en stund.Vad gäller mitt kaxiga uttalande om att jag är något snabbare än Bolts 200m tid så gäller alltså den något snabbare tiden hur lång tid det tar för mig att komma upp ur soffan. Den enda jag kan tänka mig verkligen vara snabbare än Bolt är Nordkoreas lille diktator som enligt officiella nordkoreanska källor är världsbäst på allt. Han ska t.ex ha komponerat ett antal symfonier som är vida överlägsna till exempel Beethovens.För att koppla av efter komponerandet så ska han enligt samma källor även ha avverkat 18 håls golfspelande på 38 slag. Ett resultat ingen människa tidigare ens varit i närheten av.Trött. God natt/morgon. 😉

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det låter som om Mao fått sin överman… Han som enligt egen utsago simmat över floden och klarat diverse andra mirakelbetonade bedrifter…Men Nordkorea hotar med kärnvapen idag…Om golfresultatet är på riktigt, så lär han alltså slå Tiger Woods??Badbilden som alltså antyder att ”negern” är dum nog att tro att han kan tvätta bort sin färg är ett exempel på den rasism som faktiskt odlats medvetet i Sverige, med tex vårt ”Rasinstitut” på 30-talet. Ända sedan Carl von Linnés tid då han blev uppskickad till Lappland för att konstatera samernas underlägsenhet som ras, har vårt lands kultur varit intimt förknippad med tyskt storhetsvansinne…I viss mån kan nog det spåras hos aristokratin än idag…Sov gott och ser fram emot att läsa ditt inläggHemikram!

  6. Pellefantia skriver:

    alla som inte är vita, män, friska, rika, unga, smala är mindre värda…. så du som kvinna känn dig lägre värd men fråga dig varför ett land med 51 % kvinnor låter det ske…. vi kan rösta bort herrarnas makt om vi fattade vår makt…kram…

    • HEMIMAMMA skriver:

      Du har så rätt!! Vi kvinnor ”sitter” på vår främsta makt, dvs, den sexuella. Vi skulle göra som de grekiska kvinnorna i dramat. Vägra umgänge, så länge som kriget varade. De lyckades, så varför skulle inte vi? *LER*Hemikram!!

  7. Kao skriver:

    Jag minns glasklart (och med fasa) min första läsebok i skolan. Vilken inställning lärarna hade. Men mina förnuftiga päron sa till mej att ‘alla är vi. människor, gula, svarta, blå eller vita och vi är lika mycket värda.’ – trots att de var frireligiösa hade de den inställningen…..KramKao

  8. Kao skriver:

    …OCH: Min pappa älskade alla typer av hushållsarbeten. Från tvätt till matlagning. Han ansåg inte att han ”hjälpte” mamma med det. De hjälptes åt. Bara han fick vara med mamma så var han nöjd och familjen var hans allt :-)Kanske rätt ovanligt på den tiden.

  9. Dan Greider skriver:

    Angående chokladboll eller negerboll är det självklart för mig att säga chokladboll. Det finns ingen anledning att INTE göra det. Har förklarat även för åttaåriga dottern om varför vi ska säga chokladboll (eftersom hon hör andra använda begreppet negerboll) – och hon fattar galoppen direkt! Angående Den amerikanska Självständighetsdeklarationen så var den inte riktigt så bra som det låter när man läser den. Har börjat läsa den amerikanske historikern Howard Zinns Det amerikanska folkets historia och där man läsa att det var ett helt gäng som inte alls inbegreps i de vackra orden: ett vitt trasproletariat och de svarta slavarna bl a. Kvinnorna? Förmodligen inte…Bra inlägg! Tjo!

  10. trerk skriver:

    Jag tror att jag får åka hem till mitt hemland om Flaskbacks medlemmar skall vara med och styra Sverige. Dels för att jag är invandrare och dels för att jag är fd missbrukare. För vinner dessa höstens val, kommer drogerna och stöveltrampen flöda fritt och rikligt. Och jag kommer att åka dit på drogerna och bli fullvärdig missbrukare igen. Och så blir jag ju i alla fall hemskickad. och skall jag åka hem så skall jag göra det innan jag blir utkastad.Så jag tror jag stannar och bekämpar både rasister och drogliberalerna:)

    • HEMIMAMMA skriver:

      Bra! Då kopplar vi arm du och jag och motar Olle i grind, eller hur?? Så får vi se vilka som följer oss…Men du får INTE börja missbruka igen, HÖR DU DET!!!Hemikramar och KGV

  11. MHz skriver:

    Bra sak att ta upp, dock kanske att direkt klistra in hela inlägget får en effekt som du inte tänkt dig, dvs att du uppmärksammar det på ett sätt som de stollar som lägger ut en sådan smörja säkert anser som smickrande, trots att du tar avstånd ifrån det i slutet av inlägget. Du förstår vad jag menar va?Det är skitsvårt att närma sig sådana här saker på ett bra sätt, ibland råkar man ofrivilligt ”springa deras” ärenden, även fast jag är fullständigt övertygad om att det var precis motsatsen till det du hade tänkt med inlägget!Jag vet dock inte riktigt hur man smartast uppmärksammar en sådan här sak utan att det får den effekten, men om du tar ett steg tillbaka och läser igenom inlägget om några dagar så ser du vad jag menar. Det har t.om funnits fall då bloggare fått inlägg anmälda av denna anledning, då anmälaren bara läst det den ”vill läsa” så att säga…Ett tips kan vara att i början på inlägget lägga in en tydligare förklaring till att du tar avstånd emot det du klistrat in för att slippa problem, för denna bloggportal är alldeles överfull av gnällspikar (har själv stött på ordvrängare som läser in fel saker i mina egna inlägg!)Ett litet tips från en som varit härinne ett tag nu! ;)Ha en bra kväll!/MHz

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hejsan Megahertz!! Trevligt att du bryr dig om lilla jag och jag tackar för ditt engagerade stöd. Jag ska tänka på det du skriver och jag förstår till fullo vad du menar, och tanken slog mig också, när jag skrev det.Men jag tänkte att det är så absurt att folk måste fatta min inställning och ironi. Jag är ganska välkänd för mitt vänsterengagemang, så jag tror att folk vet och förutsätter min inställning egentligen.Men jag ska göra ett tillägg som klargör det du poängterar.’Jag tackar dig så mycket för ditt vänliga tillrättaläggande och bjuder dig en vänlig trevlig kväll!!Hemikramen till dig på köpet!!

  12. trerk skriver:

    Nä Hemimamma, att jag skall återgå till livet som missbrukare är mig lika främmande som att rösta på SD. Hellre konverterar jag till muslim 😉

Kommentera

