Hemimammas tankar – Marxismen jag lever för/med och hyllar!! X ♥♥♥♥♥ (♥)

angel_loves.png

GOD AFTON!! Jag rebloggar ett av de inlägg som betytt mest för mig sedan jag började för ett halvår sedan. Sista veckan har jag fått diskutera Marxism, med Thomas Wu exempelvis. Tyvärr är det inte alla som har förståelse och respekt för vad Marxism EGENTLIGEN innebär och betyder, så nu när semestern stundar framöver, så hoppas jag att mellan alla bad och allt läsande, hinna skriva ett inlägg om just Marxism, där jag kan samla det jag vet och vad som står att finna i arkivet så här 100 år efteråt. men under tiden, som en mjuk avrundning inför lovet, vill jag tala om min andra favoritform av Marxism… Musikalisk sådan…

Vem offrar du dig för? Vad finns i ditt hjärta?? Det var en fråga jag såg på bloggen en natt som bet sig kvar…

(♥♥♥♥♥ Fem stycken är dem och det är mina barn, som jag hyllar!!) plus ♥ för min make förstås

Här har jag en handfull (FEM) sånger från en fantastisk singer/songwrighter som alla har en mycket speciell plats i mitt hjärta. De speglar alla mitt hjärta och vad som finns i det och vad jag offrar mig för, om så skulle krävas…

Han heter Richard Marx, och hans musik är evig!

Ye, Ye, Hör orden från Philosophie Hemimamma!! *LER*

Alla undrar, vad går livet ut på? Varför är det så svårt?? Trenne saker ska man lära sig i livet enligt Hemimamma. De sanningarna har tagit hela mitt liv, steg för steg att lära mig..

Jag döpte min minsta dotter till denna sång. Richard skrev den till sina söner. Texten handlar förstås om allt man som förälder försöker göra för att skydda och hjälpa sina barn. Den handlar om kärleken till alla mina barn som jag har kvar, och att inte ta tiden för given…

1* ”Angel’s Lullabye”  Änglars vaggvisa

Emmas himmel kanske blir min… Inom tio år ser jag henne igen, om min mors olyckliga öde blir mittJag har spelat schack tillräckligt många gånger med liemannen för att inte inse att han väntar… Livet är en gåva och det är HÄR och NU… Vänta inte med att säga: ”jag älskar dig” rätt var det är, så inser du att det är försent…

2* ”Until I find you again” Tills jag finner dig igen…

Kärleken och att våga överlämna sig i dess famn, är min första livssanning av tre. Då menar jag den osjälviska kärleken som icke söker sitt, den som höga visan talar om;

Ha mig som en signetring vid ditt hjärta, som en signetring på din arm. Ty kärleken är stark som döden, dess längtan obetvinglig som dödsriket, dess glöd är som eldens glöd, en Herrens låga är den. De största vatten förmår ej utsläcka kärleken, strömmar kan inte dränka den. Om någon ville ge alla ägodelar i sitt hus för kärleken, så skulle han ändå bli försmådd.”

3* ”Surrender to me” (duett med Lara fabian.) Överlämna dig till mig…

Att ge sig åt kärleken IGEN efter att ha förlorat den, det är min livssanning nummer två. Att våga lita på livet en gång till. Om och om igen, i en galen värld. när du förlorat föräldrar, barn, makar…

Att då börja om igen, det är mod. Jag sjöng denna sång för min make, när jag visste att mitt hjärta hade valt och när vi senare vigdes, så spelade en enkel gitarr den när vi gick från altaret…

”Du har tagit mitt hjärta, du min syster, min brud; du har tagit mitt hjärta med en enda blick, med en enda länk av kedjan kring din hals.” Känns det igen?? Arn Magnusson läser ur ”Höga Visan” i filmen…

4* ”Now and forever” Nu och för alltid…

Denna sista sång, handlar om mig själv och min tredje och sista livssanning. Att finna sitt öde och sig själv, medan tid är… och att släppa taget och att våga dö. Att lita på att de dina klarar sig när du är borta och att du kommer att finnas i deras hjärtan…

De första sanningarna klarar jag utan problem. Men den här sista får jag kämpa lite med... Vishet är alltid lättare att lära ut än att leva efter själv *ler sorgset*

5* ”Ready to fly”  Redo att flyga…

Under de närmsta veckorna kommer min närvaro var sporadisk och högst irrationell, mest beroende på barnens närvaro, vilket som ni alla vet kräver bad, gos och glass…Vi ska ut och kajka med husvagnen, och även om jag tar med mig min ”lilla” dator, så innebär det inte att jag kommer åt nätet hela tiden *skrattar*
Det betyder naturligtvis att jag kanske inte kan leverera mina dagliga inlägg, eller att de blir så långrandiga *LER’ (skönt, säger ni, vi är trötta på ditt tjat) och ärligt talat skulle det vara skönt att släppa det politiska några dagar puh!!
Det ska bli underbart att få rå om alla ungarna (och Hemipappa). Vi tar det säkra före det osäkra och åker till Äventyrsbadet Gustavsvik i Örebro, så då kan vädergudarna leka med oss hur de vill, vi kommer ändå att kunna bada *haha, hemimamma räcker lång näsa åt gudarna, och minns hur ni regnade bort alla baddagar förra årets semester*
Dessutom hoppas jag att skriva ett kapitel eller två på ”Draken”, något som fått gå i träda, under Almedalsperioden.

krw_funny_elephant_in_pajamas_groucho_marx_quote_mousepad-p144018025912370116trak_400.jpg

Jag är Marxist, helt och fullt. Richard Marx, Karl Marx och Groucho Marx, alla är mina hjältar!! *ASGARVAR*

Hasta la vista Baby, but, I’ll be back…

Hemikramar och Glad Sommar till er alla!!

GOD AFTON!!

13 thoughts on “Hemimammas tankar – Marxismen jag lever för/med och hyllar!! X ♥♥♥♥♥ (♥)

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Jag hoppas att ni kommer sakna mig(*ler*) och att ni har överseende med, att min semester, gör att mina inlägg kommer att vara lite hipp som happ med ett tag framöver….GLAD SOMMAR!!Hemikramar!! ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ Massor av hemikärlek åt ert håll!!

    • HEMIMAMMA skriver:

      ღ¸¸.•´´¯`••._☆ ๋๋°•.♥.•°…..♥.•°ღ¸¸.•´´¯`••._☆

    • HEMIMAMMA skriver:

      In och säger hej!! Letar efter en butik som säljer Klorin och vaxduk… Tips någon??Här har det börjat regna…. typiskt!!Hemikram!!

  2. Mavera skriver:

    Ha en glad och skön sommar!Väntar på dina inlägg.Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Roligt att du kommer att vänta, det gör att jag inte kommer att sörja när semestern är slut…Några sporadiska inhopp kommer om nätgudarna vill mig väl…Just nu håller vi på att packa och förbereda vagnen…7 personer på 15 kvadratmeter i stället för vanliga jättelika 45 km2!! Hm… socialt experiment *LER STORT*Hemikramar och jag hoppas att du har det gott under tiden…

  3. Tant Otto skriver:

    Jag har överseende….alla behöver semester….njut av att bara vara och ta vara på ledigheten. Efter semestern hinner du vara här igen och jag lovar att jag ska fortsätta att vara en trogen läsare av diná intressanta inlägg!!Stor Ottokram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack så mycket min kära Otto!!Ja, vi kan alla sannerligen må väl av lite vila, både från tropisk värme och hetluftspolitik!!Jag ska njuta av att mysa med näsan i min lillkilles nackgrop och av att debattera korsordslösningar med min äldsta dotter…Hemikramar och var så säker ni blir INTE av med mig!!

  4. Trollet skriver:

    Jag gillade hans sånger. Jag hoppas att din semester blir skön. Bli inte borta för länge bara du behövs här.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tackar för förtroendet!! Richard Marx är en fantastiskt musikalisk människa med starka texter.Det ska bli skönt med sol och bad…

  5. lillhulk skriver:

    Ha en jättefin sommar Hemimamma. (till hela familjen) 1000 & 1 krm

  6. Kao skriver:

    Skön musik du serverar här.Tack för det.Hoppas ni fick en härlig grillkväll (grillkvällar?).KramKao

Kommentera

