Hemimammas kamp – Elektrifierande # 2 Säger DU nej?

angel_loves.png

GOD AFTON!! Nu är midsommar över och minnen från vår forntid med blot och fruktbarhetkult förbleknar…

Jag försökte att läsa ikapp gamla tidningar mellan all mat och tårta under midsommar och snubblade över en notis i Expressen, från 25 Juni, om att vi tror på regeringen… HÄR nätartikeln…

Bara EN av fem, 20% alltså, är missnöjda med regeringen, 4 av 5 är alltså nöjda?…Vilket fick mig osökt att fundera…

Är denna 1 av 5, samma som vågar säga nej i detta klipp och försök?? 4 av 5 gör alltså som lekledaren begär…

http://www.aftonbladet.se/svn/tv/flash/satelliteUnified.swf?aid=http%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fwebbtv%2Fnyheter%2Futrikes%2Farticle6792647.ab%3Fservice%3Dtv&mid=http%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fwebbtv%2F%3Fservice%3Dtv%26menu%3Dtrue&cid=webbtv_nyheter

Tävlingen går ut på att deltagarna ställer frågor till vad de tror är en annan deltagare. Svarar personen fel får de chocka honom med 460 volt. I programmet fortsatte 81 procent av deltagarna att chocka personen, trots att denne bett om att bli utsläppt och slutligen skendött.

”De ville inte göra det, de försökte övertyga den auktoritära personen om att de borde sluta, men de klarade inte av att göra det”, säger Christophe Nick, en av producenterna, till AFP.

60-talet pågick de kliniska försöken av Stanley Millgram, som dessutom återskapas med jämna mellanrum.

Det största försöket in real life, Andra Världskrigets förintelse, ”Holocaust” upprepas också med jämna mellanrum…Även om svenska regeringen helst vill förneka det.. Men de omdebatterade massmorden i Turkiet skedde ju före WW II, så då är det ju inte massmord… eller??? Folkmordet i Sudan?

Man behöver inte dra det så långt som den franska tv showen för att inse hur kopplingarna i människors hjärnor kan manipuleras och styras externt. Mästarnas mästare, Idol, Expedition Robinson, skvallerkärringar och den allmänna förnedringtvhysterin som råder, mer än väl bevisar att så är fallet.

Frågan är om vi vill ha det så här? Att 80% gjorde ”fel” är nog inte beroende enbart att det var framför tv-kameran. Vår kultur blir alltmer avtrubbad inför mobbing både irl och på tv. Idag är de gamla värderingarna bortglömda (även i broderskapslandet) och relativt okända begrepp och historiekunskaperna börjar bli farligt låga i allmänhet. Ungdomar av i dag, vet inte och minns inte hur det var och blir därför inte indignerade av den nedmonterade välfärden och den systematiska utslagningen i samhället. Medan direktörerna blir fetare .

Det är samma fundamentala orättvisa som alltid funnits. Överheten – igår Patron – idag företagsledare, (i princip samma sak) suger ut arbetarklassen. Vi hade en tid då socialdemokratin bröt det den trenden, men den började brytas ned efter Palmes död, ”Den enes Död, den andres bröd”

Det är upp till oss dinosaurier, ”60-talisterna” att protestera och sätta oss på tvären och strejka för solidariteten, om vi vågar…För det är vad som egentligen står på spel. Vågar du? tänk efter…

Ska vi stå med mössan i handen inför Patron, eller vägra skjuta vår sjuka?

Bara EN av fem vägrar…

Är DU den som ger dödsstöten eller vägrar du??? Är DU nöjd med regeringens arbete?

0fr.jpg

GOD AFTON!!

33 thoughts on “Hemimammas kamp – Elektrifierande # 2 Säger DU nej?

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Jaha, då ska vi se… Vågar DU säga nej?

  2. Bappo Lotzas skriver:

    Självklart.. vem vill ha Storpotäten till statsminister i 4 år till..

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, tyvärr kan jag inte svara Vilse i pannkakan, för han ville ju DEFINITIVT hålla sig undan för patron!Jag vill inte ha en Bildt till utrikesminister heller, med den uppenbara hunger för profit han har trots att han aspirerar på Palmes titel som fredsduvan!! ”Dream on baby” säger jag bara till honom… Du får gott om tid till det om rätt ska vara rätt i fängelset…Hemikramar i natten!!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, tyvärr kan jag inte svara Vilse i pannkakan, för han ville ju DEFINITIVT hålla sig undan för patron!Jag vill inte ha en Bildt till utrikesminister heller, med den uppenbara hunger för profit han har trots att han aspirerar på Palmes titel som fredsduvan!! ”Dream on baby” säger jag bara till honom… Du får gott om tid till det om rätt ska vara rätt i fängelset…Hemikramar i natten!!

  3. Arrami skriver:

    …vågar säga NEJ och tydligt…man är både feg och ryggradslös annars! De som gav elstötarna är inget annat än tanklösa idioter och sadister med en feghet som är mer än stor!…och till Alliansen säger jag NEJ…som du vet! ;-)Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Detta är ett lustigt sammanträffande… Samtidigt som du är härinne, så är jag inne hos DIG och läser ikapp… Men samma budskap har vi allt =0) : Ner med Alliansen och fram för solidariteten!!Hemikramar och hoppas att vi båda överlevde blotfesten, (ja, faktiskt) och har offrat blommor för frukbarheten? *LER*

  4. Rojalisten skriver:

    Då är de fyra smartare alltså…Om de väljer rätt regering och tar hand om nr 1 eller hur = smart 😀

  5. Carina skriver:

    Nä, jag är inte nöjd, för att för mej personligen, har sittande regering medfört försämringar på flera plan. De misskrediterar sjuka, och gör det mycket svårt att få hjälp och den försäkringen som arbetsgivaren trots allt betalat in pengar till. Testerna är fruktansvärda. Jag tror att många människor tänker ganska lite, jag menar, att de inte ifrågasätter, och tänker efter själva. Alternativet kan ju vara lättare, en tid. Jag har sett tester på militärer där de testat lsd oxå. hemskt!Tackar allra varmast för kommentar hos mej! Kära vän, jag blir väldigt glad, och en aning förlägen när du öser beröm över mig sådär. Mest glad, faktiskt. 🙂 Idag e d egentligen sämre, tyvärr (hade ett färdigt inlägg).Ja, jag hoppas också att någon spelar, jag provade ett par tangenter, men det var ganska ostämt, ärligt talat. Kajungen ser helt bortkommen ut.Stora kramar till dej min vän och allt gott!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Låt oss hoppas att soffpotatisarna blivit tillräckligt uppretade, annars går det illa… Det tråkiga är ju att den typen av tester, faktiskt är med sanningen överensstämmande… och det är verkligen skrämmande…Beröm ska utdelas där beröm förtjänats, så enkelt är det, inget att yvas över.Hemikramar till dig min goda fotograf!!

  6. Pellefantia skriver:

    20 % av befolkningen står i alla fall emot, det är de som borde vara vårt samvete, men tyvärr är det inte så.. det är de 80% som styr i detta land de utan samvete….har läst drake men inte kommenterat kom jag påpellekram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ok, vad tyckte du då? Jag tillhör de 1 av 5. Jag vet det eftersom jag prövats… Jag har nämnt det några gånger i bloggen om när jag försvarade en tjej och fick en pistol mot tinningen….Jag har ett flertal gånger i olika grad av allvarliga situationer klivit emellan, vid brott av olika slag och ibland måste jag säga att det går på instinkt och jag undrar efteråt hur jag vågade…Vissa av oss har det bara i sig, tror jag…Hemikram!

  7. Pinglan skriver:

    Jag gillar inte regeringen för de räknar bara med de fullt arbetsföra och egenföretagare samt de som är kärnfriska och funktionsdugliga i samhället. Vi andra ses som parasiter verkar det som.Ha en fin sommarkväll!Kram!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Du har helt klart fattat galoppen! Om vi accepterar att sjuka är en belastning, så kommer staten tjäna pengar, för då kommer reallönesänkningarna på¨posten och vi kommer att skulla på parasiterna sjuka som belastar vårt samhälle…Skåda den nya juden!!Jag önskar dig en underbar sommarkväll själv!!Hemikramar!!

  8. Civilisten skriver:

    Jag säger NEJ NEJ NEJ NEJ och åter NEJ till ”teflonmupparna” med ”chefsmuppen” Reinfeltdt i spetsen, de ska BORT……låååååångt bort, bort från vår planet…..Jag säger JA till värme, solidaritet, medkänsla, empati etc etc … JA till i ett samhälle där vi hjälper varandra, där den som har mer bidrar med mer.Kraaaam å tumme

    • HEMIMAMMA skriver:

      ”Av var och en efter var och ens förmåga, åt var och en efter vars och ens behov” Marx…Jag står och faller med mina ideal…”Upp till kamp emot kvalen, sista striden är här..”Hemikramar tillbaka och vi kämpar vidare!!

  9. trerk skriver:

    Jag säger NEJ till det iskalla och cyniska 2010 som den moderatstyrda alliansen har gett Sverige.Jag säger JA till solidaritet med dem sjuka och svaga.Du finns från och med idag i min bloggläsarlista.

    • HEMIMAMMA skriver:

      God Afton Trerk eller Tor Erik, som du heter enligt din blogg. Trevligt att göra dig närmare bekant. eftersom du gör mig den äran och hedern att lägga mig på din lista, så ska jag självfallet genast göra sammaledes… Jag tackar för den äran, ödmjukt och känner glädje och tacksamhet att ha en god stridskamrat vid min sida…Låt oss hoppas att vår kamp (allas vår kamp) bär frukt och vi får skörda den till hösten!!Hemikramar till dig och på återseende då!

  10. Maria_Anna skriver:

    Jag säger NEJ!De måste bort. Ruggigt at tfolk inte kan se mer än till själva för dagen. ”Sköt dig själv skit i andra”. ”Jag mår bra och åker utomlands2 gånger om året, mina 2 bilar behövs osv. Att grannen har fått cancer och blivit överkörd av regeringen och blivit vräkt pga av uteblivna pengar skiter väl jag i”.Jag hoppas faktiskt att folk som håller med om Alliansen nedmontering av allt i samhället själva råkar ut för svår sjukdom, blir arbetslösa, fattiga osv och får smaka på hur det känns att bli behandlad som något hunden släpat in.Empati, solidaritet och att se andra än sig själv finns inte idag. Men snart rasar allt och då får folk verkligen smaka på verkligheten.Man tycker att det skulle vara så enkelt att bara se till baka på historien, menar då tex. Hitler. Men blunda är folk suveräna på.Tumme Hemi!Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack så mycket Maria-Anna, för tummen och din belysande kommentar!Jag hoppas liksom du att den gamla devisen ”gå en mil i mina skor” skulle fungera, men tyvärr är det väl ofta så att de som skapar reglerna lever utanför dem, antingen genom fiffel, eller med klara ekonomiska skyddsmurar…Men om en världskatastrof inträffade, typ en meteorit, och alla vedertagna livsvillkor skulle ändras, DÅ skulle de höga direktörerna falla platt, för i en sådan värld är inte PENGAR makt, utan kunskap. Kunskap om att bygga skydd, finna mat, ordna eld osv blir HELT avgörande. Då får den ”vanlige” blåställskillen makt och blir högsta hönset…DÅ skulle verkligen agnen sållas ut från vetet!Hemikramar!!

  11. Mavera skriver:

    Den nuvarande regeringens politik är OMÄNSKLIG! Deras politik gynnar de rika medan det bara blir värre för de som är arbetslösa, sjukskrivna och pensionärer. Alla som står utanför arbetsmarknaden idag räknas inte för människor av regeringen. Jag säger definitivt NEJ till alliansen.

  12. Maria de Suède skriver:

    Jag kommer ihåg det testet ifrån universitetet. Mycket handlar om gruppens syn som är mer värd än individens egna syn, individen önskar passa in i gruppen. Sociologi. Jag skulle iaf ha vägrat. Örnkram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag skulle definitivt vägra!! Jag tar hellre smärtan och ifrågasätter auktoriteter om de är skvatt galna i sin maktutövning! Men att man kan få stryk för det har jag fått känna på flera gånger!Hemikramar!!

  13. Kao skriver:

    Herregud! Jag minns det där experimentet med fasa!Jag undrar om det kan stämma att 4 av 5 tycker regeringen gör ett bra jobb. Det verkar vara en märklig undersökning…kanske det är Alliansen själv som gjort den? Som man frågar får man svar, vet du ju ;)KramKao

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det var skop som gjorde den och redovisades i artikeln, som jag länkat till. Jag undrar också om det kan stämma… Ganska skrämmande i så fall, det var därför som jag gjorde jämförelsen…Man kan bevisa allt man vill med statistik…Hemikram!!

  14. Kao skriver:

    Experimentet: Rädsla för att inte passa in i gruppen? Rädsla för överordnade? Det finns många faktorer som spelar in varför de gav de där smärtsamma stötarna (fejkade). Tror inte det berodde på en inneboende önskan att göra illa. Men det är ändå ruskigt hur man kan få personer att göra sånt.(”Min” psykopat försökte en gång få mej att göra en person illa,annars skulle jag få stryk. Jag vägrade och tog i stället smällarna…jag kände inte ens den där andra personen, en kvinna.)

    • HEMIMAMMA skriver:

      Rädslan för smärta och framtida kritik från överordnades överordnade om jag förstår Stanley Millgram korrekt…Vilken hemsk historia du berättar. Varför ville hon att du skulle göra det?Jag hade också tagit smällarna och har gjort det, ett flertal gånger i mitt liv…Hemikramar!!

  15. sarahmara skriver:

    Det inlägget var ett uppvaknande du gav mig/oss… Läskigt, men inte kan det stämma alls?? Det skulle chocka mig om det var så att så många som 80% är nöjda med regeringen! Läskig tanke, men nu EFTER valet ser vi ju iaf att människor är nöjda med deras styre, hemskt nog!! Bra inlägg! kramizar och tumme!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Sarahmara. Det här är verklighet och forskning. Det här är också något man ska ha med i tanken när man tittar på vad som händer i vårt land…Hemikramaizar! ♥

Kommentera

