Hemimammas tankar – Min resa, Hemimammas äventyr…# 2

angel_loves.png

GOD AFTON!! Jaha, då styrdes stegen mot Club Seven där kvällens Kareoke skulle begås..0002043F.gif

Tidigare under kvällen, när jag och maken sprang runt på båten och kollade vad som blivit renoverat, så stötte vi på resevärdinnan inne på Fun club, det stora diskot som alla band spelar på.

Jag frågade henne om det som stod i mitt program stämde, att det skulle bli Kareoketävling nästa dag. Jodå, hon bekräftade det och jag berättade lite om mina äventyr i kareokevärlden och att jag vunnit en stor tävling vars final gått på Cinderella några år tidigare. ”Roligt, då måste vi få höra dig imorgon då” ”Självklart” ansåg jag

Nu stod jag alltså och dividerade med kareokevärden som egentligen var DJ om att få sjunga. ”Fyll i lappar du så kör vi” sa han… Hemimamma tänkte värma upp med att sjunga denna bit..  Först ut som jag var, så gjorde jag som jag brukar både när jag sjunger eller föreläser…

”HEEEJ, mår ni braaaa! … JAG börjar med att göra bort mig, så kan ni fortsätta sen ok??”  *publiken skrattar*

Tänk dig en rockröst, en blandning av Tina och Cher, så har du min röst på ett ungefär, raspig bas med rejält tryck…Den brukade jag och en arbetskamrat i min ungdom sjunga i mickrofonerna på Big Burger, om någon kommer ihåg dem…s44_gubbe_funderar.gif

Här är orginalet från Wilson Picket… Som denna kareokevärd hade i sin soundbox…. En viss skillnad, från den version JAG är van att sjunga, inte minst textmässigt… så hemimamma ”snubblade” ett tag innan jag fick in känslan i denna nya version av både text och musikstil… En fisk på torra land, typ…

s15_klappar_handerna.gifMen applåder fick jag i alla fall, så jag måste ha gjort ett halvbra försök ändå, för folk var inte SÅ fulla än…

Väntade på nästa låt, när jag fick syn på en gammal kompis från kareokekvällarnas storhetstid, som jag slagit i tävlingar några vändor. Han kallar sig Elvis och är en snäll kille. Ser ut som sin idol och vill låta som honom, och sjunger mestadels hans musik. Han skulle naturligvis också sjunga OCH tävla nästa dag…6e3c3499c52dac17.jpg

TÄVLINGSDJÄVULEN flög i hemimamma, så jag rev av mitt paradnummer som jag vunnit åtskilliga tävlingar med…

Stora applåder och visslingar och maken konstaterade när jag återkom till hans sida att ”Den sjöng du bättre gumman” Nu började jag känna mig som en fisk i vattnet igen…s49_gubbe_angel.gif

Under tiden hade han och Elvis bekantat sig lite och vid direkt fråga hade gubben svarat ”Nej jag sjunger bara för ungarna och frun och vill INTE stå i rampljuset, det gör min fru så bra så”..

Nu följde det stora vemodet, när alla andra skulle sjunga och jag orkade inte vänta. ”Ska vi gå en sväng” Jag gick och bad DJ:n att ta bort min sista lapp…

Vi tog en runda och kollade alla andra clubbar och pubar men inget spännande hade börjat än. Vi gick tillbaka till Club7. Jag frågade DJ:n om han hade kvar min lapp, ”Nej men fyll i en ny så fixar jag det” När jag skulle återvända till gubben hörde jag Dj:n sade till några tjejer att ”Tyvärr, det är typ trettio före, så…”

”Jaja, det kanske dröjer, men hur som” tänkte jag och lyssnade på Elvis som framförde ”Suspisious minds” mitt i en ring av tjejer…imagesCAEB72LC.jpg

Två minuter gick, och jag smuttade på min rabatterade drink, som man får om man är med i Viking club.

”NU (mitt namn)” Jag trängde mig fram, tog micken och sade ”Ok, nu har vi hör vad man kan göra MED Elvis, nu ska ni få höra vad han kunde göra med dig

Det är tur att min make inte har en tillstymelse till svartsjuka i sig, för det är svårt för en kvinna med saft i köttet att stå stilla till en sådan låt, om jag uttrycker mig så…s14_puss_hjarta.gif

Min övervägande manliga publik, jublade och visslade och visade med all tydlig önskvärdhet att de gillade vad de hörde och såg… Unga killar som nog tyckte att jag var en MILF (ha, Pernilla Wahlgren, jag kan också)…

Min make, stolt som en tupp tog mig i famnen (efter att ha sett mig värja mig mot en kille som handgripligen tagit mig på orden) och kärleken lyste i hans ögon. Glittret i dem tävlade nog med mitt leende…c40d6df15872dd60.gif

Nu hade jag fått ”mitt” och Elvis gratulerade mig till en grandios återkomst, med hälsningen att ”i morgon är det allvar”

Dags för klädombyte och sedan, den stora klubben med dans…s45_gubbe_dansar.gif

Fortsättning följer…

GOD AFTON!!

18 thoughts on “Hemimammas tankar – Min resa, Hemimammas äventyr…# 2

  1. Arrami skriver:

    ..haha, synd att man inte får se detta…ingen som filmade och lade ut på youtube? ;-)Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tyvärr, inte vad jag vet… Jag har en film sedan länge sen, en kryssning med ”Birka Paradise” som jag gjorde med hela familjen, alltså alla barnen med. De har ju fått höra alla år om mitt sjungande, men inte sett mig själva. Men denna gången fick de det….”MAMMA, du KAN ju sjunga” var deras stolta kommentar den gången…Visst var de söta?Hemikram!! Fortsättning ikväll…

  2. Pinglan skriver:

    Åhh, du är nog en riktigt gudinna på karaoke. Bra låtar verkar du ha sjungit också.Önskar dig en härlig dag!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hejsan, min TingelingPingla!! Tackar för komplimangen! Roligt är det att sjunga i alla fall…Växte ju upp med mamma och pappas dansband.. hela familjen var väldigt musikaliskt inriktade, min bror med. Sedan råkade jag träffa en gammal hårdrockare som också haft band, så musiken är verkligen centrum i vårt liv! Alla mina barn dansar gärna och alla utom en sjunger jättefint de med..En underbar dag till dig med!!Hemikram!!

  3. Silverstare skriver:

    ..mer..mer..mer!!!!Kramen frånSilverhare (som INTE hade sjungit karaoke)

    • HEMIMAMMA skriver:

      Kommer!! Ikväll! Jag lovar! Hmm, en president som inte sjungit kareoke?? Går INTE för sig, hrmf! *asgarvar*Hemikramar tebaks!!

  4. Kao skriver:

    Bra låtar.Kul att du törs gå upp och sjunga, trots att du inte vet om det funkar eller ej.Verkar ha varit en kul resa:-)KRam

    • HEMIMAMMA skriver:

      Om man entertainer (som jag egentligen är i själ och hjärta) så inser man att man kan bjuda på ett garv och det ger applåder och glada människor det med… lite clownkonster, kan det vara bra att behärska!Jag hade roligt som f*nHemikramar!

  5. sarahmara skriver:

    Jag fullkomligt ÄLSKAR black velvet!!! Kan du sjunga så bra och får med dig publiken så…då är det inte svårt att lista ut att du har en bra röst!! Det går ju också nuförtiden att lägga ut något klipp på någon speciell sida och sjunga och dom i skivbranschen kan få upp ögonen för dig!!! Fast det är ju kul att ha som hobby med. Men lova dig själv att INTE låta det gå för länge mellan de gånger ni går ut och du får sjunga lite, behöver ju inte vara en kryssning bara! kramizar

    • HEMIMAMMA skriver:

      På den tiden som jag var med i idol, så drömde jag nog om att sjunga på riktigt. Men när mina små barn kom så fick jag lägga det på hyllan, så att säga. Nu satsar jag på skrivandet, men det ÄR roligt de tillfällen jag får att sjunga och på våran sommarfest vi har varje år får mina gäster finna sig i att jag ger mig ut i ”The house of the rising sun” med stor energi! *Skrattar*Man ska sjunga kontinuerligt för att behålla rösten. Så visst hoppas jag att jag ska få sjunga oftare framöver nu när barnen är stora nog att kunna sova över hos farmor och farfar!Hemikramizar!

  6. Maria de Suède skriver:

    Jag sjunger ju kör, fast har inte mått så bra den senaste tiden så jag tog en paus. Mestadels på franska och latin. Men visst behöver man värma upp rösten, det är ju muskler som arbetar. Annars kan jag La bamba och andra spanskspråkiga sånger, bl.a. Besame mucho…Örnkram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Har du sjungit kareoke någon gång då?Som yngre och barn, sjöng jag i kyrkokörer…Hemikramar!!

  7. Maria de Suède skriver:

    Massor av spanska sånger på karaoke.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Vad roligt! Tyckte du att det var kul, eller blev du ”tvingad” som en del blir? *skrattar*Hemikram!

  8. Maria de Suède skriver:

    Det var mest för nöjes skull och ”¡Adoro la música hispánica!”Muchos besos

    • HEMIMAMMA skriver:

      Spansk musik kan vara förödande vacker… Jag har ett par skivor där Josh Groban sjunger så man blir tårögd på spanska…Hemikram!!

  9. HEMIMAMMA skriver:

    plockar fram gamla minnen…

Kommentera

