Hemimammas tankar – fredens duvor, eller vredens druvor?

angel_loves.png

GOD AFTON!! Ikväll är det fredag kväll och vi förbereder oss alla för helgen. Själv ska jag åka på kryssning, äta gott och sjunga för full hals. Barnen ska lånas ut till mina underbara svärföräldrar. Jag behöver lite ro. Jag har skrivit outröttligt om Gaza, men nu börjar kroppen att säga ifrån. Nu ska jag ta en paus och bara ägna mig åt min make, för första gången ensamma en resa sedan bröllopet för fyra år sedan…

En speciell och rolig sak har hänt mig denna vecka. Jag sitter med en kopia av Hemmets journal vecka 24 framför mig… Vänta nu det är ju bara vecka 22..

Jag medverkar i den och reportern har skickat mig ett ex i förväg…

Men jag är lite besviken. Den maffiga fina tårta som jag bakade och bjöd dem på (som de tog bilder av) är inte med i tidningen… (Men min makes gitarr) Men de skriver så fint om min historia, om Emma, tex, att jag blir alldeles rörd… Fina bilder på min man och fyra av mina barn är det också… Undrar om någon av er kommer att känna igen mig…*skrattar*

Så här såg den ut;

Hj tårtan2.jpg

Jag vill under denna min korta bloggpaus spela musik som talar för freden och en solidaritet med offren för krig och vedermödor i världens alla hörn… Vi ses igen på söndag kväll, och ha en underbar helg utan offer i Gaza hoppas vi…

Sång till friheten

Och tvivlar gör vi alla, vissa oftare än andra..

Jag hoppas verkligen att världens ögon på Israel kommer att vända utvecklingen och riktningen i den terrorspiral som bara gått neråt hitintills…För jag släpper ett par dagar nu…

Men innan jag går, detta måste vara det mest korkade argument till Israel försvar som jag sett…

PAX VOBISCUM!! Fred vare med er…

GOD AFTON!!

25 thoughts on “Hemimammas tankar – fredens duvor, eller vredens druvor?

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Rebloggningen på mitt förra inlägg verkar göra att detta försvinner…Så då puffar jag fram det själv *blink* och önskar en trevlig helg till alla läsare och vi ses på söndag!Hemikramar!!

  2. Mettemärta skriver:

    Men hej söta HM.Vad roligt att du ska vara med i tidningen :)Jag önskar er en underbar resa och koppla bort allt ”tråk” ett tag nu *S*Kram och ha så roligt

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det känns viktigt, för Emmas gåva till mig när hon dog, var orden och skrivandet och jag vill ge hennes korta liv och hennes död en mening…Jag hoppas att det ska ge tillfällen och öka min möjlighet att leva som författare…Resan ska bli underbar avkoppling, som jag längtat efter i flera år…Hemikramar och Vi ses på söndag gulliga MM!!

  3. Pinglan skriver:

    Åhh, då ska jag köpa Hj när den kommer ut med numret du medverkar i.Ha en riktigt skön fredagskväll och en trevlig helg.Önskar dig en skön kryssning också!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Då får du se vilka gulliga ungar jag fått…Jag hoppas att den hotande strejken väntar tills helgen är över!Jag ska sjunga!! oj, vad jag ska sjunga… ”That’s life” sånt ‘e livet…Jag hoppas att du får en skön helg du med!Hemikramar!!

  4. Men vänta nu lite va!Om du ska på kryssning så är det viktigt för dig att lära de rätta dansmooven alltså!Innan du gör bort dig på dansgolvet så måste du träna på riktiga discomooves.Kolla på träningsvideon här:http://darenpagatan.blogspot.com/2010/05/disco-dancing.html

    • HEMIMAMMA skriver:

      Du skulle bara veta vilka moves jag kan… hahahaha!Jag kommer, vill alltid lära nya!Hemikramar!!

  5. Maria de Suède skriver:

    Jag skrev ner lite historik om klostret ”L’Abbaye de Royaumont”, pà begäran av Portolanseglaren… Jag ska nog studera historien lite djupare…Örnkram

  6. Silverstare skriver:

    ..Åhhh, vad mysigt du har det just nu. Antagligen. (Vädret är perfekt vackert här och säkert där du är också.) Läser inte veckotidningar men kanske får göra ett undantag till nr 24 av en viss tidning.Den där sista länken med den fullständigt imbecilla bloggaren som skryter med sin oempatiska ignorans är den fulhet som kanske behövs för att uppskatta denna vackra morgon.Kram frånSilverstare

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag undrar om han vågar lägga ut min kommentar…Nu bär det av straxt, nu är det packat och klart!Hemikramar!!

  7. Agnetha skriver:

    Ha det så gott i värmen !Kram

  8. Törnråza skriver:

    Hoppas du får en kanonhelg! ( vet du vad, jag skrev fel först och det blev ”kaninhelg” ) *rodnar*Vecka 24 antecknat…. : = )Kram!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hejsan! Nu är jag hemma igen.. Trött, laddad med en massa nya upplevelser och nya möten med människor! Det har varit jätteroligt och jag kommer att skriva ett inlägg om vad jag upplevt i morgon när jag sovit ikapp och rett ut alla intryck!Kaninhelg, ja… Jag är ju Duracellkanin så det var väl passande? *skrattar*Hemikramar!

  9. Törnråza skriver:

    ” Feed the troll…”Jäkligt bra!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, det är ett annorlunda och upprorisk satirisk kommentar i debatten…Lite galen måste man väl få vara?Hemitack och kram!

  10. oinloggad pelle skriver:

    Hoppas du får det fin fint på båten…. Läser inte heller veckotidningar håller mig till BAMSE HAN ÄR JU HELT KLART BÄST—-KRAM

    • HEMIMAMMA skriver:

      Bamse, bamse, starkast är av alla, men han tycker inte om att slåss…Hör alla mina barn sjunga den i kör i huvudet… HJÄLP! Jag hör röster!! *asgarvar*Jag är verkligen trött…Hemikram!!

  11. sarahmara skriver:

    Hoppas ni får det bra!!! Jo, det är inte lätt att blogga med småbarn heller…och samtidigt hålla maken nöjd=) haha… Vi får se vad dom skriver om dig när tidningen kommer!!! Det trodde jag aldrig att du skulle våga berätta på bloggen då du inte vill lämna ut dig här…kramiz

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nu känner jag att det går bra, med artikeln i hamn så att säga.. Jag ville inte berätta innan jag var säker på att de verkligen skulle publicera den, man vet ju aldrig!För att jag ska kunna verka på det sätt jag vill, måste jag våga bli mer offentlig och det är väl vanligen ett grundkrav, när man blir författare antar jag. Bloggen har hjälpt mitt självförtroende och alla vänliga bemötanden från människor här, har fått mig att våga tro på det jag kan..Tack till dig och alla andra som stöttat mig och hjälpt mig att våga!Hemikramiz!

  12. Civilisten skriver:

    Hemmets Journal…trodde den var borta, morsan prenumererade på den på 70-talet + Året runt och Allers. Jag läste serierna ….. ha det så kul!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nu får du anledning att skumma igenom den igen då…Jag har haft det jättekul och har knappt någon röst kvar, men mer om det i morgon…Hemikram!!

  13. Pellefantia skriver:

    aha tog det lite lugnt i går kväll tror jag visstkram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag surfade runt och uppdaterade mig… Softade i stort och smått…Men idag är jag tillbaka, utsövd, full i kraft!!Hemikramar!

Kommentera

