Hemimammas kamp – Alzheimer och Leif G W Persson slutar stora nyheter?

angel_loves.png

GOD AFTON!! Min gubbe köper tidningarna med sig hem när han handlar. Båda. För att jag vill ha en så nyanserad bild av vad som händer i världen som möjligt. Inte ensidig.  Utan 1+1 = 2 / 2 = 1 Hängde ni med?

Alltså dubbelexponerad och dra slutsatser av den sammanlagda bilden. = skapligt neutral enligt mitt sätt att se det

läs media från båda vinklingarna så hittar du sanningen däremellan oftast…

Men vad var på förstasidan? Inte Dror Feilers och Mattias Gardells påståenden om att Israeliska soldater mördade civila kallblodigt…Att de blev slagna och förnedrade…

Utan att Prinsessan Lilian har Alzhemers och att LGWP sa upp sig i direktsändning…

Jag får bläddra till sidan 14 i Expressen innan jag får se nyheter om Gardell och Feiler och deras vittnesmål om vad de sett och upplevt.. EN sida…

Aftonbladet något bättre. På sidan 6 ett dubbeluppslag i alla fall…

Så jag får söka länkar här, för att uppdatera mig och lyfta fram vad som borde vart på framsidorna!

 3.gif

NYA bilder från Israelisk militär om vad som hände. Hennings återkomst till Sverige. Bråk i Knesset. ”stick till Gaza, förrädare”.  Att Rachel Corrie, stävar vidare mot osäker framtid… Wolfgang Hanssons debattartikel om krisens vinnare. Den kloke Jan Eliasons utspel om situationen i Gaza.

FN’s Ban Ki-Moon kräver att Israel omedelbart lyfter blockaden av Gaza.Enligt FN-chefen är blockaden orsaken till dödsdramat ute till havs i måndags.”Blockaden är kontraproduktiv, ohållbar och orättfärdig”, sa Ban Ki-Moon i går.

Men USA:s vicepresident försvarar Israels bordning av fartygen.

Men viktigast i svenska tidningar borde Gardells och Feilers vittnesmål varit…

Båda hävdar att de kommer att åka igen om det behövs, men hoppas att blockaden hävs.

Här på AB är Porrskådisens våldsdåd överst. På Expressen AC/DC’s konsert…

STORA NYHETER!!

BÅDA tidningarna gräver ner Gaza med andra ord!! Varför?? Kort version; Sex, drugs and Rock’n Roll säljer bättre förstås. Längre, djupare och komplexare förklaring? Titta HÄR

evo_crea.jpg

För övrigt har jag en ny kandidat  till ”Sveriges farligaste sjukhus för barn”

GOD AFTON!!

18 thoughts on “Hemimammas kamp – Alzheimer och Leif G W Persson slutar stora nyheter?

  1. Bappo Lotzas skriver:

    Det var ju bara några turkar som dog.. Och utredningen som friar Israel är nog redan skriven..

    • HEMIMAMMA skriver:

      Möjligt att det var turkar, men det var civila. Tyvärr så är ju USAs brofäste till oljan viktigare än att vanliga människor ska ha rätten att leva och verka med intakta mänskliga rättigheter…Men vi måste hoppas att världens reaktioner håller sig starka även om tidningarna är svaga…Hemikram!

  2. Arrami skriver:

    …rebloggar dig! 😉 Kram.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ojsan, den tog minsann *LER*, säg till när du är klar, jag vill läsa först!Hemikramar och tack för att du lyfter mitt inlägg!

  3. HEMIMAMMA skriver:

    Nu har jag länkat till Vargens inlägg, i mitt inlägg så att ni hittar dit…Tryck på HÄRHemikram till alla fria individer som kan och vill tänka själva!!!

  4. Pellefantia skriver:

    Visst är det ortoooligt…. skrämmande. Journalisterna ger oss dock vad vi vill ha säger det, dock har de helt missat att majoriteten skiter i kungahuset…Dn hade i morse på första sidan en artikel om Öppnad gräns för Gaza borna… Nyheterna som täckte 2 sidor var att Svenskarna dricker allt mer vin, sidorna 12-13 innehåller dock om gazaborna som står i kö för att få komma över gränsen. Sidan 14 däremot handlar om de svenskar som ger sin bild av vad som hände….men inga stora nyheter alls…kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det ligger fortfarande överst på MIN nyhetslista, så när jag hittar en vinkel så kommer jag att skriva om det…Tänker inte låta resten av världen tiga ihjäl detta…Hemikram!!

  5. Silverstare skriver:

    Tumme och håller med. Ibland känns den svenska nyhetsankdammen lätt sinnesförvirrat imbecill!Kramen frånSilverstaren

    • HEMIMAMMA skriver:

      Kapitalistiskt cyniskt. Skriv om det som säljer.. För närvarande Kronprinsessans bröllop…Sjukt. Fattigt. Respektlöst.Hemikramar!!

  6. Bappo Lotzas skriver:

    På Tal om GW. Nu har jag lite mer Palmejox på bloggen. Du är väl rätt intresserad av sånt!.. Trevlig Helg!

  7. Maria de Suède skriver:

    En viktig händelse som ignoreras och en enda sida. I dn var det åtta sidor om mig, lördagsbilagan. Sen det här som är viktigare…Örnkram

  8. Maria de Suède skriver:

    Om min resa till att få vara mig själv… Men likväl politiken, med en massa bilder. Örnkram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Vad roligt!! Finns bilagan på nätet eller bara som papperskopia?Jag kan hålla med om att Gaza är viktigt, men jag måste påstå att kampen för HBT är också viktig och då blir du ett exempel och en förebild som betyder mycket för många..Så du är viktig!! Och värdefull!! Skulle vilja läsa artikeln.Hemikramar och trevlig helg!!

  9. HEMIMAMMA skriver:

    Knuffar

  10. Spökskrivaren skriver:

    Tidningarna är bara skvallerblasker

Kommentera

