Hemimammas tankar – Bunt ihop å slå ihjäl, för bryr sig Gud om trasiga skor?

angel_loves.png

GOD AFTON!! Bunt ihop och slå ihjäl, sa Lars Ekborg, sarkastiskt. Jag är över fyrtio och halvdöv och halvblind, med andra ord, sjukligt imperfekt material för genpoolen…

Liksom alla med ärftliga sjukdomar eller som varit soldater, som Alliansen tycker att vi ska utförsäkra. Vi ska helst gå till AF innan vi opereras eller innan vi begravt våra barn…

VERKAR DET INTE ENKLARE ATT GÖRA SOM LARS SA, OM VÅRA LIV ÄNDÅ INTE ÄR VÄRDA MER RESPEKT?

Bryr sig Gud egentligen om den vanliga människan som går i trasiga skor? Eller Alliansen?

Texten för er som inte orkar eller kan lyssna på musiken;

Somliga går med trasiga skorskor2.jpg säg vad beror det på

Gud fader som i himmelen bor kanske vill ha det så.

Gud fader som i himmelen bor, blundar och sover sött.

Vem bryr sig om ett par trasiga skor, när man är gammal och trött

Vem bryr sig om hur dagarna går de vandrar som dem vill.

Medborgare om etthundra år, finns du ej längre till.

Då har nån annan tagit din stol det vet du inte av

Du känner varken regn eller sol ner’ i din mörka grav

Vem bryr sig om hur nätterna far jag bryr mig inte ett spår

Bara jag får ha mitt ansikte kvar Dolt i min älsklings hår.

Jag är en tvivelaktig figur. Duger ej mycket till.

Bakom ett hörn står döden på lur. Han tar mig när han vill.

Somliga går med trasiga skor, tills de har slutat gå.

Djävulen som i helvetet bor får sig ett gott skratt då.

Appropå skor… När min dotter blir stor nog att gå ut på stan, ska jag ge henne ett par sådana här…

Varför? För att hon ska se slinkig och billig ut? NEJ…

images2.jpg

För att ett par bra högklackade skor, helst med stålklack, 
är en flickas bästa försvar!

Pepparspray är olagligt och tar tid att slita fram ur väskan. 
Knivar och andra försvarsvapen är också olagliga, och kan leda till 
eget fall, men OM hon blir antastad tar det bara någon sekund 
att dra av sig skon och sikta klacken mot pannan eller ögonen!

Men hon ska självklart lära sig att springa i dem först, 
för hellre fly än illa fäkta!!

Som samhället utvecklar sig och i den atmosfär som 
råder ute på gatorna, så gäller det att kunna ta hand om sig själv.. 

Eller?

funny-17.jpg


wall_street_humor_hospital_5.gif

GOD AFTON!!

16 thoughts on “Hemimammas tankar – Bunt ihop å slå ihjäl, för bryr sig Gud om trasiga skor?

  1. HEMIMAMMA skriver:

    GLADA NYHETER!! VARGEN är tillbaka!!Detta citat har jag stulit från hans sida:”Fegheten ställer frågan: Är det tryggt?Bekvämligheten ställer frågan: Är det artigt?Fåfängan ställer frågan: Är det populärt?Men samvetet ställer frågan: Är det rätt?SÅ perfekta ord!!Välkommen tillbaka, kul att se ditt varggrin igen!!

  2. Pellefantia skriver:

    åhhh häftiiigt m¨åste jag genast undersökas… bra inlägg för övrigt…

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag visste att du skulle bli glad… Tack för tummen men skynda in till vargen nu innan han försvinner igen…Hemikramar!!

  3. Pellefantia skriver:

    så har jag rättat texten också fru lärarinnan i Svenska ; ) skrev det snabbt i morse innan jag åkte iväg och loppadekram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Brottom är inte lika bar ursäkt som arg!! elle jag menar Bråttom är inte en lika bra ursäkt som att var arg…. *SKRATTAR*Hoppas du fann fina fynd…Hemikramar!!

  4. Pellefantia skriver:

    och föresten alla flickor borde ha sylvassa klackar att om inte annat märka karlarna med…. massor av Dna så de äntligen åker dit de fega svinenkram

    • HEMIMAMMA skriver:

      AHA!! ytterligare ett argument jag inte tänkte på, men du har verkligen en poäng där!!Klackar ska de ha när de går ut, både för att kollra bort och för att kunna jaga bort karlarna!!Hemikramar!!

  5. Pinglan skriver:

    Intressanta reflektioner du har!Önskar dig en härlig måndag och en bra start på nya veckan!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, hemimammas tankar kan vara både förvirrande och intressanta, men aldrig förutsägbara!!Hejsan min tingelingpingla roligt att du flög förbi!!Hemikramar!!

  6. Kao skriver:

    Intressanta tankegångar, en av Cornelis bästa låtar och den suvceräna Lars Ekborg. Det var mycket i detta inlägg och jag ler och tänker på mej själv; samma stjärntecken som du. Svårt att begränsa sej, man vill väl men kan ibland vara rätt takktlös utan att mena det. Det blöir bara fel ibland.Men detta inlägg var ju helt rätt 🙂 Tack för det.Nu ska jag sätta mej på balkongen bland mina blommor och lapa den sista eftermiddagssolen med musik i lurarna :-)————Har just skrivit om israelernas attack på hjälpkonvojen till Gaza, son skedde 05.00 i morse. Men Pellefantia berättade att helikoptrar hade börjat cirkulera över fartygen redan vid 03.30, för då var hon vaken och hörde detr på nyheterna (eller om det var på nätet hon såg det). Jag såg det kl 10.00. Jag skrev ju det där inlägget om checkpointen som du hade svårt att läsa, men idag har jag lagt in ett nytt inlägg som du nog kan läsa. Det handlar om överfallet och morden på de minst 15 personerna på ett par av båtarna i konvojen – på INTERNATIONELLT VATTEN!!! Man blir bedrövad och så ledsen för palestiniernas skull…..Läs hos mej får du bedöma det själv. Ikväll hoppas jag få kraft att fortsätta läsa din spännande historia om Draken….., från del 9.Vi hörs’KramarKao

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag följde själv utvecklingen på Al jazirah och när jag gick och lade mig hade de inte bordats än, dvs kl 4. Tydligen blev de bordade straxt före kl 5. Upprörande nyheter när jag gick in och JAG KOMMER TROLIGEN OCKSÅ SKRIVA OM DETTA!!!Tydligen ändrade Israel vattengränsen ända ut till 68 sjömil utan för gaza och det var tydligen därför de kunde angripa…Undrar vad storebror USA säger om detta. Har de sanktionerat aktionen?Hemikramar kommer in och läser..

  7. DragonFaye skriver:

    *vevar och pekar febrilt mot sin blogg* 😀

  8. Maria_Anna skriver:

    De (Alliansen) buntar ju ihop och slår ihjäl. Men sakta sakta och mycket plågsamt. Obemärkt för de som inte är drabbade.Tumme igen!

  9. HEMIMAMMA skriver:

    Gamla minnen och synder…

Kommentera

