Hemimammas tankar – På begäran "Snabbköpskassörskan"…

angel_loves.png

GOD AFTON!! Ikväll, vill jag skriva om något roligt, jag har skrivit lite tunga inlägg på sistone, och vad passar bättre än en kärlekshistoria att lätta upp stämningen med!! Jag publicerade delar av denna text ursprungligen 18 Feb – 10

Dessutom skriver jag om den igen, på begäran av MILLA och det Milla vill, gör ”Hemimamma”, så varsågod Milla och alla ni andra som smygläser *skrattar*

God kväll! Har ni hört låten ”Snabbköpskassörskan” av ”Di sma undar jordi”?

Det är jag det!   s14_puss_hjarta.gif

För fem år sedan levde jag ensam med mina då tre barn. Jag läste på universitetet på dagtid och jobbade på ICA på helgerna, när barnen var hos sin pappa. På fritiden brukade jag och kompisar gå ut på kareokehak och sjunga.

Jag var ganska blase’ efter lite dater via spraydate och andra kontaktsidor, där allsköns knäppskallar passerat i revy. Hoppet att jag skulle finna någon verkade ganska avlägset.

Jag jobbade och sjöng och var ganska nöjd med det.

Tills HAN stod där en dag. Långhårig, stor kille med arbetskläder och det gulligaste leende jag sett på år och dag! Inte kan en sån kille va’ ledig reflekterade jag och jobbade vidare…Stor och farlig men med de snällaste ögon man kan tänka sig…

Men han kom varje söndag och köpte tidningen, och det blev allt svårare att släppa tanken på honom…

En kväll tog jag mod till mig och frågade ”Jaha, varför kommer du hit en söndagskväll? Borde inte du va’ hemma med frun och barna? svalde hårt och tittade ner i bandet…

”Jo, det skulle jag väl, om jag hade några”test.jpg

”Jo, det är inte många som tror att jag är singel heller…”

OH, shit!! Vad har jag nu gjort? Att jag inte kan hålla min stora käft! tänkte jag panikslagen..

Det gick några veckor med tentamen som distraherade tankarna..

Den 30 oktober 2005 vaknade jag med en känsla i kroppen som var svårtydd. En sorts rastlöshet. Jag kände på mig att nånting skulle hända den dagen, men hade ingen aning om vad. Med tanke på mitt förflutna var jag nog rädd att det skulle vara nåt tråkigt i faggorna…

Dagen gick. Snart skulle jag sluta och åka och hämta barnen.

Då stod han där. Två minuter i fem.

Nu din idiot, måste du göra nåt skällde jag på mig själv inombords…s43_gubbe_vimsig.gif

Det blev kö i min kassa och jag fick kalla in en till kassör. Ni vet hur turordningen går när man öppnar en ny kassa, eller hur?

Han stod kvar i min kö….

Han köpte passionsfruktsläsk och tidningen.

Jaha, vad jobbar du med då?” jag log under lugg.

”Jag monterar styrskåp” Diverse detaljer som jag inte minns

”OJ, vad intressant, berätta mer…” svarade jag käckt!

Jag slutade straxt efter fem och vi blev stående och pratade, nervöst som två tonåringar. Jag berättade att jag brukade roa mig med att sjunga kareoke med kompisar i Uppsala, när barnen var borta och undrade lite försiktigt om han kunde tänka sig att mötas där och lyssna?000204E6.gif

Jo, visst kunde han tänka sig att se den stora världen i Uppsala. Vi bytte nummer och jag skulle höra av mig innan fredagen och bestämma detaljerna.

Jag åkte hem, jagade ungarna i säng och vankade rastlöst omkring i lägenheten.

”Jag skickar ett mess så han förstår att jag menar allvar!!”s44_gubbe_funderar.gif

Sagt och gjort. Han tyckte också det varit trevligt att prata och javisst kunde han tänka sig att tala i telefon med lilla mig. Jag svarade omedelbart att jag skulle ringa honom nästföljande kväll när barnen somnat vid nio.

Det dröjde ända tills klockan halv tio innan jag uppbådat tillräckligt med mod.

Jag fick veta att han handlat varannan söndag i över ett år för att titta på mig…

Han hade förhört sig med en kompis som jobbade på affären om vem jag var.

Hon hade mycket vänligt informerat honom om att jag var inget för honom…Tack ska du ha…

Vi talade långt inpå småtimmarna och sedan blev livet sig inte likt. Han hade levat hela livet med föresatsen att aldrig gifta sig och aldrig skaffa barn…

Sedan dess har han träffat mina barn.     s48_gubbe_racker_tunga_blaa.gif

Idag är vi lyckligt gifta sedan snart fem år och vi har två underbara barn tillsammans. Ibland minns vi hur det var… Han pratar ofta om min röda tröja, var den slutade och hur mina skor lät mot golvet, när han betraktade mig när jag jobbade…

Så gick det med det….        s10_stork_baby.gif

Jag läste i ett utskick från Hemmets journal, att läsarna ska nominera ”bästa snabbköpskassörska” på tidningen. Vinnaren får 50 000 kr. Jag kan ju hoppas att någon nominerar mig och tillräckligt många röstar, så jag vinner! Då har jag kanske råd med en laseroperation av mina trasiga ögon… Fast egentligen tar jag hellre alla ungar till LEGOLAND…

Min make sa när jag berättade om tävlingen ”jag får väl nominera dig för du var ju så bra att jag tog hem dig och gifte mig med dig…”3loveboatlogo.jpg

Söt han är va??

Men om en vecka så tar han med mig på kryssning med Cinderella och Kareokebaren får se upp, för Hemimamma har inte sjungit sin sång på över tre år, och detta är första tillfället vi får vara helt för oss själva sedan bröllopsresan… *Hemimamma gnuggar händerna i förtjusning*

men först romantisk trerättersmiddag i ”Food Garden” och lite hederlig slowfox…

Min sång??   ”THAT’S LIFE” Frankie’s gamla dänga, fast jag hottar upp den lite…

Lyssnar ni på texten förstår ni varför den är MIN…

s49_gubbe_angel.gif

GOD AFTON!!

25 thoughts on “Hemimammas tankar – På begäran "Snabbköpskassörskan"…

  1. Funny about love... skriver:

    Loving feeling….

  2. syfte skriver:

    vilken härlig läsning..man blir så där innerligt glad..över er…tack för att du delar med dig/syfte

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag är också glad. Efter sju svåra år och ett nödår, så skiner lyckans sol till slut på lilla mig och det gör allt det jobbiga lite lättare att bära…Hemikram!!

  3. Maria de Suède skriver:

    Det var ju fint, det sker ju de mest oväntade möten i vardagen. Min träffade jag när jag hade förlorat allt och hamnat på gatan, nu har jag jobb och pengar ska det tydligen finnas. Fast det tvivlar jag på… Picknick i parkerna… Det var då jag kämpade med att komma tillbaka och finna ett arbete. Grattis till er lycka. Örnkram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag minns när vi satt, mitt i natten, under Eiffeltornet i Paris, på en filt och tittade på när fransmännen spelade fotboll och spelade musik…Det sprakande och glittrande tornet var så vackert…Jag har aldrig gått så mycket i hela mitt liv som under de 6 dagarna i Kärlekens huvudstad!Tack, jag unnar min make den glädjen också, han har också haft det hårt innan…Hemikramar!!

  4. Pluppa skriver:

    Underbart hemi =)))Det är dig väl unt efter alla sorger att hittakärleken på det sättet :-)Stor lördagskram/Pluppis

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det var ganska skönt att få känna den känslan igen, när jag faktiskt gett upp om att finna den…Stor hemihelg kram tillbaka!!

  5. Mettemarionette skriver:

    GUD VILKET HÄRLIGT INLÄGG :)En underbar kärlekshistoria.Jag hoppas innerligt att du vinner!Nu blev jag på gott humör igen *S*kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Vad roligt att jag kunde göra dig på gott humör!! Det är du sannerligen värd efter din nit för de svagas och sjukas situation!Någon får lov att nominera mig, så har jag kanske en chans…Välkommen till min sida Mettemärta och jag hoppas att du återvänder och finner både nöje och information! Kanske läser mina texter *LER*Hemikram!!

  6. Milla skriver:

    Åh..”Thats amore” Borde kanske vara Er låt då*Fniss*..Vad bra att du tog historien igen,den blir man glad och lycklig i hjärtat av att läsa:-)))))))<3<3<3<3<3<3.Sorry för dålig närvaro,men migränen ville inte ge sig utan accelererade istället så jag har legat än mer ”däckad” sen igår..Nu är det äntligen lite bättre och jag har precis lyckats äta lite:-).Hu är det med ditt öga idag då Hemi??Ps: Glömde ju att svara i Inlägget om jag skulle våga ta mitt barn till Astrid Lindgrens sjukhus..NEJ..Inte i dagsläget iallafall:-(.Ps:2.Jag ska kolla in Hemmets och se vad jag kan göra*ler finurligt* Ha en riktigt fin lördagskväll nu Hemi / KRAM.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej Milla!! När jag sjungit för min make ute, har jag sjungit ”Now and forever” för honom och när han tar fram gitarren, så sjunger han ”Snart kommer änglarna att landa” för mig och på vårt bröllop spelades de två och ”Kärleken förde oss samman”. Vi gifte oss på ett slott. Min man menade att ”ska jag gifta mig, så vill jag göra det ordentligt”Jag väntar på dig och inläggen finns ju alltid kvar, så ingen stress, min kära Milla…Ögat börjar att bli lite bättre, ett par dagar till så är det nog bra!!Ha en trevlig kväll, du med!!Hemikramar!!

  7. Mettemarionette skriver:

    Jag plöjde ett par av dina texter direkt!Du skriver fantastiskt och målande.Men det gjorde mig ont att läsa om dina förluster :(Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag ser hela livet som ett lärande och smärtan är en del i det som glädjen. Livet har lärt mig att inte ta något för givet. Jag räknar mina guldstunder och förkastar alla former av matrielt tänkande till förmån för det inre livets värde. Jag ser min skrivförmåga som en gåva från min dotter som var tvungen att vända om. Innan kunde jag INTE skriva…Hon lever i mitt hjärta och i mina texter…Hemikramar och jag hoppas att du ska finna lite mer livsvisdom inunder mina vingar!!

  8. Tant Otto skriver:

    Ah Hemi lilla vilken underbar historia ….att det sker små under mitt i vardagen är magiskt och helt galet härligt då det händer..Kram stor otto kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tänk att det hände lilla mig?? Vad roligt att min historia gick hem, det blir jobbigt att bara skriva argt eller sorgligt…Stor hemikram tillbaka!!

  9. Islandsmamman skriver:

    Men vilken skön ”hur-vi-träffades-historia”!!Tumme och grattis 🙂

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hejsan Islandsmamman, välkommen till min blogg!! Roligt att mitt äventyrliga kärleksliv roar fler än min man och mig! *skrattar* Det lättar upp med ett sådant inlägg ibland, eftersom jag oftare skriver tunga allvarliga inlägg med klart politiskt budskap…Hoppas att du kan simma över till mig igen!! Annars ses vi när jag flyger över till dig!!Hemikramar!!

  10. Kristina skriver:

    Hejsan!En riktig solskens historia. Lycka till! Snabbköpskassörskan e en härlig låt. Men det andra klippet finns inte kvar längre, synd! Tumme för fint inlägg! Ha en go forts på helgen o hälsa fam så mkt!Goa varma kramizar!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det var ju tråkigt att klippet inte var kvar… Då får jag lägga in ett annat på samma låt i stället…Tack så mycket för tummen Kristina, det gör mig glad att du tyckte om min text.Jag hoppas att du hade en lika skön helg själv!! Hemikram ♥

  11. Helmer von Helvete skriver:

    Ännu ett underbart kåseri som går hem ute i stugorna. Det bör finnas med i hemimammas ”referensportfölj” inför den fortsatta skrivarkarriären. Den som inte rörs i sitt hjärta av den här sortens texter från hemimammas magiska skrivarfingrar saknar antagligen hjärta. Eller har ett hjärta av sten.

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack igen Helmer för ditt fina beröm!! Det gör mig glad och stolt. Jag kanske ska skapa en kategori ”Hemimammas kåserier” och lägga dessa inlägg där?Hemikramar goa Helmer! ♥

  12. […] så har vi kommit närmare varandra igen och det känns skönt. Det har fått mig att minnas och tänka på hur vi träffades och vårt bröllop för fem år sedan och den bröllopsresa vi tog till […]

  13. […] sex år sedan drygt, kom en man och handlade varje söndag när jag satt i kassan på ICA varannan […]

  14. […] sex år sedan drygt, kom en man och handlade varje söndag när jag satt i kassan på ICA varannan […]

Kommentera

