Hemimammas tankar – Att uppfylla makens önskningar…

imagesCAXVR5FH.jpg

angel_loves.png

GOD AFTON!!  Igår ville mina hemibarn att jag skulle spela deras önskningslåtar för er..

Idag var det hemimakens tur att få SIN önskan uppfylld. När vi träffades och han var inbiten ungkarl, tränade och tävlade han i någonting som heter ENDURO

Som namnet antyder handlar det om endurance, dvs uthållighet. Man tar en crosshoj med lite annorlunda fjädring och barkar rätt ut i skogen. Låter det vansinnigt? Ja, gubben och jag har nog lite olika åsikter där *ler*

I alla fall, så de första åren vi var tillsammans, körde han alltså mellan jämna rum. Roligt att titta och när han körde förbi mig i spåret brukade han stajla lite… *minns*. Han brukade köra 3-5 varv.

Sedan kom barnen… Helt plötsligt fick vi lov att börja prioritera lite, för det är inte billigt att vara hemma med barnen, så som vi ville att jag skulle vara. Tid och pengar blev det båda mindre mängd av…images.jpg

Enduron har fått åka i baksätet de senaste två åren. Underhållet av cykeln har förfallit och till viss del makens kondition. Han skjutit sitt intresse åt sidan utan att låtsas om att han saknar det…

Men som det ska vara i ett bra förhållande kan man fråga sig ”Vad kan JAG göra för min make” och nu föll det sig så att hans stolta maka bad hans största benefaktorer om hjälp att ordna så han fick köra igen. Jodå, hans föräldrar ville gärna ställa upp och ge honom nya delar i för tidig födelsedagspresent (Jag gick bakom ryggen på honom och frågade, usch, va?)Oskyldig

Nu har cykeln återställts i sin forna glans och idag var det dags för första dagen i spåret på nästan två år…

imagesCAUGDDKH.jpgMaken var glad som ett barn på Julafton och hela familjen ställde mangrannt upp och följde med som support och hejaklack, tom min bror och hans familj… Hans Mamma jobbade tyvärr, men hans Pappa mötte upp vid spåret. Makens hälsa är ju lite si och så och kondisen är nog inte riktigt var den var, men han körde ett varv i stora spåret och det var lika roligt att se honom fara fram (något lugnare än förr) idag som för fem år sedan…

Ivrigt påhejad av två nya fantaster förstås, Lilla fröken och unge herr minikin… Då glömmer man nog både värkande leder och dålig kondis…

Stolt farfar, klappade om sin son med samma flin som hans son haft!!imagesCA7Z08Y6.jpg

Efteråt åkte vi till Vaxholm och åt årets första mjukglass och promenerade på kajen, bland allsköns motorcyklar i en sommarlik eftermiddag!! Tivolivåfflorna var värda sina 40 kr/st och de minstas uppsyn gick inte av för hackor heller! Glass över hela filten som var lindad runt min minsta för att skydda mot den salta vinden från havet…

Här är en av makens favoritlåtar

GOD AFTON!!

12 thoughts on “Hemimammas tankar – Att uppfylla makens önskningar…

  1. Maria de Suède skriver:

    Underbart. Fint gjort av hela familjen! Han måste bara känna sig älskad. :-)Örnkram

  2. vally skriver:

    Du leverera.positiv kärleksenergi.Tack vännen!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Varsågod, det var så lite så.. Det är viktigt att fokusera på glada, bra saker i livet också.Jag vill inte att folk ska tro att jag bara har sorger i mitt liv utan mycket glädje också!!Hemikram!!

  3. vally skriver:

    Du levererar ,skall det vara, och jag blir så himla sur när det blir fel. Man ger sig den på att man gjort rätt. Fniss,fniss

    • HEMIMAMMA skriver:

      *LER* Jag förstod vad du menade men, visst är det roligt när man får till det rätt…Hemifniss!! och Hemikram!

  4. Pluppa skriver:

    Åh,vad gullig du är =)Förstår att han hade ett flin över hela ansiktet närhan äntligen fick köra lite.Snacka om att ni alla stod i ”kärleksspåret”Det är sånt här som gör att kärleken håller sig levandei ett förhållande,att se till den andres lycka.Kram/Pluppis

    • HEMIMAMMA skriver:

      Man ska nog inte ta sitt förhållande för givet i den meningen att man slutar att ge varandra energi. Fast tilliten måste vara villkorslös annars blir det nog svårt att hålla ihop och må bra…Min makens min var värd stoltheten att be om hjälp…Hemikramar!!

  5. Carina skriver:

    Åh, vad glad jag blir. Det är skoj att läsa och förstå vad du gjort för honom för att han ska bli glad. I like!!! Har åkt på en enduro, i en skog…för lääääääääääänge sedan…Glad för kommentarer hos mej. Här har du ett av svaren…*stämmer in i sången* en riktig duo! :-))Allt gott till dej!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Ja, och det finns en ännu extremare variant som heter Trial. Då kör man över stock och sten så man tror att tyngdlagen upphävts. Sportens främsta sjärna heter Toni Bou och för några år sedan var jag och min man och de små barnen på VM i Uddevalla och då fick jag Toni’s autograf… Men du skulle varit där och fotat…för du hade tagit proffsbilder…Hemikramar!!

  6. Pellefantia skriver:

    Tog paus i går…. men vilken fin hustru du måste vara : )Hoppas han vet hur bra han har det kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Välkommen tillbaka och jag tog en paus jag med igår kväll…Maken låter hälsa att han vet att hans hustru var värd 35 års väntan och han har inte för avsikt att någonsin byta modell, utan han är nöjd med hemimotorn.Man får betänka faktumet att ingen annan dög… Hemikramar!!

Kommentera

