Hemimammas tankar – Mina Barns Tårtverkstad…

angel_loves.png

GOD AFTON!! Ja, idag skulle vi som sagt göra tårta. Ingen anledning alls, bara tårttarmen som drog.

Istället blev det ett familjeprojekt. Min lilla fröken minikin vispade mousser och slickade vispar så det stod härliga till…

När Tripp, Trapp och Trull kom hem och läxorna var gjorda, så fick de sätta sig runt vårt 11-mannabord. Fram kom hemimammas STORA (maken avundsjuk) verktygslåda.

Snart var alla barnen tyst koncentrerade i den avancerade konsten att göra rosor av sockerpasta….

Dock fick jag med emfas, påpeka för döttrarna Tripp och Trapp att det hela INTE var en tävling…

Trull fnulade fram tretton rosknoppar i tystnad.

”Mamma, får Trull verkligen HA tretton rosknoppar på tårtan” undrade Tripp indignerat.

Jag fick återigen påpeka att det inte var en tävling.. Min dotter är oerhört stolt över att hon är min lärling och accepterar inte konkurrens…

Lilla fröken minikin gjorde en blomma som hamnade i mitten på tårtan.

Jag monterade ALLA rorsor på tårtan och resultatet kan ni se här…

Visst var de duktiga??blogg.JPG

GOD AFTON!!

18 thoughts on “Hemimammas tankar – Mina Barns Tårtverkstad…

  1. sarahmara skriver:

    Tummar för familjenöjet!! Härligt att se hur ni samarbetar och att barnen gillar ditt intresse, då blir det ju till ”erat” egna lilla projekt. En helt underbart vacker skapelse. Och vad kul att göra det på en vanlig vardag, det är såna stunder som får barnen och mammahjäranen glada=) kramizar

  2. sarahmara skriver:

    hjärtanen skulle det såklart stå=)

  3. Serafinn skriver:

    Ser ju ut som köpetårta eller kanske till och med lite godare… vad avis jag blev nu… *skojar*

    • HEMIMAMMA skriver:

      Vad trevligt att du gillar den… Avundsjuk är bra, då kanske du vill lära dig att göra dem själv… *ler från öra till öra*Hemikram!!

  4. Agnetha skriver:

    Du är otrolig som får till såna tårtor, har aldrig sett så fina.Ha en bra dag !Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack så mycket Agnetha!! det är ganska lätt att göra om man kan tekniken och jag är övertygad om att DU med ditt matintresse skulle lära dig det i ett nafs… *ler*Hemikram!!

  5. Pellefantia skriver:

    Den smakade naturligtvis inte alls gott, men ni åt ändå ; )

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nej, absolut INTE…Man får offra sig för konsten, vet du…Min killkompis blev itvingad mat, blogg och tårta, men han svalde hull och hår och påstod att han skulle fortsätta läsa bloggen…Han vågade väl inte annat =0)Hemikram Pelle!!

  6. Winch skriver:

    Mailade dig, tårtan ser super PRO ut 🙂

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej stjärna bindestreck asterix…Vore trevligt med ett namn…Vi får väl se på snack…Tack så mycket för komplimangen i alla fall!!Ha en bra dag och hemikram!

  7. Maria de Suède skriver:

    Titta gärna in på Parisiska, har skrivit en dikt till Agnetha och en annan till Portolanseglaren… ;-)Örnkram

  8. Silverstare skriver:

    Skrattar åt ”din verktygslåda” som gör maken avundsjuk…hee..hee..Varför ska inte vi få ha våra verktyg!!!!??????Tamefaen!Verktyg ingår i den patriarkala Överhöghetszonen! Smart gjort!Bra tårta! Och fin skildring av livet som bör skildrars!!!!!!!! Fortsätt!!!!!!Kramen frånSilverstare

    • HEMIMAMMA skriver:

      Jag har TVÅ verktygslådor.. *fniss* Den andra är full av knivar…Mitt annorlunda liv med fem barn och en gubbe på 45 kvadratmeter… *ler*Hemikram!! Silverstare for president!!

  9. Milla skriver:

    Vad mysigt med tårtpyssel så där på vardagen*L* .Tror bestämt dina barn brås på dig med den kreativa talangen*L*. Tårtan är väldigt vacker och smakade säkert ljuvligt*Mums..mums*Ikväll blir det en tidig kväll,då dagen varit lång och omtumlande..Och sjävlklart somnade jag inte alls igår, så en liite trött Milla här*gäsp*/ KRAM

    • HEMIMAMMA skriver:

      Då förstår jag att du går i sömnen nu, så sov gott och med en tårta på besök i drömmen *LER*Ses i morgon kanske…Hemikram min kära Milla!!

Kommentera

