Hemimammas tankar – Det drar i tårttarmen…

angel_loves.png

GOD DAG!!  Min annorlunda familj och jag var och handlade igår. Helt plötsligt började det dra i tårttarmen…

Köpte vanligt anslag(tårtbotten) och hallonmousse och choklagmousse med crisp… Rosa marsipanlock och chokladkristyr har jag tänkt mig med rosor av chokladsockerpasta…

I stället som på anvisningen vispar jag i pulvren i vispgrädde…

Ingen särskild anledning att baka tårta egentligen, men….

Snart när unge herr minikin sover, ska lilla fröken minikin och jag baka tårta!!! Alltså montera den. Förkläde på och grådde i håret, Hurra!!

När Tripp, Trapp och Trull kommer hem lite senare, ska de få dekorera den…

Quality time med smarrigt resultat… De har, liksom jag, sett fram emot det hela dagen…

En av mina bästa killkompisar kommer över till kvällen och kommer att drabbas…

(Bild på underverket kommer inom kort)

Bara för att sukta Sarahmara, så får ni få njuta av en annan tårta jag gjorde en gång.

 DSC01236.jpg

Välkommna till min NYA frågesida http://blogg.aftonbladet.se/hemimammasvarar

GOD DAG!!

14 thoughts on “Hemimammas tankar – Det drar i tårttarmen…

  1. Maria de Suède skriver:

    Jag har skrivit ett poem om dig… pà franska med översättning under… Titta in pà min blogg… Vargtema… Men jag skulle vilja skicket originalet till dig via mejlen…Örnkram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hejsan! Oj vilken ära på min ära!! =0)Ok, då får jag skicka dig min mail, med andra ord…Kommer över och tittar…Hemikram!!

  2. Agnetha skriver:

    BS Läs gärna vad jag har skrivit innan du gör reklam för dig själv !Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det var information som BARA mina vänner fick, ALLA, exempelvis Sarahmara, Kao och Pellefantia. Vill du inte tillhöra den exklusiva skaran har jag inga problem med det…Ville jag göra reklam finns det andra vägar att gå. Ber om ursäkt om du blev förnärmad av den kommentaren och ber dig naturligtvis att ta bort den…Ska inte upprepas!!

  3. portolanseglaren skriver:

    -Makalöst vacker tårta du gjort. Köpe kommer inte i närheten.

  4. Agnetha skriver:

    BS Ok, hur tänkte du då ?Kram

  5. Agnetha skriver:

    BS Min smärta är giltig skriver du, hur menar du då ?Har du också dagar du känner dig låg ? Jag vill inte peppas, jag vill ha förståelse och att någon lyssnar.Läste nyss din hätska kommentar hos dig. Har du svårt att känna empati kan du alltid fråga, eller hur ? Jag vill inte vara osams med dig eller någon annan.Tack för att du förklarade dig !Kram

  6. Milla skriver:

    Tittar in och lämnar en godnattkram *tittar inte alls på den mumsiga tårtan* / KRAM

    • HEMIMAMMA skriver:

      Nej, titta inte på den, den var till för att sukta Sarahmara… =0)Min kund tyckte dock att den var god..Hemikram på dig min goa Milla!!

  7. Milla skriver:

    Skrev precis på din andra blogg..Men du säg åt mig strängt att jag måste lägga mig nu:-))VILL INTE.. VILL INTE..VILL INTE..he he../ KRAM

Kommentera

